Μεγάλα έργα, όπως οι επεκτάσεις των Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης και ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, είναι πιθανόν να ενταχθούν στο πακέτο - Ανάμεσα στα έργα που προτείνονται είναι και η Σιδηροδρομική Εγνατία
Η ελληνική κυβέρνηση προωθεί προς ένταξη στο Πακέτο Juncker προτάσεις για έργα ύψους άνω των 12 δισ. ευρώ, τα οποία αφορούν κυρίως επεκτάσεις γραμμών μετρό, οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές και εμπορευματικά κέντρα.
Αυτό δήλωσε χθες από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σε εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ).
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, στην ομιλία του ο υπουργός σημείωσε ότι ήδη υπάρχει συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τα έργα που η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να εντάξει στο Πακέτο Juncker, από το οποίο η χώρα έχει λαμβάνειν 35 δισ. ευρώ.
Τόνισε δε ότι η Ελλάδα θα προλάβει τα σφιχτά χρονοδιαγράμματα, αφού «ήδη αυτά που έχουν ζητηθεί από την Κομισιόν έχουν κατατεθεί».
Ακόμη, συμπλήρωσε ότι στις 20-21 Απριλίου η ελληνική πρόταση πρόκειται να παρουσιαστεί στους υπουργούς της Ε.Ε.
Συνεχίζοντας, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «μετά τις συμφωνίες με την ΕΤΕπ θα μπορέσουμε να κάνουμε πιο συγκεκριμένες ανακοινώσεις για το ύψος των επενδύσεων», εκφράζοντας την πεποίθηση ότι μεγάλα έργα, όπως οι επεκτάσεις των Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης και ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, είναι πιθανόν να ενταχθούν στο πακέτο.
Ανάμεσα στα έργα που προτείνονται από την ελληνική πλευρά περιλαμβάνεται και η Σιδηροδρομική Εγνατία, έργο ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ, για το οποίο ο κ.Σπίρτζης επισήμανε ότι έχει δημοπρατηθεί το τμήμα Αλεξανδρούπολης- Ορμενίου.
Ακόμη, σημείωσε ότι στο πλαίσιο των ελληνικών προτάσεων δίνεται έμφαση στις συνδυασμένες μεταφορές.
Όπως επισήμανε ο υπουργός, η Ελλάδα πρέπει να αποκαταστήσει το πλεονέκτημα που έχει χάρη στη γεωγραφική της θέση.
Τέλος, αναφερόμενος γενικά στα δημόσια έργα, επισήμανε ότι το οικονομικό πλαίσιο είναι ασφυκτικό, οπότε η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να προγραμματίσει και να ωριμάσει μια σειρά από μεγάλα έργα, μέσω μιας νέας μορφής σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
www.bankingnews.gr
Αυτό δήλωσε χθες από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σε εκδήλωση του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ).
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ, στην ομιλία του ο υπουργός σημείωσε ότι ήδη υπάρχει συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τα έργα που η ελληνική κυβέρνηση επιδιώκει να εντάξει στο Πακέτο Juncker, από το οποίο η χώρα έχει λαμβάνειν 35 δισ. ευρώ.
Τόνισε δε ότι η Ελλάδα θα προλάβει τα σφιχτά χρονοδιαγράμματα, αφού «ήδη αυτά που έχουν ζητηθεί από την Κομισιόν έχουν κατατεθεί».
Ακόμη, συμπλήρωσε ότι στις 20-21 Απριλίου η ελληνική πρόταση πρόκειται να παρουσιαστεί στους υπουργούς της Ε.Ε.
Συνεχίζοντας, ο κ. Σπίρτζης είπε ότι «μετά τις συμφωνίες με την ΕΤΕπ θα μπορέσουμε να κάνουμε πιο συγκεκριμένες ανακοινώσεις για το ύψος των επενδύσεων», εκφράζοντας την πεποίθηση ότι μεγάλα έργα, όπως οι επεκτάσεις των Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης και ο βόρειος οδικός άξονας της Κρήτης, είναι πιθανόν να ενταχθούν στο πακέτο.
Ανάμεσα στα έργα που προτείνονται από την ελληνική πλευρά περιλαμβάνεται και η Σιδηροδρομική Εγνατία, έργο ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ, για το οποίο ο κ.Σπίρτζης επισήμανε ότι έχει δημοπρατηθεί το τμήμα Αλεξανδρούπολης- Ορμενίου.
Ακόμη, σημείωσε ότι στο πλαίσιο των ελληνικών προτάσεων δίνεται έμφαση στις συνδυασμένες μεταφορές.
Όπως επισήμανε ο υπουργός, η Ελλάδα πρέπει να αποκαταστήσει το πλεονέκτημα που έχει χάρη στη γεωγραφική της θέση.
Τέλος, αναφερόμενος γενικά στα δημόσια έργα, επισήμανε ότι το οικονομικό πλαίσιο είναι ασφυκτικό, οπότε η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να προγραμματίσει και να ωριμάσει μια σειρά από μεγάλα έργα, μέσω μιας νέας μορφής σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών