Οι φορολογικοί συντελεστές αλλάζουν προς το χειρότερο από την 1 Ιανουαρίου 2017 στα καύσιμα και στα καπνικά προϊόντα
Έξι μήνες διορία να… οργανωθούν τα κυκλώματα των λαθρεμπόρων δίνει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, αφού οι φορολογικοί συντελεστές αλλάζουν προς το χειρότερο από την 1 Ιανουαρίου 2017 στα καύσιμα και στα καπνικά προϊόντα.
Οι τιμές των καυσίμων θα ανατιμηθούν εξαιτίας της νέας φορολογίας.
Έτσι η τελική τιμή της βενζίνης θα αυξηθεί κατά 6 λεπτά με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης να διαμορφώνεται στα 700 ευρώ το χιλιόλιτρο από 670 ευρώ μέχρι πρότινος.
Το πετρέλαιο κίνησης θα πωλείται ακριβότερα κατά 11 λεπτά το λίτρο διότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ανέρχεται στα 410 ευρώ το χιλιόλιτρο από 330.
Το πετρέλαιο θέρμανσης θα πωλείται υψηλότερα κατά 5 λεπτά του ευρώ σε σχέση με πέρυσι διότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ενισχύθηκε στα 280 ευρώ το χιλιόλιτρο από 230 ευρώ.
Ακόμη ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του υγραερίου ενισχύθηκε κατά 100 ευρώ και διαμορφώνεται στα 430 ευρώ το χιλιόλιτρο ενώ για βιομηχανική χρήση παραμένει αμετάβλητος.
Το νέο φορολογικό πλαίσιο αρχικά θα συμβάλλει στην αποθεματοποίηση ποσοτήτων καυσίμων και στην ενίσχυση του λαθρεμπορίου καυσίμων.
Η αποθεματοποίηση θα δώσει τεράστια κέρδη στους διακινητές που διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης.
Το ρίσκο είναι σχετικά χαμηλό λαμβάνοντας ως σενάριο το ενδεχόμενο πτώσης της διεθνής τιμής του πετρελαίου που σήμερα διαμορφώνεται στα 48 δολάρια το βαρέλι.
Όταν όμως το κόστος του προϊόντος διαμορφώνει την τελική τιμή των καυσίμων κάτω από το 30% και το υπόλοιπο 70% διαμορφώνεται από τους συντελεστές φορολογίας είναι εμφανές ότι η «μπίζνα» θα φέρει κέρδη.
Όσοι όμως δεν διαθέτουν ρευστότητα ή δεν έχουν τις υποδομές για ανάλογες δραστηριότητες θα περιμένουν τη διανομή πετρελαίου θέρμανσης για να δραστηριοποιηθούν πιο έντονα κάνοντας χρήση του πετρελαίου θέρμανσης αντί του πετρελαίου κίνησης.
Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση έβαλε στην άκρη τα σχέδια της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων όταν η αξία της παράνομης αγοράς του λαθρεμπορίου αποτιμάται περίπου στο 1 δισ ευρώ το χρόνο.
Πάντως το υπουργείο Οικονομικών προωθεί το σχέδιο εγκατάστασης μοριακού ιχνηθέτη για όλο το δίκτυο διακίνησης καυσίμων από το διυλιστήριο μέχρι το πρατήριο.
Οι υπηρεσίες του υπουργού Οικονομικών προχωρούν τις διαδικασίες οι οποίες όμως συναντούν εμπόδια από άλλες υπηρεσίες με αποτέλεσμα να μη δίνεται άμεσα λύση στο πρόβλημα.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι το λαθρεμπόριο θα επεκταθεί και στο υγραέριο, αφού η τελική τιμή του προϊόντος αυξήθηκε για τον καταναλωτή, ενώ για βιομηχανική χρήση διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα.
Η απόκλιση της τιμής θα κάνει ορισμένους πρατηριούχους ριψοκίνδυνους με σκοπό την αποκόμιση κέρδους.
Σχέδια για αποθεματοποίηση κάνει και η καπνοβιομηχανία έτσι ώστε να διατηρήσει στην αγορά προϊόντα με τις παλιές τιμές που σκοπό θα έχει τη διεύρυνση των μερίδων αγοράς ή τη διατήρηση τους.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Οι τιμές των καυσίμων θα ανατιμηθούν εξαιτίας της νέας φορολογίας.
Έτσι η τελική τιμή της βενζίνης θα αυξηθεί κατά 6 λεπτά με τον ειδικό φόρο κατανάλωσης να διαμορφώνεται στα 700 ευρώ το χιλιόλιτρο από 670 ευρώ μέχρι πρότινος.
Το πετρέλαιο κίνησης θα πωλείται ακριβότερα κατά 11 λεπτά το λίτρο διότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ανέρχεται στα 410 ευρώ το χιλιόλιτρο από 330.
Το πετρέλαιο θέρμανσης θα πωλείται υψηλότερα κατά 5 λεπτά του ευρώ σε σχέση με πέρυσι διότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ενισχύθηκε στα 280 ευρώ το χιλιόλιτρο από 230 ευρώ.
Ακόμη ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του υγραερίου ενισχύθηκε κατά 100 ευρώ και διαμορφώνεται στα 430 ευρώ το χιλιόλιτρο ενώ για βιομηχανική χρήση παραμένει αμετάβλητος.
Το νέο φορολογικό πλαίσιο αρχικά θα συμβάλλει στην αποθεματοποίηση ποσοτήτων καυσίμων και στην ενίσχυση του λαθρεμπορίου καυσίμων.
Η αποθεματοποίηση θα δώσει τεράστια κέρδη στους διακινητές που διαθέτουν δεξαμενές αποθήκευσης.
Το ρίσκο είναι σχετικά χαμηλό λαμβάνοντας ως σενάριο το ενδεχόμενο πτώσης της διεθνής τιμής του πετρελαίου που σήμερα διαμορφώνεται στα 48 δολάρια το βαρέλι.
Όταν όμως το κόστος του προϊόντος διαμορφώνει την τελική τιμή των καυσίμων κάτω από το 30% και το υπόλοιπο 70% διαμορφώνεται από τους συντελεστές φορολογίας είναι εμφανές ότι η «μπίζνα» θα φέρει κέρδη.
Όσοι όμως δεν διαθέτουν ρευστότητα ή δεν έχουν τις υποδομές για ανάλογες δραστηριότητες θα περιμένουν τη διανομή πετρελαίου θέρμανσης για να δραστηριοποιηθούν πιο έντονα κάνοντας χρήση του πετρελαίου θέρμανσης αντί του πετρελαίου κίνησης.
Να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση έβαλε στην άκρη τα σχέδια της καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων όταν η αξία της παράνομης αγοράς του λαθρεμπορίου αποτιμάται περίπου στο 1 δισ ευρώ το χρόνο.
Πάντως το υπουργείο Οικονομικών προωθεί το σχέδιο εγκατάστασης μοριακού ιχνηθέτη για όλο το δίκτυο διακίνησης καυσίμων από το διυλιστήριο μέχρι το πρατήριο.
Οι υπηρεσίες του υπουργού Οικονομικών προχωρούν τις διαδικασίες οι οποίες όμως συναντούν εμπόδια από άλλες υπηρεσίες με αποτέλεσμα να μη δίνεται άμεσα λύση στο πρόβλημα.
Παράγοντες της αγοράς θεωρούν ότι το λαθρεμπόριο θα επεκταθεί και στο υγραέριο, αφού η τελική τιμή του προϊόντος αυξήθηκε για τον καταναλωτή, ενώ για βιομηχανική χρήση διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα.
Η απόκλιση της τιμής θα κάνει ορισμένους πρατηριούχους ριψοκίνδυνους με σκοπό την αποκόμιση κέρδους.
Σχέδια για αποθεματοποίηση κάνει και η καπνοβιομηχανία έτσι ώστε να διατηρήσει στην αγορά προϊόντα με τις παλιές τιμές που σκοπό θα έχει τη διεύρυνση των μερίδων αγοράς ή τη διατήρηση τους.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών