Σύμφωνα με πηγές, η ΓΕΚ-Τέρνα δεν είχε λάβει μέρος στη διαδικασία με τη δέουσα επιμέλεια και έτσι θεωρείται απίθανο να υποβάλει προσφορά
Η ιταλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία αναμένεται ότι θα υποβάλει προσφορά για την ελληνική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (RZD) είναι λιγότερο πιθανό να το πράξουν, σύμφωνα με πηγές με άμεση γνώση του θέματος που επικαλείται το Reuters, σήμερα Τρίτη 5 Ιουλίου.
Οι ιδιωτικοποιήσεις, ένα βασικό μέρος των διεθνών συμφωνιών διάσωσης της Ελλάδας από το 2010, έχουν αποφέρει μόλις 3 δισ. ευρώ μέχρι στιγμής, πολύ μακριά από τον αρχικό στόχο των 50 δισ. ευρώ, εν μέσω πολιτικής αντίστασης, γραφειοκρατικών προβλημάτων και την αντίσταση των συνδικάτων.
Οι δεσμευτικές προσφορές για το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα αναμένονται μέχρι τις 17:00 ώρα Ελλάδος την Τετάρτη 6 Ιουλίου.
Η Αθήνα πουλά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού ROSCO για να ανταποκριθεί στους όρους της τελευταίας συμφωνίας με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ που υπέγραψε το καλοκαίρι του 2015.
Τον Απρίλιο είχε λάβει μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους κρατικούς σιδηροδρόμους της Ιταλίας, την RZD και τον ελληνικό κατασκευαστικό Όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.
Πηγές με γνώση της διαδικασίας, δήλωσαν την Τρίτη ότι οι Ιταλοί θα υποβάλουν πιθανότατα μια δεσμευτική προσφορά μέχρι την Τετάρτη, αλλά δεν ήταν σαφές αν οι Ρώσοι θα κάνουν το ίδιο.
Ειδικότερα, οι Ρώσοι δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ενεργοί στη διαδικασία, σύμφωνα με μία από τις πηγές, ενώ η ΓΕΚ-Τέρνα δεν είχε λάβει μέρος με τη δέουσα επιμέλεια και έτσι θεωρείται απίθανο να υποβάλει προσφορά.
«Νομίζω ότι οι Ρώσοι ενδιαφέρονται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», είπε η ίδια πηγή, αναφερόμενος σε ένα άλλο περιουσιακό στοιχείο της Ελλάδας που έχει υεθεί προς πώληση στο πλαίσιο του προγράμματος αξιοποίησης κρατικών περιουσιακών στοιχείων, αποσκοπώντας στη συγκέντρωση περίπου 6 δισ. ευρώ μέχρι το 2018.
Προβληματική διαδικασία
Η κυβέρνηση δεν έχει αποκαλύψει τι ελπίζει να αντλήσει από την πώληση των σιδηροδρόμων, αλλά πηγές κοντά στη διαδικασία έχουν πει το νούμερο αναμένεται να κινηθεί στην περιοχή των 50 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ROSCO μαζί.
Χωρίς την πώληση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορούσε να αναγκαστεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε κρατικές επιχορηγήσεις προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η αρχική προθεσμία για δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν η 26η Απριλίου, αλλά τρεις φορές δόθηκε παράταση, με το ενδιαφέρον των επενδυτών να εξασθενεί από την παρατεταμένη οικονομική κρίση στην Ελλάδα.
Μια καθυστέρηση στη δημοσιοποίηση των οικονομικών στοιχείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2015 ήταν ένα ακόμη εμπόδιο για την ιδιωτικοποίηση, ενώ υπάρχει και σθεναρή αντίσταση από τα συνδικάτα.
Το ελληνικό Μετρό και οι σιδηρόδρομοι θα παραμείνουν ακινητοποιημένα την Τετάρτη, λόγω της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων που διαμαρτύρονται για την πώληση.
«Η ιδιωτικοποίηση αυτού του είδους της ιδιοκτησίας στερεί περιουσία από το κράτος και ένα κράτος χωρίς περιουσία είναι ένα κράτος-φάντασμα», δήλωσε ο Νίκος Κιουτσούκης, γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και μέλος του Συνομοσπονδίας Εργατών Σιδηροδρόμων.
www.bankingnews.gr
Οι ιδιωτικοποιήσεις, ένα βασικό μέρος των διεθνών συμφωνιών διάσωσης της Ελλάδας από το 2010, έχουν αποφέρει μόλις 3 δισ. ευρώ μέχρι στιγμής, πολύ μακριά από τον αρχικό στόχο των 50 δισ. ευρώ, εν μέσω πολιτικής αντίστασης, γραφειοκρατικών προβλημάτων και την αντίσταση των συνδικάτων.
Οι δεσμευτικές προσφορές για το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα αναμένονται μέχρι τις 17:00 ώρα Ελλάδος την Τετάρτη 6 Ιουλίου.
Η Αθήνα πουλά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού ROSCO για να ανταποκριθεί στους όρους της τελευταίας συμφωνίας με την Ε.Ε. και το ΔΝΤ που υπέγραψε το καλοκαίρι του 2015.
Τον Απρίλιο είχε λάβει μη δεσμευτική εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους κρατικούς σιδηροδρόμους της Ιταλίας, την RZD και τον ελληνικό κατασκευαστικό Όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ.
Πηγές με γνώση της διαδικασίας, δήλωσαν την Τρίτη ότι οι Ιταλοί θα υποβάλουν πιθανότατα μια δεσμευτική προσφορά μέχρι την Τετάρτη, αλλά δεν ήταν σαφές αν οι Ρώσοι θα κάνουν το ίδιο.
Ειδικότερα, οι Ρώσοι δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα ενεργοί στη διαδικασία, σύμφωνα με μία από τις πηγές, ενώ η ΓΕΚ-Τέρνα δεν είχε λάβει μέρος με τη δέουσα επιμέλεια και έτσι θεωρείται απίθανο να υποβάλει προσφορά.
«Νομίζω ότι οι Ρώσοι ενδιαφέρονται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», είπε η ίδια πηγή, αναφερόμενος σε ένα άλλο περιουσιακό στοιχείο της Ελλάδας που έχει υεθεί προς πώληση στο πλαίσιο του προγράμματος αξιοποίησης κρατικών περιουσιακών στοιχείων, αποσκοπώντας στη συγκέντρωση περίπου 6 δισ. ευρώ μέχρι το 2018.
Προβληματική διαδικασία
Η κυβέρνηση δεν έχει αποκαλύψει τι ελπίζει να αντλήσει από την πώληση των σιδηροδρόμων, αλλά πηγές κοντά στη διαδικασία έχουν πει το νούμερο αναμένεται να κινηθεί στην περιοχή των 50 εκατ. ευρώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ROSCO μαζί.
Χωρίς την πώληση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορούσε να αναγκαστεί να επιστρέψει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε κρατικές επιχορηγήσεις προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η αρχική προθεσμία για δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν η 26η Απριλίου, αλλά τρεις φορές δόθηκε παράταση, με το ενδιαφέρον των επενδυτών να εξασθενεί από την παρατεταμένη οικονομική κρίση στην Ελλάδα.
Μια καθυστέρηση στη δημοσιοποίηση των οικονομικών στοιχείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2015 ήταν ένα ακόμη εμπόδιο για την ιδιωτικοποίηση, ενώ υπάρχει και σθεναρή αντίσταση από τα συνδικάτα.
Το ελληνικό Μετρό και οι σιδηρόδρομοι θα παραμείνουν ακινητοποιημένα την Τετάρτη, λόγω της 24ωρης απεργίας των εργαζομένων που διαμαρτύρονται για την πώληση.
«Η ιδιωτικοποίηση αυτού του είδους της ιδιοκτησίας στερεί περιουσία από το κράτος και ένα κράτος χωρίς περιουσία είναι ένα κράτος-φάντασμα», δήλωσε ο Νίκος Κιουτσούκης, γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ και μέλος του Συνομοσπονδίας Εργατών Σιδηροδρόμων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών