Την επαναδιατύπωση της ρύθμισης απαίτησε η τρόικα μετά τις προβολές που έκανε για τις επιπτώσεις στα έσοδα
Τους όρους και τις προϋποθέσεις για ένταξη στη νέα ρύθμιση των 100 δόσεων που ετοιμάζει η κυβέρνηση - εάν τελικώς συμφωνήσουν και οι δανειστές - ξαναβλέπουν στο υπουργείο Οικονομικών μπροστά στον κίνδυνο να απονευρωθεί πλήρως η παλαιά ρύθμιση των 12 (και σε εξαιρετικές περιπτώσεις 48) δόσεων και να δημιουργηθεί «τρύπα» στα έσοδα.
Οι αρχικές προτάσεις για. γενναίες μειώσεις επιτοκίων και προσαυξήσεων ξαναγράφονται, προκειμένου να αποφευχθούν «διαρροές» οφειλετών, που έχουν ενταχθεί και εφαρμόζουν την παλαιά ρύθμιση.
Και ενώ η πολυδιαφημισμένη ρύθμιση για περίπου 2,5 εκατομμύρια οφειλέτες βρίσκεται υπό .αναθεώρηση, σε αποτυχία φαίνεται να οδεύει το νέο σύστημα απόδοσης του ΦΠΑ.
Μετά από περίπου 10 ημέρες λειτουργίας της εφαρμογής μόλις 600 επιχειρήσεις (από τις εκατοντάδες χιλιάδες) εντάχθηκαν σ' αυτό, προκειμένου να αποδίδουν το φόρο με την είσπραξη του τιμολογίου και όχι με την έκδοσή του.
Η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη καθώς το πρόβλημα εστιάζεται στις μεταχρονολογημένες επιταγές που κυκλοφορούν στη αγορά (ελλείψει ρευστού), για τις οποίες δεν μερίμνησε το σύστημα. Ο ΦΠΑ συνεχίζει να αποδίδεται με την έκδοση της επιταγής και όχι με την εξόφλησή της, όπως υπαγορεύει η λογική.
Όσον αφορά στη ρύθμιση των 100 δόσεων για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, η κυβέρνηση προσπαθεί να εξαντλήσει κάθε περιθώριο συμφωνίας με την τρόικα, αποφεύγοντας μονομερείς ενέργειες, ιδιαίτερα μετά τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών στο μέτωπο των αγορών.
Σε αλλεπάλληλες συσκέψεις με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας στα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας, η ρύθμιση ξαναγράφεται από την αρχή. Ενώ ήταν έτοιμη, όπως είχε προαναγγείλει και ο Πρωθυπουργός την περασμένη Παρασκευή από το βήμα της Βουλής, το θέμα επανεξετάζεται υπό τον κίνδυνο να καταρρεύσουν τα έσοδα.
Η αρχική πρόταση για μείωση των συσσωρευμένων προσαυξήσεων για όσους έμπαιναν στη ρύθμιση και μείωση του ετήσιου επιτοκίου από το 8,76% που ισχύει σήμερα σε 4,5% με παράλληλη απλοποίηση των διαδικασιών, ξαναγράφεται.
Η νέα έκδοση της ρύθμισης, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει ότι:
*Όσοι χρωστούν στο Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία ποσά ληξιπρόθεσμων οφειλών μεγαλύτερα του 1.000.000 ευρώ δεν θα μπορούν να υπαχθούν στις νέες ρυθμίσεις, δηλαδή θα εξαιρεθούν.
*Το επιτόκιο με το οποίο θα επιβαρύνονται όσοι υπαχθούν στη ρύθμιση δεν θα είναι τελικά 4,5% αλλά 5% ή και μεγαλύτερο.
*Θα δοθούν κίνητρα στους οφειλέτες που έχουν ήδη υπαχθεί σε ρυθμίσεις τμηματικής εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων χρεών τους. Αυτά θα αφορούν σε σημαντική μείωση του επιτοκίου που ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 8,79% ή και των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής ή ακόμη και με μια αύξηση του αριθμού των δόσεων των υφιστάμενων ρυθμίσεων.
Την επαναδιατύπωση της ρύθμισης απαίτησε η τρόικα μετά τις προβολές που έκανε για τις επιπτώσεις στα έσοδα.
Σύμφωνα με αυτές η εφαρμογή μιας ρύθμισης 100 δόσεων θα είχε άμεση αντανάκλαση στην πορεία είσπραξης των δημοσίων εσόδων, ιδίως από τη στιγμή που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτή όλες οι βεβαιωμένες ακόμα και μη ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Διατυπώθηκε μάλιστα η εκτίμηση, ότι ακόμα και ένα ποσοστό χαμηλότερο του 10% των φορολογουμένων με βεβαιωμένες οφειλές να εντάσσονταν στη ρύθμιση των 100 δόσεων, τα έσοδα για οκτώ μήνες θα ήταν σαφώς μειωμένα εξαιτίας της κατάτμησης της οφειλής σε πολλές δόσεις, πριν αρχίσουν να ανακάμπτουν.
M.X.
www.bankingnews.gr
Οι αρχικές προτάσεις για. γενναίες μειώσεις επιτοκίων και προσαυξήσεων ξαναγράφονται, προκειμένου να αποφευχθούν «διαρροές» οφειλετών, που έχουν ενταχθεί και εφαρμόζουν την παλαιά ρύθμιση.
Και ενώ η πολυδιαφημισμένη ρύθμιση για περίπου 2,5 εκατομμύρια οφειλέτες βρίσκεται υπό .αναθεώρηση, σε αποτυχία φαίνεται να οδεύει το νέο σύστημα απόδοσης του ΦΠΑ.
Μετά από περίπου 10 ημέρες λειτουργίας της εφαρμογής μόλις 600 επιχειρήσεις (από τις εκατοντάδες χιλιάδες) εντάχθηκαν σ' αυτό, προκειμένου να αποδίδουν το φόρο με την είσπραξη του τιμολογίου και όχι με την έκδοσή του.
Η εξέλιξη αυτή ήταν αναμενόμενη καθώς το πρόβλημα εστιάζεται στις μεταχρονολογημένες επιταγές που κυκλοφορούν στη αγορά (ελλείψει ρευστού), για τις οποίες δεν μερίμνησε το σύστημα. Ο ΦΠΑ συνεχίζει να αποδίδεται με την έκδοση της επιταγής και όχι με την εξόφλησή της, όπως υπαγορεύει η λογική.
Όσον αφορά στη ρύθμιση των 100 δόσεων για την εξόφληση ληξιπρόθεσμων οφειλών σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία, η κυβέρνηση προσπαθεί να εξαντλήσει κάθε περιθώριο συμφωνίας με την τρόικα, αποφεύγοντας μονομερείς ενέργειες, ιδιαίτερα μετά τις εξελίξεις των τελευταίων ημερών στο μέτωπο των αγορών.
Σε αλλεπάλληλες συσκέψεις με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας στα υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας, η ρύθμιση ξαναγράφεται από την αρχή. Ενώ ήταν έτοιμη, όπως είχε προαναγγείλει και ο Πρωθυπουργός την περασμένη Παρασκευή από το βήμα της Βουλής, το θέμα επανεξετάζεται υπό τον κίνδυνο να καταρρεύσουν τα έσοδα.
Η αρχική πρόταση για μείωση των συσσωρευμένων προσαυξήσεων για όσους έμπαιναν στη ρύθμιση και μείωση του ετήσιου επιτοκίου από το 8,76% που ισχύει σήμερα σε 4,5% με παράλληλη απλοποίηση των διαδικασιών, ξαναγράφεται.
Η νέα έκδοση της ρύθμισης, σύμφωνα με πληροφορίες, προβλέπει ότι:
*Όσοι χρωστούν στο Δημόσιο ή τα ασφαλιστικά ταμεία ποσά ληξιπρόθεσμων οφειλών μεγαλύτερα του 1.000.000 ευρώ δεν θα μπορούν να υπαχθούν στις νέες ρυθμίσεις, δηλαδή θα εξαιρεθούν.
*Το επιτόκιο με το οποίο θα επιβαρύνονται όσοι υπαχθούν στη ρύθμιση δεν θα είναι τελικά 4,5% αλλά 5% ή και μεγαλύτερο.
*Θα δοθούν κίνητρα στους οφειλέτες που έχουν ήδη υπαχθεί σε ρυθμίσεις τμηματικής εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων χρεών τους. Αυτά θα αφορούν σε σημαντική μείωση του επιτοκίου που ανέρχεται αυτή τη στιγμή σε 8,79% ή και των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής ή ακόμη και με μια αύξηση του αριθμού των δόσεων των υφιστάμενων ρυθμίσεων.
Την επαναδιατύπωση της ρύθμισης απαίτησε η τρόικα μετά τις προβολές που έκανε για τις επιπτώσεις στα έσοδα.
Σύμφωνα με αυτές η εφαρμογή μιας ρύθμισης 100 δόσεων θα είχε άμεση αντανάκλαση στην πορεία είσπραξης των δημοσίων εσόδων, ιδίως από τη στιγμή που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε αυτή όλες οι βεβαιωμένες ακόμα και μη ληξιπρόθεσμες οφειλές.
Διατυπώθηκε μάλιστα η εκτίμηση, ότι ακόμα και ένα ποσοστό χαμηλότερο του 10% των φορολογουμένων με βεβαιωμένες οφειλές να εντάσσονταν στη ρύθμιση των 100 δόσεων, τα έσοδα για οκτώ μήνες θα ήταν σαφώς μειωμένα εξαιτίας της κατάτμησης της οφειλής σε πολλές δόσεις, πριν αρχίσουν να ανακάμπτουν.
M.X.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών