Στο 30% ο φόρος για τις στοιχηματικές, στο 35% για τον ΟΠΑΠ!
Ακόμα μία πρωτοτυπία επεφύλασσε η ελληνική κυβέρνηση στο Πολυνομοσχέδιο - φωτιά, καθώς με φωτογραφική διάταξη νομοθετεί υπέρ των στοιχηματικών εταιρειών και κατά του ΟΠΑΠ.
Ειδικότερα, σε μια κίνηση πρωτοφανή για τα διεθνή δεδομένα της στοιχηματικής αγοράς, η κυβέρνηση φρόντισε με επιμέλεια, μέσα στον καταιγισμό μέτρων του πολυνομοσχεδίου των 7.500 σελίδων, να συμπεριλάβει την κλιμακωτή αύξηση του φόρου επί των μικτών εσόδων των εταιριών, αποδεικνύοντας ότι οι εξαγγελίες του Τρ. Αλεξιάδη, αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, περί «νέας τεχνικά καλύτερης διατύπωσης και πιο δίκαιης αναλογικής διάρθρωσης φόρου» βρίσκονται στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.
Με την εν λόγω κυβερνητική απόφαση αυξάνει ο φόρος από το 30 στο 35% κλιμακωτά, κάτι που για οποίον δε γνωρίζει μπορεί να «ακούγεται» λογικό, δηλαδή ανάλογα των μικτών εσόδων να αυξάνεται προοδευτικά και ο φόρος.
Ως εκ τούτου παραμένει το 30% η συμμετοχή του Δημοσίου για μικτό κέρδος μέχρι τα 100 εκατ. ευρώ και αυξάνεται στο 32,5% για το τμήμα του μικτού κέρδους που υπερβαίνει το ποσό των 100 εκατ. ευρώ και μέχρι τα 200 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα αυξάνεται στο 35% για το τμήμα του μικτού κέρδους που υπερβαίνει το ποσό των 200 εκατ. ευρώ.
Αυτό που, εντούτοις, ο κ. Αλεξιάδης παρέβλεψε είναι ότι όλες οι στοιχηματικες εταιρίες του διαδικτύου, που λειτουργούν υπό προσωρινό καθεστώς και δηλώνουν ψίχουλα, θα φορολογηθούν με το 30% ενώ ο ΟΠΑΠ με 35%.
Αυτό που γεννά ερωτηματικά είναι το πώς ο ίδιος ο οποίος είναι ο καθ’ ύλη αρμόδιος για τα φορολογικά έσοδα τη μία να διαπιστώνει, σε ομιλία του στη Βουλή, ότι το κράτος δεν εισπράττει τίποτα από τις στοιχηματικές εταιρείες του διαδικτύου και την άλλη να συνεχίζει αυτό το φορολογικό έγκλημα
Πρόκειται, δε, για φορολογικό έγκλημα σε βάρος και όλων των φορολογούμενων που θα σηκώνουν το νέο σταυρό φορολογικών μαρτυρίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΟΠΑΠ εμφάνισε μικτά έσοδα 1,1 δισ. ευρώ, όταν οι διαδικτυακοί πάροχοι που έχουν υπαχθεί στο μεταβατικό καθεστώς, κατά δήλωσή τους στην ΕΕΕΠ (στοιχεία παρείχαν οι 21 από τις 24 εταιρείες του μεταβατικού καθεστώτος) είχαν στο σύνολο τους ακαθάριστα έσοδα ύψους 116 εκατ. ευρώ.
Το 1,1 δισ. θα φορολογηθεί με συντελεστή 35% και όλες οι 24 εταιρίες με 30%.
Προφανώς και δεν μπήκε τυχαία ο πήχης στα 100 εκατ. ευρώ, καθώς καμία από αυτές δεν δηλώνει τόσα ακαθάριστα έσοδα...
Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς τυχερών παιγνίων:
• Σε καμία αγορά τυχερών παιγνίων στην Ευρώπη δεν υπάρχει κλιμακωτή φορολόγηση. Σε καμία περίπτωση, δεν υφίσταται η έννοια της «αναλογικότητας» ανά πάροχο. Αυτό αποτελεί διακριτική μεταχείριση.
• Είναι η πολλοστή φορά που αντί η κυβέρνηση να ρυθμίσει οριστικά την αγορά τυχερών παιχνιδιών μέσω του διαδικτύου, όχι μόνο δεν το κάνει, αλλά συνεχίζει να τις ευνοεί αδικαιολόγητα.
• Οι 24 εταιρείες δεν είναι ελληνικές εταιρείες, αλλά για εταιρείες με έδρα το εξωτερικό και κυρίως τη Μάλτα, οι οποίες δεν ελέγχονται επαρκώς ούτε από το δημόσιο, ούτε από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή, όπως ομολογούν οι ίδιες οι αρχές.
• Η φορολόγηση στις ευρωπαϊκές αγορές τυχερών παιχνιδιών είναι μεγαλύτερη για τους διαδικτυακούς παρόχους και μικρότερη για όσους προσφέρουν επίγειο στοιχηματισμό (καθώς οι offline παροχοι διαθέτουν υψηλότερα λειτουργικά κόστη και, λόγω του δικτύου που λειτουργούν, απασχολούν μεγαλύτερο αριθμό υπαλλήλων – συνεργατών)
• Στην Ιταλία ο συντελεστής φορολόγησης του GGR των διαδικτυακών παρόχων έχει ανέβει στο 22%, με τους επίγειους παρόχους (Land based betting) στο 18%. Αντίστοιχα, στην Ισπανία, οι online πάροχοι φορολογούνται με 25% στα μικτά τους κέρδη και ο επίγειος πάροχος με 10%.
• Χωρίς ενιαίους συντελεστές ευνοούνται οι εταιρείες που δεν διαθέτουν ούτε προσωπικό και φυσικές υποδομές, παρά μόνο παρουσία στο διαδίκτυο.
• Για λόγους που δεν είναι κατανοητοί, η αγορά του διαδικτυακού τζόγου συνεχίζει επί μακρόν να τελεί υπό «μεταβατικό καθεστώς» και αποφεύγεται η ρύθμισή της.
• Ο έλεγχος και η αδειοδότηση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται, παραμένει σε διαρκή εκκρεμότητα από το 2011
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, σε μια κίνηση πρωτοφανή για τα διεθνή δεδομένα της στοιχηματικής αγοράς, η κυβέρνηση φρόντισε με επιμέλεια, μέσα στον καταιγισμό μέτρων του πολυνομοσχεδίου των 7.500 σελίδων, να συμπεριλάβει την κλιμακωτή αύξηση του φόρου επί των μικτών εσόδων των εταιριών, αποδεικνύοντας ότι οι εξαγγελίες του Τρ. Αλεξιάδη, αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, περί «νέας τεχνικά καλύτερης διατύπωσης και πιο δίκαιης αναλογικής διάρθρωσης φόρου» βρίσκονται στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας.
Με την εν λόγω κυβερνητική απόφαση αυξάνει ο φόρος από το 30 στο 35% κλιμακωτά, κάτι που για οποίον δε γνωρίζει μπορεί να «ακούγεται» λογικό, δηλαδή ανάλογα των μικτών εσόδων να αυξάνεται προοδευτικά και ο φόρος.
Ως εκ τούτου παραμένει το 30% η συμμετοχή του Δημοσίου για μικτό κέρδος μέχρι τα 100 εκατ. ευρώ και αυξάνεται στο 32,5% για το τμήμα του μικτού κέρδους που υπερβαίνει το ποσό των 100 εκατ. ευρώ και μέχρι τα 200 εκατ. ευρώ.
Μάλιστα αυξάνεται στο 35% για το τμήμα του μικτού κέρδους που υπερβαίνει το ποσό των 200 εκατ. ευρώ.
Αυτό που, εντούτοις, ο κ. Αλεξιάδης παρέβλεψε είναι ότι όλες οι στοιχηματικες εταιρίες του διαδικτύου, που λειτουργούν υπό προσωρινό καθεστώς και δηλώνουν ψίχουλα, θα φορολογηθούν με το 30% ενώ ο ΟΠΑΠ με 35%.
Αυτό που γεννά ερωτηματικά είναι το πώς ο ίδιος ο οποίος είναι ο καθ’ ύλη αρμόδιος για τα φορολογικά έσοδα τη μία να διαπιστώνει, σε ομιλία του στη Βουλή, ότι το κράτος δεν εισπράττει τίποτα από τις στοιχηματικές εταιρείες του διαδικτύου και την άλλη να συνεχίζει αυτό το φορολογικό έγκλημα
Πρόκειται, δε, για φορολογικό έγκλημα σε βάρος και όλων των φορολογούμενων που θα σηκώνουν το νέο σταυρό φορολογικών μαρτυρίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΟΠΑΠ εμφάνισε μικτά έσοδα 1,1 δισ. ευρώ, όταν οι διαδικτυακοί πάροχοι που έχουν υπαχθεί στο μεταβατικό καθεστώς, κατά δήλωσή τους στην ΕΕΕΠ (στοιχεία παρείχαν οι 21 από τις 24 εταιρείες του μεταβατικού καθεστώτος) είχαν στο σύνολο τους ακαθάριστα έσοδα ύψους 116 εκατ. ευρώ.
Το 1,1 δισ. θα φορολογηθεί με συντελεστή 35% και όλες οι 24 εταιρίες με 30%.
Προφανώς και δεν μπήκε τυχαία ο πήχης στα 100 εκατ. ευρώ, καθώς καμία από αυτές δεν δηλώνει τόσα ακαθάριστα έσοδα...
Όπως επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς τυχερών παιγνίων:
• Σε καμία αγορά τυχερών παιγνίων στην Ευρώπη δεν υπάρχει κλιμακωτή φορολόγηση. Σε καμία περίπτωση, δεν υφίσταται η έννοια της «αναλογικότητας» ανά πάροχο. Αυτό αποτελεί διακριτική μεταχείριση.
• Είναι η πολλοστή φορά που αντί η κυβέρνηση να ρυθμίσει οριστικά την αγορά τυχερών παιχνιδιών μέσω του διαδικτύου, όχι μόνο δεν το κάνει, αλλά συνεχίζει να τις ευνοεί αδικαιολόγητα.
• Οι 24 εταιρείες δεν είναι ελληνικές εταιρείες, αλλά για εταιρείες με έδρα το εξωτερικό και κυρίως τη Μάλτα, οι οποίες δεν ελέγχονται επαρκώς ούτε από το δημόσιο, ούτε από την αρμόδια ρυθμιστική αρχή, όπως ομολογούν οι ίδιες οι αρχές.
• Η φορολόγηση στις ευρωπαϊκές αγορές τυχερών παιχνιδιών είναι μεγαλύτερη για τους διαδικτυακούς παρόχους και μικρότερη για όσους προσφέρουν επίγειο στοιχηματισμό (καθώς οι offline παροχοι διαθέτουν υψηλότερα λειτουργικά κόστη και, λόγω του δικτύου που λειτουργούν, απασχολούν μεγαλύτερο αριθμό υπαλλήλων – συνεργατών)
• Στην Ιταλία ο συντελεστής φορολόγησης του GGR των διαδικτυακών παρόχων έχει ανέβει στο 22%, με τους επίγειους παρόχους (Land based betting) στο 18%. Αντίστοιχα, στην Ισπανία, οι online πάροχοι φορολογούνται με 25% στα μικτά τους κέρδη και ο επίγειος πάροχος με 10%.
• Χωρίς ενιαίους συντελεστές ευνοούνται οι εταιρείες που δεν διαθέτουν ούτε προσωπικό και φυσικές υποδομές, παρά μόνο παρουσία στο διαδίκτυο.
• Για λόγους που δεν είναι κατανοητοί, η αγορά του διαδικτυακού τζόγου συνεχίζει επί μακρόν να τελεί υπό «μεταβατικό καθεστώς» και αποφεύγεται η ρύθμισή της.
• Ο έλεγχος και η αδειοδότηση των εταιρειών που δραστηριοποιούνται, παραμένει σε διαρκή εκκρεμότητα από το 2011
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών