Τελευταία Νέα
Οικονομία

Μετά τα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ και τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα λάβει η Αθήνα τα 2 δισ. - Τι θα ισχύσει για τα αυτοκίνητα

Μετά τα ισοδύναμα για τον ΦΠΑ και τις αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας θα λάβει η Αθήνα τα 2 δισ. - Τι θα ισχύσει για τα αυτοκίνητα
Τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν και οι αυξήσεις που θα γίνουν στα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες αφορούν τα καινούρια μεγάλου κυβισμού και εμπορικής αξίας.
Την ερχόμενη εβδομάδα θα λάβει η χώρα μας την δόση των 2 δις. ευρώ, αφού προηγουμένως  υλοποιήσει μέχρι κεραίας τα προαπαιτούμενα που έχουν ζητήσει οι δανειστές.
Η αρχή έγινε με το χθεσινό πολυνομοσχέδιο ενώ δεν αποκλείεται να ακολουθήσει κι άλλο την επόμενη εβδομάδα, πριν την επίσκεψη του Επιτρόπου Οικονομικών, Πιέρ Μοσκοβισί.          
Άλλωστε σε αυτό το πνεύμα κινείται και το «τελεσίγραφο» που έστειλαν οι τεχνοκράτες της ευρωζώνης στην ελληνική κυβέρνηση κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Euro Working Group (EWG) στις Βρυξέλλες.
Όπως ήταν αναμενόμενο, το EWG άφησε ανοικτή την ημερομηνία εκταμίευσης των χρημάτων τα οποία τελούν υπό την αίρεση των μνημονιακών δράσεων που θα εκπληρώσει η Αθήνα.
Έτσι κάποια στιγμή την επόμενη εβδομάδα θα ανάψει και το «πράσινο φως» για την αποδέσμευση αυτών των χρημάτων.
Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Χουλιαράκης, που εκπροσώπησε τη χώρα μας στο χθεσινό EWG, ενημέρωσε τους εκπροσώπους των υπουργών Οικονομικών της ευρωζώνης για τις παρεμβάσεις που έχουν προχωρήσει, καθώς και για το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή και το οποίο κλείνει ορισμένα από τα ανοιχτά μέτωπα.
Ωστόσο, η Ομάδα Εργασίας των 19 ξεκαθάρισε πως χωρίς συμφωνία για τα ακανθώδη ζητήματα της απελευθέρωσης των πλειστηριασμών, του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση και του ιδιοκτησιακού καθεστώτος των φαρμακείων δεν είναι δυνατή η αποδέσμευση των 2 δισ. ευρώ.
Το πρόβλημα για την κυβέρνηση είναι πως τα χρονικά περιθώρια έχουν στενέψει πολύ:
μέχρι το Eurogroup της 9ης Νοεμβρίου θα πρέπει να έχει υλοποιηθεί όχι μόνο το πρώτο αλλά και το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων δράσεων.
Την ίδια μέρα έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει η πρώτη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος από τους επικεφαλής του «κουαρτέτου» των πιστωτών.

Τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθούν και οι αυξήσεις που θα γίνουν στα τέλη κυκλοφορίας, οι οποίες αφορούν τα καινούρια μεγάλου κυβισμού και εμπορικής αξίας.
Επίσης, εξετάζεται η κατάργηση των εξαιρέσεων σε πετρελαιοκίνητα και υβριδικά αυτοκίνητα.
Τα σενάρια που εξετάζει το υπουργείο Οικονομικών για τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπουν :

- Αύξηση περίπου κατά 20% των καινούργιων Ι.Χ. μεγάλου κυβισμού.

- Μικρή μείωση περίπου 5% για τα μικρά παλαιά Ι.Χ.

- Διατήρηση των ίδιων τελών κυκλοφορίας για τα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού.

- Επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1/11/2011.
Εξετάζεται κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση του ρύπους. Σήμερα δεν καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.
Εναλλακτικά εξετάζεται η μείωση του ορίου των 99γρ./ CO2 στα 80 γρ./CO2.
Αν συμβεί κάτι τέτοιο τότε περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα πρέπει να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας για το 2016 τα οποία θα ανέρχονται σε περίπου 30 -50 ευρώ έκαστος.
Εναλλακτικά εξετάζονται αλλαγές των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων τα οποία αφορούν περίπου 410.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων.
Οι προτάσεις που βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50% με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας άνω των 1.800 κ.ε.

Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης