Πριν έναν χρόνο, είπε ο κ. Δραγασάκης, εκπροσώπησα την κυβέρνηση στην Κίνα, οπού είχαμε ουσιαστικές συζητήσεις και θέσαμε τις βάσεις για ένα τριετές πρόγραμμα συνεργασίας
Η συμφωνία ΟΛΠ-Cosco ανοίγει τον δρόμο για επενδύσεις σε τουρισμό, εμπόριο και πολιτισμό, επισήμανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Γ. Δραγασάκης, κατά την εκδήλωση στο Ζάππειο Μέγαρο για την υπογραφή της συμφωνίας μεταξύ ΟΛΠ και Cosco.
Πριν έναν χρόνο, είπε ο κ. Δραγασάκης, εκπροσώπησα την κυβέρνηση στην Κίνα, οπού είχαμε ουσιαστικές συζητήσεις και θέσαμε τις βάσεις για ένα τριετές πρόγραμμα συνεργασίας.
Αυτή η διαπίστωση στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:
Ο πρώτος είναι ότι οι δυο λαοί εκπροσωπούμε πολιτισμικές παραδόσεις ιστορικού βάθους, είμαστε πολιτισμοί που επηρέασαν την εξέλιξη του κόσμου κατά τρόπο μοναδικό.
Ο δεύτερος είναι ότι οι πολιτικές σχέσεις των δυο χωρών, παρά τις διαφορετικές διαδρομές, είναι ανέφελες, χωρίς γκρίζες ζώνες και προβλήματα, υπήρξε και θα υπάρχει στενή πολιτική συνεργασία σε πολλές περιπτώσεις και πολλά διεθνή φόρα.
Ο τρίτος πυλώνας είναι ότι υπάρχει στρατηγική σύμπτωση συμφερόντων ανάμεσα στον σχεδιασμό της Κίνας και την επιλογή της να δημιουργήσει εμπορική λεωφόρο συνεργασίας με την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, και η λεωφόρος αυτή περνά από το λιμάνι του Πειραιά.
Αυτές οι επιλογές, προσέθεσε, είναι στρατηγικού χαρακτήρα, δεν είναι κάτι πρόσκαιρο, δημιουργούν προοπτικές που αφορούν στις επόμενες δεκαετίες.
Ο κ. Δραγασάκης επισήμανε ότι η στρατηγική της Κίνας συμπίπτει με τη δική μας αναπτυξιακή στρατηγική με τρεις τρόπους.
Πρώτον, με την ανάγκη επενδύσεων και συνεργασιών σε τομείς όπως οι μεταφορές, η ναυτιλία, ο τουρισμός, το εμπόριο και η ναυπηγική βιομηχανία.
Ανεξάρτητα από τον σχεδιασμό της Κίνας, είπε, εμείς πρέπει να αναβαθμίσουμε τα λιμάνια και το σιδηροδρομικό δίκτυο και να δημιουργήσουμε υποδομές logistics.
Το δεύτερο πεδίο είναι ότι η στρατηγική της Κίνας συμπίπτει με τη δική μας επιλογή για πολυδιάστατες διεθνείς σχέσεις ως μέλος της ΕΕ και της ευρωζώνης.
Η Κίνα έχει ισχυρή παρουσία στον ΟΗΕ, το ΔΝΤ και όλους τους μεγάλους διεθνείς οργανισμούς.
Τρίτον, η θαλάσσια λεωφόρος πρέπει και μπορεί να γίνει λεωφόρος διπλής κατεύθυνσης, όχι μόνο με τις εισαγωγές προς την Ελλάδα με κατεύθυνση την Ευρώπη, αλλά και των ελληνικών εξαγωγών προς την Κίνα.
Συνεργασία, είπε ο κ. Δραγασάκης, μπορεί να υπάρξει με επιχειρήσεις από την Κίνα και άλλες εγχώριες ή ξένες σε τομείς όπως η αναβάθμιση του δικτύου μεταφορών θαλάσσιων και χερσαίων, με αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Πειραιάς-βόρεια σύνορα, όσο και του οριζόντιου άξονα Ηγουμενίτσας-Έβρου.
Όπως έχουμε, είπε, την Εγνατία οδό μπορούμε και πρέπει να δημιουργήσουμε τη σιδηροδρομική Εγνατία, καθώς και την Εγνατία των άλλων υποδομών εξυπηρέτησης της μεταποίησης και των μεταφορών.
Ειδική αναφορά έκανε τέλος ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της τουριστικής συνεργασίας, στις εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων προς την Κίνα, αλλά και στην ανάπτυξη συνεργασίας στους τομείς του πολιτισμού, της παιδείας και της έρευνας.
www.bankingnews.gr
Πριν έναν χρόνο, είπε ο κ. Δραγασάκης, εκπροσώπησα την κυβέρνηση στην Κίνα, οπού είχαμε ουσιαστικές συζητήσεις και θέσαμε τις βάσεις για ένα τριετές πρόγραμμα συνεργασίας.
Αυτή η διαπίστωση στηρίζεται σε τρεις πυλώνες:
Ο πρώτος είναι ότι οι δυο λαοί εκπροσωπούμε πολιτισμικές παραδόσεις ιστορικού βάθους, είμαστε πολιτισμοί που επηρέασαν την εξέλιξη του κόσμου κατά τρόπο μοναδικό.
Ο δεύτερος είναι ότι οι πολιτικές σχέσεις των δυο χωρών, παρά τις διαφορετικές διαδρομές, είναι ανέφελες, χωρίς γκρίζες ζώνες και προβλήματα, υπήρξε και θα υπάρχει στενή πολιτική συνεργασία σε πολλές περιπτώσεις και πολλά διεθνή φόρα.
Ο τρίτος πυλώνας είναι ότι υπάρχει στρατηγική σύμπτωση συμφερόντων ανάμεσα στον σχεδιασμό της Κίνας και την επιλογή της να δημιουργήσει εμπορική λεωφόρο συνεργασίας με την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, και η λεωφόρος αυτή περνά από το λιμάνι του Πειραιά.
Αυτές οι επιλογές, προσέθεσε, είναι στρατηγικού χαρακτήρα, δεν είναι κάτι πρόσκαιρο, δημιουργούν προοπτικές που αφορούν στις επόμενες δεκαετίες.
Ο κ. Δραγασάκης επισήμανε ότι η στρατηγική της Κίνας συμπίπτει με τη δική μας αναπτυξιακή στρατηγική με τρεις τρόπους.
Πρώτον, με την ανάγκη επενδύσεων και συνεργασιών σε τομείς όπως οι μεταφορές, η ναυτιλία, ο τουρισμός, το εμπόριο και η ναυπηγική βιομηχανία.
Ανεξάρτητα από τον σχεδιασμό της Κίνας, είπε, εμείς πρέπει να αναβαθμίσουμε τα λιμάνια και το σιδηροδρομικό δίκτυο και να δημιουργήσουμε υποδομές logistics.
Το δεύτερο πεδίο είναι ότι η στρατηγική της Κίνας συμπίπτει με τη δική μας επιλογή για πολυδιάστατες διεθνείς σχέσεις ως μέλος της ΕΕ και της ευρωζώνης.
Η Κίνα έχει ισχυρή παρουσία στον ΟΗΕ, το ΔΝΤ και όλους τους μεγάλους διεθνείς οργανισμούς.
Τρίτον, η θαλάσσια λεωφόρος πρέπει και μπορεί να γίνει λεωφόρος διπλής κατεύθυνσης, όχι μόνο με τις εισαγωγές προς την Ελλάδα με κατεύθυνση την Ευρώπη, αλλά και των ελληνικών εξαγωγών προς την Κίνα.
Συνεργασία, είπε ο κ. Δραγασάκης, μπορεί να υπάρξει με επιχειρήσεις από την Κίνα και άλλες εγχώριες ή ξένες σε τομείς όπως η αναβάθμιση του δικτύου μεταφορών θαλάσσιων και χερσαίων, με αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στον άξονα Πειραιάς-βόρεια σύνορα, όσο και του οριζόντιου άξονα Ηγουμενίτσας-Έβρου.
Όπως έχουμε, είπε, την Εγνατία οδό μπορούμε και πρέπει να δημιουργήσουμε τη σιδηροδρομική Εγνατία, καθώς και την Εγνατία των άλλων υποδομών εξυπηρέτησης της μεταποίησης και των μεταφορών.
Ειδική αναφορά έκανε τέλος ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης στις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης της τουριστικής συνεργασίας, στις εξαγωγές ελληνικών αγροτικών προϊόντων προς την Κίνα, αλλά και στην ανάπτυξη συνεργασίας στους τομείς του πολιτισμού, της παιδείας και της έρευνας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών