Παραβίαση του ανταγωνισμού από ορισμένες τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρίες
Την παρέμβαση του υπουργού Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη και της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Νάντιας Βαλαβάνη, ζητάει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ) «μπροστά στην εντεινόμενη και απροκάλυπτη παραβίαση των νόμων και των κανόνων του ανταγωνισμού από ορισμένες τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρίες σε βάρος των ασφαλιστικών εταιριών, των διαμεσολαβητών και των καταναλωτών».
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική επιστολή, η οποία υπογράφεται από τον πρόεδρο του επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ζητείται να σταματήσει η καταστρατήγηση, όπως υποστηρίζει, των νόμων από τις τράπεζες σε βάρος ασφαλιστικών εταιριών, καταναλωτών και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Το επιμελητήριο εκτιμά ότι με αθέμιτες, ακόμη και εκβιαστικές πρακτικές, γνωστά πιστωτικά ιδρύματα πιέζουν ασφυκτικά τους πελάτες τους - ιδιώτες και επιχειρηματίες - να ασφαλίσουν το δάνειο τους, στεγαστικό ή επιχειρηματικό, σε εταιρία συνεργαζόμενη με την τράπεζα ή απευθείας στις δικές τους ασφαλιστικές εταιρίες και πέρα από αυτό, με τον ίδιο τρόπο ζητούν και τις υπόλοιπες ασφαλίσεις του καταναλωτή ακόμα και την ασφάλεια του αυτοκινήτου.
Παρά μάλιστα την οξεία αντίδραση του επιμελητηρίου από τον περασμένο Νοέμβριο, τα φαινόμενα αυτά και οι σχετικές καταγγελίες έχουν πάρει από τότε τη μορφή χιονοστιβάδας.
Είναι προφανές πως οι εν λόγω τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρίες εκμεταλλεύτηκαν στο μεσοδιάστημα το ρευστό πολιτικό και οικονομικό τοπίο, λόγω της προκήρυξης των εκλογών και στη συνέχεια την αλλαγή ηγεσίας στα συναρμόδια υπουργεία, για να κερδοσκοπήσουν «όσο παίρνει» σε βάρος των πελατών τους.
Ο πελάτης «πολιορκείται» με κάθε μέσο: Από τον υπάλληλο της τράπεζας στα γκισέ, με μηνύματα sms στο κινητό και με email στον υπολογιστή του.
Εκπαιδευμένα στελέχη της τράπεζας τον «νουθετούν», ότι για λόγους «ταχύτητας» στη διεκπεραίωση του φακέλου «καλό είναι» να επιλέξει την ασφαλιστική εταιρία με την οποία συνεργάζεται η τράπεζα.
΄Αλλες φορές τον δελεάζουν με αύξηση κατά μία μονάδα στο επιτόκιο της προθεσμιακής του κατάθεσης, δέλεαρ όμως που υποκρύπτει και τον εκβιασμό, ότι αν δεν συμφωνήσει μαζί τους όχι μόνο δεν θα πάρει το ευνοϊκό επιτόκιο αλλά θα έχει «προβλήματα» στην έγκριση του δανείου!
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, περιέργως οι υπάλληλοι της τράπεζας «ξεχνούν» να ενημερώσουν τον πελάτη ότι βάσει του νόμου έχει απεριόριστο δικαίωμα να επιλέξει ο ίδιος την ασφαλιστική εταιρία που επιθυμεί και ότι η τράπεζα έχει ρητή υποχρέωση να δεχθεί την επιλογή του πελάτη της.
Ακόμα και όταν ο πελάτης, γνωρίζοντας τα δικαιώματά του, εκφράζει τη βούληση να διαλέξει άλλη ασφαλιστική εταιρία από αυτή που του προτείνουν, ο υπάλληλος τον προτρέπει «φιλικά» και «off the record» να το σκεφτεί καλύτερα για να έχει «τις καλύτερες δυνατές σχέσεις» με την τράπεζα που του δίνει το δάνειο".
Κατά το επιμελητήριο, πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των διαμεσολαβούντων και των καταναλωτών, που απορρέουν από τις εγκυκλίους - οδηγίες 430 και 431 της Τράπεζας της Ελλάδας, αλλά όχι μόνο.
Συνιστά προσπάθεια να παγιωθεί η παρανομία ως νομιμότητα και να δημιουργηθούν τετελεσμένα στην ασφαλιστική αγορά, που θα δυσχεράνουν το ελεγκτικό έργο των εποπτικών αρχών και των νέων καθ΄ ύλην αρμόδιων υπουργών.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, σύμφωνα με τη σχετική επιστολή, η οποία υπογράφεται από τον πρόεδρο του επιμελητηρίου Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ζητείται να σταματήσει η καταστρατήγηση, όπως υποστηρίζει, των νόμων από τις τράπεζες σε βάρος ασφαλιστικών εταιριών, καταναλωτών και ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.
Το επιμελητήριο εκτιμά ότι με αθέμιτες, ακόμη και εκβιαστικές πρακτικές, γνωστά πιστωτικά ιδρύματα πιέζουν ασφυκτικά τους πελάτες τους - ιδιώτες και επιχειρηματίες - να ασφαλίσουν το δάνειο τους, στεγαστικό ή επιχειρηματικό, σε εταιρία συνεργαζόμενη με την τράπεζα ή απευθείας στις δικές τους ασφαλιστικές εταιρίες και πέρα από αυτό, με τον ίδιο τρόπο ζητούν και τις υπόλοιπες ασφαλίσεις του καταναλωτή ακόμα και την ασφάλεια του αυτοκινήτου.
Παρά μάλιστα την οξεία αντίδραση του επιμελητηρίου από τον περασμένο Νοέμβριο, τα φαινόμενα αυτά και οι σχετικές καταγγελίες έχουν πάρει από τότε τη μορφή χιονοστιβάδας.
Είναι προφανές πως οι εν λόγω τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρίες εκμεταλλεύτηκαν στο μεσοδιάστημα το ρευστό πολιτικό και οικονομικό τοπίο, λόγω της προκήρυξης των εκλογών και στη συνέχεια την αλλαγή ηγεσίας στα συναρμόδια υπουργεία, για να κερδοσκοπήσουν «όσο παίρνει» σε βάρος των πελατών τους.
Ο πελάτης «πολιορκείται» με κάθε μέσο: Από τον υπάλληλο της τράπεζας στα γκισέ, με μηνύματα sms στο κινητό και με email στον υπολογιστή του.
Εκπαιδευμένα στελέχη της τράπεζας τον «νουθετούν», ότι για λόγους «ταχύτητας» στη διεκπεραίωση του φακέλου «καλό είναι» να επιλέξει την ασφαλιστική εταιρία με την οποία συνεργάζεται η τράπεζα.
΄Αλλες φορές τον δελεάζουν με αύξηση κατά μία μονάδα στο επιτόκιο της προθεσμιακής του κατάθεσης, δέλεαρ όμως που υποκρύπτει και τον εκβιασμό, ότι αν δεν συμφωνήσει μαζί τους όχι μόνο δεν θα πάρει το ευνοϊκό επιτόκιο αλλά θα έχει «προβλήματα» στην έγκριση του δανείου!
Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, περιέργως οι υπάλληλοι της τράπεζας «ξεχνούν» να ενημερώσουν τον πελάτη ότι βάσει του νόμου έχει απεριόριστο δικαίωμα να επιλέξει ο ίδιος την ασφαλιστική εταιρία που επιθυμεί και ότι η τράπεζα έχει ρητή υποχρέωση να δεχθεί την επιλογή του πελάτη της.
Ακόμα και όταν ο πελάτης, γνωρίζοντας τα δικαιώματά του, εκφράζει τη βούληση να διαλέξει άλλη ασφαλιστική εταιρία από αυτή που του προτείνουν, ο υπάλληλος τον προτρέπει «φιλικά» και «off the record» να το σκεφτεί καλύτερα για να έχει «τις καλύτερες δυνατές σχέσεις» με την τράπεζα που του δίνει το δάνειο".
Κατά το επιμελητήριο, πρόκειται για κατάφωρη παραβίαση των δικαιωμάτων των διαμεσολαβούντων και των καταναλωτών, που απορρέουν από τις εγκυκλίους - οδηγίες 430 και 431 της Τράπεζας της Ελλάδας, αλλά όχι μόνο.
Συνιστά προσπάθεια να παγιωθεί η παρανομία ως νομιμότητα και να δημιουργηθούν τετελεσμένα στην ασφαλιστική αγορά, που θα δυσχεράνουν το ελεγκτικό έργο των εποπτικών αρχών και των νέων καθ΄ ύλην αρμόδιων υπουργών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών