Επτά μεγάλα έργα που έχουν κριθεί προβληματικά από την Task Force
Έκκληση προς τις ελληνικές αρχές για την έγκαιρη ολοκλήρωση των μεγάλων έργων, απηύθυνε ομάδα Ευρωβουλευτών, που επισκέφθηκε τη χώρα μας, στο πλαίσιο διερευνητικής αποστολής που οργάνωσε η Επιτροπή Ελέγχου Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Η αντιπροσωπεία των οκτώ Ευρωβουλευτών, από διάφορες χώρες και κοινοβουλευτικές ομάδες, περιηγήθηκε χτες και σήμερα, στο πλαίσιο του ελεγκτικού της έργου, σε επτά μεγάλα έργα που έχουν κριθεί προβληματικά από την Task Force και τα οποία έχουν μεγάλη σημασία για την αναπτυξιακή πορεία της Ελλάδας.
Στη συνέντευξη Τύπου, που έδωσε η ευρωπαϊκή αντιπροσωπεία, απόψε στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, ανέφερε ότι σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στα περισσότερα από τα έργα που επισκέφθηκε και έδειξε την κατανόησή της για την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της.
Επεσήμανε, ωστόσο, ότι κάποια προβλήματα υπερβαίνουν το οικονομικό κόστος και είναι στο χέρι των ελληνικών αρχών να τα επιλύσουν αναλαμβάνοντας, , την ιδιοκτησία, ή τον «εναγκαλισμό» των έργων αυτών.
Το πρώτο «καμπανάκι» χτύπησε για την πορεία του Κτηματολογίου, ακριβώς εξαιτίας της μεγάλης σημασίας του, τόσο για τις επενδύσεις, όσο και για τις παρεμβάσεις στο περιβάλλον.
Για την αποκατάσταση της λίμνης Κάρλας, ειπώθηκε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό έργο των Βαλκανίων και ότι πρέπει να τηρηθεί ο στόχος να γίνει μια δεξαμενή πόσιμου ύδατος.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65, χαρακτηρίστηκε ακρογωνιαίος λίθος των ευρωπαικών δικτύων μεταφορών, καθώς και το σιδηροδρομικό έργο Τιθορέας - Δομοκού.
Για το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρων και για το ηλεκτρονικό Ληξιαρχείο, δεν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ για το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως είπε χαρακτηριστικά ένας εκ των ευρωβουλευτών, «δεν βλέπω να βγαίνει λευκός καπνός». Όλοι όμως επέμειναν ότι πρέπει να βρεθεί λύση και έκαναν έκκληση στους εμπλεκόμενους φορείς. Είναι μια πόλη στο μέγεθος των Βρυξελλών δεν μπορεί να μην έχει μέσα μαζικής μεταφοράς, είπαν οι ευρωβουλευτές.
Η γενική εκτίμηση, μετά τη διήμερη περιήγηση των εργοταξίων, ήταν ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται σε μια σειρά συστημικών προβλημάτων, που προκαλούνται από τα αρχαιολογικά ευρήματα, και από τις απαλλοτριώσεις, προβλήματα που μπορούν να προβλεφθούν και να ενταχθούν στον προγραμματισμό των έργων και όχι να αντιμετωπίζονται μετά την έναρξή τους.
www.bankingnews.gr
Η αντιπροσωπεία των οκτώ Ευρωβουλευτών, από διάφορες χώρες και κοινοβουλευτικές ομάδες, περιηγήθηκε χτες και σήμερα, στο πλαίσιο του ελεγκτικού της έργου, σε επτά μεγάλα έργα που έχουν κριθεί προβληματικά από την Task Force και τα οποία έχουν μεγάλη σημασία για την αναπτυξιακή πορεία της Ελλάδας.
Στη συνέντευξη Τύπου, που έδωσε η ευρωπαϊκή αντιπροσωπεία, απόψε στα Γραφεία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Αθήνα, ανέφερε ότι σημειώνονται μεγάλες καθυστερήσεις στα περισσότερα από τα έργα που επισκέφθηκε και έδειξε την κατανόησή της για την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της.
Επεσήμανε, ωστόσο, ότι κάποια προβλήματα υπερβαίνουν το οικονομικό κόστος και είναι στο χέρι των ελληνικών αρχών να τα επιλύσουν αναλαμβάνοντας, , την ιδιοκτησία, ή τον «εναγκαλισμό» των έργων αυτών.
Το πρώτο «καμπανάκι» χτύπησε για την πορεία του Κτηματολογίου, ακριβώς εξαιτίας της μεγάλης σημασίας του, τόσο για τις επενδύσεις, όσο και για τις παρεμβάσεις στο περιβάλλον.
Για την αποκατάσταση της λίμνης Κάρλας, ειπώθηκε ότι πρόκειται για το μεγαλύτερο περιβαλλοντικό έργο των Βαλκανίων και ότι πρέπει να τηρηθεί ο στόχος να γίνει μια δεξαμενή πόσιμου ύδατος.
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε65, χαρακτηρίστηκε ακρογωνιαίος λίθος των ευρωπαικών δικτύων μεταφορών, καθώς και το σιδηροδρομικό έργο Τιθορέας - Δομοκού.
Για το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρων και για το ηλεκτρονικό Ληξιαρχείο, δεν υπάρχουν ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ για το μετρό της Θεσσαλονίκης, όπως είπε χαρακτηριστικά ένας εκ των ευρωβουλευτών, «δεν βλέπω να βγαίνει λευκός καπνός». Όλοι όμως επέμειναν ότι πρέπει να βρεθεί λύση και έκαναν έκκληση στους εμπλεκόμενους φορείς. Είναι μια πόλη στο μέγεθος των Βρυξελλών δεν μπορεί να μην έχει μέσα μαζικής μεταφοράς, είπαν οι ευρωβουλευτές.
Η γενική εκτίμηση, μετά τη διήμερη περιήγηση των εργοταξίων, ήταν ότι οι καθυστερήσεις οφείλονται σε μια σειρά συστημικών προβλημάτων, που προκαλούνται από τα αρχαιολογικά ευρήματα, και από τις απαλλοτριώσεις, προβλήματα που μπορούν να προβλεφθούν και να ενταχθούν στον προγραμματισμό των έργων και όχι να αντιμετωπίζονται μετά την έναρξή τους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών