Δυσαρέσκεια στον εμπορικό κόσμο σχετικά με το μέτρο των 10ήμερων εκπτώσεων Μαΐου και Νοεμβρίου
Σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι (2015) κινήθηκε η φετινή (2016) περίοδος ενδιάμεσων εκπτώσεων για δυο στις τρεις επιχειρήσεις, σύμφωνα με έρευαν του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ.
Ειδικότερα, το 29% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις, να παραμένουν στα ίδια επίπεδα ενώ μόλις το 4% σε καλύτερο επίπεδο σε σχέση με το 2015.
Ωστόσο, η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου στην πλειονότητα των περιπτώσεων (49%) δεν επηρεάζει το συνολικό τζίρο, για το διάστημα της φθινοπωρινής-χειμωνιάτικης σεζόν.
Το 38% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού τζίρου της σεζόν και ένας στους δέκα ότι έχει θετικό αντίκτυπο.
Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι έχει αρνητικό αποτέλεσμα μεγαλώνει όταν αναφερόμαστε σε επιχειρήσεις με μικρό κύκλο εργασιών κάτω των 30.000 ευρώ.
Όσον αφορά στο όφελος των εκπτωτικών δεκαήμερων στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων τα 3 χρόνια που έχουν θεσμοθετηθεί, οι επιχειρηματίες απαντούν σε ποσοστό 60% ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει επηρεάσει τη συχνότητα επίσκεψης των καταναλωτών στο κατάστημά τους.
Επίσης υπάρχει ένα 20% που δηλώνει ότι έχει αρνητικά αποτελέσματα.
Μία εξήγηση που μπορεί να δοθεί, είναι ότι καταστήματα μεγαλύτερου μεγέθους, που έχουν δυνατότητα να μειώσουν περισσότερο τις τιμές τους, προσελκύουν το καταναλωτικό κοινό με αποτέλεσμα στα μικρότερα σε τάξη καταστήματα να συρρικνώνεται το αγοραστικό κοινό.
Τέλος, θετικό αντίκτυπο του μέτρου στην επισκεψιμότητα του καταστήματός του δηλώνει ότι έχει ένα 18% των επιχειρηματιών που συμμετείχαν στην έρευνα.
Σε ακόμα μία εποχική έρευνα της ΕΣΕΕ αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου σχετικά με το μέτρο των 10ήμερων εκπτώσεων Μαΐου και Νοεμβρίου, καθώς το 58% των επιχειρηματιών είναι αντίθετο προς αυτό σε αντίθεση με το 23% που συμφωνεί με αυτό.
Ειδικότερα, το 29% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις, να παραμένουν στα ίδια επίπεδα ενώ μόλις το 4% σε καλύτερο επίπεδο σε σχέση με το 2015.
Ωστόσο, η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου στην πλειονότητα των περιπτώσεων (49%) δεν επηρεάζει το συνολικό τζίρο, για το διάστημα της φθινοπωρινής-χειμωνιάτικης σεζόν.
Το 38% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι το συγκεκριμένο μέτρο έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του συνολικού τζίρου της σεζόν και ένας στους δέκα ότι έχει θετικό αντίκτυπο.
Το ποσοστό εκείνων που δηλώνουν ότι έχει αρνητικό αποτέλεσμα μεγαλώνει όταν αναφερόμαστε σε επιχειρήσεις με μικρό κύκλο εργασιών κάτω των 30.000 ευρώ.
Όσον αφορά στο όφελος των εκπτωτικών δεκαήμερων στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων τα 3 χρόνια που έχουν θεσμοθετηθεί, οι επιχειρηματίες απαντούν σε ποσοστό 60% ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει επηρεάσει τη συχνότητα επίσκεψης των καταναλωτών στο κατάστημά τους.
Επίσης υπάρχει ένα 20% που δηλώνει ότι έχει αρνητικά αποτελέσματα.
Μία εξήγηση που μπορεί να δοθεί, είναι ότι καταστήματα μεγαλύτερου μεγέθους, που έχουν δυνατότητα να μειώσουν περισσότερο τις τιμές τους, προσελκύουν το καταναλωτικό κοινό με αποτέλεσμα στα μικρότερα σε τάξη καταστήματα να συρρικνώνεται το αγοραστικό κοινό.
Τέλος, θετικό αντίκτυπο του μέτρου στην επισκεψιμότητα του καταστήματός του δηλώνει ότι έχει ένα 18% των επιχειρηματιών που συμμετείχαν στην έρευνα.
Σε ακόμα μία εποχική έρευνα της ΕΣΕΕ αποτυπώνεται η δυσαρέσκεια του εμπορικού κόσμου σχετικά με το μέτρο των 10ήμερων εκπτώσεων Μαΐου και Νοεμβρίου, καθώς το 58% των επιχειρηματιών είναι αντίθετο προς αυτό σε αντίθεση με το 23% που συμφωνεί με αυτό.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών