Η χρηματοδότηση νέων projects είναι δύσκολη εξαιτίας της κρίσης, όμως ο Ευρωπαϊκός Επιχειρηματικός κόσμος είναι υποστηρικτικός
«Αντιμέτωπη με τη βαριά ύφεση, την πολιτική αστάθεια και την έλλειψη ρευστότητας, η ελληνική οικονομία διανύει μια από τις χειρότερες εποχές της από την αρχή της κρίσης το 2010» αναφέρει το δημοσίευμα του CNBC.
Σύμφωνα με τον συντάκτη του, «οι έλληνες περνούν πολύ δύσκολα καθώς, μετά από έξι χρόνια βαθιάς ύφεσης και ανεργίας, προσπαθούν να διασφαλίσουν βασικούς πόρους από τους δανειστές τους για να πληρώσουν τους «λογαριασμούς» τους».
Την περασμένη εβδομάδα η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να «σηκώσει» χρήματα από λογαριασμό της στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για να πληρώσει το χρέος της προς το ΔΝΤ.
Όμως, παρά το ελληνικό δράμα που βρίσκεται σε εξέλιξη, η ελληνική οικονομία έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια ανάκαμψης: Το ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί κατά 0.5% από πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρότι το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από τις αρχικές προβλέψεις.
Σύμφωνα με το CNBC, η ελληνική οικονομία έχει καταφέρει να «σωθεί» από την πλήρη κατάρρευση της, χάρη σε επιχειρήσεις που συνδέονται με τον τουρισμό, τις εξαγωγές και τη ναυτιλία.
Ο τουρισμός έχει πάντα παίξει καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας.
Σε συνέντευξη της στο CNBC η Διευθύντρια του ομίλου της Grecotel Μαρί Δασκαλαντωνάκη, υποστηρίζει ότι παρότι η Ελλάδα δεν είναι ο επαγγελματικός παράδεισος» η επιχείρηση παρουσιάζει κέρδη επενδύοντας σε νέες ξενοδοχειακές μονάδες και ανακαινίζοντας τις υπάρχουσες.
«Η χρηματοδότηση νέων projects είναι πλέον πολύ δύσκολη εξαιτίας της τραπεζικής κρίσης στην Ελλάδα, όμως ο Ευρωπαϊκός Επιχειρηματικός κόσμος είναι πολύ υποστηρικτικός προς εμάς.
Πολλές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες έχουν εντάξει ελληνικούς προορισμός στα δρομολόγια τους και τους είμαστε ευγνώμονες».
Μια εξίσου σημαντική βιομηχανία για την Ελλάδα είναι η ναυτιλία, για την οποία η χώρα είναι ιδιαίτερα γνωστή.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence σε επίπεδο μεταφορικής οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είναι οι μεγαλύτερες παγκοσμίως.
Όμως η επιτυχία τους δεν αποδίδει τα ανάλογα κέρδη και στην ελληνική οικονομία καθώς αποδίδουν λιγότερο από 1% των φορτίων που μεταφέρει κάθε ελληνικό πλοίο στις ελληνικές εισαγωγές-εξαγωγές.
Σύμφωνα με τον εδικό της Lloyd’s List, Nigel Lowry, «από το 2008 η ναυτιλιακή αγορά δεν βρίσκεται σε μεγάλη άνθιση, υπάρχουν μάλιστα περίοδοι που οι ναυτιλιακές έχουν περάσει δύσκολα».
«Ωστόσο, η ελληνική ναυτιλία «επενδύει» στη χώρα κάνοντας έργα όπως η Λυρική Σκηνή και η Εθνική Βιβλιοθήκη που κατασκευάζονται στην Αθήνα, αφήνοντας το στίγμα τους στην ελληνική κοινωνία» υποστηρίζει ο Lowry.
Όπως υπογραμμίζει, «πάνω από δύο δεκαετίες οι εφοπλιστές που έχουν επιλέξει να φέρουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους έχουν φορολογηθεί και οι φόροι αυτοί έχουν διπλασιαστεί γεγονός που σημαίνει ότι η ελληνική οικονομία έχει λάβει σημαντική ενίσχυση από αυτόν τον τομέα».
Σύμφωνα με τον Lowry η Ελλάδα θα έπρεπε να χειριστεί πιο ευνοϊκά αυτή της την βιομηχανία η οποία αποτελεί το 7-8% του ΑΕΠ της ακόμη και σε δύσκολες εποχές για τη ναυτιλιακή αγορά.
Και καταλήγει εκτιμώντας ότι οι έλληνες εφοπλιστές είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι με την πορεία της ελληνικής οικονομίας η οποία πρέπει να παραμείνει στο ευρώ.
Σύμφωνα με τον συντάκτη του, «οι έλληνες περνούν πολύ δύσκολα καθώς, μετά από έξι χρόνια βαθιάς ύφεσης και ανεργίας, προσπαθούν να διασφαλίσουν βασικούς πόρους από τους δανειστές τους για να πληρώσουν τους «λογαριασμούς» τους».
Την περασμένη εβδομάδα η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να «σηκώσει» χρήματα από λογαριασμό της στο Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για να πληρώσει το χρέος της προς το ΔΝΤ.
Όμως, παρά το ελληνικό δράμα που βρίσκεται σε εξέλιξη, η ελληνική οικονομία έχει αρχίσει να δείχνει σημάδια ανάκαμψης: Το ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί κατά 0.5% από πέρυσι, σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, παρότι το ποσοστό αυτό είναι χαμηλότερο από τις αρχικές προβλέψεις.
Σύμφωνα με το CNBC, η ελληνική οικονομία έχει καταφέρει να «σωθεί» από την πλήρη κατάρρευση της, χάρη σε επιχειρήσεις που συνδέονται με τον τουρισμό, τις εξαγωγές και τη ναυτιλία.
Ο τουρισμός έχει πάντα παίξει καθοριστικό ρόλο στην οικονομική ανάκαμψη της χώρας.
Σε συνέντευξη της στο CNBC η Διευθύντρια του ομίλου της Grecotel Μαρί Δασκαλαντωνάκη, υποστηρίζει ότι παρότι η Ελλάδα δεν είναι ο επαγγελματικός παράδεισος» η επιχείρηση παρουσιάζει κέρδη επενδύοντας σε νέες ξενοδοχειακές μονάδες και ανακαινίζοντας τις υπάρχουσες.
«Η χρηματοδότηση νέων projects είναι πλέον πολύ δύσκολη εξαιτίας της τραπεζικής κρίσης στην Ελλάδα, όμως ο Ευρωπαϊκός Επιχειρηματικός κόσμος είναι πολύ υποστηρικτικός προς εμάς.
Πολλές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες έχουν εντάξει ελληνικούς προορισμός στα δρομολόγια τους και τους είμαστε ευγνώμονες».
Μια εξίσου σημαντική βιομηχανία για την Ελλάδα είναι η ναυτιλία, για την οποία η χώρα είναι ιδιαίτερα γνωστή.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, επικαλούμενο στοιχεία της Lloyd’s List Intelligence σε επίπεδο μεταφορικής οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες είναι οι μεγαλύτερες παγκοσμίως.
Όμως η επιτυχία τους δεν αποδίδει τα ανάλογα κέρδη και στην ελληνική οικονομία καθώς αποδίδουν λιγότερο από 1% των φορτίων που μεταφέρει κάθε ελληνικό πλοίο στις ελληνικές εισαγωγές-εξαγωγές.
Σύμφωνα με τον εδικό της Lloyd’s List, Nigel Lowry, «από το 2008 η ναυτιλιακή αγορά δεν βρίσκεται σε μεγάλη άνθιση, υπάρχουν μάλιστα περίοδοι που οι ναυτιλιακές έχουν περάσει δύσκολα».
«Ωστόσο, η ελληνική ναυτιλία «επενδύει» στη χώρα κάνοντας έργα όπως η Λυρική Σκηνή και η Εθνική Βιβλιοθήκη που κατασκευάζονται στην Αθήνα, αφήνοντας το στίγμα τους στην ελληνική κοινωνία» υποστηρίζει ο Lowry.
Όπως υπογραμμίζει, «πάνω από δύο δεκαετίες οι εφοπλιστές που έχουν επιλέξει να φέρουν την ελληνική σημαία στα πλοία τους έχουν φορολογηθεί και οι φόροι αυτοί έχουν διπλασιαστεί γεγονός που σημαίνει ότι η ελληνική οικονομία έχει λάβει σημαντική ενίσχυση από αυτόν τον τομέα».
Σύμφωνα με τον Lowry η Ελλάδα θα έπρεπε να χειριστεί πιο ευνοϊκά αυτή της την βιομηχανία η οποία αποτελεί το 7-8% του ΑΕΠ της ακόμη και σε δύσκολες εποχές για τη ναυτιλιακή αγορά.
Και καταλήγει εκτιμώντας ότι οι έλληνες εφοπλιστές είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι με την πορεία της ελληνικής οικονομίας η οποία πρέπει να παραμείνει στο ευρώ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών