Μειωμένα έως και 90 ευρώ είναι τα τέλη για όσους διατηρούν αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες μεσαίου και μεγάλου κυβισμού «ηλικίας» άνω των 15 ετών
«Φωτιά» παίρνουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2016 με τις αυξήσεις στα αντιρρυπαντικά I.X. (από το 2006 και μετά) να ξεκινούν από τα 15 ευρώ και να φτάνουν στα 80 ευρώ για τα μεγάλα κυβισμού οχήματα.
Στον αντίποδα, μειωμένα έως και 90 ευρώ είναι τα τέλη για όσους διατηρούν αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες μεσαίου και μεγάλου κυβισμού «ηλικίας» άνω των 15 ετών καθώς και για όσους κατέχουν θηριώδη κυβισμού οχήματα παλαιότητας 10 έως 15 ετών.
Εν πολλοίς, πρόκειται κυρίως για οχήματα που έχουν παραδοθεί οι πινακίδες τους από τους ιδιοκτήτες που ήθελαν να γλιτώσουν από αυτό το χαράτσι.
Προκειμένου να ανασχεθεί το κύμα κατάθεσης πινακίδων που παρατηρείται στο τέλος κάθε χρόνου το υπουργείο Οικονομικών καθιερώνει τώρα μικρότερα τέλη κυκλοφορίας.
Αυτά προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε χθες στο νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης. Προκειμένου να βγει «λογαριασμός» του 1,2 δισ. ευρώ για το «σήμα» του 2016, η κυβέρνηση επιβάλλει για πρώτη φορά τέλη κυκλοφορίας σε υβριδικά οχήματα και μοτοσικλέτες άνω των 1.549 κ.εκ. που απαλλάσσονταν μέχρι τώρα.
Τα τέλη που θα πληρώσουν οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες φτάνουν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων. Για παράδειγμα, τα τέλη κυκλοφορίας για τον κάτοχο ενός υβριδικού αυτοκινήτου 1.600 κ.εκ. που ταξινομήθηκε το 2008 στην Ελλάδα είναι 168 ευρώ (280 ευρώ x 60% = 168 ευρώ).
Επίσης, αυξημένα κατά 20% είναι τα τέλη για τα υβριδικά Ι.Χ αυτοκίνητα άνω των 1.928 κ.εκ. τα οποία ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι 31.10.2010.
Με το νέο σύστημα, καθιερώνονται οι εξής ταχύτητες τελών κυκλοφορίας:
1 Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν προ του 2000 προβλέπεται μείωση των τελών από 5,66% έως 6,82%. Συγκεκριμένα τα τέλη τροποποιούνται για οχήματα κυβισμού άνω των 1.358 κυβικών εκατοστών.
Για παράδειγμα, στην προαναφερθείσα κατηγορία τα τέλη θα μειωθούν κατά 15 ευρώ και θα διαμορφωθούν στα 225 ευρώ από 240 ευρώ που ήταν το 2015. Για ένα αυτοκίνητα 1.600 κ.εκ. τα τέλη διαμορφώνονται στα 250 ευρώ.
2 Για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού και συγκεκριμένα άνω των 1.929 κ.εκ. που ταξινομήθηκαν από το 2001 έως το 2005 προβλέπεται μείωση των τελών κατά 4,55%. Συγκεκριμένα τα τέλη για Ι.Χ. 1.929 κ.εκ. θα διαμορφωθούν στα 630 ευρώ από 660 ευρώ το 2015, ενώ για Ι.Χ. 3.000 κ.εκ. τα τέλη μειώνονται στα 1.050 ευρώ από 1.100.
Για ένα αυτοκίνητο άνω των 4.001 κ.εκ. τα τέλη μειώνονται στα 1.260 ευρώ από 1.320 ευρώ.
3 Για οχήματα που ταξινομήθηκαν από το 2006 έως το 2010 προβλέπεται αύξηση των τελών εφόσον αυτά είναι άνω των 1.357 κ.εκ. Οι αυξήσεις θα είναι της τάξης του 4,55% έως 6,67% ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, τα τέλη για ένα αυτοκίνητο 1.400 κ.εκ. θα ανέλθουν στα 255 ευρώ από 240 ευρώ το 2015.
Για αυτοκίνητα 1.800 κ.εκ. τα τέλη αυξάνονται κατά 20 ευρώ και συγκεκριμένα θα διαμορφωθούν στα 320 από 300 ευρώ το 2015.
4 Στο σύστημα τελών κυκλοφορίας εντάσσονται 96.000 αυτοκίνητα που μέχρι σήμερα απαλλάσσονταν από το σύστημα και τέθηκαν σε κυκλοφορία για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά την 30ή Οκτωβρίου 2010 και εκπέμπουν ρύπους από 90 έως και 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Εκτός τελών θα παραμείνουν περίπου 4.000 αυτοκίνητα που έχουν ρύπους κάτω των 90 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών θα πληρώσουν τέλη από 82 έως 90 ευρώ.
5 Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και εκπέμπουν ρύπους άνω των 100 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο θα αυξηθούν τα τέλη από 10 έως 50 ευρώ.
6 Αλλαγές επέρχονται και στα υβριδικά αυτοκίνητα.
Συγκεκριμένα για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31η.12.2010 και για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα με κυλινδρισμό άνω των 1.549 κ.εκ. (αντί των 1.929 κ.εκ. που ίσχυε μέχρι σήμερα) θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας τα οποία αναλογούν στο 60% (αντί 50%) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών αυτοκινήτων.
Για παράδειγμα, υβριδικό αυτοκίνητο 1.600 κ.εκ. θα καταβάλει τέλη 168 ευρώ, ενώ μέχρι σήμερα δεν πλήρωνε τίποτα.
Από τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας προκύπτει ετήσια αύξηση των φορολογικών εσόδων κατά 13 εκατ. ευρώ.
(πρώτη ενημέρωση 19 Νοεμβρίου 2015, 01:16)
Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Στον αντίποδα, μειωμένα έως και 90 ευρώ είναι τα τέλη για όσους διατηρούν αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες μεσαίου και μεγάλου κυβισμού «ηλικίας» άνω των 15 ετών καθώς και για όσους κατέχουν θηριώδη κυβισμού οχήματα παλαιότητας 10 έως 15 ετών.
Εν πολλοίς, πρόκειται κυρίως για οχήματα που έχουν παραδοθεί οι πινακίδες τους από τους ιδιοκτήτες που ήθελαν να γλιτώσουν από αυτό το χαράτσι.
Προκειμένου να ανασχεθεί το κύμα κατάθεσης πινακίδων που παρατηρείται στο τέλος κάθε χρόνου το υπουργείο Οικονομικών καθιερώνει τώρα μικρότερα τέλη κυκλοφορίας.
Αυτά προβλέπει τροπολογία που κατέθεσε χθες στο νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης. Προκειμένου να βγει «λογαριασμός» του 1,2 δισ. ευρώ για το «σήμα» του 2016, η κυβέρνηση επιβάλλει για πρώτη φορά τέλη κυκλοφορίας σε υβριδικά οχήματα και μοτοσικλέτες άνω των 1.549 κ.εκ. που απαλλάσσονταν μέχρι τώρα.
Τα τέλη που θα πληρώσουν οι συγκεκριμένοι ιδιοκτήτες φτάνουν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων. Για παράδειγμα, τα τέλη κυκλοφορίας για τον κάτοχο ενός υβριδικού αυτοκινήτου 1.600 κ.εκ. που ταξινομήθηκε το 2008 στην Ελλάδα είναι 168 ευρώ (280 ευρώ x 60% = 168 ευρώ).
Επίσης, αυξημένα κατά 20% είναι τα τέλη για τα υβριδικά Ι.Χ αυτοκίνητα άνω των 1.928 κ.εκ. τα οποία ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα μέχρι 31.10.2010.
Με το νέο σύστημα, καθιερώνονται οι εξής ταχύτητες τελών κυκλοφορίας:
1 Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν προ του 2000 προβλέπεται μείωση των τελών από 5,66% έως 6,82%. Συγκεκριμένα τα τέλη τροποποιούνται για οχήματα κυβισμού άνω των 1.358 κυβικών εκατοστών.
Για παράδειγμα, στην προαναφερθείσα κατηγορία τα τέλη θα μειωθούν κατά 15 ευρώ και θα διαμορφωθούν στα 225 ευρώ από 240 ευρώ που ήταν το 2015. Για ένα αυτοκίνητα 1.600 κ.εκ. τα τέλη διαμορφώνονται στα 250 ευρώ.
2 Για τα οχήματα μεγάλου κυβισμού και συγκεκριμένα άνω των 1.929 κ.εκ. που ταξινομήθηκαν από το 2001 έως το 2005 προβλέπεται μείωση των τελών κατά 4,55%. Συγκεκριμένα τα τέλη για Ι.Χ. 1.929 κ.εκ. θα διαμορφωθούν στα 630 ευρώ από 660 ευρώ το 2015, ενώ για Ι.Χ. 3.000 κ.εκ. τα τέλη μειώνονται στα 1.050 ευρώ από 1.100.
Για ένα αυτοκίνητο άνω των 4.001 κ.εκ. τα τέλη μειώνονται στα 1.260 ευρώ από 1.320 ευρώ.
3 Για οχήματα που ταξινομήθηκαν από το 2006 έως το 2010 προβλέπεται αύξηση των τελών εφόσον αυτά είναι άνω των 1.357 κ.εκ. Οι αυξήσεις θα είναι της τάξης του 4,55% έως 6,67% ανάλογα με τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, τα τέλη για ένα αυτοκίνητο 1.400 κ.εκ. θα ανέλθουν στα 255 ευρώ από 240 ευρώ το 2015.
Για αυτοκίνητα 1.800 κ.εκ. τα τέλη αυξάνονται κατά 20 ευρώ και συγκεκριμένα θα διαμορφωθούν στα 320 από 300 ευρώ το 2015.
4 Στο σύστημα τελών κυκλοφορίας εντάσσονται 96.000 αυτοκίνητα που μέχρι σήμερα απαλλάσσονταν από το σύστημα και τέθηκαν σε κυκλοφορία για πρώτη φορά στην Ελλάδα μετά την 30ή Οκτωβρίου 2010 και εκπέμπουν ρύπους από 90 έως και 100 μικρογραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο.
Εκτός τελών θα παραμείνουν περίπου 4.000 αυτοκίνητα που έχουν ρύπους κάτω των 90 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. Οι ιδιοκτήτες των οχημάτων αυτών θα πληρώσουν τέλη από 82 έως 90 ευρώ.
5 Για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά και εκπέμπουν ρύπους άνω των 100 μικρογραμμαρίων διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο θα αυξηθούν τα τέλη από 10 έως 50 ευρώ.
6 Αλλαγές επέρχονται και στα υβριδικά αυτοκίνητα.
Συγκεκριμένα για τα υβριδικά επιβατικά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως την 31η.12.2010 και για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα με κυλινδρισμό άνω των 1.549 κ.εκ. (αντί των 1.929 κ.εκ. που ίσχυε μέχρι σήμερα) θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας τα οποία αναλογούν στο 60% (αντί 50%) των τελών των αντίστοιχων συμβατικών αυτοκινήτων.
Για παράδειγμα, υβριδικό αυτοκίνητο 1.600 κ.εκ. θα καταβάλει τέλη 168 ευρώ, ενώ μέχρι σήμερα δεν πλήρωνε τίποτα.
Από τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας προκύπτει ετήσια αύξηση των φορολογικών εσόδων κατά 13 εκατ. ευρώ.
(πρώτη ενημέρωση 19 Νοεμβρίου 2015, 01:16)
Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών