Εντός του 2015 η ολοκλήρωση της διαδικασίας
Την τμηματική δημοπράτηση του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργου αποφάσισε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Χρ. Σπίρτζης, κατόπιν των σημερινών επαφών με τις δημοτικές αρχές της Αχαΐας και της Ηλείας.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η τμηματική δημοπράτηση θα ξεκινήσει εντός των επόμενων 2 – 3 μηνών.
Στόχος του υπουργείου είναι η διαδικασία της δημοπρασίας να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2015.
πολιτική βούληση της κυβέρνησης και του Υπουργείου είναι να σταματήσουμε να έχουμε συσσώρευση των έργων σε λίγους τόνισε ο κ Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι για αυτό το λόγο προωθούνται οι τμηματικές διαγνωστικές διαδικασίες, ο τελικός αριθμός των οποίων αποτελεί αντικείμενο της σχετικής μελέτης και προετοιμασίας των υπηρεσιών του Υπουργείου.
O Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωσε ότι οι νέες δημοπρασίες, σε κάθε περίπτωση θα εξελιχθούν παράλληλα , για το σύνολο του έργου και κατά τρόπο που θα διασφαλίζεται σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και συμμετοχής στους διαγωνισμούς όσο το δυνατόν περισσότερων και όχι μόνον λίγων εργοληπτικών εταιριών.
Επίσης «θα διασφαλιστεί η πιο αποτελεσματική οικονομικά, κατασκευαστικά και χρονικά, λύση υλοποίησης του έργου. Με την επιλογή της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας υπογραμμίστηκε απο τον Αναπληρωτή Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ ότι δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, σε σχέση με τον χρόνο ολοκλήρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού, μιας και ακόμη να γινόταν ο διαγωνισμός στις 31 Μαρτίου 2015, οι οικονομικές προσφορές του διαγωνισμού θα ανοίγονταν μετά την οριστική ένταξη του έργου στο ΣΕΣ τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο του 2015».
Ο κ Σπίρτζης υπογράμμισε προς τους εκπροσώπους της Δυτικής Ελλάδας ότι ο σχετικός διαγωνισμός, ο οποίος έπειτα από συνεχείς αναβολές διάρκειας άνω του ενός έτους, που είχε αναγγελθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για τις 31 Μαρτίου 2015 ακυρώθηκε από το υπουργείο, ακριβώς για να γίνει δυνατή η υλοποίηση του έργου.
Η ακύρωση του προβληματικού διαγωνισμού ήταν αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου να γίνει νέα δημοπράτηση του έργου, με έλεγχο πεπραγμένων και προκήρυξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας το αμέσως προσεχές διάστημα, σε υγιείς βάσεις τόνισε ο κ Σπίρτζης εξηγώντας ότι: Η προκήρυξη του διαγωνισμού ήταν προβληματική και διάτρητη. Οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε δικαστικές διαμάχες, διεκδικήσεις εις βάρος του δημοσίου, χρονικές υπερβάσεις και κατασκευαστικές εμπλοκές έως και την τελική ματαίωση του έργου.
Ειδικότερα με τον προηγούμενο διαγωνισμό:
- Δεν ήταν εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου: Το έργο είχε ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, χωρίς όμως να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι. Παράλληλα, δεν είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση του έργου από το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020 (ΣΕΣ), πράγμα που θα κάνει το επόμενο διάστημα η νέα κυβέρνηση, διασφαλίζοντας την υλοποίηση του.
- Υπήρχε θέμα νομιμότητας του διαγωνισμού: Η μη εφαρμογή του περιβόητου «νόμου Χατζηδάκη» για τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, καθώς δεν έχει εκδοθεί το δευτερογενές δίκαιο που προβλεπόταν, με αποτέλεσμα να παραλύσει το σύστημα δημοπρασιών σε όλο το δημόσιο τομέα δεν επέτρεπε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός των ημερομηνιών που είχαν τεθεί, όπως πρέπει να γνωρίζουν ορισμένοι από τους εκπροσώπους της Περιφέρειας και των Δήμων της περιοχής.
- Υπήρχε σε εξέλιξη νομική εμπλοκή: Λόγω προσφυγής κατασκευαστικής εταιρίας (ΜΕΤΚΑ) κατά του κύρους του διαγωνισμού,.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε ακόμη ότι παράλληλα με την προώθηση του έργου γίνεται έλεγχος πεπραγμένων, όσον αφορά τον προϋπολογισμό, τις μελέτες και τον τρόπο δημοπράτησης του έργου.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η τμηματική δημοπράτηση θα ξεκινήσει εντός των επόμενων 2 – 3 μηνών.
Στόχος του υπουργείου είναι η διαδικασία της δημοπρασίας να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2015.
πολιτική βούληση της κυβέρνησης και του Υπουργείου είναι να σταματήσουμε να έχουμε συσσώρευση των έργων σε λίγους τόνισε ο κ Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι για αυτό το λόγο προωθούνται οι τμηματικές διαγνωστικές διαδικασίες, ο τελικός αριθμός των οποίων αποτελεί αντικείμενο της σχετικής μελέτης και προετοιμασίας των υπηρεσιών του Υπουργείου.
O Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σημείωσε ότι οι νέες δημοπρασίες, σε κάθε περίπτωση θα εξελιχθούν παράλληλα , για το σύνολο του έργου και κατά τρόπο που θα διασφαλίζεται σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού και συμμετοχής στους διαγωνισμούς όσο το δυνατόν περισσότερων και όχι μόνον λίγων εργοληπτικών εταιριών.
Επίσης «θα διασφαλιστεί η πιο αποτελεσματική οικονομικά, κατασκευαστικά και χρονικά, λύση υλοποίησης του έργου. Με την επιλογή της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας υπογραμμίστηκε απο τον Αναπληρωτή Υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ ότι δεν θα υπάρχουν καθυστερήσεις, σε σχέση με τον χρόνο ολοκλήρωσης του προηγούμενου διαγωνισμού, μιας και ακόμη να γινόταν ο διαγωνισμός στις 31 Μαρτίου 2015, οι οικονομικές προσφορές του διαγωνισμού θα ανοίγονταν μετά την οριστική ένταξη του έργου στο ΣΕΣ τον Οκτώβριο ή τον Νοέμβριο του 2015».
Ο κ Σπίρτζης υπογράμμισε προς τους εκπροσώπους της Δυτικής Ελλάδας ότι ο σχετικός διαγωνισμός, ο οποίος έπειτα από συνεχείς αναβολές διάρκειας άνω του ενός έτους, που είχε αναγγελθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση για τις 31 Μαρτίου 2015 ακυρώθηκε από το υπουργείο, ακριβώς για να γίνει δυνατή η υλοποίηση του έργου.
Η ακύρωση του προβληματικού διαγωνισμού ήταν αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου να γίνει νέα δημοπράτηση του έργου, με έλεγχο πεπραγμένων και προκήρυξη νέας διαγωνιστικής διαδικασίας το αμέσως προσεχές διάστημα, σε υγιείς βάσεις τόνισε ο κ Σπίρτζης εξηγώντας ότι: Η προκήρυξη του διαγωνισμού ήταν προβληματική και διάτρητη. Οδηγούσε με απόλυτη βεβαιότητα σε δικαστικές διαμάχες, διεκδικήσεις εις βάρος του δημοσίου, χρονικές υπερβάσεις και κατασκευαστικές εμπλοκές έως και την τελική ματαίωση του έργου.
Ειδικότερα με τον προηγούμενο διαγωνισμό:
- Δεν ήταν εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση του έργου: Το έργο είχε ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, χωρίς όμως να εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι. Παράλληλα, δεν είχε εγκριθεί η χρηματοδότηση του έργου από το Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020 (ΣΕΣ), πράγμα που θα κάνει το επόμενο διάστημα η νέα κυβέρνηση, διασφαλίζοντας την υλοποίηση του.
- Υπήρχε θέμα νομιμότητας του διαγωνισμού: Η μη εφαρμογή του περιβόητου «νόμου Χατζηδάκη» για τους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς, καθώς δεν έχει εκδοθεί το δευτερογενές δίκαιο που προβλεπόταν, με αποτέλεσμα να παραλύσει το σύστημα δημοπρασιών σε όλο το δημόσιο τομέα δεν επέτρεπε την ολοκλήρωση του διαγωνισμού εντός των ημερομηνιών που είχαν τεθεί, όπως πρέπει να γνωρίζουν ορισμένοι από τους εκπροσώπους της Περιφέρειας και των Δήμων της περιοχής.
- Υπήρχε σε εξέλιξη νομική εμπλοκή: Λόγω προσφυγής κατασκευαστικής εταιρίας (ΜΕΤΚΑ) κατά του κύρους του διαγωνισμού,.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ τόνισε ακόμη ότι παράλληλα με την προώθηση του έργου γίνεται έλεγχος πεπραγμένων, όσον αφορά τον προϋπολογισμό, τις μελέτες και τον τρόπο δημοπράτησης του έργου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών