Απαραίτητη η λήψη μέτρων για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου καυσίμων, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΑ
Την άμεση μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά και τη λήψη μέτρων για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου και της νοθείας στα καύσιμα ζητά ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων (ΚΕΕ) και του ΕΒΕΑ, Κωνσταντίνος Μίχαλος.
Όπως επισήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Μίχαλος, «το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να προβεί άμεσα στη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης και ταυτόχρονα βέβαια στη λήψη των κατάλληλων μέτρων για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου και της νοθείας στον τομέα των καυσίμων».
Παράλληλα, τόνισε ότι «η λήψη πρόχειρων και αποσπασματικών μέτρων, όπως αυτό της εξίσωσης του ΕΦΚ σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, δεν επιφέρει θετικά αποτελέσματα, ούτε για την οικονομία ούτε για την κοινωνία» και προσθέτει ότι «από τον πρώτο κιόλας χρόνο εφαρμογής του αυξημένου ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, τον Οκτώβριο του 2012, από 60 ευρώ το χιλιόλιτρο σε 330 ευρώ, αποδείχθηκε ότι το μέτρο απέτυχε, καθώς η μείωση της κατανάλωσης λόγω υψηλής τιμής σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, επέφερε σημαντικότατη μείωση στα δημόσια έσοδα, που υπολογίζεται πάνω από τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως».
Σημειώνει ακόμη ότι «η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεν είχε τη γενναιότητα να παραδεχτεί το λάθος και συνέχισε και για δεύτερο έτος να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τον ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης, στερώντας πολύτιμα έσοδα για το Δημόσιο και δημιουργώντας προβλήματα στους πολίτες που δεν μπορούσαν να θερμανθούν, αλλά και στις επιχειρήσεις του κλάδου που είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται κατά 70%».
Επισημαίνει ακόμη ότι «είναι καιρός η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει στην άρση του μέτρου της εξίσωσης και την επαναφορά του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης στα επίπεδα του 2011 και ταυτόχρονα βέβαια να λάβει άμεσα ουσιαστικά μέτρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων, όπως η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος εισροών-εκροών, σε όλα τα στάδια διάθεσης και διακίνησης καυσίμων, που άλλωστε είναι νομοθετημένα από το 2009».
Αναφέρει, τέλος, ότι «η υπερφορολόγηση οδηγεί στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα, όχι μόνο στην περίπτωση του πετρελαίου θέρμανσης, αλλά και γενικότερα, καθώς δημιουργεί ισχυρό κίνητρο για φοροδιαφυγή. Αυτό που χρειάζεται είναι η ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών και η άσκηση σοβαρής εποπτείας στην αγορά».
www.bankingnews.gr
Όπως επισήμανε σε δηλώσεις του ο κ. Μίχαλος, «το υπουργείο Οικονομικών θα πρέπει να προβεί άμεσα στη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης και ταυτόχρονα βέβαια στη λήψη των κατάλληλων μέτρων για τον περιορισμό του λαθρεμπορίου και της νοθείας στον τομέα των καυσίμων».
Παράλληλα, τόνισε ότι «η λήψη πρόχειρων και αποσπασματικών μέτρων, όπως αυτό της εξίσωσης του ΕΦΚ σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, δεν επιφέρει θετικά αποτελέσματα, ούτε για την οικονομία ούτε για την κοινωνία» και προσθέτει ότι «από τον πρώτο κιόλας χρόνο εφαρμογής του αυξημένου ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης, τον Οκτώβριο του 2012, από 60 ευρώ το χιλιόλιτρο σε 330 ευρώ, αποδείχθηκε ότι το μέτρο απέτυχε, καθώς η μείωση της κατανάλωσης λόγω υψηλής τιμής σε μια περίοδο οικονομικής κρίσης, επέφερε σημαντικότατη μείωση στα δημόσια έσοδα, που υπολογίζεται πάνω από τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως».
Σημειώνει ακόμη ότι «η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών δεν είχε τη γενναιότητα να παραδεχτεί το λάθος και συνέχισε και για δεύτερο έτος να διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τον ΕΦΚ του πετρελαίου θέρμανσης, στερώντας πολύτιμα έσοδα για το Δημόσιο και δημιουργώντας προβλήματα στους πολίτες που δεν μπορούσαν να θερμανθούν, αλλά και στις επιχειρήσεις του κλάδου που είδαν τον τζίρο τους να μειώνεται κατά 70%».
Επισημαίνει ακόμη ότι «είναι καιρός η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών να προχωρήσει στην άρση του μέτρου της εξίσωσης και την επαναφορά του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης στα επίπεδα του 2011 και ταυτόχρονα βέβαια να λάβει άμεσα ουσιαστικά μέτρα για την πάταξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων, όπως η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος εισροών-εκροών, σε όλα τα στάδια διάθεσης και διακίνησης καυσίμων, που άλλωστε είναι νομοθετημένα από το 2009».
Αναφέρει, τέλος, ότι «η υπερφορολόγηση οδηγεί στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από τα επιδιωκόμενα, όχι μόνο στην περίπτωση του πετρελαίου θέρμανσης, αλλά και γενικότερα, καθώς δημιουργεί ισχυρό κίνητρο για φοροδιαφυγή. Αυτό που χρειάζεται είναι η ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών και η άσκηση σοβαρής εποπτείας στην αγορά».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών