Τελευταία Νέα
Οικονομία

Στη Βουλή η συμφωνία, στόχος να ψηφιστεί στις 13/8 - Βερολίνο και Κωνσταντοπούλου μπλοκάρουν τη διαδικασία

Στη Βουλή η συμφωνία, στόχος να ψηφιστεί στις 13/8 - Βερολίνο και Κωνσταντοπούλου μπλοκάρουν τη διαδικασία
Όλα τα προαπαιτούμενα μέτρα του τρίτου μνημονίου
(upd37) Στη Βουλή κατετέθη λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Τρίτης (11/8) το πλήρες κείμενο της συμφωνίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των τεσσάρων θεσμών, με στόχο την Πέμπτη (13/8) να διεξαχθεί η κρίσιμη ψηφοφορία της Ολομέλειας.
Το νομοσχέδιο, το οποίο θα εισαχθεί στις αρμόδιες Επιτροπές με τη διαδικασία του κατεπείγοντος, απαρτίζεται από δύο άρθρα.
Το πρώτο αφορά τη νέα δανειακή σύμβαση και το δεύτερο αφορά τις προαπαιτούμενες δράσεις.
Σήμερα (12/8), στις 21:30 το βράδυ, έχει συγκληθεί από τη Ζωή Κωνσταντοπούλου η Διάσκεψη των Προέδρων της Βουλής, προκειμένου να αποφασιστεί το ακριβές χρονοδιάγραμμα των κοινοβουλευτικών διαδικασιών.
Το πιθανότερο σενάριο ωστόσο, φέρει τη συμφωνία να εισάγεται στις τέσσερις αρμόδιες Επιτροπές την Πέμπτη (13/8), με την ψήφιση από την Ολομέλεια να πραγματοποιείται είτε την ίδια ημέρα, είτε την Παρασκευή (14/8).
Σημειώνεται ότι η κ. Κωνσταντοπούλου απέρριψε την πρόταση του Πρωθυπουργού, Αλέξη Τσίπρα, για έναρξη των κοινοβουλευτικών διαδικασιών σήμερα, Τετάρτη.

Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για υπογραφή της συμφωνίας από τον Τσακαλώτο χωρίς να ψηφιστεί από τη Βουλή!
Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου η οποία επιτρέπει στον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο να υπογράψει τη συμφωνία με τους δανειστές χωρίς την ψήφισή της από τη Βουλή, πέρασε εν κρυπτώ η κυβέρνηση στις 18 Ιουλίου!
Πρώτη φορά Αριστερά με πρακτικές τις οποίες ο ΣΥΡΙΖΑ είχε επικρίνει σφόδρα τα προηγούμενα πέντε χρόνια, κάνοντας λόγο για κοινοβουλευτικά πραξικοπήματα.
Προφανώς η κυβέρνηση είχε προβλέψει τα εμπόδια που θα θέσει η πρόεδρος της Βουλής, Ζωή Κωνσταντοπούλου και είναι έτοιμη για όλα τα ενδεχόμενα.
Η σχετική πρόβλεψη περιλαμβάνεται στην ΠΝΠ της 18ης Ιουλίου για τα capital controls με τίτλο «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη θέσπιση περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων και τις τροποποιήσεις των νόμων 4063/2012, 4172/2013, 4331/2015 και 4334/2015».
Αναλυτικά προβλέπεται ότι:
«Στο άρθρο τέταρτο του ν. 4063/2012 (Α’ 71) προστίθεται παράγραφος 6 ως εξής:
6. Α) Παρέχεται στον υπουργό Οικονομικών η εξουσιοδότηση να εκπροσωπήσει την Ελληνική Δημοκρατία και να υπογράφει τις κατά περίπτωση απαιτούμενες συμβάσεις με την Ευρωπαϊκή Ενωση και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) καθώς και των παραρτημάτων τους όπου προβλέπεται για τη διασφάλιση της άμεσης χρηματοδότησης της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Β) Παρέχεται στον διοικητή της Τραπέζης της Ελλάδος η εξουσιοδότηση να εκπροσωπήσει την Τράπεζα της Ελλάδος και να υπογράφει τις κατά περίπτωση απαιτούμενες συμβάσεις με την Ευρωπαϊκή Ενωση και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) καθώς και των παραρτημάτων τους όπου προβλέπεται για τη διασφάλιση της άμεσης χρηματοδότησης της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Με μέριμνα του υπουργού Οικονομικών οι ανωτέρω συμβάσεις μετά την υπογραφή τους από όλα τα προβλεπόμενα μέρη διαβιβάζονται στη Βουλή των Ελλήνων για ενημέρωση».


Διαβάστε εδώ ολόκληρο το μνημόνιο

Διαβάστε εδώ την αιτιολογική έκθεση

Διαβάστε εδώ και εδώ τις καταργούμενες-τροποποιούμενες διατάξεις

Διαβάστε εδώ και εδώ τις διατάξεις του σχεδίου νόμου

Διαβάστε εδώ την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου

Σε δάνειο – γέφυρα επιμένει το Βερολίνο
Ωστόσο, η Πρόεδρος της Βουλής δεν αποτελεί το μοναδικό «εμπόδιο» στη διαδικασία ψήφισης της συμφωνίας, καθώς το Βερολίνο επιμένει στο δάνειο – γέφυρα.
Μάλιστα, σε νέα τηλεφωνική επικοινωνία με τον Αλέξη Τσίπρα, το απόγευμα της Τρίτης (11/8), η Καγκελάριος Angela Merkel υποστήριξε ότι «δεν ξέρουμε το περιεχόμενο της συμφωνίας, χρειαζόμαστε χρόνο για να την αναλύσουμε».
Από την πλευρά του, ο κ. Τσίπρας αντέτεινε ότι «υπάρχει συμφωνία μεταξύ της Ελλάδας και των εκπροσώπων των θεσμών», ξεκαθαρίζοντας ότι «η Αθήνα θα παραμείνει πιστή σ’ αυτή».

Σύσκεψη στο Μαξίμου
Το απόγευμα της Τρίτης (11/8) πραγματοποιήθηκε σύσκεψη του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης , με τον Ευκλείδη Τσακαλώτο και τον Γιώργο Σταθάκη να ενημερώνουν τον Πρωθυπουργό για τις λεπτομέρειες της συμφωνίας.
Το παρών έδωσε και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γιάννης Δραγασάκης.
Επί τάπητος βρέθηκαν οι λεπτομέρειες της συμφωνίας, η οποία οριστικοποιήθηκε το πρωί, μετά από έναν μαραθώνιο διαβουλεύσεων μεταξύ της κυβέρνησης και των θεσμών, ο οποίος διήρκεσε καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας.
Η ψήφιση του τρίτου μνημονίου θα πραγματοποιηθεί με συνοπτικές διαδικασίες, καθώς στόχος συνιστά η άμεση έναρξη της συζήτησης στις αρμόδιες Επιτροπές.
Η συμφωνία θα έρθει στη βουλή σε δύο άρθρα.
Το ένα θα περιλαμβάνει τη συμφωνία και το δεύτερο άρθρο τα προαπαιτούμενα.
Στον απόηχο των μαραθώνιων διαπραγματεύσεων, οι οποίες διήρκεσαν σχεδόν 24 ώρες, ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος δήλωσε ότι «είμαστε πάρα πολύ κοντά σε συμφωνία, παραμένουν μια – δυο λεπτομέρειες για τα προαπαιτούμενα».

Κλειδώνει η συμμετοχή του ΔΝΤ στο τρίτο πρόγραμμα για την Ελλάδα
Η συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο τρίτο πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας φαίνεται να έχει κλειδώσει.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το ΔΝΤ εμφανίζεται πρόθυμο να εμπλακεί στη νέα προσπάθεια διάσωσης της χώρας.
Σημειώνεται, ωστόσο, πως το ΔΝΤ προτίθεται να λάβει μέρος στο πρόγραμμα από τον Οκτώβριο του 2015 και έπειτα, ήτοι εφόσον ολοκληρωθεί η πρώτη προγραμματισμένη αξιολόγηση και ξεκινήσει η συζήτηση για τη διευθέτηση του χρέους.
Αναλυτικότερα, αξιωματούχοι του Ταμείου φέρονται να διεμήνυσαν σε ευρωπαίους αξιωματούχους ότι είναι έτοιμοι να συμμετάσχουν στο πακέτο διάσωσης από τον ερχόμενο Οκτώβριο και έπειτα, εφόσον γίνουν ενέργειες για την αποκατάσταση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους.

Μαξίμου: Τι κερδίζει η Ελλάδα από τη συμφωνία
Τα 14 σημεία που κερδίζει η Ελλάδα από την παρούσα συμφωνία με τους θεσμούς δίνει στη δημοσιότητα το Μέγαρο Μαξίμου, πραγματοποιώντας έναν παραλληλισμό με τα μέτρα που απαιτούσε η τρόικα από την προηγούμενη κυβέρνηση για την ολοκλήρωση της 5ης αξιολόγησης.
1) Χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα
Τα πλεονάσματα τα οποία προβλέπονται στην συμφωνία, είναι χαμηλότερα από εκείνα της 5ης αξιολόγησης, κατά 11%. Αυτό μειώνει τα δημοσιονομικά μέτρα που θα ληφθούν, περίπου κατά 20 δις.
2) Αλλαγή στον χρόνο και τα ποσά χρηματοδότησης
Με την παρούσα συμφωνία, η χώρα καλύπτει το σύνολο του χρηματοδοτικού κενού μέχρι το 2019, καθώς και των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου.
Το σύνολο της χρηματοδότησης θα είναι 86 δις, έναντι 4 δις που προέβλεπε η 5η αξιολόγηση.
3) Διασφαλίζεται η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, μέχρι του ποσού των 25 δισ.
4) Επανέρχεται σε ισχύ ο Θεσμός των Συλλογικών Συμβάσεων
5) Παράλληλα με την εφαρμογή των μέτρων της συμφωνίας, προβλέπεται αναπτυξιακό πακέτο ύψους 35 δισ. («πακέτο Juncker»).
6) Διατηρείται ο νόμος για τις 100 δόσεις, με μικρές αλλαγές που προέκυψαν από την εφαρμογή του.
Στις ρυθμίσεις του νόμου αυτού, έχουν μπει 850000 οφειλέτες.
Ο νόμος αυτός δεν έχει καμία σχέση με τον αντίστοιχο νόμο της προηγούμενης κυβέρνησης, χρήση του οποίου δεν έκανε κανένας πολίτης.
7) Αποτράπηκε η εκχώρησή των κόκκινων δανείων σε distress funds
8) Ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΑΔΜΗΕ) και η «μικρή ΔΕΗ», παραμένουν υπό δημόσιο έλεγχο
9) Παραμένει σε ισχύ ο νόμος για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, χρήση των διατάξεων του οποίου, κάνουν περίπου 350.000 πολίτες.
10) Παραμένει σε ισχύ η δωρεάν εξέταση των πολιτών στα νοσοκομεία, χωρίς το εισιτήριο των 5 ευρώ.
11) Επανέρχεται η αργία της Κυριακής στα καταστήματα.
12) Παραμένει σε ισχύ η διάταξη που προβλέπει την πώληση των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, αποκλειστικά από τα φαρμακεία.
13) Το νέο Ταμείο Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας συγκροτείται με τέτοιον τρόπο ώστε τα έσοδα και τα κέρδη από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας, να επιστρέφουν κατά ποσοστό 50% στην πραγματική οικονομία και την ανάπτυξη.
Αυτό δεν συνέβαινε με το ΤΑΙΠΕΔ, μέσω του οποίου, η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας πήγαινε κατά 100% στην αποπληρωμή του χρέους.
14) Η συμφωνία δεν προβλέπει υπαγωγή στο Αγγλικό Δίκαιο, και παραίτηση της χώρας από την κρατική ασυλία.


Δείτε εδώ αναλυτικά το προσχέδιο της συμφωνίας


Η συμφωνία αναμένεται να ψηφιστεί από την ελληνική βουλή το βράδυ της Πέμπτης 13 Αυγούστου 2015.
Ειδικότερα, το πρωτογενές έλλειμμα ορίστηκε στο 0,25% για φέτος.
Για το 2016 ο στόχος για το πρωτογενές πλεόνασμα είναι να φτάσει το 0,5%, ενώ το 2017 θα πρέπει να φτάσει το 1,75% αντί για 4,5%.
Το 3,5% που έπρεπε να επιτευχθεί τη διετία 2015-2016 ορίστηκε σαν στόχος για το 2018, αντί του αρχικού 4,5%.
Ταυτόχρονα το βασικό σενάριο προβλέπει ύφεση έως -2,3% το 2015 και -0,5% το 2016, ενώ η ελληνική οικονομία θα επιστρέψει στην ανάπτυξη το 2017, με ρυθμό +2,3% του ΑΕΠ.
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στις διαπραγματεύσεις, συμφωνήθηκε να μην ληφθεί κανένα νέο μέτρο αναφορικά με την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων για το 2015-2016.

Αναλυτικά, τι προβλέπει το προσχέδιο:

Πέντε παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση των NPLs προβλέπει το προσχέδιο της συμφωνίας με τους πιστωτές

Την τροποποίηση του νόμου περί φερεγγυότητας προβλέπει το προσχέδιο της συμφωνίας για τον χρηματοπιστωτικό κλάδο, προκειμένου να υπάρξει αποτελεσματικότερη διαχείριση των προβληματικών δανείων.
Όπως αναφέρεται στο προσχέδιο που είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας, μετά τη συμφωνία που επετεύχθη μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των θεσμών, οι δράσεις που προβλέπονται είναι οι εξής:
(i) τροποποίηση των νόμων αφερεγγυότητας των επιχειρήσεων και των νοικοκυριών προκειμένου να καλυφθούν όλες οι περιπτώσεις οφειλετών και να εναρμονιστεί η εθνική νομοθεσία με τις οδηγίες της ΕΕ
(ii) τροποποίηση του νόμου περί αφερεγγυότητας των νοικοκυριών και θέσπιση ενός μηχανισμού διαχωρισμού των στρατηγικών παραβατών από τους οφειλέτες που αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους, καθώς και απλοποίηση και ενίσχυση των διαδικασιών για την αντιμετώπιση του μεγάλου όγκου των υποθέσεων
(iii) τροποποίηση για την άμεση βελτίωση του δικαστικού πλαισίου για θέματα εταιρικής και οικιακής αφερεγγυότητας
(iv) νομοθεσία για τη θέσπιση ενός νομοθετικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος για τους διαχειριστές αφερεγγυότητας, σύμφωνα με την διακρατική εμπειρία
(v) μια ολοκληρωμένη στρατηγική για το χρηματοπιστωτικό σύστημα
Η στρατηγική αυτή θα οικοδομηθεί στο έγγραφο στρατηγικής του 2013, λαμβάνοντας υπόψη το νέο περιβάλλον και τις συνθήκες του χρηματοπιστωτικού συστήματος με σκοπό την επιστροφή των τραπεζών σε ιδιωτική ιδιοκτησία με την προσέλκυση διεθνών στρατηγικών επενδυτών και την διασφάλιση ενός βιώσιμου μοντέλου χρηματοδότησης μεσοπρόθεσμα και
(vi) μια ολιστική στρατηγική ανάλυση των μη εξυπηρετούμενων δανείων, με τη βοήθεια ενός στρατηγικού συμβούλου.

Σαρωτικές αλλαγές στο ασφαλιστικό

Το προσχέδιο του τρίτου μνημονίου Ελλάδας – δανειστών προβλέπει την εκτενή μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος.
Οι αρχές αναγνωρίζουν ότι το συνταξιοδοτικό σύστημα της Ελλάδας δεν είναι βιώσιμο και χρειάζονται δομικές μεταρρυθμίσεις.
Για αυτό το λόγο πρέπει να εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος του 2010 για τη μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού ((3863/2010).
-Με ισχύ από την 1η Ιουλίου 2015, οι αρχές θα εφαρμόσουν σταδιακά μεταρρυθμίσεις που θα οδηγήσουν σε εξοικονόμηση της τάξης του ¼-½ τοις εκατό του ΑΕΠ το 2015 και 1% του ΑΕΠ για το 2016 και στη συνέχεια με θέσπιση νομοθεσίας για δημιουργία ισχυρών αντικινήτρων για την πρόωρη συνταξιοδότηση, συμπεριλαμβανομένης της προσαρμογής των ποινών για πρόωρη συνταξιοδότηση, και μέσω της σταδιακής κατάργησης των κεκτημένων σε νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης και πρόωρης συνταξιοδότησης,
σταδιακή προσαρμογή στα όρια της νόμιμης ηλικίας συνταξιοδότησης των 67 ετών, ή 62 και 40 έτη εισφορών από το 2022 , που ισχύει για όλους όσους συνταξιοδοτούνται (εκτός ανθυγιεινά επαγγέλματα, και οι μητέρες με παιδιά με αναπηρία), με άμεση εφαρμογή.
- Παράλληλα προβλέπεται η σταδιακή κατάργηση του ΕΚΑΣ για όλους τους δικαιούχους μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου του 2019.
Όσον αφορά τις επικουρικές σύνταξεις, ενσωματώνονται στο ΕΤΕΑ όλα τα υπόλοιπα επικουρικά ταμεία και από 1.1.15 θα χρηματοδοτούνται από τις εισφορές των ασφαλισμένων.
- Επίσης αυξάνονται οι εισφορές υγείας για τους συνταξιούχους από το 4% στο 6% για τις κύριες συντάξεις και επιβολή 6% εισφοράς και στην επικουρική σύνταξη.
- Προβλέπεται επίσης η αύξηση των εισφορών του ΟΓΑ.

Έως τον Οκτώβριο οι δεσμευτικές προσφορές για ΟΛΠ και ΟΛΘ - Τι προβλέπει το προσχέδιο της συμφωνίας για τις ιδιωτικοποιήσεις

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας θα εγκρίνει το σχέδιο διαχείρισης του ενεργητικού που θα περιλαμβάνει την ιδιωτικοποίηση όλων των περιουσιακών στοιχείων που είχαν τεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ έως τις 31/12/2014 και το Υπουργικό Συμβούλιο θα εγκρίνει το σχέδιο.
Αυτές είναι οι πρώτες κινήσεις που προβλέπει το προσχέδιο της συμφωνίας που υπήρξε σήμερα το πρωί μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και θεσμών, στο οποίο αναφέρεται ότι για να διευκολυνθεί η ολοκλήρωση των προσφορών, οι αρχές θα ολοκληρώσουν όλες τις εκκρεμείς δράσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων
που απαιτούνται για τα περιφερειακά αεροδρόμια, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την Εγνατία, τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και του Ελληνικού
Αυτός ο κατάλογος των δράσεων θα ενημερώνεται τακτικά και η Κυβέρνηση θα διασφαλίσει ότι όλες οι εκκρεμείς δράσεις θα εφαρμοστούν εγκαίρων.
Η κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ θα ανακοινώσει δεσμευτικές ημερομηνίες προσφορών για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης το αργότερο μέχρι τον Οκτώβριο του 2015, και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ROSCO, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στους όρους των προσφορών.
Η κυβέρνηση θα μεταβιβάσει τις μετοχές του δημοσίου στον ΟΤΕ προς το ΤΑΙΠΕΔ.
Τέλος, η κυβέρνηση δεσμεύεται να μην αναστρέψει τα βήματα που έχουν γίνει για την πώληση των περιφερειακών αεροδρομίων με τους σημερινούς όρους με τους πλειοδότες που έχουν ήδη επιλεγεί.

Τι αλλάζει στα εργασιακά

Την κατάργηση του νόμου για τη μετενέργεια στις συμβάσεις εργασίας που ψηφίστηκε στις 2 Ιουλίου 2015 προβλέπει η συμφωνία της Ελλάδας με τους δανειστές για το τρίτο δάνειο διάσωσης, ύψους έως 86 δισ. ευρώ.
Ο νόμος που είχε ψηφίσει η ελληνική κυβέρνηση για τη μετενέργεια αύξανε την ισχύ της στους 6 μήνες.
Η κατάργησή του και η επαναφορά της μετενέργειας στους τρεις μήνες, θα σημάνει μείωση αποδοχών και κατάργηση επιδομάτων για τους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.
Σύμφωνα με το προσχέδιο του μνημονίου το νέο σύστημα των συλλογικών διαπραγματεύσεων θα πρέπει να είναι έτοιμο μέχρι το δ΄τρίμηνο του 2015.
Το μνημόνιο σημειώνει ότι πρέπει να ληφθούν υπόψη οι καλύτερες πρακτικές που εφαρμόζονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ ρόλο θα διαδραματίσει και η Διεθνής Ένωση Εργασίας (ILO).
To προσχέδιο αναφέρει επίσης ότι «θα πρέπει να ενισχυθεί η προσπάθεια για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των νομίμων επιχειρήσεων και προστατευθούν οι εργάτες καθώς και τα έσοδα από φόρους και εισφορές».

Στο 28% αυξάνεται ο φορολογικός συντελεστής των επιχειρήσεων

Την αύξηση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων από 26% στο 28%, καθώς και αύξηση του ποσοστού του φόρου χωρητικότητας και τη σταδιακή κατάργηση ειδικών φορολογικών καθεστώτων της ναυτιλιακής βιομηχανίας, προβλέπει το προσχέδιο της συμφωνίας που υπήρξε σήμερα μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των θεσμών.
Σύμφωνα με το προσχέδιο, θα δοθεί επίσης βάρος στην βελτίωση της νομοθεσίας προκειμένου να μην υπάρξουν «παραθυράκια» για φοροαποφυγή και φοροδιαφυγή, ενώ σημαντικές θα είναι και οι αλλαγές στη φορολόγηση των αγροτών.

Ειδικότερα, τα φορολογικά μέτρα διαρθρωτικού χαρακτήρα που έρχονται:

Θέσπιση νομοθεσίας για:
• κάλυψη των κενών που δίνει έδαφος στην αποφυγή του φόρου εισοδήματος (π.χ., καθορισμός του ορισμού των αγροτών), μέτρα για την αύξηση του εταιρικού φόρου εισοδήματος το 2015 και 100% προκαταβολή φόρου για τις εταιρείες.
Σταδιακή εισαγωγή μεμονωμένου φόρου εισοδήματος των επιχειρήσεων από το 2017,  σταδιακή κατάργηση της προνομιακής φορολογικής μεταχείρισης των αγροτών μέχρι το 2017 και αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης
• κατάργηση των επιδοτήσεων στους φόρους κατανάλωσης επί του πετρελαίου ντίζελ για τους αγρότες και την καλύτερη επιλεξιμότητας προκειμένου να μειωθούν κατά το ήμισυ οι επιδοτήσεις πετρελαίου θέρμανσης στον προϋπολογισμό του 2016
• ρύθμιση των συντελεστών του φόρου ακίνητης περιουσίας, εν όψει της οποιαδήποτε αναθεώρησης των αξιών των ακινήτων.
Στόχος είναι η εξασφάλιση εσόδων 2,65 δισ. ευρώ το 2015 και το 2016
• εξάλειψη της διασυνοριακής παρακράτησης φόρου
• θέσπιση μεταρρυθμίσεων που εκκρεμούν σχετικά με τους κώδικες για το φόρο εισοδήματος και των φορολογικών διαδικασιών: εισαγωγή ενός νέου Ποινικού Δικαίου για τη φοροδιαφυγή με σκοπό, μεταξύ άλλων, να εκσυγχρονιστεί και να διευρυνθεί ο ορισμός της φορολογικής απάτης και της φοροδιαφυγής.
Κατάργηση όλων των προστίμων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που επιβάλλονται βάσει του νόμου 2523/1997
• Θέσπιση νομοθεσίας για την αναβάθμιση του οργανικού νόμου για τον προϋπολογισμό:
(i) εισαγωγή ενός πλαισίου για ανεξάρτητους οργανισμούς
(ii) σταδιακή κατάργηση εκ των προτέρων ελέγχων του Ελληνικού Ελεγκτικού Συνεδρίου
(iii) έλεγχος των οικονομικών του δημόσιου τομέα και
(iv) σταδιακή κατάργηση των γραφείων φορολογικού ελέγχου μέχρι τον Ιανουάριο του 2017.
• την αύξηση του ποσοστού του φόρου χωρητικότητας και τη σταδιακή κατάργηση ειδικών φορολογικών καθεστώτων της ναυτιλιακής βιομηχανίας.

Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2015, (i) την απλοποίηση του χρονοδιαγράμματος φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων,
(ii) επανασχεδιασμό και την ενσωμάτωση του φόρου αλληλεγγύης για τα εισοδήματα του 2016 για να επιτευχθεί πιο αποτελεσματικά η προοδευτικότητα του φόρου εισοδήματος
(iii) έκδοση εγκυκλίου σχετικά με τα πρόστιμα για εξασφαλιστεί η ολοκληρωμένη και συνεκτική εφαρμογή των νέων νόμων
(iv) εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, όπως καθορίζονται από το ΔΝΤ (Country Report No. 14/151).

Στον κλάδο Υγείας:
Με ισχύ από 1 Ιουλίου, 2015,
(i) αποκατάσταση του πλήρους συστήματος συνταγογραφήσεων χωρίς εξαιρέσεις,
(ii) μείωση της τιμής όλων των εκτός πατέντας φαρμάκων στο 50% και όλων των γενόσημων φαρμάκων στο 32,5% της τιμής που αναφέρονται στο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, με την κατάργηση κεκτημένων δικαιωμάτων
(iii) επανεξέταση και περιορισμών των τιμών των διαγνωστικών εξετάσεων
(iv) συγκέντρωση των ορίων του 2014 των clawback για τις ιδιωτικές κλινικές, διαγνωστικών και φαρμακευτικών προϊόντων, και επέκτασή τους το 2015 των ανώτατων ορίων clawback έως το 2016.

Κοινωνική Πρόνοια
Σύμφωνα με τους συμφωνηθέντες όρους αναφοράς με την τεχνική βοήθεια της Παγκόσμιας Τράπεζας στόχος είναι η εξοικονόμηση ½% του ΑΕΠ, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στη χρηματοδότηση φορολογικά ουδέτερης σταδιακής εξάπλωσης της νομοθεσίας τον Ιανουάριο το 2016.
Θέσπιση νομοθεσίας για:
• τη μείωση του ανώτατου ορίου για στρατιωτικές δαπάνες κατά 100 εκατ. ευρώ το 2015 και κατά 200 εκατ. το 2016 με μια στοχευμένες ενέργειες, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης του αριθμού του προσωπικού και των προμηθειών
• τη μεταρρύθμιση του κώδικα φορολογίας εισοδήματος, επενδυτικών οχημάτων, αγροτών και το αυτοαπασχολούμενων
• την αύξηση του συντελεστή φορολογίας των επιχειρήσεων από 26% στο 28%
• την εισαγωγή φόρου στις τηλεοπτικές διαφημίσεις
• την διενέργεια δημόσιου διεθνούς διαγωνισμού για την απόκτηση των αδειών λειτουργίας τηλεοπτικών σταθμών και τη χρήση των αντίστοιχων εισφορών των σχετικών συχνοτήτων
• την εφαρμογή του φόρου πολυτελείας στα σκάφη αναψυχής άνω των 5 μέτρων και την αύξηση του ποσοστού από 10% στο 13%
• επέκταση των συνολικών ακαθάριστων εσόδων παιγνίων (GGR) με φορολόγηση 30% των VLT στο δεύτερο εξάμηνο του 2015
και το 2016
• τη δημιουργία εσόδων μέσω της έκδοσης των αδειών 4G και 5G.
Θα εξεταστούν ορισμένα αντισταθμιστικά μέτρα, στην περίπτωση των φορολογικών ελλειμμάτων:
(i) αύξηση του φορολογικού συντελεστή στα εισοδήματα ενοικίων κάτω από 12.000 ευρώ στο 15% (από 11%) (αύξηση εσόδων 160 εκατ) και για ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ στο 35% (από 33%) (αύξηση εσόδων 40 εκατ. )
(ii) ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων θα αυξηθεί κατά μια πρόσθετη ποσοστιαία μονάδα (δηλαδή από 28% έως 29%), που θα οδηγήσει σε πρόσθετα έσοδα ύψους 130 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με την "Καθημερινή", τα προαπαιτούμενα μέτρα που θα πρέπει να ψηφιστούν άμεσα, όπως αυτά προκύπτουν από το προσχέδιο του νέου μνημονίου, είναι:

• Αυστηροποίηση του ορισμού του αγρότη.
• Αύξηση του φόρου χωρητικότητας στη ναυτιλία.
• Αλλαγές στον ΕΝΦΙΑ του 2015, ώστε να ξεκινήσει η αποστολή των σημειωμάτων τον Σεπτέμβριο.
• Διόρθωση εισπρακτικών μέτρων που υιοθετήθηκαν προσφάτως.
• Επιστροφή του καθεστώτος συνταγογράφησης φαρμάκων.
• Μείωση των τιμών των γενόσημων φαρμάκων.
• Κατάργηση των προνομίων στο αγροτικό πετρέλαιο.
• Καλύτερη στόχευση του πετρελαίου θέρμανσης το 2016.
• Πλήρης αξιολόγηση του συστήματος κοινωνικής προστασίας με στόχο την ετήσια εξοικονόμηση 0,5% του ΑΕΠ.
• Αναδιάρθρωση δημόσιας διοίκησης.
• Αντιμετώπιση των αστοχιών στην είσπραξη φορολογικών εσόδων.
• Κατάργηση του ανώτατου ορίου του 25% επί των μισθών και των συντάξεων για τις κατασχέσεις.
• Μείωση όλων των ορίων για τις κατασχέσεις στα 1.500 ευρώ.
• Αλλαγή στα επιτόκια της ρύθμισης των 100 δόσεων και εξαίρεση από αυτήν των κακοπληρωτών.
• Μεταφορά των υπηρεσιών και του προσωπικού φορολογικών ελέγχων στο ΣΔΟΕ.
• Δέσμευση ότι δεν θα υπάρξουν άλλες ρυθμίσεις για φορολογικές και ασφαλιστικές οφειλές.
• Διευκρίνιση των προϋποθέσεων για την επιλεξιμότητα στην καταβολή της ελάχιστης εγγυημένης σύνταξης μετά τα 67 έτη.
• Εκδοση εγκυκλίων για την πλήρη εφαρμογή του νόμου του 2010 για το ασφαλιστικό.
• Σταδιακή εξάλειψη των εξαιρέσεων στις πρόωρες συνταξιοδοτήσεις.
• Διευκρίνιση του καθεστώτος ΦΠΑ στα νησιά, με τις εκπτώσεις να καταργούνται μέχρι το τέλος του 2016.
• Ολοκληρωμένο σχέδιο για ανακεφαλαιοποίηση, ενίσχυση ρευστότητας τραπεζών και αντιμετώπιση των "κόκκινων" δανείων.
• Κατάργηση του νόμου για τη μετενέργεια στις συμβάσεις εργασίας που ψηφίστηκε στις 2 Ιουλίου του 2015.
• Εφαρμογή όλων των συστάσεων του ΟΟΣΑ που προβλέπονταν από την Εργαλειοθήκη Ι (πλην των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων) και όλων των συστάσεων της Εργαλειοθήκης ΙΙ σχετικά με τα μη αλκοολούχα ποτά και τα πετρελαιοειδή.
• Άνοιγμα επαγγελμάτων, όπως μηχανικοί, συμβολαιογράφοι κ.λπ.
• Περιορισμός των φόρων υπέρ τρίτων.
• Μείωση της γραφειοκρατίας και επιτάχυνση αδειοδοτήσεων για επενδύσεις χαμηλού ρίσκου.
• Μεταρρύθμιση στην αγορά ενέργειας και ειδικά του φυσικού αερίου που θα οδηγήσει σε πλήρη απελευθέρωση το 2018.
• Έγκριση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων που ήδη έχει αναλάβει το ΤΑΙΠΕΔ.
• Υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών στην Ε.Ε. για το μη μισθολογικό κόστος (επιδόματα, οδοιπορικά κ.λπ.) με εφαρμογή από 1ης Ιανουαρίου 2016.
• Νόμος για την αναδιάρθρωση του ΟΑΣΑ.
• Προτάσεις μέτρων για μείωση των καθυστερήσεων στις δικαστικές αποφάσεις.


Embedded image permalink


www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης