Η ελληνική νομοθεσία δεν προβλέπει τη νομοθέτηση προληπτικών μέτρων
«Όχι» στη νομοθέτηση προληπτικών μέτρων είπε ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, τονίζοντας στη συνέντευξη τύπου ότι η ελληνική νομοθεσία δεν προβλέπει τη νομοθέτηση προληπτικών μέτρων.
Αναζητούμε από κοινού με τους Ευρωπαίους έναν μηχανισμό δέσμευσης.
Ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος τόνισε ότι «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι γεμάτη ιδέες» και θα αναζητήσει εναλλακτικές επιλογές, για να μην χρειαστεί νομοθέτηση μέτρων.
Ο κ. Τσακαλώτος χαρακτήρισε «καλό» το Eurogroup για την Ελλάδα.
«Κρατήσαμε την υποχρέωση μας για πακέτο μεταρρυθμίσεων με στόχο το 3% επί του ΑΕΠ, παρόλα αυτά τόνισε πως το ΔΝΤ εκτιμά πως η απόδοση των μέτρων που προτείνουμε θα αποφέρει 1,5% πρωτογενές πλεόνασμα το 2018, και για το λόγο αυτό ζητείται ένα προληπτικό πακέτο μέτρων ύψους 2% του ΑΕΠ για να καλυφθεί η διαφορά στην περίπτωση που ο σημερινός σχεδιασμός δεν αποφέρει τον προσδοκώμενο στόχο», ανέφερε ο υπουργός, για να ξεκαθαρίσει στη συνέχεια ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία.
Αναλυτικά η δήλωση του Τσακαλώτου:
Ήταν μια θετική συνεδρίαση του Eurogroup σήμερα για την Ελλάδα. Συμφωνήσαμε βασικά στο πακέτο του καλοκαιριού.
Παραμένουν ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες οι οποίες θα συζητηθούν τις επόμενες μέρες.
Δεν υπήρξε κανείς μέσα στο Eurogroup που να αμφισβητήσει ούτε κατά διάνοια ότι δεν υλοποιήθηκαν όσα συμφωνήθηκαν.
Το πρώτο που θέλω να επισημάνω είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση τήρησε κατά γράμμα τις δεσμεύσεις που ανέλαβε πέρσι το καλοκαίρι, και στο ζήτημα των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και σε εκείνο των μέτρων ύψους 3% του ΑΕΠ. Δηλαδή στη φορολογία εισοδήματος (1%) , στα δημοσιονομικά (1%) και στο ασφαλιστικό (1%). Υλοποιήσαμε, δηλαδή, αυτά για τα οποία είχαμε δεσμευτεί.
Το δεύτερο είναι ότι εξακολουθεί να υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των θεσμών για το αποτέλεσμα και την απόδοση αυτών των μέτρων. Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, όπως και η ελληνική κυβέρνηση, θεωρούν ότι αυτά μέτρα επαρκούν για να επιτύχουμε πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018. Από την άλλη το ΔΝΤ θεωρεί ότι το πακέτο μέτρων θα οδηγήσει σε πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ το 2018.
Το Ταμείο πιέζει για περισσότερα μέτρα.
Πάντα, άλλωστε, πίεζε για περισσότερο «αξιόπιστο» πακέτο μεταρρυθμίσεων, όπως και τους δανειστές μας να είναι πιο γενναιόδωροι στο ζήτημα της ελάφρυνσης χρέους. Μένει να διαπιστώσουμε στις επόμενες ημέρες κατά πόσο η πίεση του είναι όντως ισοβαρής και κατά πόσο θα φέρει αποτέλεσμα ως προς το σκέλος χρέους.
Για το πώς αυτή η διαφορά θα γεφυρωθεί υπάρχουν διαφορετικές απόψεις στο τραπέζι, συμπεριλαμβανομένης και της λήψης μέτρων υπό αίρεση (contingent measures). Έχουν πέσει στο τραπέζι κι άλλες ιδέες, όχι μόνο από εμάς αλλά και από άλλα μέλη του Eurogroup. Κάθε λύση θα πρέπει να πληροί δύο κριτήρια:
- Το πρώτο είναι ότι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία δεν μπορείς να νομοθετήσεις υπό αίρεση. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να εξαρτήσεις την ισχύ ενός νόμου από ένα μελλοντικό και αβέβαιο γεγονός. Δεν μπορείς, δηλαδή, να νομοθετήσεις το «χ» αν συμβεί το «ψ» το 2018 ή το 2019.
- Το δεύτερο κριτήριο είναι ότι σε όποια λύση και να καταλήξουμε, μέσα στις επόμενες ημέρες, θα πρέπει να είναι αξιόπιστη: προς τους πιστωτές για να ξέρουν ότι θα επιτύχουμε το πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ, προς τους επενδυτές ώστε να νιώθουν ασφάλεια ότι το πρόγραμμα είναι σε τροχιά και, βέβαια, απέναντι στους Έλληνες πολίτες ώστε οι πολιτικές και οικονομικές πλευρές να είναι ευθυγραμμισμένες με τη συμφωνία του καλοκαιριού.
Τέλος, θέλω να υπογραμμίσω ότι όποια λύση και αν επιλεγεί θα συζητηθεί παράλληλα με το θέμα του χρέους.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς το συνολικό πακέτο του χρέους και των μεταρρυθμίσεων να δίνει ένα ξεκάθαρο σήμα στους Έλληνες πολίτες, τους Ευρωπαίους πολίτες και τους Έλληνες και διεθνείς επενδυτές, ότι η Ελλάδα έχει αλλάξει σελίδα, ότι υπάρχει ξεκάθαρος ορίζοντας εξόδου από την κρίση, για να γνωρίζουν όλοι ότι μπορούν να επενδύσουν, να καταναλώσουν, τα επιστρέψουν τα χρήματά τους στις ελληνικές τράπεζες ώστε ο φαύλος κύκλος να μετατραπεί σε ενάρετο κύκλο.
Είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι εάν όλα τα παραπάνω ληφθούν υπόψη δεν απέχουμε πολύ από το να γυρίσουμε σελίδα.
Ερώτηση: Από πού προκύπτει το 2% των μέτρων έκτακτης ανάγκης;
Είναι απλό, πως βγαίνει το επιπλέον 2%. Αφαιρώντας από το 3,5% το 1,5%. Το ΔΝΤ υπολογίζει ότι το ίδιο πακέτο θα οδηγήσει σε μικρότερο πλεόνασμα είτε γιατί έχει χαμηλότερη βάση υπολογισμού – ωστόσο τα αποτελέσματα της Eurostat δεν φαίνεται να επιβεβαιώνουν τις οικονομικές προβλέψεις του ΔΝΤ – είτε γιατί πιστεύουν ότι κάποια συγκεκριμένα μέτρα θα έχουν μικρότερη επίπτωση στο πλεόνασμα από ό,τι υπολογίζουμε εμείς και οι Ευρωπαίοι.
Ερώτηση: Ποιος είναι ο ελάχιστος στόχος για την αναδιάρθρωση του χρέους;
Δεν μπορώ σε μια συνέντευξη Τύπου να μπω σε λεπτομερή συζήτηση για το πώς μπορεί να γίνει ελάφρυνση του χρέους.
Σίγουρα μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα -πολλά από αυτά δεν έχουν καμία επίπτωση στον Γερμανό ή στον Ολλανδό φορολογούμενο- ώστε να αλλάξουν οι όροι του ελληνικού χρέους.
Αυτό είναι ότι το κριτήριο για να έχουμε ανοικτό δρόμο, για να γνωρίζουν οι επενδυτές ότι έχει φύγει το Grexit από το τραπέζι, ότι η ελληνική οικονομία βγαίνει από την κρίση, και οι Ευρωπαίοι ηγέτες έχουν δώσει το μήνυμα ότι εμπιστεύονται την ελληνική κυβέρνηση να πάει τη χώρα σε μια νέα φάση. Πραγματικά δεν έχει σημασία ποια τεχνική λύση θα βρεθεί για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα.
Το αποτέλεσμα του προγράμματος και της ελάφρυνσης του χρέους θα πρέπει να είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία.
Ερώτηση: Mπορείτε να αναλύσετε αυτό που είπατε ότι δεν μπορούν να νομοθετηθούν μέτρα έκτακτης ανάγκης;
Δεν συμβαίνει αυτό μόνο στην ελληνική νομοθεσία. Μίλησα και με τον κ. Σαπέν νωρίτερα και είπε ότι ισχύει και στη Γαλλία. Δεν μπορείς να νομοθετήσεις για κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί, υποθετικά, στο μέλλον.
Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι είμαστε σε συζητήσεις με τους Ευρωπαίους εταίρους για να βρεθεί ο μηχανισμός δέσμευσης ώστε να βελτιωθεί η αξιοπιστία για τους Ευρωπαίους πιστωτές και τους διεθνείς επενδυτές και τους Έλληνες πολίτες. Βεβαίως υπάρχουν πολλές ιδέες για το πώς μπορεί να γίνει αυτό.
Η κυβέρνηση αναζητάει λύση για να νομοθετήσει τα εφεδρικά μέτρα που απαιτούν οι πιστωτές
Τη «φόρμουλα» για τη θεσμοθέτηση μηχανισμού λήψης έκτακτων μέτρων σε περίπτωση απόκλισης από τους συμφωνηθέντες δημοσιονομικούς στόχους, αναζητούν στο Μέγαρο Μαξίμου και στο οικονομικό επιτελείο, με την κυβέρνηση να διαμηνύει πως με βάση το ελληνικό Σύνταγμα, δεν μπορούν να ψηφιστούν «νόμοι υπό αίρεση».
Παρ' ότι στην κυβέρνηση δεν θέλουν καν να μπουν στη συζήτηση, το μήνυμα των δανειστών είναι τόσο σαφές και ξεκάθαρο, που οδηγεί το κυβερνητικό επιτελείο στη σύσταση ενός ελεγκτικού οργάνου δημοσιονομικής παρακολούθησης, η θεσμοθέτηση του οποίου να μη χρειάζεται να περάσει από τη Βουλή.
«Δεν υπάρχει θεσμική δυνατότητα νομοθέτησης 'νόμων υπό αίρεση' στην Ελλάδα», όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές στον απόηχο του Eurogroup της Παρασκευής 22 Απριλίου 2016.
Οι ίδιες πηγές τόνιζαν, ότι υπήρξε συμφωνία για τα δημοσιονομικά μέτρα 3% του ΑΕΠ.
Το πακέτο των μέτρων έχει διαμορφωθεί με βάση τις ελληνικές προτάσεις, αν και μόλις πριν από μια εβδομάδα είχαν χαρακτηριστεί «μονομερείς ενέργειες».
Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί θεωρούν τα μέτρα επαρκή για τον στόχο του πλεονάσματος 3,5% το 2018, όπως προβλέπει η συμφωνία του Ιουλίου 2015, έλεγαν οι κυβερνητικές πηγές, προσθέτοντας, ότι το ΔΝΤ αποδέχεται το πακέτο των μέτρων, αμφισβητεί όμως ότι θα καλυφθεί ο στόχος για πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνεδρίαση του Eurogroup η Γαλλία, η Ιταλία και η Πορτογαλία, υποστήριξαν την ελληνική θέση, ότι ενδεχόμενη νομοθέτηση «μέτρων υπό αίρεση» θα είναι επιβαρυντική για το οικονομικό κλίμα.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, η επικεφαλής του ΔΝΤ, Christine Lagarde, έχει κατεβάσει τον πήχη των απαιτήσεων του ΔΝΤ στο ζήτημα του χρέους.
Κυβερνητικές πηγές χαρακτήριζαν θετικά το tweet του επικεφαλής του Eurogroup, Jeroen Dijsselbloem, που προανήγγειλε έκτακτη συνεδρίαση του Eurogroup την ερχόμενη εβδομάδα με αντικείμενο την λήψη τελικής απόφασης.
Μάλιστα τονίζουν, ότι η ελληνική πλευρά έχει καταστήσει σαφές πως δεν υπάρχει θεσμική δυνατότητα νομοθέτησης «νόμων υπό αίρεση» στην Ελλάδα και ότι οποιαδήποτε συζήτηση για προληπτικές δεσμεύσεις πρέπει να συνοδεύεται από μέτρα ελάφρυνσης του χρέους.
www.bankingnews.gr
Αναζητούμε από κοινού με τους Ευρωπαίους έναν μηχανισμό δέσμευσης.
Ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος τόνισε ότι «η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι γεμάτη ιδέες» και θα αναζητήσει εναλλακτικές επιλογές, για να μην χρειαστεί νομοθέτηση μέτρων.
Ο κ. Τσακαλώτος χαρακτήρισε «καλό» το Eurogroup για την Ελλάδα.
«Κρατήσαμε την υποχρέωση μας για πακέτο μεταρρυθμίσεων με στόχο το 3% επί του ΑΕΠ, παρόλα αυτά τόνισε πως το ΔΝΤ εκτιμά πως η απόδοση των μέτρων που προτείνουμε θα αποφέρει 1,5% πρωτογενές πλεόνασμα το 2018, και για το λόγο αυτό ζητείται ένα προληπτικό πακέτο μέτρων ύψους 2% του ΑΕΠ για να καλυφθεί η διαφορά στην περίπτωση που ο σημερινός σχεδιασμός δεν αποφέρει τον προσδοκώμενο στόχο», ανέφερε ο υπουργός, για να ξεκαθαρίσει στη συνέχεια ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από την ελληνική νομοθεσία.
Αναλυτικά η δήλωση του Τσακαλώτου:
Ήταν μια θετική συνεδρίαση του Eurogroup σήμερα για την Ελλάδα. Συμφωνήσαμε βασικά στο πακέτο του καλοκαιριού.
Παραμένουν ορισμένες τεχνικές λεπτομέρειες οι οποίες θα συζητηθούν τις επόμενες μέρες.
Δεν υπήρξε κανείς μέσα στο Eurogroup που να αμφισβητήσει ούτε κατά διάνοια ότι δεν υλοποιήθηκαν όσα συμφωνήθηκαν.
Το πρώτο που θέλω να επισημάνω είναι ότι η ελληνική κυβέρνηση τήρησε κατά γράμμα τις δεσμεύσεις που ανέλαβε πέρσι το καλοκαίρι, και στο ζήτημα των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και σε εκείνο των μέτρων ύψους 3% του ΑΕΠ. Δηλαδή στη φορολογία εισοδήματος (1%) , στα δημοσιονομικά (1%) και στο ασφαλιστικό (1%). Υλοποιήσαμε, δηλαδή, αυτά για τα οποία είχαμε δεσμευτεί.
Το δεύτερο είναι ότι εξακολουθεί να υπάρχει διάσταση απόψεων μεταξύ των θεσμών για το αποτέλεσμα και την απόδοση αυτών των μέτρων. Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, όπως και η ελληνική κυβέρνηση, θεωρούν ότι αυτά μέτρα επαρκούν για να επιτύχουμε πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018. Από την άλλη το ΔΝΤ θεωρεί ότι το πακέτο μέτρων θα οδηγήσει σε πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ το 2018.
Το Ταμείο πιέζει για περισσότερα μέτρα.
Πάντα, άλλωστε, πίεζε για περισσότερο «αξιόπιστο» πακέτο μεταρρυθμίσεων, όπως και τους δανειστές μας να είναι πιο γενναιόδωροι στο ζήτημα της ελάφρυνσης χρέους. Μένει να διαπιστώσουμε στις επόμενες ημέρες κατά πόσο η πίεση του είναι όντως ισοβαρής και κατά πόσο θα φέρει αποτέλεσμα ως προς το σκέλος χρέους.
Για το πώς αυτή η διαφορά θα γεφυρωθεί υπάρχουν διαφορετικές απόψεις στο τραπέζι, συμπεριλαμβανομένης και της λήψης μέτρων υπό αίρεση (contingent measures). Έχουν πέσει στο τραπέζι κι άλλες ιδέες, όχι μόνο από εμάς αλλά και από άλλα μέλη του Eurogroup. Κάθε λύση θα πρέπει να πληροί δύο κριτήρια:
- Το πρώτο είναι ότι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία δεν μπορείς να νομοθετήσεις υπό αίρεση. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορείς να εξαρτήσεις την ισχύ ενός νόμου από ένα μελλοντικό και αβέβαιο γεγονός. Δεν μπορείς, δηλαδή, να νομοθετήσεις το «χ» αν συμβεί το «ψ» το 2018 ή το 2019.
- Το δεύτερο κριτήριο είναι ότι σε όποια λύση και να καταλήξουμε, μέσα στις επόμενες ημέρες, θα πρέπει να είναι αξιόπιστη: προς τους πιστωτές για να ξέρουν ότι θα επιτύχουμε το πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ, προς τους επενδυτές ώστε να νιώθουν ασφάλεια ότι το πρόγραμμα είναι σε τροχιά και, βέβαια, απέναντι στους Έλληνες πολίτες ώστε οι πολιτικές και οικονομικές πλευρές να είναι ευθυγραμμισμένες με τη συμφωνία του καλοκαιριού.
Τέλος, θέλω να υπογραμμίσω ότι όποια λύση και αν επιλεγεί θα συζητηθεί παράλληλα με το θέμα του χρέους.
Είναι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς το συνολικό πακέτο του χρέους και των μεταρρυθμίσεων να δίνει ένα ξεκάθαρο σήμα στους Έλληνες πολίτες, τους Ευρωπαίους πολίτες και τους Έλληνες και διεθνείς επενδυτές, ότι η Ελλάδα έχει αλλάξει σελίδα, ότι υπάρχει ξεκάθαρος ορίζοντας εξόδου από την κρίση, για να γνωρίζουν όλοι ότι μπορούν να επενδύσουν, να καταναλώσουν, τα επιστρέψουν τα χρήματά τους στις ελληνικές τράπεζες ώστε ο φαύλος κύκλος να μετατραπεί σε ενάρετο κύκλο.
Είμαι αρκετά αισιόδοξος ότι εάν όλα τα παραπάνω ληφθούν υπόψη δεν απέχουμε πολύ από το να γυρίσουμε σελίδα.
Ερώτηση: Από πού προκύπτει το 2% των μέτρων έκτακτης ανάγκης;
Είναι απλό, πως βγαίνει το επιπλέον 2%. Αφαιρώντας από το 3,5% το 1,5%. Το ΔΝΤ υπολογίζει ότι το ίδιο πακέτο θα οδηγήσει σε μικρότερο πλεόνασμα είτε γιατί έχει χαμηλότερη βάση υπολογισμού – ωστόσο τα αποτελέσματα της Eurostat δεν φαίνεται να επιβεβαιώνουν τις οικονομικές προβλέψεις του ΔΝΤ – είτε γιατί πιστεύουν ότι κάποια συγκεκριμένα μέτρα θα έχουν μικρότερη επίπτωση στο πλεόνασμα από ό,τι υπολογίζουμε εμείς και οι Ευρωπαίοι.
Ερώτηση: Ποιος είναι ο ελάχιστος στόχος για την αναδιάρθρωση του χρέους;
Δεν μπορώ σε μια συνέντευξη Τύπου να μπω σε λεπτομερή συζήτηση για το πώς μπορεί να γίνει ελάφρυνση του χρέους.
Σίγουρα μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα -πολλά από αυτά δεν έχουν καμία επίπτωση στον Γερμανό ή στον Ολλανδό φορολογούμενο- ώστε να αλλάξουν οι όροι του ελληνικού χρέους.
Αυτό είναι ότι το κριτήριο για να έχουμε ανοικτό δρόμο, για να γνωρίζουν οι επενδυτές ότι έχει φύγει το Grexit από το τραπέζι, ότι η ελληνική οικονομία βγαίνει από την κρίση, και οι Ευρωπαίοι ηγέτες έχουν δώσει το μήνυμα ότι εμπιστεύονται την ελληνική κυβέρνηση να πάει τη χώρα σε μια νέα φάση. Πραγματικά δεν έχει σημασία ποια τεχνική λύση θα βρεθεί για να φτάσουμε σε αυτό το αποτέλεσμα.
Το αποτέλεσμα του προγράμματος και της ελάφρυνσης του χρέους θα πρέπει να είναι μια ψήφος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία.
Ερώτηση: Mπορείτε να αναλύσετε αυτό που είπατε ότι δεν μπορούν να νομοθετηθούν μέτρα έκτακτης ανάγκης;
Δεν συμβαίνει αυτό μόνο στην ελληνική νομοθεσία. Μίλησα και με τον κ. Σαπέν νωρίτερα και είπε ότι ισχύει και στη Γαλλία. Δεν μπορείς να νομοθετήσεις για κάτι το οποίο μπορεί να συμβεί, υποθετικά, στο μέλλον.
Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι είμαστε σε συζητήσεις με τους Ευρωπαίους εταίρους για να βρεθεί ο μηχανισμός δέσμευσης ώστε να βελτιωθεί η αξιοπιστία για τους Ευρωπαίους πιστωτές και τους διεθνείς επενδυτές και τους Έλληνες πολίτες. Βεβαίως υπάρχουν πολλές ιδέες για το πώς μπορεί να γίνει αυτό.
Η κυβέρνηση αναζητάει λύση για να νομοθετήσει τα εφεδρικά μέτρα που απαιτούν οι πιστωτές
Τη «φόρμουλα» για τη θεσμοθέτηση μηχανισμού λήψης έκτακτων μέτρων σε περίπτωση απόκλισης από τους συμφωνηθέντες δημοσιονομικούς στόχους, αναζητούν στο Μέγαρο Μαξίμου και στο οικονομικό επιτελείο, με την κυβέρνηση να διαμηνύει πως με βάση το ελληνικό Σύνταγμα, δεν μπορούν να ψηφιστούν «νόμοι υπό αίρεση».
Παρ' ότι στην κυβέρνηση δεν θέλουν καν να μπουν στη συζήτηση, το μήνυμα των δανειστών είναι τόσο σαφές και ξεκάθαρο, που οδηγεί το κυβερνητικό επιτελείο στη σύσταση ενός ελεγκτικού οργάνου δημοσιονομικής παρακολούθησης, η θεσμοθέτηση του οποίου να μη χρειάζεται να περάσει από τη Βουλή.
«Δεν υπάρχει θεσμική δυνατότητα νομοθέτησης 'νόμων υπό αίρεση' στην Ελλάδα», όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές στον απόηχο του Eurogroup της Παρασκευής 22 Απριλίου 2016.
Οι ίδιες πηγές τόνιζαν, ότι υπήρξε συμφωνία για τα δημοσιονομικά μέτρα 3% του ΑΕΠ.
Το πακέτο των μέτρων έχει διαμορφωθεί με βάση τις ελληνικές προτάσεις, αν και μόλις πριν από μια εβδομάδα είχαν χαρακτηριστεί «μονομερείς ενέργειες».
Οι ευρωπαϊκοί θεσμοί θεωρούν τα μέτρα επαρκή για τον στόχο του πλεονάσματος 3,5% το 2018, όπως προβλέπει η συμφωνία του Ιουλίου 2015, έλεγαν οι κυβερνητικές πηγές, προσθέτοντας, ότι το ΔΝΤ αποδέχεται το πακέτο των μέτρων, αμφισβητεί όμως ότι θα καλυφθεί ο στόχος για πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συνεδρίαση του Eurogroup η Γαλλία, η Ιταλία και η Πορτογαλία, υποστήριξαν την ελληνική θέση, ότι ενδεχόμενη νομοθέτηση «μέτρων υπό αίρεση» θα είναι επιβαρυντική για το οικονομικό κλίμα.
Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, η επικεφαλής του ΔΝΤ, Christine Lagarde, έχει κατεβάσει τον πήχη των απαιτήσεων του ΔΝΤ στο ζήτημα του χρέους.
Κυβερνητικές πηγές χαρακτήριζαν θετικά το tweet του επικεφαλής του Eurogroup, Jeroen Dijsselbloem, που προανήγγειλε έκτακτη συνεδρίαση του Eurogroup την ερχόμενη εβδομάδα με αντικείμενο την λήψη τελικής απόφασης.
Μάλιστα τονίζουν, ότι η ελληνική πλευρά έχει καταστήσει σαφές πως δεν υπάρχει θεσμική δυνατότητα νομοθέτησης «νόμων υπό αίρεση» στην Ελλάδα και ότι οποιαδήποτε συζήτηση για προληπτικές δεσμεύσεις πρέπει να συνοδεύεται από μέτρα ελάφρυνσης του χρέους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών