«Πρόωρη η όποια εικασία για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος», σύμφωνα με τον διοικητή της ΕΚΤ
Ότι η διαχείριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) των ελληνικών τραπεζών αποτελεί κλειδί για την επιτυχία του ελληνικού προγράμματος τόνισε ο διοικητής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Mario Draghi, έπειτα από σχετική ερώτηση, στο πλαίσιο ομιλίας του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Μάλιστα κάλεσε τις ελληνικές αρχές να προσπαθήσουν ειλικρινά να διασφαλίσουν την αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής για τα NPLs.
Ο Draghi χαρακτήρισε «πρόωρη» την όποια πρόβλεψη για το πότε θα ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος προσαρμογής που εφαρμόζει η Ελλάδα, ενώ επεσήμανε ότι οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη.
«Η γρήγορη ολοκλήρωση της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος είναι σημαντική, ωστόσο σημαντική είναι και η αξιοπιστία της αξιολόγησης», φέρεται να υποστήριξε, ακόμα, ο διοικητής της ΕΚΤ.
Ο ίδιος φέρεται να υποστήριξε πως σε ό,τι αφορά στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας τα μέτρα που θα υλοποιηθούν θα πρέπει να αποκαθιστούν τις διαγενεακές ανισότητες, ενώ σημείωσε ότι απαιτούνται δράσεις και στο φορολογικό σύστημα της Ελλάδας.
Σημειώνεται ότι ο Draghi δεν αναφέρθηκε σε μια ενδεχόμενη επαναφορά του waiver για τις ελληνικές τράπεζες.
Νωρίτερα το bankingnews.gr ανέφερε:
Draghi: Έτοιμη η ΕΚΤ να επεκτείνει το QE και μετά το τέλος Μαρτίου του 2017, εφόσον χρειαστεί
Την ετοιμότητα της ΕΚΤ να επεκτείνει το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) και μετά τον Μάρτιο του 2017, δηλώνει ο διοικητής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Ο Draghi απάντησε σε ερώτηση του αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη.
Ειδικότερα, ο Draghi αναφέρει πως στις 3 Δεκεμβρίου 2015, αποφασίστηκε "η επέκταση του προβλεπόμενου χρονικού ορίζοντα για τις μηνιαίες αγορές ύψους 60 δισεκ. ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς περιουσιακών στοιχείων (asset purchase programme - APP) μέχρι τo τέλος Μαρτίου του 2017 ή αργότερα, εφόσον χρειαστεί” με βασικό σκοπό την προσαρμογή της πορείας του πληθωρισμού πλησίον ή και κάτω αν είναι δυνατό του 2%.
Παράλληλα ο επικεφαλής της ΕΚΤ σημειώνει πως "τα εμπορεύσιμα χρεόγραφα σε ευρώ που εκδίδονται από περιφερειακές και τοπικές κυβερνήσεις στη ζώνη του ευρώ έχουν συμπεριληφθεί στον κατάλογο των περιουσιακών στοιχείων που κρίνονται αποδεκτά για τις τακτικές αγορές στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημόσιου τομέα (public sector purchase programme – PSPP)”, γεγονός που αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τις συνθήκες χρηματοδότησης.
Ωστόσο ο Draghi ξεκαθαρίζει πως τα παραπάνω μέτρα δεν αλλάζουν το πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημοσίου μεταξύ εγχώριων και διεθνών εκδοτών.
Συνεχίζει υπογραμμίζοντας πως το εν λόγω πρόγραμμα κρίνει αποδεκτή την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε οι αγορές των ομολόγων της να επιτρέπονται κανονικά στην δευτερογενή αγορά.
Τέλος στην απάντηση του ο Πρόεδρος της ΕΚΤ για το ζήτημα της χαλάρωσης των κριτηρίων αποφεύγει να δώσει νέα στοιχεία και επαναλαμβάνει τα κριτήρια που είχε συμπεριλάβει σε απάντησή του σε σχετική ερώτηση των Ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Παπαδημούλη και Σ. Κούλογλου τον περασμένο Ιανουάριο.
Σε πρόσφατη ερώτησή του ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είχε θέσει στον Πρόεδρο της ΕΚΤ το ζήτημα της χρονικής επέκτασης του Προγράμματος καθώς και την διεύρυνση των κριτηρίων και των επιλέξιμων ομολόγων. Επιπροσθέτως είχε ρωτήσει τον Μάριο Ντράγκι κατά πόσο είναι "θετικός στην μεγαλύτερη αγορά ομολόγων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ώστε η τελευταία να χρηματοδοτήσει έργα και χώρες με μεγαλύτερο επενδυτικό ρίσκο”. Τέλος, είχε ζητήσει πληροφορίες αναφορικά με το πως θα έβλεπε η ΕΚΤ, "τη χαλάρωση των κριτηρίων αναφορικά με την επιλεξιμότητα των ομολόγων, ώστε να επωφεληθούν και χώρες, όπως η Ελλάδα”.
Ακολουθεί η ερώτηση:
Επέκταση Προγράμματος Αγοράς Κρατικών Ομολόγων
Στις 3 Δεκεμβρίου θα συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για να αξιολογήσει την πορεία του Προγράμματος Αγοράς Κρατικών Ομολόγων (Public Sector Purchase Programme) και να διαβουλευθεί για την ενδεχόμενη επέκτασή του.
Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης υιοθετήθηκε σχεδόν πριν από ένα χρόνο, με στόχο την αντιμετωπιστούν οι αποπληθωριστικές πιέσεις στις οικονομίες της Ευρωζώνης.
Δυστυχώς, όμως, μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα είναι πενιχρά, αφού από το 2013 ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη, παραμένει κάτω από το 1%, ενώ παρά μια άνοδο που παρουσιάστηκε στον πληθωρισμό από την αρχή του 2015, το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, ο πληθωρισμός έπεσε σε αρνητικά επίπεδα.
Ερωτάται ο Πρόεδρος της ΕΚΤ:
1. Σκοπεύει να εισηγηθεί στο ΔΣ της ΕΚΤ την χρονική επέκταση του Προγράμματος, αλλά και διεύρυνση των κριτηρίων και των επιλέξιμων ομολόγων, ώστε να αντιμετωπιστεί πιο αποτελεσματικά ο αποπληθωρισμός;
2. Θα ήταν θετικός στην μεγαλύτερη αγορά ομολόγων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ώστε η τελευταία να χρηματοδοτήσει έργα και χώρες με μεγαλύτερο επενδυτικό ρίσκο;
3. Πως θα έβλεπε, τη χαλάρωση των κριτηρίων αναφορικά με την επιλεξιμότητα των ομολόγων, ώστε να επωφεληθούν και χώρες, όπως η Ελλάδα, που παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και δεν συμμετέχει μέχρι στιγμής στο πρόγραμμα;
Ακολουθεί η απάντηση:
Αξιότιμο μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κύριε Παπαδημούλη,
Σας ευχαριστώ για την επιστολή σας, την οποία μου διαβίβασε ο κ. Roberto Gualtieri, Πρόεδρος της
Επιτροπής Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής, μαζί με συνοδευτική επιστολή, στις 8 Δεκεμβρίου 2015.
Στις 3 Δεκεμβρίου 2015 το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ έλαβε μια σειρά αποφάσεων στο πλαίσιο της επιδίωξης του στόχου που έχει θέσει για τη σταθερότητα των τιμών, προκειμένου να διασφαλιστεί η επάνοδος των ρυθμών πληθωρισμού σε επίπεδα κάτω αλλά πλησίον του 2% και, ως εκ τούτου, να σταθεροποιηθούν οι μεσοπρόθεσμες προσδοκίες για τον πληθωρισμό.
Ειδικότερα, αποφασίστηκε η επέκταση του προβλεπόμενου χρονικού ορίζοντα για τις μηνιαίες αγορές ύψους
60 δισεκ. ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς περιουσιακών στοιχείων (asset purchase programme - APP) μέχρι τo τέλος Μαρτίου του 2017 ή αργότερα, εφόσον χρειαστεί, και πάντως έως ότου το Διοικητικό Συμβούλιο διαπιστώσει μια διαρκή προσαρμογή της πορείας του πληθωρισμού η οποία να είναι συμβατή με την επιδίωξή του να διατηρεί τους ρυθμούς πληθωρισμού κάτω αλλά πλησίον του 2% μεσοπρόθεσμα. Η ΕΚΤ θα προβεί επίσης στην επανεπένδυση των ποσών από την εξόφληση τίτλων που έχουν αποκτηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς περιουσιακών στοιχείων κατά τη λήξη τους, για όσο χρονικό διάστημα κρίνεται απαραίτητο. Επιπλέον, τα εμπορεύσιμα χρεόγραφα σε ευρώ που εκδίδονται από περιφερειακές και τοπικές κυβερνήσεις στη ζώνη του ευρώ έχουν συμπεριληφθεί στον κατάλογο των περιουσιακών στοιχείων που κρίνονται αποδεκτά για τις τακτικές αγορές στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημόσιου τομέα (public sector purchase programme - PSPP).
Η εν λόγω δέσμη μέτρων θα εξασφαλίσει διευκολυντικές συνθήκες χρηματοδότησης και θα ενισχύσει περαιτέρω την ουσιαστική επίδραση χαλάρωσης που έχουν επιφέρει τα μέτρα τα οποία έχουμε λάβει από τον Ιούνιο του 2014 και τα οποία έχουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο στις συνθήκες χρηματοδότησης, στις πιστώσεις και στην πραγματική οικονομία. Τα μέτρα αυτά θα ενισχύσουν επίσης τη δυναμική της οικονομικής ανάκαμψης στη ζώνη του ευρώ και θα αυξήσουν την ανθεκτικότητά της έναντι των πρόσφατων παγκόσμιων οικονομικών διαταραχών.
Οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου δεν επέφεραν αλλαγή στην κατανομή των αγορών στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημόσιου τομέα μεταξύ εγχώριων και διεθνών εκδοτών ή στα κριτήρια καταλληλότητας των περιουσιακών στοιχείων – εξαίρεση αποτελούν τα ως άνω αναφερθέντα χρεόγραφα που εκδίδουν περιφερειακές και τοπικές κυβερνήσεις.
Έτσι, αφού η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) περιλαμβάνεται στον κατάλογο των διεθνών ή υπερεθνικών οργανισμών εγκατεστημένων στη ζώνη του ευρώ που κρίνονται αποδεκτοί στο εν λόγω πρόγραμμα, οι αγορές ομολόγων της ΕΤΕπ στη δευτερογενή αγορά ήδη πραγματοποιούνται και θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται. Ωστόσο, θα ήθελα να επαναλάβω ότι η ΕΚΤ δεν επιτρέπεται να αγοράζει ομόλογα της ΕΤΕπ στην πρωτογενή αγορά, δεδομένης της απαγόρευσης της νομισματικής χρηματοδότησης που προβλέπεται στο άρθρο 123 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα κριτήρια καταλληλότητας για αγορές στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημόσιου τομέα που εφαρμόζονται στα ομόλογα που εκδίδονται από κυβερνήσεις, θα ήθελα να σας παραπέμψω στην πρόσφατη επιστολή που απέστειλα σε εσάς και στον συνάδελφό σας, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κ. Κούλογλου, στις 12 Ιανουαρίου 2016.
Με εκτίμηση
Mario Draghi
Μάλιστα κάλεσε τις ελληνικές αρχές να προσπαθήσουν ειλικρινά να διασφαλίσουν την αποτελεσματική εφαρμογή της στρατηγικής για τα NPLs.
Ο Draghi χαρακτήρισε «πρόωρη» την όποια πρόβλεψη για το πότε θα ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος προσαρμογής που εφαρμόζει η Ελλάδα, ενώ επεσήμανε ότι οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη.
«Η γρήγορη ολοκλήρωση της αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος είναι σημαντική, ωστόσο σημαντική είναι και η αξιοπιστία της αξιολόγησης», φέρεται να υποστήριξε, ακόμα, ο διοικητής της ΕΚΤ.
Ο ίδιος φέρεται να υποστήριξε πως σε ό,τι αφορά στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας τα μέτρα που θα υλοποιηθούν θα πρέπει να αποκαθιστούν τις διαγενεακές ανισότητες, ενώ σημείωσε ότι απαιτούνται δράσεις και στο φορολογικό σύστημα της Ελλάδας.
Σημειώνεται ότι ο Draghi δεν αναφέρθηκε σε μια ενδεχόμενη επαναφορά του waiver για τις ελληνικές τράπεζες.
Νωρίτερα το bankingnews.gr ανέφερε:
Draghi: Έτοιμη η ΕΚΤ να επεκτείνει το QE και μετά το τέλος Μαρτίου του 2017, εφόσον χρειαστεί
Την ετοιμότητα της ΕΚΤ να επεκτείνει το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) και μετά τον Μάρτιο του 2017, δηλώνει ο διοικητής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Ο Draghi απάντησε σε ερώτηση του αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη.
Ειδικότερα, ο Draghi αναφέρει πως στις 3 Δεκεμβρίου 2015, αποφασίστηκε "η επέκταση του προβλεπόμενου χρονικού ορίζοντα για τις μηνιαίες αγορές ύψους 60 δισεκ. ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς περιουσιακών στοιχείων (asset purchase programme - APP) μέχρι τo τέλος Μαρτίου του 2017 ή αργότερα, εφόσον χρειαστεί” με βασικό σκοπό την προσαρμογή της πορείας του πληθωρισμού πλησίον ή και κάτω αν είναι δυνατό του 2%.
Παράλληλα ο επικεφαλής της ΕΚΤ σημειώνει πως "τα εμπορεύσιμα χρεόγραφα σε ευρώ που εκδίδονται από περιφερειακές και τοπικές κυβερνήσεις στη ζώνη του ευρώ έχουν συμπεριληφθεί στον κατάλογο των περιουσιακών στοιχείων που κρίνονται αποδεκτά για τις τακτικές αγορές στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημόσιου τομέα (public sector purchase programme – PSPP)”, γεγονός που αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά τις συνθήκες χρηματοδότησης.
Ωστόσο ο Draghi ξεκαθαρίζει πως τα παραπάνω μέτρα δεν αλλάζουν το πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημοσίου μεταξύ εγχώριων και διεθνών εκδοτών.
Συνεχίζει υπογραμμίζοντας πως το εν λόγω πρόγραμμα κρίνει αποδεκτή την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ώστε οι αγορές των ομολόγων της να επιτρέπονται κανονικά στην δευτερογενή αγορά.
Τέλος στην απάντηση του ο Πρόεδρος της ΕΚΤ για το ζήτημα της χαλάρωσης των κριτηρίων αποφεύγει να δώσει νέα στοιχεία και επαναλαμβάνει τα κριτήρια που είχε συμπεριλάβει σε απάντησή του σε σχετική ερώτηση των Ευρωβουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, Δ. Παπαδημούλη και Σ. Κούλογλου τον περασμένο Ιανουάριο.
Σε πρόσφατη ερώτησή του ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είχε θέσει στον Πρόεδρο της ΕΚΤ το ζήτημα της χρονικής επέκτασης του Προγράμματος καθώς και την διεύρυνση των κριτηρίων και των επιλέξιμων ομολόγων. Επιπροσθέτως είχε ρωτήσει τον Μάριο Ντράγκι κατά πόσο είναι "θετικός στην μεγαλύτερη αγορά ομολόγων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ώστε η τελευταία να χρηματοδοτήσει έργα και χώρες με μεγαλύτερο επενδυτικό ρίσκο”. Τέλος, είχε ζητήσει πληροφορίες αναφορικά με το πως θα έβλεπε η ΕΚΤ, "τη χαλάρωση των κριτηρίων αναφορικά με την επιλεξιμότητα των ομολόγων, ώστε να επωφεληθούν και χώρες, όπως η Ελλάδα”.
Ακολουθεί η ερώτηση:
Επέκταση Προγράμματος Αγοράς Κρατικών Ομολόγων
Στις 3 Δεκεμβρίου θα συνεδριάσει το Διοικητικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για να αξιολογήσει την πορεία του Προγράμματος Αγοράς Κρατικών Ομολόγων (Public Sector Purchase Programme) και να διαβουλευθεί για την ενδεχόμενη επέκτασή του.
Το συγκεκριμένο Πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης υιοθετήθηκε σχεδόν πριν από ένα χρόνο, με στόχο την αντιμετωπιστούν οι αποπληθωριστικές πιέσεις στις οικονομίες της Ευρωζώνης.
Δυστυχώς, όμως, μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα είναι πενιχρά, αφού από το 2013 ο πληθωρισμός στην Ευρωζώνη, παραμένει κάτω από το 1%, ενώ παρά μια άνοδο που παρουσιάστηκε στον πληθωρισμό από την αρχή του 2015, το Σεπτέμβριο του ίδιου έτους, ο πληθωρισμός έπεσε σε αρνητικά επίπεδα.
Ερωτάται ο Πρόεδρος της ΕΚΤ:
1. Σκοπεύει να εισηγηθεί στο ΔΣ της ΕΚΤ την χρονική επέκταση του Προγράμματος, αλλά και διεύρυνση των κριτηρίων και των επιλέξιμων ομολόγων, ώστε να αντιμετωπιστεί πιο αποτελεσματικά ο αποπληθωρισμός;
2. Θα ήταν θετικός στην μεγαλύτερη αγορά ομολόγων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, ώστε η τελευταία να χρηματοδοτήσει έργα και χώρες με μεγαλύτερο επενδυτικό ρίσκο;
3. Πως θα έβλεπε, τη χαλάρωση των κριτηρίων αναφορικά με την επιλεξιμότητα των ομολόγων, ώστε να επωφεληθούν και χώρες, όπως η Ελλάδα, που παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης και δεν συμμετέχει μέχρι στιγμής στο πρόγραμμα;
Ακολουθεί η απάντηση:
Αξιότιμο μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κύριε Παπαδημούλη,
Σας ευχαριστώ για την επιστολή σας, την οποία μου διαβίβασε ο κ. Roberto Gualtieri, Πρόεδρος της
Επιτροπής Οικονομικής και Νομισματικής Πολιτικής, μαζί με συνοδευτική επιστολή, στις 8 Δεκεμβρίου 2015.
Στις 3 Δεκεμβρίου 2015 το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ έλαβε μια σειρά αποφάσεων στο πλαίσιο της επιδίωξης του στόχου που έχει θέσει για τη σταθερότητα των τιμών, προκειμένου να διασφαλιστεί η επάνοδος των ρυθμών πληθωρισμού σε επίπεδα κάτω αλλά πλησίον του 2% και, ως εκ τούτου, να σταθεροποιηθούν οι μεσοπρόθεσμες προσδοκίες για τον πληθωρισμό.
Ειδικότερα, αποφασίστηκε η επέκταση του προβλεπόμενου χρονικού ορίζοντα για τις μηνιαίες αγορές ύψους
60 δισεκ. ευρώ στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς περιουσιακών στοιχείων (asset purchase programme - APP) μέχρι τo τέλος Μαρτίου του 2017 ή αργότερα, εφόσον χρειαστεί, και πάντως έως ότου το Διοικητικό Συμβούλιο διαπιστώσει μια διαρκή προσαρμογή της πορείας του πληθωρισμού η οποία να είναι συμβατή με την επιδίωξή του να διατηρεί τους ρυθμούς πληθωρισμού κάτω αλλά πλησίον του 2% μεσοπρόθεσμα. Η ΕΚΤ θα προβεί επίσης στην επανεπένδυση των ποσών από την εξόφληση τίτλων που έχουν αποκτηθεί στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς περιουσιακών στοιχείων κατά τη λήξη τους, για όσο χρονικό διάστημα κρίνεται απαραίτητο. Επιπλέον, τα εμπορεύσιμα χρεόγραφα σε ευρώ που εκδίδονται από περιφερειακές και τοπικές κυβερνήσεις στη ζώνη του ευρώ έχουν συμπεριληφθεί στον κατάλογο των περιουσιακών στοιχείων που κρίνονται αποδεκτά για τις τακτικές αγορές στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημόσιου τομέα (public sector purchase programme - PSPP).
Η εν λόγω δέσμη μέτρων θα εξασφαλίσει διευκολυντικές συνθήκες χρηματοδότησης και θα ενισχύσει περαιτέρω την ουσιαστική επίδραση χαλάρωσης που έχουν επιφέρει τα μέτρα τα οποία έχουμε λάβει από τον Ιούνιο του 2014 και τα οποία έχουν σημαντικό θετικό αντίκτυπο στις συνθήκες χρηματοδότησης, στις πιστώσεις και στην πραγματική οικονομία. Τα μέτρα αυτά θα ενισχύσουν επίσης τη δυναμική της οικονομικής ανάκαμψης στη ζώνη του ευρώ και θα αυξήσουν την ανθεκτικότητά της έναντι των πρόσφατων παγκόσμιων οικονομικών διαταραχών.
Οι αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου δεν επέφεραν αλλαγή στην κατανομή των αγορών στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημόσιου τομέα μεταξύ εγχώριων και διεθνών εκδοτών ή στα κριτήρια καταλληλότητας των περιουσιακών στοιχείων – εξαίρεση αποτελούν τα ως άνω αναφερθέντα χρεόγραφα που εκδίδουν περιφερειακές και τοπικές κυβερνήσεις.
Έτσι, αφού η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) περιλαμβάνεται στον κατάλογο των διεθνών ή υπερεθνικών οργανισμών εγκατεστημένων στη ζώνη του ευρώ που κρίνονται αποδεκτοί στο εν λόγω πρόγραμμα, οι αγορές ομολόγων της ΕΤΕπ στη δευτερογενή αγορά ήδη πραγματοποιούνται και θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται. Ωστόσο, θα ήθελα να επαναλάβω ότι η ΕΚΤ δεν επιτρέπεται να αγοράζει ομόλογα της ΕΤΕπ στην πρωτογενή αγορά, δεδομένης της απαγόρευσης της νομισματικής χρηματοδότησης που προβλέπεται στο άρθρο 123 της Συνθήκης για τη λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Τέλος, σε ό,τι αφορά τα κριτήρια καταλληλότητας για αγορές στο πλαίσιο του προγράμματος αγοράς τίτλων του δημόσιου τομέα που εφαρμόζονται στα ομόλογα που εκδίδονται από κυβερνήσεις, θα ήθελα να σας παραπέμψω στην πρόσφατη επιστολή που απέστειλα σε εσάς και στον συνάδελφό σας, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, κ. Κούλογλου, στις 12 Ιανουαρίου 2016.
Με εκτίμηση
Mario Draghi
Σχόλια αναγνωστών