Επιστολή του Β. Κορκίδη προς τα μέλη της κυβέρνησης
Δέσμη μέτρων για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Κίνας, στους τομείς της Βιομηχανίας, των Υπηρεσιών της Ναυτιλίας, της Ναυπηγοεπισκευαστικής Δραστηριότητας και του Εμπορίου κατέθεσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης ενόψει της κυβερνητικής αποστολής στο Πεκίνο στο τέλος της εβδομάδας, που έχει σκοπό να προετοιμάσει σημαντικές επιχειρηματικές συμφωνίες, μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, αλλά και την επικείμενη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα.
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, απέστειλε σχετικές επιστολές προς τον Πρωθυπουργό, κ. Α. Τσίπρα, τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, κ. Γ. Δραγασάκη, τον Υπουργό Επικρατείας, κ. Ν. Παππά, τον Υπουργό Εξωτερικών, κ. Ν. Κοτζιά, τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γ. Βαρουφάκη, τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, κ. Γ. Σταθάκη, τον Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Π. Λαφαζάνη, την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο και το Ελληνο-Κινεζικό Επιμελητήριο.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι βασικοί άξονες των προτάσεων του Ε.Β.Ε.Π. έχουν ως εξής:
1) Ενδυνάμωση των συμφωνιών για νέες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
2) Αξιοποίηση των Ναυπηγείων και επανεκκίνηση της Ναυπηγοεπισκευής.
3) Ολοκλήρωση του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο.
4) Ενίσχυση των υποδομών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
5) Αύξηση των εξαγωγών και προώθηση των ελληνικών προϊόντων
6) Επενδύσεις σε ελληνικές τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες
7) Αύξηση του τουρισμού σε συνδυασμό με την κρουαζιέρα και τα περιφερειακά αεροδρόμια.
8) Συνεργασία ελληνο-κινεζικού δημόσιου τομέα, με αξιοποίηση των δομών των Επιμελητηρίων.
9) Υπογραφή νέου Μνημονίου Συνεργασίας μικρομεσαίων ελληνικών και κινεζικών επιχειρήσεων.
10) Αποτύπωση των δυσχερειών και αντιμετώπιση των προβλημάτων στις εμπορικές συναλλαγές.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, επεσήμανε:
«…η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία στο Πεκίνο, θα πρέπει να έχει σαφέστατο στόχο την προσέλκυση κινέζικων επενδύσεων σε τομείς, που αποτελούν την "αιχμή του δόρατος" για τους Έλληνες και το «κεφάλι του Δράκου» για τους Κινέζους, αντίστοιχης της κινεζικής επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Η συγκεκριμένη αποστολή στη Κίνα είναι εμφανές ότι, δεν έχει μόνο συμβολική σημασία, αλλά ουσιαστική αξία, αφού επιβεβαιώνει την πρόθεση της Ελλάδας για αναζήτηση συμμαχιών και εκτός Ευρώπης. Η ελληνική κυβέρνηση γνωρίζοντας το ενδιαφέρον των Κινέζων μπορεί, με αμοιβαία συμφέρουσες συμφωνίες, να εξειδικεύσει τη λίστα των μεταρρυθμίσεων, που συμφώνησε να παρουσιάσει στους ευρωπαίους εταίρους μας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται, η περαιτέρω αξιοποίηση του Ο.Λ.Π., της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και των περιφερειακών αεροδρομίων.
Προτεραιότητα για τους Κινέζους, ως γνωστόν, είναι οι επενδύσεις σε λιμάνια, σιδηροδρομικές υποδομές, μεταφορές, τρένα, "logistics", ώστε να αποκτήσουν στο Νότο της Ευρώπης ένα παρόμοιο σιδηροδρομικό δίκτυο, με αυτό που ήδη διαθέτουν στο Βορρά, μέσω του οποίου συνδέθηκε για πρώτη φορά το Φεβρουάριο η Ισπανία με την πόλη Γιγού στον Ειρηνικό Ωκεανό. Έτσι ,θα δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο Ευρωπαϊκό δίκτυο διανομής, ενώ παράλληλα το κόστος των κινεζικών προϊόντων θα μειωθεί δραστικά. Ταυτόχρονα, όμως, η Ελλάδα θα γίνει διεθνής κόμβος διαμετακομιστικού εμπορίου, γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, ενώ ο Πειραιάς πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων και ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Βαρόμετρο, ωστόσο, για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων αποτελεί ο διαγωνισμός της πώλησης του 67% των μετοχών, αντί της μακροχρόνιας παραχώρησης υπηρεσιών και εγκαταστάσεων του Ο.Λ.Π., καθώς και η διαβεβαίωση από ελληνικής πλευράς στις ανησυχίες των Κινέζων επενδυτών για τήρηση των αρχικών συμφωνιών. Ο Πειραιάς, η Δραπετσώνα, το Πέραμα μαζί με το ΒΙ.ΠΑ. Σχιστού, το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και εναλλακτικά τα περιφερειακά αεροδρόμια, αποτελούν κομβικά σημεία της μακροχρόνιας στρατηγικής των Κινέζων και θα πρέπει να έχουν κορυφαία θέση στις συναντήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας. Πάγια πρόταση του Ε.Β.Ε.Π. είναι η κυβέρνηση να αναζητήσει νέους τρόπους συνεργασίας και όχι το παλαιό μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων, μέσω πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, αλλά μέσω δημιουργίας κοινών επιχειρηματικών σχημάτων "joint ventures", είτε μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τύπου ΣΔΙΤ.
Η παρουσία της COSCO και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις της στον Πειραιά, μας δίνουν το πλεονέκτημα ανάπτυξης μιας υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης, που θα φέρει πιο κοντά τον Πειραιά με τη Βουδαπέστη και το κέντρο της Ευρώπης, μέσω Π.Γ.Δ.Μ. και Σερβίας, εξοικονομώντας 10 ημέρες στη μεταφορά εμπορευμάτων σε σχέση με το χρόνο, που θα απαιτούνταν για να φθάσουν, διά θαλάσσης στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου ή του Κιέλου. Αντίστοιχα, τα τρένα θα επιστρέφουν γεμάτα με ευρωπαϊκά προϊόντα στον Πειραιά, απ’ όπου και θα μεταφέρονται ,διά θαλάσσης, με κοντέινερ στην Ασία. Αν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το μεταφορικό κόστος των προϊόντων θα μειωθεί κατά 40%, μετατρέποντας πολλά από τα ελληνικά προϊόντα σε ανταγωνιστικά. Το όφελος για την Ελλάδα θα προκύψει, εκτός από τις επενδύσεις και από τις μεγαλύτερες εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Ευρώπη και την Ασία.
Κατά τη συνάντηση του προεδρείου του Ε.Β.Ε.Π. με τη διοίκηση της COSCO PACIFIC, ανώτατα στελέχη μας διαβεβαίωσαν, ότι κάνουν σκέψεις για δημιουργία επισκευαστικής βάσης, σε συνεργασία με μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ σχεδιάζουν την αγορά τριών πλωτών δεξαμενών, AFROMAX, PANAMAX και HANDY SIZE. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει το Επιμελητήριο για την ενδυνάμωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων-μελών του, επιδιώκει συμφωνίες ενίσχυσης των εξαγωγών ναυτιλιακών υλικών, που κατασκευάζονται στην Ελλάδα προς τα κινεζικά ναυπηγεία και ζήτησε από τον Κινέζο Πρέσβη, κ. Zou Xiaoli, την εμβάθυνση και προώθηση της συνεργασίας, αποστέλλοντάς του δυο λίστες με τα στοιχεία επικοινωνίας των 285 επιχειρήσεων-μελών του Επιμελητηρίου, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της ναυτιλίας, ναυπηγικής βιομηχανίας και μεταποίησης, εκ των οποίων οι 209 είναι εφοδιαστές “ship suppliers” και οι 76 είναι κατασκευαστές “makers”.
Ολοκληρώνοντας, τo Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς εκτιμά πάντα θετικά το έντονο ενδιαφέρον της Κίνας, προς όφελος της ανάπτυξης των διμερών σχέσεων με την Ελλάδα, καθώς κάθε, νέα, συνεργασία, που επιτυγχάνεται με τέτοιες οικονομικές υπερδυνάμεις, βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια της Χώρας μας, ενώ δείχνουν μια ελπιδοφόρα προοπτική.
Το όραμα και ο στόχος της Διοίκησης του Ε.Β.Ε.Π. είναι να εξελιχθεί το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στο μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε Κέντρο "Logistics", αλλά και σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου.
Εύχομαι, ολόψυχα, καλή επιτυχία, σε όλη την επίσημη αντιπροσωπεία για μία επιτυχημένη αποστολή επιχειρηματικής διπλωματίας, με πολλές κερδοφόρες συμφωνίες για την ελληνική επιχειρηματικότητα και βέβαια πάντα επ´ ωφελεία της Χώρας μας…».
www.bankingnews.gr
Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, απέστειλε σχετικές επιστολές προς τον Πρωθυπουργό, κ. Α. Τσίπρα, τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, κ. Γ. Δραγασάκη, τον Υπουργό Επικρατείας, κ. Ν. Παππά, τον Υπουργό Εξωτερικών, κ. Ν. Κοτζιά, τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Γ. Βαρουφάκη, τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, κ. Γ. Σταθάκη, τον Υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ. Π. Λαφαζάνη, την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, το Ναυτικό Επιμελητήριο και το Ελληνο-Κινεζικό Επιμελητήριο.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι βασικοί άξονες των προτάσεων του Ε.Β.Ε.Π. έχουν ως εξής:
1) Ενδυνάμωση των συμφωνιών για νέες επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά.
2) Αξιοποίηση των Ναυπηγείων και επανεκκίνηση της Ναυπηγοεπισκευής.
3) Ολοκλήρωση του εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών στο Θριάσιο Πεδίο.
4) Ενίσχυση των υποδομών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου.
5) Αύξηση των εξαγωγών και προώθηση των ελληνικών προϊόντων
6) Επενδύσεις σε ελληνικές τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες
7) Αύξηση του τουρισμού σε συνδυασμό με την κρουαζιέρα και τα περιφερειακά αεροδρόμια.
8) Συνεργασία ελληνο-κινεζικού δημόσιου τομέα, με αξιοποίηση των δομών των Επιμελητηρίων.
9) Υπογραφή νέου Μνημονίου Συνεργασίας μικρομεσαίων ελληνικών και κινεζικών επιχειρήσεων.
10) Αποτύπωση των δυσχερειών και αντιμετώπιση των προβλημάτων στις εμπορικές συναλλαγές.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Β. Κορκίδης, επεσήμανε:
«…η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία στο Πεκίνο, θα πρέπει να έχει σαφέστατο στόχο την προσέλκυση κινέζικων επενδύσεων σε τομείς, που αποτελούν την "αιχμή του δόρατος" για τους Έλληνες και το «κεφάλι του Δράκου» για τους Κινέζους, αντίστοιχης της κινεζικής επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά. Η συγκεκριμένη αποστολή στη Κίνα είναι εμφανές ότι, δεν έχει μόνο συμβολική σημασία, αλλά ουσιαστική αξία, αφού επιβεβαιώνει την πρόθεση της Ελλάδας για αναζήτηση συμμαχιών και εκτός Ευρώπης. Η ελληνική κυβέρνηση γνωρίζοντας το ενδιαφέρον των Κινέζων μπορεί, με αμοιβαία συμφέρουσες συμφωνίες, να εξειδικεύσει τη λίστα των μεταρρυθμίσεων, που συμφώνησε να παρουσιάσει στους ευρωπαίους εταίρους μας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται, η περαιτέρω αξιοποίηση του Ο.Λ.Π., της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και των περιφερειακών αεροδρομίων.
Προτεραιότητα για τους Κινέζους, ως γνωστόν, είναι οι επενδύσεις σε λιμάνια, σιδηροδρομικές υποδομές, μεταφορές, τρένα, "logistics", ώστε να αποκτήσουν στο Νότο της Ευρώπης ένα παρόμοιο σιδηροδρομικό δίκτυο, με αυτό που ήδη διαθέτουν στο Βορρά, μέσω του οποίου συνδέθηκε για πρώτη φορά το Φεβρουάριο η Ισπανία με την πόλη Γιγού στον Ειρηνικό Ωκεανό. Έτσι ,θα δημιουργήσουν ένα ολοκληρωμένο Ευρωπαϊκό δίκτυο διανομής, ενώ παράλληλα το κόστος των κινεζικών προϊόντων θα μειωθεί δραστικά. Ταυτόχρονα, όμως, η Ελλάδα θα γίνει διεθνής κόμβος διαμετακομιστικού εμπορίου, γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, ενώ ο Πειραιάς πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων και ναυτιλιακών υπηρεσιών.
Βαρόμετρο, ωστόσο, για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών σχέσεων αποτελεί ο διαγωνισμός της πώλησης του 67% των μετοχών, αντί της μακροχρόνιας παραχώρησης υπηρεσιών και εγκαταστάσεων του Ο.Λ.Π., καθώς και η διαβεβαίωση από ελληνικής πλευράς στις ανησυχίες των Κινέζων επενδυτών για τήρηση των αρχικών συμφωνιών. Ο Πειραιάς, η Δραπετσώνα, το Πέραμα μαζί με το ΒΙ.ΠΑ. Σχιστού, το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και εναλλακτικά τα περιφερειακά αεροδρόμια, αποτελούν κομβικά σημεία της μακροχρόνιας στρατηγικής των Κινέζων και θα πρέπει να έχουν κορυφαία θέση στις συναντήσεις της ελληνικής αντιπροσωπείας. Πάγια πρόταση του Ε.Β.Ε.Π. είναι η κυβέρνηση να αναζητήσει νέους τρόπους συνεργασίας και όχι το παλαιό μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων, μέσω πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών, αλλά μέσω δημιουργίας κοινών επιχειρηματικών σχημάτων "joint ventures", είτε μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τύπου ΣΔΙΤ.
Η παρουσία της COSCO και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις της στον Πειραιά, μας δίνουν το πλεονέκτημα ανάπτυξης μιας υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης, που θα φέρει πιο κοντά τον Πειραιά με τη Βουδαπέστη και το κέντρο της Ευρώπης, μέσω Π.Γ.Δ.Μ. και Σερβίας, εξοικονομώντας 10 ημέρες στη μεταφορά εμπορευμάτων σε σχέση με το χρόνο, που θα απαιτούνταν για να φθάσουν, διά θαλάσσης στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου ή του Κιέλου. Αντίστοιχα, τα τρένα θα επιστρέφουν γεμάτα με ευρωπαϊκά προϊόντα στον Πειραιά, απ’ όπου και θα μεταφέρονται ,διά θαλάσσης, με κοντέινερ στην Ασία. Αν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το μεταφορικό κόστος των προϊόντων θα μειωθεί κατά 40%, μετατρέποντας πολλά από τα ελληνικά προϊόντα σε ανταγωνιστικά. Το όφελος για την Ελλάδα θα προκύψει, εκτός από τις επενδύσεις και από τις μεγαλύτερες εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Ευρώπη και την Ασία.
Κατά τη συνάντηση του προεδρείου του Ε.Β.Ε.Π. με τη διοίκηση της COSCO PACIFIC, ανώτατα στελέχη μας διαβεβαίωσαν, ότι κάνουν σκέψεις για δημιουργία επισκευαστικής βάσης, σε συνεργασία με μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ σχεδιάζουν την αγορά τριών πλωτών δεξαμενών, AFROMAX, PANAMAX και HANDY SIZE. Ειδικότερα, στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει το Επιμελητήριο για την ενδυνάμωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων-μελών του, επιδιώκει συμφωνίες ενίσχυσης των εξαγωγών ναυτιλιακών υλικών, που κατασκευάζονται στην Ελλάδα προς τα κινεζικά ναυπηγεία και ζήτησε από τον Κινέζο Πρέσβη, κ. Zou Xiaoli, την εμβάθυνση και προώθηση της συνεργασίας, αποστέλλοντάς του δυο λίστες με τα στοιχεία επικοινωνίας των 285 επιχειρήσεων-μελών του Επιμελητηρίου, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της ναυτιλίας, ναυπηγικής βιομηχανίας και μεταποίησης, εκ των οποίων οι 209 είναι εφοδιαστές “ship suppliers” και οι 76 είναι κατασκευαστές “makers”.
Ολοκληρώνοντας, τo Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς εκτιμά πάντα θετικά το έντονο ενδιαφέρον της Κίνας, προς όφελος της ανάπτυξης των διμερών σχέσεων με την Ελλάδα, καθώς κάθε, νέα, συνεργασία, που επιτυγχάνεται με τέτοιες οικονομικές υπερδυνάμεις, βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια της Χώρας μας, ενώ δείχνουν μια ελπιδοφόρα προοπτική.
Το όραμα και ο στόχος της Διοίκησης του Ε.Β.Ε.Π. είναι να εξελιχθεί το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στο μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε Κέντρο "Logistics", αλλά και σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου.
Εύχομαι, ολόψυχα, καλή επιτυχία, σε όλη την επίσημη αντιπροσωπεία για μία επιτυχημένη αποστολή επιχειρηματικής διπλωματίας, με πολλές κερδοφόρες συμφωνίες για την ελληνική επιχειρηματικότητα και βέβαια πάντα επ´ ωφελεία της Χώρας μας…».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών