Άρθρο του Προέδρου Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος, κ. Αθανάσιου Σαββάκη
Σε παλαιότερο άρθρο μας με αφορμή τις αναίτιες καθυστερήσεις των συμφωνημένων ιδιωτικοποιήσεων στη χώρα, είχαμε υπογραμμίσει ότι στον ανεπτυγμένο Δυτικό Κόσμο, οι ιδιωτικοποιήσεις περιουσιακών στοιχείων του δημόσιου τομέα, γίνονται δεκτές ως επενδυτικά εργαλεία, μοχλοί οικονομικής ανάπτυξης και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας.
Στην περίπτωση της χώρας μας, οι ιδιωτικοποιήσεις μπορούν πραγματικά να έχουν θετική επίπτωση στη μείωση του υπέρογκου χρέους της χώρας μας, στην τόνωση των δημοσίων εσόδων και στην υλοποίηση επενδύσεων, γι’ αυτό και τις υποστηρίζουμε.
Μερικές μόνον από τις σημαντικές θετικές επιπτώσεις των ιδιωτικοποιήσεων στην οικονομία, είναι:
Α] Η δημιουργία πλούτου και η συνεπακόλουθη ανάπτυξη κοινωνικών ωφελειών, που χωρίς τις ιδιωτικοποιήσεις δεν θα υπήρχαν.
Β] Η μεταφορά σημαντικού ύψους κεφαλαίων, τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, που δημιουργούν πολλαπλασιαστικά οφέλη σε συνδεδεμένους κλάδους.
Γ] Η δημιουργία πραγματικών συνθηκών ανταγωνισμού.
Δ] Μια δημόσια επιχείρηση, η οποία, κρατική ούσα, ουσιαστικά δεν υπόκεινται σε ουσιαστικό έλεγχο, με αποτέλεσμα το σύνολο των επιχειρηματικών αποφάσεων να επηρεάζονται ευθέως από το εκάστοτε πολιτικό προσωπικό που «εργάζεται» στη συγκεκριμένη επιχείρηση, το οποίο υπολογίζει πρωτίστως το πολιτικό κόστος και παραμερίζει την επιχειρηματική αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα.
Ε] Τέλος, μια ιδιωτικοποίηση συνεπάγεται έσοδα και όχι έξοδα για τον προϋπολογισμό του κράτους.
Μια σημαντική ιδιωτικοποίηση για τη Βόρεια Ελλάδα, είναι αυτή του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Με αφορμή τις συνεχιζόμενες ήδη για τέταρτη εβδομάδα κινητοποιήσεις των εργαζομένων της ΟΛΘ ΑΕ με αποχή από υπερωριακή εργασία τις καθημερινές και από εργασία καθ’ όλη τη διάρκεια Σαββάτου και Κυριακής, σύσσωμοι οι επιχειρηματικοί φορείς της Βόρειας Ελλάδας, (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, οι Σύνδεσμοι Βιομηχανιών και Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης) με κοινή τους ανακοίνωση εξέφρασαν τη διαμαρτυρία της επιχειρηματικής κοινότητας για τις συγκεκριμένες κινητοποιήσεις. (τα βασικά σημεία της ανακοίνωσης, ακολουθούν)
Για άλλη μια φορά, οι κινητοποιήσεις έχουν δημιουργήσει σημαντικές καθυστερήσεις στις αφίξεις και αναχωρήσεις πλοίων, αλλά και περιορισμό των επιλογών των μέσων μεταφοράς για τους εξαγωγείς.
Αντίστοιχα προβλήματα είναι ορατά και στις εισαγωγές καθώς ναυτιλιακές γραμμές προς Θεσσαλονίκη ακυρώνονται και οι παραδόσεις εμπορευμάτων καθυστερούν, ειδικά σε αυτή την περίοδο των πασχαλινών εορτών με ό,τι αυτές συνεπάγονται.
Κυρίως όμως οι κινητοποιήσεις έχουν ήδη προκαλέσει αντιδράσεις και αναστάτωση στους πελάτες των εξαγωγικών επιχειρήσεων για τις καθυστερήσεις και την αβεβαιότητα που επικρατεί, ξυπνώντας τραγικές μνήμες του 2008 και πλήττοντας για μία ακόμη φορά την αξιοπιστία της χώρας και των επιχειρήσεών της και βεβαίως του ίδιου του λιμανιού που ήδη αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό σε φορτία βαλκανικών και όχι χωρών από άλλα λιμάνια της ΝΑ Ευρώπης.
Για τους παραπάνω λόγους οι επιχειρηματικοί φορείς της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας καλούν τόσο τους εργαζόμενους όσο και τη διοίκηση του λιμανιού να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του και την εξυπηρέτηση του διεθνούς εμπορίου.
Το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι δρομολογημένο και κάθε άλλη καθυστέρηση με οποιονδήποτε τρόπο θα πρέπει να αποτραπεί.
Διαφορετικά θα χαθεί και η τελευταία ευκαιρία για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο θα απαξιωθεί πλήρως και θα παραμείνει, συνεχώς αποδυναμωμένο, ένα περιφερειακό λιμάνι ήσσονος σημασίας για τη Μεσόγειο.
Οποιαδήποτε περαιτέρω ολιγωρία θα είναι καταστροφική, μοιραία και πολύ φοβούμαστε ότι θα προκαλέσει οριστικά ανεπανόρθωτη ζημία σε όλους τους εμπλεκόμενους.
Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του για το μέλλον του λιμανιού, των επιχειρήσεων, της οικονομίας και της απασχόλησης που μόνο μέσα από ένα παραγωγικό και διεθνώς ανταγωνιστικό λιμάνι μπορεί να διασφαλισθεί.
www.bankingnews.gr
Στην περίπτωση της χώρας μας, οι ιδιωτικοποιήσεις μπορούν πραγματικά να έχουν θετική επίπτωση στη μείωση του υπέρογκου χρέους της χώρας μας, στην τόνωση των δημοσίων εσόδων και στην υλοποίηση επενδύσεων, γι’ αυτό και τις υποστηρίζουμε.
Μερικές μόνον από τις σημαντικές θετικές επιπτώσεις των ιδιωτικοποιήσεων στην οικονομία, είναι:
Α] Η δημιουργία πλούτου και η συνεπακόλουθη ανάπτυξη κοινωνικών ωφελειών, που χωρίς τις ιδιωτικοποιήσεις δεν θα υπήρχαν.
Β] Η μεταφορά σημαντικού ύψους κεφαλαίων, τεχνολογίας και τεχνογνωσίας, που δημιουργούν πολλαπλασιαστικά οφέλη σε συνδεδεμένους κλάδους.
Γ] Η δημιουργία πραγματικών συνθηκών ανταγωνισμού.
Δ] Μια δημόσια επιχείρηση, η οποία, κρατική ούσα, ουσιαστικά δεν υπόκεινται σε ουσιαστικό έλεγχο, με αποτέλεσμα το σύνολο των επιχειρηματικών αποφάσεων να επηρεάζονται ευθέως από το εκάστοτε πολιτικό προσωπικό που «εργάζεται» στη συγκεκριμένη επιχείρηση, το οποίο υπολογίζει πρωτίστως το πολιτικό κόστος και παραμερίζει την επιχειρηματική αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα.
Ε] Τέλος, μια ιδιωτικοποίηση συνεπάγεται έσοδα και όχι έξοδα για τον προϋπολογισμό του κράτους.
Μια σημαντική ιδιωτικοποίηση για τη Βόρεια Ελλάδα, είναι αυτή του Λιμένα της Θεσσαλονίκης.
Με αφορμή τις συνεχιζόμενες ήδη για τέταρτη εβδομάδα κινητοποιήσεις των εργαζομένων της ΟΛΘ ΑΕ με αποχή από υπερωριακή εργασία τις καθημερινές και από εργασία καθ’ όλη τη διάρκεια Σαββάτου και Κυριακής, σύσσωμοι οι επιχειρηματικοί φορείς της Βόρειας Ελλάδας, (Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, οι Σύνδεσμοι Βιομηχανιών και Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης) με κοινή τους ανακοίνωση εξέφρασαν τη διαμαρτυρία της επιχειρηματικής κοινότητας για τις συγκεκριμένες κινητοποιήσεις. (τα βασικά σημεία της ανακοίνωσης, ακολουθούν)
Για άλλη μια φορά, οι κινητοποιήσεις έχουν δημιουργήσει σημαντικές καθυστερήσεις στις αφίξεις και αναχωρήσεις πλοίων, αλλά και περιορισμό των επιλογών των μέσων μεταφοράς για τους εξαγωγείς.
Αντίστοιχα προβλήματα είναι ορατά και στις εισαγωγές καθώς ναυτιλιακές γραμμές προς Θεσσαλονίκη ακυρώνονται και οι παραδόσεις εμπορευμάτων καθυστερούν, ειδικά σε αυτή την περίοδο των πασχαλινών εορτών με ό,τι αυτές συνεπάγονται.
Κυρίως όμως οι κινητοποιήσεις έχουν ήδη προκαλέσει αντιδράσεις και αναστάτωση στους πελάτες των εξαγωγικών επιχειρήσεων για τις καθυστερήσεις και την αβεβαιότητα που επικρατεί, ξυπνώντας τραγικές μνήμες του 2008 και πλήττοντας για μία ακόμη φορά την αξιοπιστία της χώρας και των επιχειρήσεών της και βεβαίως του ίδιου του λιμανιού που ήδη αντιμετωπίζει τον ανταγωνισμό σε φορτία βαλκανικών και όχι χωρών από άλλα λιμάνια της ΝΑ Ευρώπης.
Για τους παραπάνω λόγους οι επιχειρηματικοί φορείς της πόλης και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας καλούν τόσο τους εργαζόμενους όσο και τη διοίκηση του λιμανιού να λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την άμεση αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας του και την εξυπηρέτηση του διεθνούς εμπορίου.
Το μέλλον του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι δρομολογημένο και κάθε άλλη καθυστέρηση με οποιονδήποτε τρόπο θα πρέπει να αποτραπεί.
Διαφορετικά θα χαθεί και η τελευταία ευκαιρία για το λιμάνι Θεσσαλονίκης, το οποίο θα απαξιωθεί πλήρως και θα παραμείνει, συνεχώς αποδυναμωμένο, ένα περιφερειακό λιμάνι ήσσονος σημασίας για τη Μεσόγειο.
Οποιαδήποτε περαιτέρω ολιγωρία θα είναι καταστροφική, μοιραία και πολύ φοβούμαστε ότι θα προκαλέσει οριστικά ανεπανόρθωτη ζημία σε όλους τους εμπλεκόμενους.
Ας αναλάβει ο καθένας τις ευθύνες του για το μέλλον του λιμανιού, των επιχειρήσεων, της οικονομίας και της απασχόλησης που μόνο μέσα από ένα παραγωγικό και διεθνώς ανταγωνιστικό λιμάνι μπορεί να διασφαλισθεί.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών