Τελευταία Νέα
Οικονομία

Σπίρτζης: Οι αστικές συγκοινωνίες βρίσκονταν υπό διάλυση τη διετία του Σαμαρά - Βενιζέλου

Σπίρτζης: Οι αστικές συγκοινωνίες βρίσκονταν υπό διάλυση τη διετία του Σαμαρά - Βενιζέλου
Στη ΣΤΑΣΥ, το 1% των εργαζομένων σε ένα έτος να αντιστοιχεί σε 9% των υπερωριών, δηλαδή 33 άνθρωποι να εισπράττουν 381.000 ευρώ
Γιατί δεν περνούν λεωφορεία από τις στάσεις και ταλαιπωρούνται οι πολίτες;
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζη, μιλώντας στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του Κωστή Χατζηδάκη έδωσε στοιχεία για την κατάσταση που επικρατεί στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνίας της Αθήνας.
Τα στοιχεία είναι συγκλονιστικά.

Οι οδηγοί άφησαν το τιμόνι

Συνολικά 900 οδηγοί έχουν αλλάξει ειδικότητα, εκ των οποίων οι 400 με αποφάσεις της διοίκησης και οι 300 με γνωμάτευση γιατρού.
Γίνεται κατανοητό ότι όταν το 17% των οδηγών, το οποίο αποτελεί ρεκόρ σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες (7 – 8%), κατεβαίνει από το τιμόνι ο οργανισμός δεν λειτουργεί προς όφελος της εξυπηρέτησης του πολίτη αλλά συντηρεί τον πελατειακό μηχανισμό του κ. Μητσοτάκη και του κ. Βενιζέλου.

Οι άδειες, τα ρεπό και οι πλασματικές υπερωρίες - 33 υπάλληλοι εισέπραξαν 381.000 ευρώ

Ο κ. Σπίρτζης υποστηρίζει ότι το μεταφορικό έργο βαίνει μειούμενο, οι υπερωρίες και τα μεταφερόμενα ρεπό βαίνουν αυξανόμενα.
Συγκεκριμένα, η ΟΣΥ φέτος πρέπει να αποζημιώσει 55.000 παλιές άδειες και 25.000 μεταφερόμενα ρεπό.
Σε απλά νούμερα, σχεδόν 9 εκ. ευρώ για το 2015!!!
Στη ΣΤΑΣΥ, το 1% των εργαζομένων σε ένα έτος να αντιστοιχεί σε 9% των υπερωριών, δηλαδή 33 άνθρωποι να εισπράττουν 381.000 ευρώ.
Ειδικότερα, στη λίστα των 33 υπαλλήλων κοσμούν και συνδικαλιστές.
Οι πλασματικές υπερωρίες ύψους 4,3 εκατ.ευρώ ενώ οι πραγματικές ήταν μόλις 380.000 ευρώ.
Ο υπουργός ανέφερε ότι χορηγούνταν ως επίδομα σε όλους τους εργαζομένους αναξιοκρατικά, μη νόμιμα και χωρίς καμία σύνδεση με την βιωσιμότητα του οργανισμού και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Μόνο με υπογραφή του Δ/ντα Σύμβουλου της ΟΣΥ χορηγούνταν πλασματικές υπερωρίες ύψους 4.3 εκ. ευρώ, εκ των οποίων μόνο οι 300.000 ευρώ αποτελούσαν πραγματικές υπερωρίες.
Το αποκορύφωμα είναι ότι τις εν λόγω «μαϊμού» υπερωρίες απολάμβαναν και οι 50 συνδικαλιστές, οι οποίοι έχουν απαλλαγή από εργασία.

Πόσα λεωφορεία κινούνται στο δρόμο

Παρελήφθησαν 2.387 θερμικά και ηλεκτροκίνητα λεωφορεία εκ των οποίων τα θερμικά λεωφορεία έχουν μέση ηλικία 12.8 έτη, ενώ τα ηλεκτροκίνητα τρόλλεϋ έχουν μέση ηλικία 14.2 έτη!!!
Ο ενεργός στόλος αριθμεί 2.112 οχήματα.
Οι βλάβες το 2016 έχουν περιοριστεί σε 554 οχήματα, σε σύγκριση με τα 700 οχήματα του 2015, έτος που η ΟΣΥ μείωνε τις προμήθειες ανταλλακτικών κατά 22% για να εμφανίσει φαινομενικά βελτιωμένα οικονομικά στοιχεία και διακινδυνεύοντας την ασφάλεια και τα 683 οχήματα του 2014.
Συνεπώς οι βλάβες το 2016 είναι σαφώς μειωμένες σε σχέση με τα δύο προηγούμενα έτη.
Καμία πρόβλεψη δεν υπήρχε στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 για νέο οικολογικό στόλο λεωφορείων, παρά τις εξαγγελίες του κ. Χατζηδάκη για βιώσιμη ανάπτυξη, ενώ οι διοικήσεις γνώριζαν ότι μετά το 2019 δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν ούτε τα μισά τόσο λόγω παλαιότητας όσο και λόγω περιβαλλοντικών περιορισμών.
Το μεγαλύτερο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στο Ελληνικό προβλέπεται από τη σύμβαση της αξιοποίησης του Ελληνικού να μεταφερθεί χωρίς να διασφαλίζονται παράλληλα ούτε ο νέος χώρος ούτε η κάλυψη του κόστους μετεγκατάστασης, το οποίο εκτιμάται βάσει αναλυτικής μελέτης στα 38 εκ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται το ετήσιο λειτουργικό κόστος του Οργανισμού σε περίπτωση μεταφοράς σε μη λειτουργικής ως προς το μεταφορικό έργο περιοχής.
Η κυβέρνηση της ΝΔ και οι διοικήσεις του ΟΑΣΑ ούτε εξαίρεσαν το αμαξοστάσιο από την αξιοποίηση, ούτε κινητοποιήθηκαν για πιθανές λύσεις που θα διασφάλιζαν την λειτουργική και οικονομική βιωσιμότητα του ΟΑΣΑ.
Καμία πρόβλεψη για συστέγαση των διοικητικών υπηρεσιών των εταιρειών σε ένα κτίριο το οποίο θα όφειλε να πληροί τις προδιαγραφές για την εγκατάσταση του ενιαίου πληροφοριακού και επιχειρησιακού κέντρου των Δημόσιων Αστικών Συγκοινωνιών, το οποίο θα έπρεπε φιλοξενήσει όλα τα κεντρικά συστήματα του ΑΣΣΚ και της Τηλεματικής.
Αντί αυτού τα συστήματα φιλοξενούνται σε ενοικιαζόμενο διαμέρισμα!!
Στη ΣΤΑΣΥ, μόνο οι μισθώσεις 5 ακινήτων έχουν συσσωρεύσει πάνω από 300.000 ευρώ ληξιπρόθεσμες οφειλές, χωρίς να έχει κινηθεί καμία άμεση ενέργεια από τις διοικήσεις του Ομίλου.

Νίκος Θεοδωρόπουλος

ntheo@bankingnews.gr

ww.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης