Τελευταία Νέα
Οικονομία

Λιγότερο απαισιόδοξοι οι Έλληνες καταναλωτές - Στις 56 μονάδες ο δείκτης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης το γ' 3μηνο του 2014

Λιγότερο απαισιόδοξοι οι Έλληνες καταναλωτές -  Στις 56 μονάδες ο δείκτης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης το γ' 3μηνο του 2014
Στα επίπεδα του 2010 διαμορφώθηκε η καταναλωτική εμπιστοσύνη το γ' τριμήνο του 2014, σύμφωνα με έρευνα της Nielsen
Από το χειρότερο στο…κακό κινήθηκε ο δείκτης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Ελλήνων, το γ’ τρίμηνο του 2014, ενώ το ποσοστό όσων θεωρούν ότι η χώρα θα παραμείνει σε κρίση και το 2015 μειώθηκε από το 84% στο 74%.
Σε αυτά τα συμπεράσματα κατέληξε η έρευνα της Nielsen, η οποία υπογράμμισε ότι παρατηρείται μια συγκρατημένη αισιοδοξία στο 20% των Ελλήνων, ποσοστό ρεκόρ από όταν ξέσπασε η κρίση, το οποίο βέβαια μεταφράζεται και ως 8 στους 10 είναι απαισιόδοξοι για το μέλλον της χώρας.
Επίσης, μόλις 2 στα 10 νοικοκυριά δηλώνουν ότι τα οικονομικά τους θα βελτιωθούν άμεσα, αλλά και ότι είναι η κατάλληλη περίοδος για να κάνουν τις αγορές που χρειάζονται.
Πιο βελτιωμένο, και σε κάπως καλύτερα επίπεδα, βρίσκεται το ποσοστό των νοικοκυριών τα οποία μπορούν να αποταμιεύουν (30%), ωστόσο η θετική αυτή εξέλιξη αντισταθμίζεται από το, επίσης, 30% των νοικοκυριών που «μετά βίας» καλύπτουν τις ανάγκες τους, αλλά και 8 στα 10 νοικοκυριά έχουν προσπαθήσει να περικόψουν περαιτέρω τα κόστη τους, σε σχέση με 1 χρόνο πριν, το οποίο παραμένει και το υψηλότερο ποσοστό μεταξύ των Ευρωπαίων πολιτών.
Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων εντοπίζονται στην αγορά φθηνότερων προϊόντων που διακινούν τα σούπερ μάρκετ, στην μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού, για ρουχισμό, για παραγγελία έτοιμων γευμάτων στο σπίτι, αλλά και για διακοπές.
Από τα παραπάνω, η μείωση των παραγγελιών έτοιμων γευμάτων στο σπίτι και η αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών φαίνεται ότι θα αποτελέσουν μόνιμη συνήθεια, ανεξαρτήτως της πορείας της ελληνικής οικονομίας.
Όπως είναι φυσικό, μεγαλύτερες περικοπές έχουν κάνει οι μεσήλικες οικογενειάρχες, έναντι των εργένηδων ή και των νεότερων πολιτών.
Οι πρώτοι ανησυχούν περισσότερο για τα ζητήματα της υγείας και του χρέους, ενώ οι δεύτεροι χαρακτηρίζονται από εργασιακή ανασφάλεια.
«Αν και είναι εξαιρετικά πρόωρο να μιλήσει κανείς για αντιστροφή του οικονομικού ή καταναλωτικού κλίματος στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην αναγνωριστεί στην ατμόσφαιρα μια αύρα αισιοδοξίας, ή ακριβέστερα συγκρατημένης απαισιοδοξίας έναντι της προϋπάρχουσας απόλυτης απαισιοδοξίας», επεσήμανε σχετικά με την έρευνα, ο Βασίλης Φιλίππου, Consumer Insights Manager της Nielsen Ελλάδας

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης