Κορυφαίος μάνατζερ πολυεθνικού ομίλου δίνει το στίγμα και περιγράφει στο bankingnews τα όσα έρχονται στην αγορά του λιανεμπορίου
Σχέδια με χαμηλότερα budget κάνουν επιτελεία μεγάλων επιχειρήσεων για το 2017, καθώς προετοιμάζονται για ακόμη μια δύσκολη οικονομική χρονιά όσο δε λέει να κλείσει ο κύκλος της πτώσης των πωλήσεων.
Κορυφαίος μάνατζερ πολυεθνικού ομίλου δίνει το στίγμα και περιγράφει στο bankingnews τα όσα έρχονται στην αγορά του λιανεμπορίου.
Αναμένει νέα πτώση στα επίπεδα του 3% του όγκου των πωλήσεων, κάτι που θα δημιουργήσει νέο κύκλο πιέσεων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για το 2017.
Ο ίδιος διευκρινίζει ότι η συνέχιση της μείωσης των πωλήσεων θα φέρει σε πιο δύσκολη οικονομική κατάσταση τους «μικρούς», οι οποίοι θα υποχρεωθούν να συνεργασθούν ή να αποδεχθούν μια πρόταση εξαγοράς από τους ισχυρούς του κλάδου.
Ο κορυφαίος μάνατζερ εκτιμά ότι η εγχώρια αγορά του λιανεμπορίου πολύ σύντομα θα έχει αποκτήσει τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά που συναντάμε στην Ευρώπη δηλαδή θα σπάσουν οι αδύναμοι κρίκοι με αποτέλεσμα οι υγιείς επιχειρήσεις να κερδίσουν επιπλέον μερίδια αγοράς με μικρότερα κόστη.
Ο μάνατζερ του πολυεθνικού ομίλου θεωρεί ότι το 60% του λιανεμπορίου θα περιέλθει στις τρείς μεγάλες και υγιείς επιχειρήσεις που έχουν απομείνει.
Η οικονομική κρίση που εκδηλώθηκε έγινε με βίαια χαρακτηριστικά, τα οποία διαμόρφωσαν περιβάλλον αποπληθωρισμού στην αγορά λιανεμπορίου με σημαντική πτώση των τιμών.
Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου εξαιτίας των φορολογικών βαρών που έπεσαν στους φορολογούμενους και καταναλωτές όπως και η μείωση των εισοδημάτων έφεραν πιο προσιτές τιμές στα προϊόντα ενώ οι προσφορές δημιούργησαν νέα κουλτούρα στους καταναλωτές που πλέον τις αναζητούν από κατάστημα σε κατάστημα.
Το κορυφαίο στέλεχος δεν κρύβει την ανησυχία του για την επόμενη ημέρα διότι η ίδια η αγορά τους διέψευσε τη χρονιά που πέρασε.
Ανέμεναν ότι οι πωλήσεις θα έπεφταν έως 3%το 2016 ενώ η πραγματικότητα ανέδειξε διπλάσιους ρυθμούς πτώσης φθάνοντας στο 6%.
Η πρόσφατη εμπειρία κάνει τα επιτελεία των εταιρειών πιο διστακτικά για την επόμενη ημέρα.
Αυτός είναι και ο λόγος που αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη νέα χρονιά με μειωμένα budget δηλαδή θα κόψουν δαπάνες αρχικά από τη διαφήμιση και μπορεί να επεκταθεί σε άλλους τομείς με σκοπό την περικοπή των εξόδων.
Να αναφερθεί ότι το ανώτατο στέλεχος δεν μπορεί να κατανοήσει τις προσδοκίες που διατυπώνονται για ρυθμούς ανάπτυξης στα επίπεδα του 2,7% για το 2017.
Ωστόσο, η τοποθέτηση του είχε και θετικά μηνύματα λέγοντας ότι οι ισχυροί πολυεθνικοί όμιλοι παραμένουν στην εγχώρια αγορά παρά τα οικονομικές δυσκολίες αλλά μίλησε για τις «κόκκινες γραμμές» που έχουν θέσει οι μέτοχοι και προσδιορίζονται στο γεγονός ότι δεν είναι πρόθυμοι να χρηματοδοτήσουν μια φθίνουσα αγορά που θα τους οδηγήσει σε ζημιογόνες χρήσεις.
Οι μέτοχοι αποδέχονται τον περιορισμό της κερδοφορίας, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι οι πέσουν οι «κόκκινες γραμμές» μπορεί να ζητήσουν τη λήψη αποφάσεων στο ενδεχόμενο που η Ελλάδα αποδειχθεί μια ζημιογόνα δραστηριότητα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Κορυφαίος μάνατζερ πολυεθνικού ομίλου δίνει το στίγμα και περιγράφει στο bankingnews τα όσα έρχονται στην αγορά του λιανεμπορίου.
Αναμένει νέα πτώση στα επίπεδα του 3% του όγκου των πωλήσεων, κάτι που θα δημιουργήσει νέο κύκλο πιέσεων στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για το 2017.
Ο ίδιος διευκρινίζει ότι η συνέχιση της μείωσης των πωλήσεων θα φέρει σε πιο δύσκολη οικονομική κατάσταση τους «μικρούς», οι οποίοι θα υποχρεωθούν να συνεργασθούν ή να αποδεχθούν μια πρόταση εξαγοράς από τους ισχυρούς του κλάδου.
Ο κορυφαίος μάνατζερ εκτιμά ότι η εγχώρια αγορά του λιανεμπορίου πολύ σύντομα θα έχει αποκτήσει τα αντίστοιχα χαρακτηριστικά που συναντάμε στην Ευρώπη δηλαδή θα σπάσουν οι αδύναμοι κρίκοι με αποτέλεσμα οι υγιείς επιχειρήσεις να κερδίσουν επιπλέον μερίδια αγοράς με μικρότερα κόστη.
Ο μάνατζερ του πολυεθνικού ομίλου θεωρεί ότι το 60% του λιανεμπορίου θα περιέλθει στις τρείς μεγάλες και υγιείς επιχειρήσεις που έχουν απομείνει.
Η οικονομική κρίση που εκδηλώθηκε έγινε με βίαια χαρακτηριστικά, τα οποία διαμόρφωσαν περιβάλλον αποπληθωρισμού στην αγορά λιανεμπορίου με σημαντική πτώση των τιμών.
Οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου εξαιτίας των φορολογικών βαρών που έπεσαν στους φορολογούμενους και καταναλωτές όπως και η μείωση των εισοδημάτων έφεραν πιο προσιτές τιμές στα προϊόντα ενώ οι προσφορές δημιούργησαν νέα κουλτούρα στους καταναλωτές που πλέον τις αναζητούν από κατάστημα σε κατάστημα.
Το κορυφαίο στέλεχος δεν κρύβει την ανησυχία του για την επόμενη ημέρα διότι η ίδια η αγορά τους διέψευσε τη χρονιά που πέρασε.
Ανέμεναν ότι οι πωλήσεις θα έπεφταν έως 3%το 2016 ενώ η πραγματικότητα ανέδειξε διπλάσιους ρυθμούς πτώσης φθάνοντας στο 6%.
Η πρόσφατη εμπειρία κάνει τα επιτελεία των εταιρειών πιο διστακτικά για την επόμενη ημέρα.
Αυτός είναι και ο λόγος που αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη νέα χρονιά με μειωμένα budget δηλαδή θα κόψουν δαπάνες αρχικά από τη διαφήμιση και μπορεί να επεκταθεί σε άλλους τομείς με σκοπό την περικοπή των εξόδων.
Να αναφερθεί ότι το ανώτατο στέλεχος δεν μπορεί να κατανοήσει τις προσδοκίες που διατυπώνονται για ρυθμούς ανάπτυξης στα επίπεδα του 2,7% για το 2017.
Ωστόσο, η τοποθέτηση του είχε και θετικά μηνύματα λέγοντας ότι οι ισχυροί πολυεθνικοί όμιλοι παραμένουν στην εγχώρια αγορά παρά τα οικονομικές δυσκολίες αλλά μίλησε για τις «κόκκινες γραμμές» που έχουν θέσει οι μέτοχοι και προσδιορίζονται στο γεγονός ότι δεν είναι πρόθυμοι να χρηματοδοτήσουν μια φθίνουσα αγορά που θα τους οδηγήσει σε ζημιογόνες χρήσεις.
Οι μέτοχοι αποδέχονται τον περιορισμό της κερδοφορίας, ενώ θεωρείται βέβαιο ότι οι πέσουν οι «κόκκινες γραμμές» μπορεί να ζητήσουν τη λήψη αποφάσεων στο ενδεχόμενο που η Ελλάδα αποδειχθεί μια ζημιογόνα δραστηριότητα.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών