Τελευταία Νέα
Οικονομία

Τέλος εποχής για τις Κυπριακές Αερογραμμές - Γεωργιάδης (ΥΠΟΙΚ): Πιθανή η ίδρυση νέας εταιρείας

tags :
Τέλος εποχής για τις Κυπριακές Αερογραμμές - Γεωργιάδης (ΥΠΟΙΚ): Πιθανή η ίδρυση νέας εταιρείας
Οι τελευταίοι υπάλληλοι των Κυπριακών Αερογραμμών θα λάβουν το σύνολο των μισθών που δικαιούνται και το ταμείο προνοίας, διαβεβαιώνει η κυπριακή κυβέρνηση
(upd3)Το ενδεχόμενο ίδρυσης νέας αεροπορικής εταιρείας διερευνά η κυπριακή κυβέρνηση, όπως δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Κύπρου, Χάρης Γεωργιάδης, λίγο μετά την απόφαση της Κομισιόν να ζητήσει από τον κρατικό αερομεταφορέα την επιστροφή της στήριξης πέραν των 100 εκατ. ευρώ που έλαβε το 2012.
«Οι τελευταίοι υπάλληλοι θα λάβουν το σύνολο των μισθών που δικαιούνται και το ταμείο προνοίας.
Θα καλυφθεί από την κυβέρνηση και το έλλειμμα του ταμείου προνοίας», διαβεβαίωσε ο ο υπουργός οικονομικών, στην προσπάθεια του να καθησυχάσει τους εκατοντάδες υπαλλήλους που βρίσκονται εδώ και μήνες σε κατάσταση εργασιακής αβεβαιότητας.
Ο υπουργός εξήγησε ότι με την απόφαση της Κομισιόν, αφαιρείται η άδεια πτητικού προγράμματος των Κυπριακών Αερογραμμών.
Από την πλευρά του ο υπουργός συγκοινωνιών Μάριος Δημητριάδης δήλωσε ότι τις πτήσεις των Κυπριακών Αερογραμών θα αναλάβουν άλλες εταιρείες.
Ίσως προχωρήσουμε στην ίδρυση νέας τοπικής αεροπορικής εταιρείας σε συνεργασία με ιδιώτες, ανέφερε.
Η τελευταία ιστορική πτήση για τις Κυπριακές Αερογραμμές θα γίνει απόψε από την Αθήνα με προορισμό τη Λάρνακα.
Ευθύς μετά την πτήση από την Αθήνα, θα καθηλωθεί ο στόλος του κρατικού αερομεταφορέα.
Θα κληθούν εκκαθαριστές για να αναλάβουν τη διαχείριση των όσων περιουσιακών στοιχείων έχει στη διάθεση της η εταιρεία.
Το κράτος θα αποζημιώσει πλήρως το προσωπικό προς το οποίο θα παραχωρηθούν όλα τα συνταξιοδοτικά του δικαιώματα.
Το κράτος φρόντισε να διατηρήσει το όνομα και το έμβλημα των Κυπριακών Αερογραμμών στην περίπτωση που θα ενδιαφερθεί ιδιώτης επενδυτής να δημιουργήσει μία νέα εταιρεία, πιθανώς με το όνομα Cyprus Air.
Ενδεχομένως στη νέα αυτή εταιρεία, αν και εφόσον ιδρυθεί να έχει μικρή συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο και το κράτος.
Η απόφαση της Κομισιόν βάζει λουκέτο σε μία αεροπορική εταιρεία η οποία έσερνε πίσω της 68 χρόνια δραστηριότητας στους αιθέρες.

ΕΕ: Παράνομες οι κρατικές ενισχύσεις προς τις Κυπριακές Αερογραμμές
Παράνομη κρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η κρατική ενίσχυση των Κυπριακών Αερογραμμών.
Από το μεσημέρι έχει στα χέρια του ο Κύπριος Υπουργός Οικονομικών και επίσημα την πλήρη έκδοση της Απόφασης της Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία καταλήγει στο ότι εντός τεσσάρων μηνών από σήμερα, θα πρέπει οι Κυπριακές Αερογραμμές είτε να επιστρέψουν στο κράτος ποσό 63,1 εκατ. ευρώ συν τόκους από το 2012, είτε να κλείσουν.
Όπως μεταδίδουν τα κυπριακά μέσα ενημέρωσης, για τις κυβερνητικές ενέργειες θα πρέπει να ενημερώνεται ανελλιπώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Ουσιαστικά κρίθηκαν ως παράνομη ενίσχυση, τα 31,3 εκατ. ευρώ της αύξησης κεφαλαίου του Φεβρουαρίου 2012 και τα 34,5 εκατ. του δανείου από την Ελληνική του Δεκεμβρίου 2012, που εγγυήθηκε το κράτος (από τα οποία αποπληρώθηκαν από τις Κ. Α. τα 11 εκ. ευρώ κάτι που δεν αναφέρεται στην Απόφαση), όπως και 300.00 ευρώ που δόθηκαν για «επαγγελματική εκπαίδευση».
Η Ε.Ε. απέρριψε όλα τα επιχειρήματα για την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο, για την οικονομική κρίση, για τις ζημιές λόγω τουρκικού εμπάργκο και λόγω παράνομου αεροδρομίου, όπως και το επιχείρημα ότι στη Μάλτα επιτράπηκε και δεύτερη κρατική ενίσχυση εντός μίας δεκαετίας.
Επίσης απορρίπτει το επιχείρημα της οικονομικής κρίσης σε Κύπρο και Ελλάδα, αφού εν μέσω κρίσης οι Κυπριακές Αερογραμμές αύξησαν την έκθεσή τους στην Ελλάδα.

Κομισιόν για Κυπριακές Αερογραμμές: Οι επιχειρήσεις δεν πρέπει να βασίζονται σε χρήματα φορολογουμένων
Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι κερδοφόρες και δεν μπορούν ούτε θα πρέπει να βασίζονται σε χρήματα των φορολογουμένων, δήλωσε η επίτροπος της ΕΕ, Margrethe Vestager, αρμόδια για θέματα ανταγωνισμού.
Ειδικότερα, λίγη ώρα μετά την απόφαση της ΕΕ πως είναι παράνομες οι κρατικές ενισχύσεις προς τις Κυπριακές Αερογραμμές, η επίτροπος Margrethe Vestager ανέφερε τα εξής:
«Οι Κυπριακές Αερογραμμές έλαβαν σημαντικά δημόσια κονδύλια από το 2007 αλλά δεν ήταν σε θέση να προβούν σε αναδιάρθρωση και να καταστούν βιώσιμες δίχως συνεχή κρατική ενίσχυση.
Συνεπώς, η εισφορά επιπλέον δημόσιων κονδυλίων θα είχε ως αποτέλεσμα να παραταθεί απλώς ο αγώνας χωρίς όμως να επιτευχθεί αλλαγή ως προς το αποτέλεσμα.
Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι κερδοφόρες, με βάση τις δικές τους επιδόσεις και την ικανότητά τους να ανταγωνίζονται και δεν μπορούν ούτε θα πρέπει να βασίζονται σε χρήματα των φορολογουμένων για να παραμένουν στην αγορά με τεχνητό τρόπο».

(Πρώτη ενημέρωση: Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015, ώρα 09:31)

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης