Τα Ταμεία δεν υποχρεώνονται να μεταφέρουν τα κεφάλαιά τους στην ΤτΕ, αλλά αν το επιλέξουν θα έχουν την διασφάλιση του Ελληνικού Δημοσίου
Τον δρόμο για την αξιοποίηση κεφαλαίων των Ταμείων και άλλων δημόσιων φορέων για την κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών του κράτους, ανοίγει τροπολογία του υπουργείου Οικονομικών που θα κατατεθεί στο νομοσχέδιο για την ανθρωπιστική κρίση.
Η αξίωση αποζημίωσης σε περίπτωση κεφαλαιακής ζημιάς και ο περιορισμός ότι τα κεφάλαια των δημόσιων οργανισμών θα επενδύονται αποκλειστικά σε άμεσα ρευστοποιήσιμα περιουσιακά κρατικά στοιχεία είναι τα κίνητρα και κυρίως οι διασφαλίσεις που δίνονται στις διοικήσεις των Ταμείων -πολλές από τις οποίες ήδη έχουν αντιδράσει- ώστε να συμφωνήσουν.
Όπως τονίζεται στην τροπολογία «τα Ταμεία και οι φορείς δεν υποχρεώνονται να μεταφέρουν τα κεφάλαιά τους στην Τράπεζα της Ελλάδος, απλώς αν το επιλέξουν θα έχουν την διασφάλιση του Ελληνικού Δημοσίου».
Αναλυτικά, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η τροπολογία για τα κεφάλαια δημόσιων φορέων (ΝΠΔΔ) και των ασφαλιστικών ταμείων στην ΤτΕ θα ορίζει:
Τα κεφάλαια που κατατίθενται από τα Ν.Π.Δ.Δ. και τα ασφαλιστικά ταμεία (ΑΦ) στην Τράπεζα της Ελλάδος σε λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης δύνανται να επενδύονται στο σύνολό τους σε συμβάσεις αγοράς ή πώλησης τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου με σύμφωνα επαναπώλησης/επαναγοράς με αντισυμβαλλόμενο το Ελληνικό Δημόσιο (repos, reverse repos, buy/sell back, sell/buy/back).
Σε περίπτωση κεφαλαιακών ζημιών των Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. από την για οποιονδήποτε λόγο μη προσήκουσα και ιδίως μη έγκαιρη ή μη ολοσχερή εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλομένου σε συμβάσεις αγοράς ή πώλησης με σύμφωνα επαναγοράς, το Ν.Π.Δ.Δ. ή ο ασφαλιστικός φορέας που υπέστη τη ζημία έχει απευθείας αξίωση αποζημίωσης κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
Αυτό σημαίνει, όπως προκύπτει και από την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, εξηγεί το υπουργείο Οικονομικών, ότι:
1. Ο περιορισμός των επενδυτικών επιλογών της ΤτΕ διασφαλίζει ότι τα κεφάλαια των δημόσιων οργανισμών θα δύνανται να επενδύονται αποκλειστικά σε άμεσα ρευστοποιήσιμα περιουσιακά στοιχεία.
2. Δεν υποχρεώνονται τα Ταμεία και οι φορείς να μεταφέρουν τα κεφάλαια τους στην ΤτΕ, απλώς αν το επιλέξουν θα έχουν την διασφάλιση του Ελληνικού Δημοσίου.
3. Επιδιώκεται η καλύτερη αξιοποίηση των κεφαλαίων των φορέων και των Ταμείων
4. Θεσπίζεται η απευθείας αξίωση των Φορέων και των Ταμείων κατά του Ελληνικού Δημοσίου για τυχόν κεφαλαιακές ζημίες που υφίστανται από την επένδυση των κεφαλαίων τους.
5. Το Ελληνικό Δημόσιο, καλύπτοντας απευθείας τέτοιες ζημίες, εξασφαλίζει ταυτόχρονα την έγκαιρη ικανοποίηση των τρεχουσών αναγκών των δημόσιων οργανισμών.
www.bankingnews.gr
Η αξίωση αποζημίωσης σε περίπτωση κεφαλαιακής ζημιάς και ο περιορισμός ότι τα κεφάλαια των δημόσιων οργανισμών θα επενδύονται αποκλειστικά σε άμεσα ρευστοποιήσιμα περιουσιακά κρατικά στοιχεία είναι τα κίνητρα και κυρίως οι διασφαλίσεις που δίνονται στις διοικήσεις των Ταμείων -πολλές από τις οποίες ήδη έχουν αντιδράσει- ώστε να συμφωνήσουν.
Όπως τονίζεται στην τροπολογία «τα Ταμεία και οι φορείς δεν υποχρεώνονται να μεταφέρουν τα κεφάλαιά τους στην Τράπεζα της Ελλάδος, απλώς αν το επιλέξουν θα έχουν την διασφάλιση του Ελληνικού Δημοσίου».
Αναλυτικά, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η τροπολογία για τα κεφάλαια δημόσιων φορέων (ΝΠΔΔ) και των ασφαλιστικών ταμείων στην ΤτΕ θα ορίζει:
Τα κεφάλαια που κατατίθενται από τα Ν.Π.Δ.Δ. και τα ασφαλιστικά ταμεία (ΑΦ) στην Τράπεζα της Ελλάδος σε λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης δύνανται να επενδύονται στο σύνολό τους σε συμβάσεις αγοράς ή πώλησης τίτλων του Ελληνικού Δημοσίου με σύμφωνα επαναπώλησης/επαναγοράς με αντισυμβαλλόμενο το Ελληνικό Δημόσιο (repos, reverse repos, buy/sell back, sell/buy/back).
Σε περίπτωση κεφαλαιακών ζημιών των Ν.Π.Δ.Δ. και Α.Φ. από την για οποιονδήποτε λόγο μη προσήκουσα και ιδίως μη έγκαιρη ή μη ολοσχερή εκπλήρωση των υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλομένου σε συμβάσεις αγοράς ή πώλησης με σύμφωνα επαναγοράς, το Ν.Π.Δ.Δ. ή ο ασφαλιστικός φορέας που υπέστη τη ζημία έχει απευθείας αξίωση αποζημίωσης κατά του Ελληνικού Δημοσίου.
Αυτό σημαίνει, όπως προκύπτει και από την αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, εξηγεί το υπουργείο Οικονομικών, ότι:
1. Ο περιορισμός των επενδυτικών επιλογών της ΤτΕ διασφαλίζει ότι τα κεφάλαια των δημόσιων οργανισμών θα δύνανται να επενδύονται αποκλειστικά σε άμεσα ρευστοποιήσιμα περιουσιακά στοιχεία.
2. Δεν υποχρεώνονται τα Ταμεία και οι φορείς να μεταφέρουν τα κεφάλαια τους στην ΤτΕ, απλώς αν το επιλέξουν θα έχουν την διασφάλιση του Ελληνικού Δημοσίου.
3. Επιδιώκεται η καλύτερη αξιοποίηση των κεφαλαίων των φορέων και των Ταμείων
4. Θεσπίζεται η απευθείας αξίωση των Φορέων και των Ταμείων κατά του Ελληνικού Δημοσίου για τυχόν κεφαλαιακές ζημίες που υφίστανται από την επένδυση των κεφαλαίων τους.
5. Το Ελληνικό Δημόσιο, καλύπτοντας απευθείας τέτοιες ζημίες, εξασφαλίζει ταυτόχρονα την έγκαιρη ικανοποίηση των τρεχουσών αναγκών των δημόσιων οργανισμών.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών