Ο κ. Σταθάκης επικεντρώθηκε στο μεγάλο κόστος των έργων
Την πρόθεση της κυβέρνησης για την αναθεώρηση των πολιτικών για τους Οδικούς Άξονες, τα διόδια και την Εγνατία Οδό επανέλαβε ο υπουργός Οικονομίας, Γ. Σταθάκης, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής με θέμα την Εγνατία Οδό.
Για τους Οδικούς Άξονες με Συμβάσεις Παραχώρησης, ο κ. Σταθάκης τόνισε ότι το πρώτο πρόβλημα είναι το κόστος των έργων, το οποίο θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο εάν άλλαζε ο τρόπος προσδιορισμού των τιμών.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι η ποιότητα των συμβάσεων και το αν διασφαλίζεται η ισότιμη αντιμετώπιση του δημόσιου συμφέροντος και των συμφερόντων των ιδιωτών.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, «Πρόθεσή μας, είναι στο μέτρο του δυνατού και αυτό το υπογραμμίζω και είναι δέσμευση της κυβέρνησης, να μελετήσουμε τις συμβάσεις με πρόθεση να τις αναθεωρήσουμε, προκειμένου να φέρουν αυτή την ισορροπία που δεν είχαν την εποχή που έγιναν, γιατί περισσότερες από αυτές - επαναλαμβάνω - έχουν γίνει στο παρελθόν και αναθεώρησή τους έγινε προ διετίας».
Για τα διόδια σημείωσε: Τα προβλήματα με τα διόδια αφορούν πρώτον τη συχνότητα και το ύψος τους καθώς είχαν φτιαχτεί με βάση τις προδιαγραφές της ελληνικής οικονομίας πριν το 2009, μια δομή που πλέον είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Αυτή η πολιτική είναι χωρίς νόημα, διότι ούτε τα έργα γίνονται αποδοτικά, για τον απλούστατο λόγο όσο αυξάνεις τα διόδια τόσο μειώνεις τους κυκλοφοριακούς φόρτους που έχει ο δρόμος υπό συνθήκες μιας πολύ σκληρής οικονομικής πραγματικότητας.
Έχουμε δεσμευτεί, ότι θα αναθεωρήσουμε την πολιτική των διοδίων με πλήρως αναλογική χιλιομετροχρέωση για το σύνολο των δρόμων, με τη θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων και με γνώμονα την κοινωνική μέριμνα ιδιαίτερα για ανθρώπους που χρησιμοποιούν τους δρόμους και έχουν κοινωνικά κριτήρια πολύ ισχυρά.
Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ανέφερε: Είμαστε επιφυλακτικοί, θα δούμε και θα κάνουμε τη συζήτηση, το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμη προκηρύξει τον Διαγωνισμό, που ήταν να γίνει εντός του πρώτου τριμήνου.
Η πολιτική ηγεσία θα εξετάσει όλα τα περιθώρια και τις δυνατότητες που έχουμε για να βρούμε άλλη λύση ή μια λύση την οποία θεωρούμε συμβατή με τις δικές μας προτεραιότητες.
www.bankingnews.gr
Για τους Οδικούς Άξονες με Συμβάσεις Παραχώρησης, ο κ. Σταθάκης τόνισε ότι το πρώτο πρόβλημα είναι το κόστος των έργων, το οποίο θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο εάν άλλαζε ο τρόπος προσδιορισμού των τιμών.
Το δεύτερο πρόβλημα είναι η ποιότητα των συμβάσεων και το αν διασφαλίζεται η ισότιμη αντιμετώπιση του δημόσιου συμφέροντος και των συμφερόντων των ιδιωτών.
Όπως ανέφερε ο υπουργός, «Πρόθεσή μας, είναι στο μέτρο του δυνατού και αυτό το υπογραμμίζω και είναι δέσμευση της κυβέρνησης, να μελετήσουμε τις συμβάσεις με πρόθεση να τις αναθεωρήσουμε, προκειμένου να φέρουν αυτή την ισορροπία που δεν είχαν την εποχή που έγιναν, γιατί περισσότερες από αυτές - επαναλαμβάνω - έχουν γίνει στο παρελθόν και αναθεώρησή τους έγινε προ διετίας».
Για τα διόδια σημείωσε: Τα προβλήματα με τα διόδια αφορούν πρώτον τη συχνότητα και το ύψος τους καθώς είχαν φτιαχτεί με βάση τις προδιαγραφές της ελληνικής οικονομίας πριν το 2009, μια δομή που πλέον είναι εκτός τόπου και χρόνου.
Αυτή η πολιτική είναι χωρίς νόημα, διότι ούτε τα έργα γίνονται αποδοτικά, για τον απλούστατο λόγο όσο αυξάνεις τα διόδια τόσο μειώνεις τους κυκλοφοριακούς φόρτους που έχει ο δρόμος υπό συνθήκες μιας πολύ σκληρής οικονομικής πραγματικότητας.
Έχουμε δεσμευτεί, ότι θα αναθεωρήσουμε την πολιτική των διοδίων με πλήρως αναλογική χιλιομετροχρέωση για το σύνολο των δρόμων, με τη θέσπιση ηλεκτρονικών διοδίων και με γνώμονα την κοινωνική μέριμνα ιδιαίτερα για ανθρώπους που χρησιμοποιούν τους δρόμους και έχουν κοινωνικά κριτήρια πολύ ισχυρά.
Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ανέφερε: Είμαστε επιφυλακτικοί, θα δούμε και θα κάνουμε τη συζήτηση, το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει ακόμη προκηρύξει τον Διαγωνισμό, που ήταν να γίνει εντός του πρώτου τριμήνου.
Η πολιτική ηγεσία θα εξετάσει όλα τα περιθώρια και τις δυνατότητες που έχουμε για να βρούμε άλλη λύση ή μια λύση την οποία θεωρούμε συμβατή με τις δικές μας προτεραιότητες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών