Η Ολυμπία Οδός «χαρατσώνει» τα πρατήρια με 12 λεπτά ανά λίτρο!
Κράτος εν κράτει οι εργολάβοι των εθνικών οδικών δρόμων.
Η αδηφάγος όρεξη τους για έσοδα δεν σταματά πουθενά, καθώς είναι σε θέση να βάζουν χαράτσι και στα πρατήρια υγρών καυσίμων, που βρίσκονται στο οδικό δίκτυο, που είναι υπό τον έλεγχό τους.
Ο οδικός άξονας Αθηνών-Πατρών είναι υπό κατασκευή και ο βασικός διαχειριστής του έργου, η Ολυμπία Οδός, χάρη στη νομοθεσία, λαμβάνει έσοδα από την πώληση καυσίμων.
Σύμφωνα με πρατηριούχους, που είναι προφανές ότι δεν θα αποκαλύψουμε την ταυτότητά τους, ανέφεραν στο bankingnews ότι καταβάλλουν 12 λεπτά του ευρώ από την τελική λιανική τιμή των καυσίμων, στην Ολυμπία Οδό και για το λόγο αυτόν οι τιμές των υγρών καυσίμων εκτοξεύονται στα ύψη.
Η απαίτηση για μίσθωμα ανεβάζει στα ύψη τη βενζίνη για τους καταναλωτές, οι οποίοι να σημειωθεί έχουν πληρώσει τα διόδια για τη διέλευσή τους, αλλά δεν είναι αρκετό, όπως φαίνεται για την διαχειρίστρια εταιρεία.
Το νόμιμο χαράτσι της Ολυμπίας Οδούς διαμορφώνει ανοδικές τάσεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων, που βρίσκονται στις εισόδους του οδικού άξονα, ενώ οι τιμές τους απέχουν σημαντικά από την τελική τιμή πώλησης από το πρατήριο που δραστηριοποιείται παραπλεύρως του οδικού δικτύου.
Είναι βέβαιο ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ολυμπίας Οδούς δεν υπάρχει κάτι το παράνομο καθώς της παραχωρήθηκε νόμιμα το δικαίωμα είσπραξης από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Το bankingnews δεν θα πάρει θέση αν είναι σωστό ή λάθος .
Ωστόσο, θα αναρωτηθεί ποιοι παράγοντες ορίζουν το χαράτσι στα 12 λεπτά του ευρώ, ενώ θεωρεί θέμα ηθικής τάξης και το μόνο που επιθυμεί είναι να υπάρχει διαφάνεια για να γνωρίζει ο πολίτης ποιους πληρώνει και γιατί.
Ανατρέξαμε στον ισολογισμό της Ολυμπίας Οδούς και δεν υπήρχε καμία αναφορά για ανάλογα έσοδα.
Δεν γνωρίζουμε το ύψος των εσόδων από την παραπάνω κατηγορία.
Αυτό όμως που γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί των ΙΧ που χρησιμοποιούν το δρόμο καρμανιόλα είναι ότι πληρώνουν διόδια για έναν οδικό άξονα, που κατατάσσεται στους πιο επικίνδυνους δρόμους.
Το bankingnews διαβάζοντας τον ισολογισμό διαπιστώνει ότι η Ολυμπία Οδός για τη χρήση του 2014 παρουσίασε κέρδη ύψους 28.172,959,10 ευρώ τα οποία όμως στη συνέχεια χάνονται διότι εμφανίζει ζημιές από παλαιότερες χρήσεις.
Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 65.139.846,37 ευρώ το 2014.
Τα μικτά κέρδη της Ολυμπίας Οδούς ανέρχονται σε 36.667.412,09 ευρώ, όταν αφαιρεθούν τα έξοδα λειτουργίας της εταιρείας.
Αυτό όμως που κάνει αίσθηση είναι ότι εμφανίζει οφειλές ύψους 58.327,47 ευρώ προς Ασφαλιστικά Ταμεία.
Ως βασικός χρηματοδότης του έργου εμφανίζεται το τραπεζικό σύστημα.
Το ύψος των δανείων ανέρχονται σε 584.075.935,78 ευρώ και οι συνολικές υποχρεώσεις φθάνουν τα 756.820.616 ευρώ στις οποίες συμμετέχουν και οι εκδόσεις ομολόγων.
Έτσι, ο Έλληνας φορολογούμενος, που έσωσε τη χώρα και το τραπεζικό σύστημα, συμβάλει με την πληρωμή των διοδίων και με τις αυξημένες τιμές των καυσίμων στα έσοδα της Ολυμπίας Οδού.
Είναι εμφανές ότι η Ολυμπία Οδός από την ημιτελή κατασκευή του έργου παρουσιάζει μικτά κέρδη 36,6 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για μια πολύ καλή συμφωνία για τους κατασκευαστές του έργου αφού τα κέρδη θα πολλαπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια.
Ποιοι καρπώνονται τα έσοδα της συμφωνίας;
Ο γαλλικός όμιλος Vinci με ποσοστό 29,9% o γερμανικός όμιλος Hoch με 17% Ακολουθούν οι ελληνικές εταιρείες J&P Άβαξ με 17%, η Άκτωρ Παραχωρήσεις με 17% , η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 17% και η Αθηνα ΑΤΕ με 2,1%.
Οι επενδυτές συμμετέχουν σε ποσοστό 9% στην χρηματοδότηση του έργου και το υπόλοιπο 91% από άλλους φορείς.
Ανάμεσα σε αυτούς και σε ποσοστό 33% το Ελληνικό Δημόσιο, το 29% με τραπεζικό δανεισμό, το 23% από τα έσοδα των διοδίων και το 6% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το έργο γίνεται με βάση τη νομοθεσία των ΣΔΙΤ.
Όπως λέει πλέον ο απλός πολίτης πληρώνουν όλοι για να κερδίζουν οι λίγοι και γνωστοί κατασκευαστές.
Νίκος Θεοδωροπούλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Η αδηφάγος όρεξη τους για έσοδα δεν σταματά πουθενά, καθώς είναι σε θέση να βάζουν χαράτσι και στα πρατήρια υγρών καυσίμων, που βρίσκονται στο οδικό δίκτυο, που είναι υπό τον έλεγχό τους.
Ο οδικός άξονας Αθηνών-Πατρών είναι υπό κατασκευή και ο βασικός διαχειριστής του έργου, η Ολυμπία Οδός, χάρη στη νομοθεσία, λαμβάνει έσοδα από την πώληση καυσίμων.
Σύμφωνα με πρατηριούχους, που είναι προφανές ότι δεν θα αποκαλύψουμε την ταυτότητά τους, ανέφεραν στο bankingnews ότι καταβάλλουν 12 λεπτά του ευρώ από την τελική λιανική τιμή των καυσίμων, στην Ολυμπία Οδό και για το λόγο αυτόν οι τιμές των υγρών καυσίμων εκτοξεύονται στα ύψη.
Η απαίτηση για μίσθωμα ανεβάζει στα ύψη τη βενζίνη για τους καταναλωτές, οι οποίοι να σημειωθεί έχουν πληρώσει τα διόδια για τη διέλευσή τους, αλλά δεν είναι αρκετό, όπως φαίνεται για την διαχειρίστρια εταιρεία.
Το νόμιμο χαράτσι της Ολυμπίας Οδούς διαμορφώνει ανοδικές τάσεις στα πρατήρια υγρών καυσίμων, που βρίσκονται στις εισόδους του οδικού άξονα, ενώ οι τιμές τους απέχουν σημαντικά από την τελική τιμή πώλησης από το πρατήριο που δραστηριοποιείται παραπλεύρως του οδικού δικτύου.
Είναι βέβαιο ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση της Ολυμπίας Οδούς δεν υπάρχει κάτι το παράνομο καθώς της παραχωρήθηκε νόμιμα το δικαίωμα είσπραξης από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.
Το bankingnews δεν θα πάρει θέση αν είναι σωστό ή λάθος .
Ωστόσο, θα αναρωτηθεί ποιοι παράγοντες ορίζουν το χαράτσι στα 12 λεπτά του ευρώ, ενώ θεωρεί θέμα ηθικής τάξης και το μόνο που επιθυμεί είναι να υπάρχει διαφάνεια για να γνωρίζει ο πολίτης ποιους πληρώνει και γιατί.
Ανατρέξαμε στον ισολογισμό της Ολυμπίας Οδούς και δεν υπήρχε καμία αναφορά για ανάλογα έσοδα.
Δεν γνωρίζουμε το ύψος των εσόδων από την παραπάνω κατηγορία.
Αυτό όμως που γνωρίζουν όλοι οι οδηγοί των ΙΧ που χρησιμοποιούν το δρόμο καρμανιόλα είναι ότι πληρώνουν διόδια για έναν οδικό άξονα, που κατατάσσεται στους πιο επικίνδυνους δρόμους.
Το bankingnews διαβάζοντας τον ισολογισμό διαπιστώνει ότι η Ολυμπία Οδός για τη χρήση του 2014 παρουσίασε κέρδη ύψους 28.172,959,10 ευρώ τα οποία όμως στη συνέχεια χάνονται διότι εμφανίζει ζημιές από παλαιότερες χρήσεις.
Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 65.139.846,37 ευρώ το 2014.
Τα μικτά κέρδη της Ολυμπίας Οδούς ανέρχονται σε 36.667.412,09 ευρώ, όταν αφαιρεθούν τα έξοδα λειτουργίας της εταιρείας.
Αυτό όμως που κάνει αίσθηση είναι ότι εμφανίζει οφειλές ύψους 58.327,47 ευρώ προς Ασφαλιστικά Ταμεία.
Ως βασικός χρηματοδότης του έργου εμφανίζεται το τραπεζικό σύστημα.
Το ύψος των δανείων ανέρχονται σε 584.075.935,78 ευρώ και οι συνολικές υποχρεώσεις φθάνουν τα 756.820.616 ευρώ στις οποίες συμμετέχουν και οι εκδόσεις ομολόγων.
Έτσι, ο Έλληνας φορολογούμενος, που έσωσε τη χώρα και το τραπεζικό σύστημα, συμβάλει με την πληρωμή των διοδίων και με τις αυξημένες τιμές των καυσίμων στα έσοδα της Ολυμπίας Οδού.
Είναι εμφανές ότι η Ολυμπία Οδός από την ημιτελή κατασκευή του έργου παρουσιάζει μικτά κέρδη 36,6 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για μια πολύ καλή συμφωνία για τους κατασκευαστές του έργου αφού τα κέρδη θα πολλαπλασιαστούν τα επόμενα χρόνια.
Ποιοι καρπώνονται τα έσοδα της συμφωνίας;
Ο γαλλικός όμιλος Vinci με ποσοστό 29,9% o γερμανικός όμιλος Hoch με 17% Ακολουθούν οι ελληνικές εταιρείες J&P Άβαξ με 17%, η Άκτωρ Παραχωρήσεις με 17% , η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με 17% και η Αθηνα ΑΤΕ με 2,1%.
Οι επενδυτές συμμετέχουν σε ποσοστό 9% στην χρηματοδότηση του έργου και το υπόλοιπο 91% από άλλους φορείς.
Ανάμεσα σε αυτούς και σε ποσοστό 33% το Ελληνικό Δημόσιο, το 29% με τραπεζικό δανεισμό, το 23% από τα έσοδα των διοδίων και το 6% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Το έργο γίνεται με βάση τη νομοθεσία των ΣΔΙΤ.
Όπως λέει πλέον ο απλός πολίτης πληρώνουν όλοι για να κερδίζουν οι λίγοι και γνωστοί κατασκευαστές.
Νίκος Θεοδωροπούλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών