Eνημέρωσε τους παρευρισκόμενους για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ
Στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης βρέθηκε σήμερα ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Στέργιος Πιτσιόρλας, ο οποίος είχε σειρά επαφών τόσο με τη διοίκηση του ΟΛΘ ΑΕ, όσο και με φορείς της πόλης.
Ειδικότερα, ο κ. Πιτσιόρλας, ο οποίος συνοδευόταν από συμβούλους και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αρχικά συναντήθηκε με τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, με τα οποία συζήτησε διεξοδικά το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης, βάσει του οποίου οι δεσμευτικές προσφορές προβλέπεται να κατατεθούν το αργότερο μέχρι τις αρχές Απριλίου.
Κατόπιν, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ και φορέων της πόλης.
Σε αυτή, συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο Δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπακατσέλος, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Ελλάδος και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μανδρινός, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Καρούλης, ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo, Τάσος Τζήκας και εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως είπε, στη δύσκολη αυτή περίοδο της δημοσιονομικής προσαρμογής είναι μονόδρομος η προσέλκυση επενδύσεων, προσθέτοντας πως το πρόγραμμα αποτελεί κομβικό σημείο στην πορεία ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας.
Αναφορικά με την ΟΛΘ ΑΕ, ο κ. Πιτσιόρλας υπογράμμισε πως υπάρχουν οχτώ ενεργοί υποψήφιοι επενδυτές, γεγονός που δείχνει τη σημασία που έχει το λιμάνι και λόγω της γεωγραφικής του θέσης.
Μάλιστα, για τη Δημόσια Αρχή Λιμένος, είπε πως θα θεσμοθετηθεί με νόμο πριν από την παραχώρηση, έτσι ώστε να διασφαλιστούν οι δημόσιες λειτουργίες του λιμένος, καθώς και στην απόδοση ποσοστού 3,5% επί του τζίρου στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Ο πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Γ. Παντής, ανέφερε ότι στόχος της διοίκησης είναι η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και της ανάπτυξης της πόλης και η αύξηση της αξίας του λιμανιού.
Έκανε αναφορά στις παρεμβάσεις για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων, καθώς και τη λύση που βρέθηκε έπειτα από 15 χρόνια για τη σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, σημειώνοντας ότι με τη βοήθεια του ΤΑΙΠΕΔ και της "Εγνατία Οδός ΑΕ" εξασφαλίστηκαν 35 εκατομμύρια για την υλοποίηση του έργου και σύντομα θα προκηρυχθεί η σχετική μελέτη.
Μέσα στο επόμενο διάστημα, όπως είπε, θα τεθεί σε διαβούλευση με τους φορείς της πόλης το μάστερ πλαν της ΟΛΘ ΑΕ.
Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των φορέων εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σε θέματα που σχετίζονται με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, όπως η διασφάλιση των επενδύσεων με αιχμή την επέκταση του 6ου Προβλήτα, τα όρια της διακίνησης και ο τρόπος επιλογής του επενδυτή.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, ο προσδιορισμός του τιμήματος θα γίνει υπό τον όρο υλοποίησης των επενδύσεων, η τελική αξιολόγηση με βάση όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ποιοτικά κριτήρια.
Τέλος, υπογράμμισε ότι η σημερινή σύσκεψη επί της ουσίας ανοίγει τη διαβούλευση για την αποκρατικοποίηση του λιμένος της Θεσσαλονίκης.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, ο κ. Πιτσιόρλας, ο οποίος συνοδευόταν από συμβούλους και στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αρχικά συναντήθηκε με τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, με τα οποία συζήτησε διεξοδικά το χρονοδιάγραμμα της ιδιωτικοποίησης, βάσει του οποίου οι δεσμευτικές προσφορές προβλέπεται να κατατεθούν το αργότερο μέχρι τις αρχές Απριλίου.
Κατόπιν, πραγματοποιήθηκε ευρεία σύσκεψη με τη συμμετοχή της διοίκησης της ΟΛΘ ΑΕ και φορέων της πόλης.
Σε αυτή, συμμετείχαν ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, ο Δήμαρχος Δέλτα, Ευθύμης Φωτόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπακατσέλος, ο πρόεδρος του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Κυριάκος Λουφάκης, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρηματιών Ελλάδος και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Εμπόρων Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μανδρινός, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Καμπάκης, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Καρούλης, ο πρόεδρος της ΔΕΘ – Helexpo, Τάσος Τζήκας και εκπρόσωπος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης.
Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ ενημέρωσε τους παρευρισκόμενους για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Όπως είπε, στη δύσκολη αυτή περίοδο της δημοσιονομικής προσαρμογής είναι μονόδρομος η προσέλκυση επενδύσεων, προσθέτοντας πως το πρόγραμμα αποτελεί κομβικό σημείο στην πορεία ανάκαμψης της οικονομίας της χώρας.
Αναφορικά με την ΟΛΘ ΑΕ, ο κ. Πιτσιόρλας υπογράμμισε πως υπάρχουν οχτώ ενεργοί υποψήφιοι επενδυτές, γεγονός που δείχνει τη σημασία που έχει το λιμάνι και λόγω της γεωγραφικής του θέσης.
Μάλιστα, για τη Δημόσια Αρχή Λιμένος, είπε πως θα θεσμοθετηθεί με νόμο πριν από την παραχώρηση, έτσι ώστε να διασφαλιστούν οι δημόσιες λειτουργίες του λιμένος, καθώς και στην απόδοση ποσοστού 3,5% επί του τζίρου στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Ο πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Γ. Παντής, ανέφερε ότι στόχος της διοίκησης είναι η διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και της ανάπτυξης της πόλης και η αύξηση της αξίας του λιμανιού.
Έκανε αναφορά στις παρεμβάσεις για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών συνδέσεων, καθώς και τη λύση που βρέθηκε έπειτα από 15 χρόνια για τη σύνδεση του λιμανιού με την ΠΑΘΕ, σημειώνοντας ότι με τη βοήθεια του ΤΑΙΠΕΔ και της "Εγνατία Οδός ΑΕ" εξασφαλίστηκαν 35 εκατομμύρια για την υλοποίηση του έργου και σύντομα θα προκηρυχθεί η σχετική μελέτη.
Μέσα στο επόμενο διάστημα, όπως είπε, θα τεθεί σε διαβούλευση με τους φορείς της πόλης το μάστερ πλαν της ΟΛΘ ΑΕ.
Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι των φορέων εξέφρασαν τους προβληματισμούς τους σε θέματα που σχετίζονται με τους όρους της σύμβασης παραχώρησης, όπως η διασφάλιση των επενδύσεων με αιχμή την επέκταση του 6ου Προβλήτα, τα όρια της διακίνησης και ο τρόπος επιλογής του επενδυτή.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Πιτσιόρλας, ο προσδιορισμός του τιμήματος θα γίνει υπό τον όρο υλοποίησης των επενδύσεων, η τελική αξιολόγηση με βάση όχι μόνο οικονομικά, αλλά και ποιοτικά κριτήρια.
Τέλος, υπογράμμισε ότι η σημερινή σύσκεψη επί της ουσίας ανοίγει τη διαβούλευση για την αποκρατικοποίηση του λιμένος της Θεσσαλονίκης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών