Σκανδαλώδης ο σχεδιασμός του προγράμματος που είχε γίνει από την προηγούμενη ηγεσία
Την ανάκληση του προγράμματος «Επιταγή Κατάρτισης Ανέργων σε τομείς της οικονομικής δραστηριότητας με υποχρεωτική εγγυημένη απασχόληση» του ΟΑΕΔ, γνωστοποιεί με δελτίο Τύπου η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κ. Ράνια Αντωνοπούλου.
Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι το πρόγραμμα, κόστους 112 εκατ. ευρώ, που απευθυνόταν σε 16.220 ανέργους, ηλικίας 29 έως 64 ετών, είχε σχεδιαστεί με «σκανδαλώδη» τρόπο από την προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς να εξασφαλίζει τα μέγιστα δυνατά οφέλη για τους συμμετέχοντες.
Αναλυτικότερα, διαπιστώθηκε πως, βάσει του αρχικού σχεδιασμού του προγράμματος. η κατανομή των κονδυλίων γινόταν προς όφελος των Παρόχων Κατάρτισης και όχι των ανέργων, καθώς το 75% των κονδυλίων θα κατέληγε στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) και μόλις το 25% στους ανέργους.
Ακόμα, επισημαίνεται ότι ο σχεδιασμός του προγράμματος προέβλεπε ως κόστος κατάρτισης και πρακτικής άσκησης που θα παρείχαν τα Κέντρα το ποσό των 5.400 ευρώ για κάθε άνεργο, όταν σε άλλα αντίστοιχα προγράμματα με κατάρτιση, πρακτική άσκηση και εγγυημένη απασχόληση, ο μέσος όρος του κόστους του παρόχου δεν υπερέβαινε τα 1.600 ευρώ ανά άνεργο.
Τρίτον, τονίζει το υπουργείο, «ο σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν η κατάρτιση ανέργων κυρίως με χαμηλά τυπικά προσόντα και δεξιότητες, σε τομείς της ελληνικής οικονομίας με αναπτυξιακές δυνατότητες.
Στην προκήρυξη του προγράμματος οι πιο δυναμικοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας προσδιορίζονταν η πρωτογενής παραγωγή αγροτικών προϊόντων, οι ιχθυοκαλλιέργειες, ο τουρισμός, η ενέργεια και ιδίως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Αντί λοιπόν οι άνεργοι να κατευθύνονται στους παραπάνω κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπως προβλεπόταν στην προκήρυξη, οι πρώην ιθύνοντες του σχεδιασμού του προγράμματος, τους διοχέτευαν, κατά κύριο λόγο, στον κατασκευαστικό τομέα. Συγκεκριμένα 10.000 άνεργοι, δηλαδή το 62% επί του συνόλου των ανέργων που θα συμμετείχαν στο πρόγραμμα, θα παρείχαν επιδοτούμενη εργασία αποκλειστικά στις τεχνικές εταιρίες.
Η πριμοδότηση του τεχνικού κλάδου, παρότι ούτε καν αναφερόταν ως δυναμικός κλάδος στην προκήρυξη, είχε ως αποτέλεσμα τη στρεβλή κατανομή των κονδυλίων.
Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, από το συνολικό προϋπολογισμό των 112 εκατομμυρίων ευρώ τα 70 εκατομμύρια κατευθυνόταν στον τεχνικό κλάδο και τα υπόλοιπα 42 εκατομμύρια κατανέμονταν στον κλάδο διαχείρισης στερεών και υγρών αποβλήτων και στον κλάδο των Νέων Τεχνολογιών».
Τέλος, σημειώνεται πως η πρόβλεψη κατάρτισης και πρακτικής άσκησης για τόσο ευρύ φάσμα ηλικιών ανέργων με τόσο ριζικά και διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες, καθιστούσε το πρόγραμμα άστοχο και αναποτελεσματικό.
Τι κοινό μπορεί να έχει ο άνεργος 29 ετών με τον άνεργο που βρίσκεται λίγο πριν τη συνταξιοδότησή του, διερωτάται η υπουργός.
Για αυτούς τους λόγους η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας αποφάσισε την ανάκληση και τον ορθολογικό ανασχεδιασμό του προγράμματος προκειμένου να ωφελούνται ουσιαστικά οι άνεργοι, με την νέα πρόσκληση του επανασχεδιασμένου του προγράμματος να αναμένεται να δημοσιευτεί εντός διμήνου.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι το πρόγραμμα, κόστους 112 εκατ. ευρώ, που απευθυνόταν σε 16.220 ανέργους, ηλικίας 29 έως 64 ετών, είχε σχεδιαστεί με «σκανδαλώδη» τρόπο από την προηγούμενη κυβέρνηση, χωρίς να εξασφαλίζει τα μέγιστα δυνατά οφέλη για τους συμμετέχοντες.
Αναλυτικότερα, διαπιστώθηκε πως, βάσει του αρχικού σχεδιασμού του προγράμματος. η κατανομή των κονδυλίων γινόταν προς όφελος των Παρόχων Κατάρτισης και όχι των ανέργων, καθώς το 75% των κονδυλίων θα κατέληγε στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.) και μόλις το 25% στους ανέργους.
Ακόμα, επισημαίνεται ότι ο σχεδιασμός του προγράμματος προέβλεπε ως κόστος κατάρτισης και πρακτικής άσκησης που θα παρείχαν τα Κέντρα το ποσό των 5.400 ευρώ για κάθε άνεργο, όταν σε άλλα αντίστοιχα προγράμματα με κατάρτιση, πρακτική άσκηση και εγγυημένη απασχόληση, ο μέσος όρος του κόστους του παρόχου δεν υπερέβαινε τα 1.600 ευρώ ανά άνεργο.
Τρίτον, τονίζει το υπουργείο, «ο σκοπός του συγκεκριμένου προγράμματος ήταν η κατάρτιση ανέργων κυρίως με χαμηλά τυπικά προσόντα και δεξιότητες, σε τομείς της ελληνικής οικονομίας με αναπτυξιακές δυνατότητες.
Στην προκήρυξη του προγράμματος οι πιο δυναμικοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας προσδιορίζονταν η πρωτογενής παραγωγή αγροτικών προϊόντων, οι ιχθυοκαλλιέργειες, ο τουρισμός, η ενέργεια και ιδίως οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Αντί λοιπόν οι άνεργοι να κατευθύνονται στους παραπάνω κλάδους της ελληνικής οικονομίας, όπως προβλεπόταν στην προκήρυξη, οι πρώην ιθύνοντες του σχεδιασμού του προγράμματος, τους διοχέτευαν, κατά κύριο λόγο, στον κατασκευαστικό τομέα. Συγκεκριμένα 10.000 άνεργοι, δηλαδή το 62% επί του συνόλου των ανέργων που θα συμμετείχαν στο πρόγραμμα, θα παρείχαν επιδοτούμενη εργασία αποκλειστικά στις τεχνικές εταιρίες.
Η πριμοδότηση του τεχνικού κλάδου, παρότι ούτε καν αναφερόταν ως δυναμικός κλάδος στην προκήρυξη, είχε ως αποτέλεσμα τη στρεβλή κατανομή των κονδυλίων.
Βάσει του αρχικού σχεδιασμού, από το συνολικό προϋπολογισμό των 112 εκατομμυρίων ευρώ τα 70 εκατομμύρια κατευθυνόταν στον τεχνικό κλάδο και τα υπόλοιπα 42 εκατομμύρια κατανέμονταν στον κλάδο διαχείρισης στερεών και υγρών αποβλήτων και στον κλάδο των Νέων Τεχνολογιών».
Τέλος, σημειώνεται πως η πρόβλεψη κατάρτισης και πρακτικής άσκησης για τόσο ευρύ φάσμα ηλικιών ανέργων με τόσο ριζικά και διαφορετικά χαρακτηριστικά και ανάγκες, καθιστούσε το πρόγραμμα άστοχο και αναποτελεσματικό.
Τι κοινό μπορεί να έχει ο άνεργος 29 ετών με τον άνεργο που βρίσκεται λίγο πριν τη συνταξιοδότησή του, διερωτάται η υπουργός.
Για αυτούς τους λόγους η ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας αποφάσισε την ανάκληση και τον ορθολογικό ανασχεδιασμό του προγράμματος προκειμένου να ωφελούνται ουσιαστικά οι άνεργοι, με την νέα πρόσκληση του επανασχεδιασμένου του προγράμματος να αναμένεται να δημοσιευτεί εντός διμήνου.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών