O κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε ότι η κυβέρνηση είχε απόλυτο δίκιο το 2008 όταν προχώρησε στη συνεργασία με την Cosco
Για το θέμα της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών συναντήθηκαν στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου ο υπουργός Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και κλιμάκιο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, αποτελούμενο από τους Παναγιώτη Λαφαζάνη, Νίκο Συρμαλένιο και την Ευγενία Βαμβακά.
Η συνάντηση, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, διεξήχθη σε θετικό κλίμα και είχε ως βασικό θέμα τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, με τις οποίες τόσο η ΟΜΥΛΕ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους.
Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι των λιμενεργατών ζήτησαν από τον υπουργό να σταματήσει η διαδικασία έγκρισης του φιλικού διακανονισμού, αλλά και της πώλησης του ΟΛΠ. Παράλληλα, όπως επεσήμαναν, «η κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει και να σταματήσει τις προκλήσεις με κλιμάκια εταιρειών να επισκέπτονται τον ΟΛΠ, κυρίως της Cosco, διότι θα υπάρξουν ανεξέλεγκτες αντιδράσεις από την πλευρά των εργαζομένων».
Παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο ο κ. Λαφαζάνης χαρακτήρισε τόσο τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco όσο και τις υπόλοιπες διαδικασίες που αφορούν τον φιλικό διακανονισμό και την αποκρατικοποίηση του λιμανιού ως «απανωτά σκάνδαλα» τα οποία, όπως είπε, θα διερευνηθούν σε βάθος από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. «Δεν γίνεται να έχουμε αυτό το γκέτο της Cosco, γιατί πρόκειται για ένα γκέτο. Έχετε διαμορφώσει ένα γκέτο από όλες τις απόψεις, με μια σκανδαλώδης σύμβαση, την οποία και καταψηφίσαμε στη Βουλή. Εμείς είμαστε κατά και της εκχώρησης δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και κατά του συνόλου εκποίησης του λιμανιού σε ιδιωτικά συμφέροντα».
Επιπλέον, ο κ. Λαφαζάνης, σε άλλο σημείο της παρέμβασής του, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει άλλη αντίληψη για το λιμάνι και για την πόλη του Πειραιά: «Εδώ θέλετε να κάνετε μια Τσάιναταουν το λιμάνι του Πειραιά και προς τα εκεί οδεύουμε ολοταχώς. Ο δρόμος αυτός είναι ολισθηρός και δεν νομίζω ότι η πόλη του Πειραιά αξίζει να παραδοθεί σε κινεζικά συμφέροντα».
Από την πλευρά του ο κ. Συρμαλένιος στάθηκε μεταξύ άλλων στην έλλειψη νομιμοποίησης της κυβέρνησης να παίρνει αποφάσεις για το μέλλον της χώρας, σημειώνοντας: «Περνάμε μία φάση πολιτική, η οποία είναι μία φάση μεταβατική. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η κυβέρνηση αυτή δεν έχει τη νομιμοποίηση να προχωρήσει σε τέτοιες συμφωνίες που θα δεσμεύσουν την Ελλάδα για τις επόμενες δεκαετίες. Δεν είναι δυνατόν σε μία κατάσταση ρευστότητας στο πολιτικό σκηνικό, έως ότου ο ελληνικός λαός να αποφανθεί για το ποια κυβέρνηση θέλει να χειριστεί τις τύχες του, να προχωράτε σε αυτές τις αποφάσεις».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, από την πλευρά του, αναφορικά με την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα του φιλικού διακανονισμού για τη συμφωνία με την Cosco για νέες επενδύσεις στον Πειραιά ξεκαθάρισε ότι προοδευτική πολιτική για εκείνον είναι η πολιτική που καθιστά έναν τόπο επίκεντρο σημαντικών επενδύσεων. «Επενδύσεις οι οποίες φέρνουν πολλαπλά οφέλη όχι μόνο σε έσοδα, αλλά και σε θέσεις εργασίας. Τα νούμερα, άλλωστε, αποδεικνύουν ότι έχω απόλυτο δίκιο» σημείωσε.
«Απόλυτο δίκιο είχαμε ως κυβέρνηση το 2008 όταν προχωρήσαμε στη συνεργασία με την Cosco. Από τότε μέχρι σήμερα αυξήθηκε κατά 130% η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά. Επιπρόσθετα, έχει αυξηθεί η διεθνής κατάταξη του Πειραιά ως διεθνές μεταφορικό κέντρο, ενώ με τις δυνατότητες που θα του προσδώσει η νέα επένδυση θα αναδειχθεί σε κυρίαρχο λιμάνι της Μεσογείου. Γι' αυτό τον λόγο θεωρώ ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
www.bankingnews.gr
Η συνάντηση, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, διεξήχθη σε θετικό κλίμα και είχε ως βασικό θέμα τις διαδικασίες αποκρατικοποίησης του λιμανιού του Πειραιά, με τις οποίες τόσο η ΟΜΥΛΕ όσο και ο ΣΥΡΙΖΑ έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους.
Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος και οι υπόλοιποι εκπρόσωποι των λιμενεργατών ζήτησαν από τον υπουργό να σταματήσει η διαδικασία έγκρισης του φιλικού διακανονισμού, αλλά και της πώλησης του ΟΛΠ. Παράλληλα, όπως επεσήμαναν, «η κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει και να σταματήσει τις προκλήσεις με κλιμάκια εταιρειών να επισκέπτονται τον ΟΛΠ, κυρίως της Cosco, διότι θα υπάρξουν ανεξέλεγκτες αντιδράσεις από την πλευρά των εργαζομένων».
Παίρνοντας στη συνέχεια το λόγο ο κ. Λαφαζάνης χαρακτήρισε τόσο τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ στην Cosco όσο και τις υπόλοιπες διαδικασίες που αφορούν τον φιλικό διακανονισμό και την αποκρατικοποίηση του λιμανιού ως «απανωτά σκάνδαλα» τα οποία, όπως είπε, θα διερευνηθούν σε βάθος από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. «Δεν γίνεται να έχουμε αυτό το γκέτο της Cosco, γιατί πρόκειται για ένα γκέτο. Έχετε διαμορφώσει ένα γκέτο από όλες τις απόψεις, με μια σκανδαλώδης σύμβαση, την οποία και καταψηφίσαμε στη Βουλή. Εμείς είμαστε κατά και της εκχώρησης δραστηριοτήτων του λιμανιού του Πειραιά, αλλά και κατά του συνόλου εκποίησης του λιμανιού σε ιδιωτικά συμφέροντα».
Επιπλέον, ο κ. Λαφαζάνης, σε άλλο σημείο της παρέμβασής του, σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει άλλη αντίληψη για το λιμάνι και για την πόλη του Πειραιά: «Εδώ θέλετε να κάνετε μια Τσάιναταουν το λιμάνι του Πειραιά και προς τα εκεί οδεύουμε ολοταχώς. Ο δρόμος αυτός είναι ολισθηρός και δεν νομίζω ότι η πόλη του Πειραιά αξίζει να παραδοθεί σε κινεζικά συμφέροντα».
Από την πλευρά του ο κ. Συρμαλένιος στάθηκε μεταξύ άλλων στην έλλειψη νομιμοποίησης της κυβέρνησης να παίρνει αποφάσεις για το μέλλον της χώρας, σημειώνοντας: «Περνάμε μία φάση πολιτική, η οποία είναι μία φάση μεταβατική. Όλοι καταλαβαίνουμε ότι η κυβέρνηση αυτή δεν έχει τη νομιμοποίηση να προχωρήσει σε τέτοιες συμφωνίες που θα δεσμεύσουν την Ελλάδα για τις επόμενες δεκαετίες. Δεν είναι δυνατόν σε μία κατάσταση ρευστότητας στο πολιτικό σκηνικό, έως ότου ο ελληνικός λαός να αποφανθεί για το ποια κυβέρνηση θέλει να χειριστεί τις τύχες του, να προχωράτε σε αυτές τις αποφάσεις».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης, από την πλευρά του, αναφορικά με την πολιτική που ακολουθεί στο θέμα του φιλικού διακανονισμού για τη συμφωνία με την Cosco για νέες επενδύσεις στον Πειραιά ξεκαθάρισε ότι προοδευτική πολιτική για εκείνον είναι η πολιτική που καθιστά έναν τόπο επίκεντρο σημαντικών επενδύσεων. «Επενδύσεις οι οποίες φέρνουν πολλαπλά οφέλη όχι μόνο σε έσοδα, αλλά και σε θέσεις εργασίας. Τα νούμερα, άλλωστε, αποδεικνύουν ότι έχω απόλυτο δίκιο» σημείωσε.
«Απόλυτο δίκιο είχαμε ως κυβέρνηση το 2008 όταν προχωρήσαμε στη συνεργασία με την Cosco. Από τότε μέχρι σήμερα αυξήθηκε κατά 130% η διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά. Επιπρόσθετα, έχει αυξηθεί η διεθνής κατάταξη του Πειραιά ως διεθνές μεταφορικό κέντρο, ενώ με τις δυνατότητες που θα του προσδώσει η νέα επένδυση θα αναδειχθεί σε κυρίαρχο λιμάνι της Μεσογείου. Γι' αυτό τον λόγο θεωρώ ότι κινούμαστε στη σωστή κατεύθυνση» ανέφερε χαρακτηριστικά.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών