Πληρωμή τελών με το μήνα προωθεί το υπ. Οικονομικών
Παράδοση τείνει να καταστεί το φαινόμενο της απόσυρσης πινακίδων από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που αδυνατούν να πληρώσουν τα «τσουχτερά» τέλη κυκλοφορίας.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ξεπερνούν τους 60.000 οι φορολογούμενοι που επισκέφθηκαν μέχρι τώρα την Εφορία και παρέδωσαν τις πινακίδες του οχήματος τους προκειμένου να απαλλαγούν όχι μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας του 2015 αλλά και από τον φόρο πολυτελείας για όσους έχουν αυτοκίνητα άνω 2.000 κ. ε. αλλά και από τα τεκμήρια διαβίωσης.
Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι ο συνολικός αριθμός των οδηγών που θα θέσουν σε «ακινησία» το όχημα τους μπορεί να ξεπεράσει τους 135.000, δηλαδή το περσινό αριθμό.
Αν αυτό συμβεί τότε οι απώλειες εσόδων στα κρατικά ταμεία θα ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ.
Για το 2014 ο προϋπολογισμός προβλέπει εισπράξεις 1,139 δις. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και μοτοσυκλετών και 1,156 δις. ευρώ το 2015.
Η αύξηση των εισπράξεων από τα τέλη (1,5%) εκτιμάται ότι θα προέλθει εκτός από τα νέα οχήματα που θα μπουν σε κυκλοφορία και το νέο καθεστώς εξόφλησής τους.
Στο υπουργείο Οικονομικών προωθούν διάταξη με την οποία θα καθίσταται μόνιμο το μέτρο της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με το μήνα.
Έτσι, θα διευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες που δυσκολεύονται μέσα στην κρίση να εξοφλήσουν το «ραβασάκι» με τα τέλη, ενώ εκτιμάται ότι θα ανασχεθεί το κύμα της μαζικής απόσυρσης των πινακίδων.
Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει δύο διαφορετικά συστήματα χρέωσης τελών κυοφορίας.
Για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2010 το κριτήριο είναι τα κυβικά εκατοστά και το κόστος είναι από 22 ευρώ έως τα 1.320 ευρώ ενώ για αυτά που ταξινομήθηκαν μία μέρα μετά, δηλαδή από 1η Νοεμβρίου 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Με βάση τα κυβικά εκατοστά χρεώνονται και οι μοτοσυκλέτες ανεξάρτητα από το χρόνο έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.
Αν κάποιος έκανε το λάθος και αγόρασε αυτοκίνητο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας 2.000 κυβικών πριν τις 31 Οκτωβρίου 2010 πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ.
Αντίθετα, με βάση το κριτήριο των ρύπων που ισχύει σήμερα θα πλήρωνε περίπου 140 ευρώ καθώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο εκπέμπει μόλις 128 γραμμάρια διοξειδίου (C02) ανά χιλιόμετρο.
Εννοείται ότι όποιος αγόρασε το ίδιο αυτοκίνητο μια μέρα αργότερα, δηλαδή την 1η Νοεμβρίου 2010 πληρώνει 140 ευρώ το χρόνο.
Τα τέλη κυκλοφορίας είναι ο βασικότερος παράγοντας που ωθεί τους ιδιοκτήτες να θέσουν σε ακινησία το όχημα τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου στους 170.000 ανήλθαν οι ιδιοκτήτες που παρέδωσαν πινακίδες το 2010.
Το 2011 ο αριθμός αυτός εκτοξεύτηκε στις 204.000 και το 2012 στις 365.000 προκαλώντας σημαντικό πλήγμα στις εισπράξεις. Το 2013 ο αριθμός των φορολογουμένων που τράβηξαν… μόνιμο χειρόφρενο έφθασε τους 135.000.
Όσοι πάντως σκοπεύουν να αποφύγουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2015, θα πρέπει να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας -στις κατά τόπους εφορίες- μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2014, και να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά:
*Άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου
*Πινακίδες Κυκλοφορίας
*Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του ΙΧ.
*Αντίγραφο του εντύπου Ε9 ώστε να αποδεικνύεται πως έχετε θέση στάθμευσης.
*Αποδεικτικό καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας του 2014
Επιπλέον, στην αρμόδια ΔΟΥ θα ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να συμπληρώσουν μια αίτηση στην οποία θα αναγράφουν τα:
*Επώνυμο ή επωνυμία,
*Όνομα,
*Όνομα πατρός, Επάγγελμα
*ΑΦΜ
*Διεύθυνση κατοικίας
*Αριθμός κυκλοφορίας αυτοκινήτου
*Είδος και χρήση (ΙΧ, επαγγελματικό κλπ)
*Τόπος ακινησίας
*Περιφέρεια αστυνομικού τμήματος
*Ημερομηνία έναρξης ακινησίας
*Λόγοι που προκάλεσαν την ακινησία
Mάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ξεπερνούν τους 60.000 οι φορολογούμενοι που επισκέφθηκαν μέχρι τώρα την Εφορία και παρέδωσαν τις πινακίδες του οχήματος τους προκειμένου να απαλλαγούν όχι μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας του 2015 αλλά και από τον φόρο πολυτελείας για όσους έχουν αυτοκίνητα άνω 2.000 κ. ε. αλλά και από τα τεκμήρια διαβίωσης.
Παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών εκτιμούν ότι ο συνολικός αριθμός των οδηγών που θα θέσουν σε «ακινησία» το όχημα τους μπορεί να ξεπεράσει τους 135.000, δηλαδή το περσινό αριθμό.
Αν αυτό συμβεί τότε οι απώλειες εσόδων στα κρατικά ταμεία θα ξεπεράσουν τα 50 εκατ. ευρώ.
Για το 2014 ο προϋπολογισμός προβλέπει εισπράξεις 1,139 δις. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας οχημάτων και μοτοσυκλετών και 1,156 δις. ευρώ το 2015.
Η αύξηση των εισπράξεων από τα τέλη (1,5%) εκτιμάται ότι θα προέλθει εκτός από τα νέα οχήματα που θα μπουν σε κυκλοφορία και το νέο καθεστώς εξόφλησής τους.
Στο υπουργείο Οικονομικών προωθούν διάταξη με την οποία θα καθίσταται μόνιμο το μέτρο της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας με το μήνα.
Έτσι, θα διευκολυνθούν οι ιδιοκτήτες που δυσκολεύονται μέσα στην κρίση να εξοφλήσουν το «ραβασάκι» με τα τέλη, ενώ εκτιμάται ότι θα ανασχεθεί το κύμα της μαζικής απόσυρσης των πινακίδων.
Η Ελλάδα είναι ίσως η μοναδική χώρα στον κόσμο που έχει δύο διαφορετικά συστήματα χρέωσης τελών κυοφορίας.
Για τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι και την 31η Οκτωβρίου 2010 το κριτήριο είναι τα κυβικά εκατοστά και το κόστος είναι από 22 ευρώ έως τα 1.320 ευρώ ενώ για αυτά που ταξινομήθηκαν μία μέρα μετά, δηλαδή από 1η Νοεμβρίου 2010 τα τέλη υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Με βάση τα κυβικά εκατοστά χρεώνονται και οι μοτοσυκλέτες ανεξάρτητα από το χρόνο έκδοσης της πρώτης άδειας κυκλοφορίας.
Αν κάποιος έκανε το λάθος και αγόρασε αυτοκίνητο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας 2.000 κυβικών πριν τις 31 Οκτωβρίου 2010 πληρώνει τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ.
Αντίθετα, με βάση το κριτήριο των ρύπων που ισχύει σήμερα θα πλήρωνε περίπου 140 ευρώ καθώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο εκπέμπει μόλις 128 γραμμάρια διοξειδίου (C02) ανά χιλιόμετρο.
Εννοείται ότι όποιος αγόρασε το ίδιο αυτοκίνητο μια μέρα αργότερα, δηλαδή την 1η Νοεμβρίου 2010 πληρώνει 140 ευρώ το χρόνο.
Τα τέλη κυκλοφορίας είναι ο βασικότερος παράγοντας που ωθεί τους ιδιοκτήτες να θέσουν σε ακινησία το όχημα τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου στους 170.000 ανήλθαν οι ιδιοκτήτες που παρέδωσαν πινακίδες το 2010.
Το 2011 ο αριθμός αυτός εκτοξεύτηκε στις 204.000 και το 2012 στις 365.000 προκαλώντας σημαντικό πλήγμα στις εισπράξεις. Το 2013 ο αριθμός των φορολογουμένων που τράβηξαν… μόνιμο χειρόφρενο έφθασε τους 135.000.
Όσοι πάντως σκοπεύουν να αποφύγουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2015, θα πρέπει να καταθέσουν τις πινακίδες κυκλοφορίας -στις κατά τόπους εφορίες- μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2014, και να προσκομίσουν τα παρακάτω δικαιολογητικά:
*Άδεια κυκλοφορίας του αυτοκινήτου
*Πινακίδες Κυκλοφορίας
*Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του ΙΧ.
*Αντίγραφο του εντύπου Ε9 ώστε να αποδεικνύεται πως έχετε θέση στάθμευσης.
*Αποδεικτικό καταβολής των Τελών Κυκλοφορίας του 2014
Επιπλέον, στην αρμόδια ΔΟΥ θα ζητηθεί από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων να συμπληρώσουν μια αίτηση στην οποία θα αναγράφουν τα:
*Επώνυμο ή επωνυμία,
*Όνομα,
*Όνομα πατρός, Επάγγελμα
*ΑΦΜ
*Διεύθυνση κατοικίας
*Αριθμός κυκλοφορίας αυτοκινήτου
*Είδος και χρήση (ΙΧ, επαγγελματικό κλπ)
*Τόπος ακινησίας
*Περιφέρεια αστυνομικού τμήματος
*Ημερομηνία έναρξης ακινησίας
*Λόγοι που προκάλεσαν την ακινησία
Mάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών