Σχετικά με τη δημοσιοποίηση των στοιχείων στο διαδίκτυο, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων κρίνει ότι δεν δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος
Θετική είναι η γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τη δήλωση χρημάτων που βρίσκονται στα «στρώματα» και στις, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της γενικής επιθεωρήτριας Δημόσιας Διοίκησης για το εάν είναι συνταγματικά ανεκτή διάταξη νόμου (4389/2016) που έφερε τροποποιήσεις στις δηλώσεις πόθεν έσχες.
Σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο, οι υπόχρεοι καλούνται να δηλώσουν χρήματα που βρίσκονται σε σεντούκια ή θυρίδες, εφόσον ξεπερνούν τις 15.000 ευρώ, καθώς και άλλες κινητές αξίες, εφόσον υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το σκεπτικό, η Αρχή έκρινε με την υπ' αριθμόν 6/2016 απόφασή της ότι είναι συνταγματικά ανεκτό να συλλέγονται οικονομικά στοιχεία που βρίσκονται εκτός τραπεζών, καθώς η επίμαχη διάταξη «εξυπηρετεί την διαφάνεια του πολιτικού και του δημόσιου βίου».
Από την άλλη, όμως, σχετικά με τη δημοσιοποίηση των στοιχείων στο διαδίκτυο, η Αρχή κρίνει ότι συνιστά περιορισμό του δικαιώματος στην προστασία προσωπικών δεδομένων που δεν δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος, ενώ επιπλέον εκθέτει σε κίνδυνο την περιουσία και τη ζωή των υπόχρεων.
Για κινητές αξίες όπως πίνακες ή τιμαλφή, η Αρχή έκρινε ότι υπάρχει ζήτημα «αδυναμίας πρόβλεψης και εκτίμησης της πραγματικής τους αξίας, οπότε η συλλογή καθίσταται απρόσφορη και μη κατάλληλη για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού της πλήρους καταγραφής και αποτύπωσης της περιουσιακής κατάστασης των υπόχρεων προς δήλωση προσώπων».
Επισημαίνει πάντως ότι η συλλογή τους είναι νόμιμη μόνο όταν υπάρχει αποδεικτικό της αξίας τους, όπως π.χ. παραστατικό αγοράς (απόδειξη, τιμολόγιο) ή πράξη φορολογικής αρχής για την επιβολή φόρου και δεν πρόκειται για οικογενειακά κειμήλια.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τον πρόσφατο νόμο, οι υπόχρεοι καλούνται να δηλώσουν χρήματα που βρίσκονται σε σεντούκια ή θυρίδες, εφόσον ξεπερνούν τις 15.000 ευρώ, καθώς και άλλες κινητές αξίες, εφόσον υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ.
Σύμφωνα με το σκεπτικό, η Αρχή έκρινε με την υπ' αριθμόν 6/2016 απόφασή της ότι είναι συνταγματικά ανεκτό να συλλέγονται οικονομικά στοιχεία που βρίσκονται εκτός τραπεζών, καθώς η επίμαχη διάταξη «εξυπηρετεί την διαφάνεια του πολιτικού και του δημόσιου βίου».
Από την άλλη, όμως, σχετικά με τη δημοσιοποίηση των στοιχείων στο διαδίκτυο, η Αρχή κρίνει ότι συνιστά περιορισμό του δικαιώματος στην προστασία προσωπικών δεδομένων που δεν δικαιολογείται από λόγους δημοσίου συμφέροντος, ενώ επιπλέον εκθέτει σε κίνδυνο την περιουσία και τη ζωή των υπόχρεων.
Για κινητές αξίες όπως πίνακες ή τιμαλφή, η Αρχή έκρινε ότι υπάρχει ζήτημα «αδυναμίας πρόβλεψης και εκτίμησης της πραγματικής τους αξίας, οπότε η συλλογή καθίσταται απρόσφορη και μη κατάλληλη για την επίτευξη του επιδιωκόμενου σκοπού της πλήρους καταγραφής και αποτύπωσης της περιουσιακής κατάστασης των υπόχρεων προς δήλωση προσώπων».
Επισημαίνει πάντως ότι η συλλογή τους είναι νόμιμη μόνο όταν υπάρχει αποδεικτικό της αξίας τους, όπως π.χ. παραστατικό αγοράς (απόδειξη, τιμολόγιο) ή πράξη φορολογικής αρχής για την επιβολή φόρου και δεν πρόκειται για οικογενειακά κειμήλια.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών