Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου
Τρία επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν σήμερα δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΤΑΙΠΕΔ, επιβεβαιώνοντας πλήρως τις πληροφορίες του www.bankingnews.gr.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, τα περιφερειακά αεροδρόμια χωρίζονται σε 2 ομάδες:
• Την Ομάδα Α που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας
• Την Ομάδα Β που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι κοινοπραξίες:
• Casa (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
• Fraport AG- Slentel Ltd
• Vinci Airports S.A.S. – Αktor Παραχωρήσεις Α.Ε.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών.
Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίασή του θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών.
Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.
Τι ανέφερε από το πρωί το www.bankingnews.gr
Κληρώνει σήμερα για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια - Οι υποψήφιοι επενδυτές και το υψηλό κόστος της επένδυσης
Σήμερα αναμένεται να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές οι ενδιαφερόμενοι για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, προσφορές αναμένεται να καταθέσουν τρία κοινοπρακτικά σχήματα:
- Το πρώτο είναι η Ελλάκτωρ μαζί με τη γαλλική Vinci που ήδη συνεργάζονται στη Γέφυρα ΑΕ
- Το δεύτερο σχήμα η Μέτκα μαζί με την Corporacion America - ΜΕΤΚΑ
- Το τρίτο σχήμα η Fraport AG από κοινού με τον Όμιλο Κοπελούζου
Τα αεροδρόμια που αποκρατικοποιούνται είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, των Χανίων, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σκιάθου, της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Σάμου και της Μυτιλήνης.
Παράγοντες του τουριστικού κλάδου υπολογίζουν ότι η κίνηση στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. επιβάτες (από 18 εκατ. επιβάτες το 2013).
Σημειώνεται ότι ο επενδυτής που θα αναλάβει την εκμετάλλευση των αεροδρομίων είναι υποχρεωμένος να επενδύσει περίπου 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών τους.
Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος ανησυχίας που επικρατεί στην αγορά, αφού οι δαπάνες αυτές που θα κληθεί να προχωρήσει ο επενδυτής πιθανώς να οδηγήσουν σε σημαντικές αυξήσεις αεροπορικών τελών, οι οποίες με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.
Άνοδος 9% στις τουριστικές αφίξεις τον Σεπτέμβριο σε όλα τα αεροδρόμια
Αξίζει να αναφέρουμε πως σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο η άνοδος των διεθνών τουριστικών αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας.
Συγκεκριμένα, ο ρυθμός ανόδου των αφίξεων τον Σεπτέμβριο έφθασε το 9% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2013.
Σε επίπεδο εννεαμήνου η αύξηση αγγίζει το 14,3%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και είναι πλέον βέβαιο ότι θα υπερκαλυφθεί ο στόχος- ρεκόρ των 19,5 εκατ. αεροπορικών αφίξεων έως το τέλος του έτους (21,5 εκατ. με την προσθήκη της κρουαζιέρας), σημειώνει ο ΣΕΤΕ.
Πάντως παρά τις πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού την τελευταία διετία, το τελευταίο διάστημα καταγράφεται σε επίπεδο επενδυτικού ενδιαφέροντος μια ανησυχητική τάση αναμονής η οποία αποδίδεται στη διαρκή εκλογολογία, στην κάμψη του ρυθμού ανάπτυξης της ευρωζώνης και στη γεωπολιτική αστάθεια της ευρύτερης περιοχής, σημειώνεται από τον ΣΕΤΕ.
Αν και προς το παρόν φαίνεται ότι κινούνται θετικά τόσο οι προκρατήσεις (πλην Ρωσίας), όσο και ο προγραμματισμός των αεροπορικών πτήσεων για το 2015, ο ΣΕΤΕ εκτιμά ότι εάν οι παραπάνω παράγοντες ενισχυθούν, υπάρχει το ενδεχόμενο να επηρεασθούν αρνητικά όχι μόνο οι επενδύσεις αλλά και οι κρατήσεις για το 2015.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, τα περιφερειακά αεροδρόμια χωρίζονται σε 2 ομάδες:
• Την Ομάδα Α που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας
• Την Ομάδα Β που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Συγκεκριμένα κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές και για τις δυο ομάδες οι κοινοπραξίες:
• Casa (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
• Fraport AG- Slentel Ltd
• Vinci Airports S.A.S. – Αktor Παραχωρήσεις Α.Ε.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που προβλέπει η Πρόσκληση Υποβολής Προσφορών θα ακολουθήσει το στάδιο του ελέγχου εγκυρότητας των τεχνικών προσφορών και της πληρότητας των δικαιολογητικών.
Μετά από τη σχετική εισήγηση των συμβούλων του έργου, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σε προσεχή συνεδρίασή του θα εγκρίνει τα επενδυτικά σχήματα που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο ήτοι την αποσφράγιση οικονομικών προσφορών.
Η κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του Νοεμβρίου.
Τι ανέφερε από το πρωί το www.bankingnews.gr
Κληρώνει σήμερα για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια - Οι υποψήφιοι επενδυτές και το υψηλό κόστος της επένδυσης
Σήμερα αναμένεται να υποβάλουν τις δεσμευτικές τους προσφορές οι ενδιαφερόμενοι για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, προσφορές αναμένεται να καταθέσουν τρία κοινοπρακτικά σχήματα:
- Το πρώτο είναι η Ελλάκτωρ μαζί με τη γαλλική Vinci που ήδη συνεργάζονται στη Γέφυρα ΑΕ
- Το δεύτερο σχήμα η Μέτκα μαζί με την Corporacion America - ΜΕΤΚΑ
- Το τρίτο σχήμα η Fraport AG από κοινού με τον Όμιλο Κοπελούζου
Τα αεροδρόμια που αποκρατικοποιούνται είναι αυτά της Θεσσαλονίκης, των Χανίων, της Κέρκυρας, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σκιάθου, της Μυκόνου, της Σαντορίνης, της Σάμου και της Μυτιλήνης.
Παράγοντες του τουριστικού κλάδου υπολογίζουν ότι η κίνηση στα υπό ιδιωτικοποίηση αεροδρόμια θα ξεπεράσει τα 20 εκατ. επιβάτες (από 18 εκατ. επιβάτες το 2013).
Σημειώνεται ότι ο επενδυτής που θα αναλάβει την εκμετάλλευση των αεροδρομίων είναι υποχρεωμένος να επενδύσει περίπου 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών τους.
Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος ανησυχίας που επικρατεί στην αγορά, αφού οι δαπάνες αυτές που θα κληθεί να προχωρήσει ο επενδυτής πιθανώς να οδηγήσουν σε σημαντικές αυξήσεις αεροπορικών τελών, οι οποίες με τη σειρά τους θα οδηγήσουν σε αύξηση των τιμών των εισιτηρίων.
Άνοδος 9% στις τουριστικές αφίξεις τον Σεπτέμβριο σε όλα τα αεροδρόμια
Αξίζει να αναφέρουμε πως σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), συνεχίστηκε και τον Σεπτέμβριο η άνοδος των διεθνών τουριστικών αφίξεων στα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας.
Συγκεκριμένα, ο ρυθμός ανόδου των αφίξεων τον Σεπτέμβριο έφθασε το 9% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο του 2013.
Σε επίπεδο εννεαμήνου η αύξηση αγγίζει το 14,3%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013 και είναι πλέον βέβαιο ότι θα υπερκαλυφθεί ο στόχος- ρεκόρ των 19,5 εκατ. αεροπορικών αφίξεων έως το τέλος του έτους (21,5 εκατ. με την προσθήκη της κρουαζιέρας), σημειώνει ο ΣΕΤΕ.
Πάντως παρά τις πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού την τελευταία διετία, το τελευταίο διάστημα καταγράφεται σε επίπεδο επενδυτικού ενδιαφέροντος μια ανησυχητική τάση αναμονής η οποία αποδίδεται στη διαρκή εκλογολογία, στην κάμψη του ρυθμού ανάπτυξης της ευρωζώνης και στη γεωπολιτική αστάθεια της ευρύτερης περιοχής, σημειώνεται από τον ΣΕΤΕ.
Αν και προς το παρόν φαίνεται ότι κινούνται θετικά τόσο οι προκρατήσεις (πλην Ρωσίας), όσο και ο προγραμματισμός των αεροπορικών πτήσεων για το 2015, ο ΣΕΤΕ εκτιμά ότι εάν οι παραπάνω παράγοντες ενισχυθούν, υπάρχει το ενδεχόμενο να επηρεασθούν αρνητικά όχι μόνο οι επενδύσεις αλλά και οι κρατήσεις για το 2015.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών