Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε πως η χώρα μας, εάν μέχρι τον Μάρτιο του 2017 δεν ολοκλήρωνε τα έργα, θα βρισκόταν υπόλογη απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα καλείτο να επιστρέψει 4 δισ. ευρώ
Με την διαπίστωση πως το έργο της Ιόνιας Οδού έχει ξεπεράσει τα χρονοδιαγράμματα, ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ η περιοδεία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη και του κυβερνητικού κλιμακίου σε όλα τα εργοτάξια, από τις σήραγγες στην Κλόκοβα κοντά στο Αντίρριο, μέχρι τα Ιωάννινα.
Ο υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση, ότι μέχρι το τέλος του έτους θα δοθεί μεγάλο τμήμα του (60 χλμ.) στην κυκλοφορία και θα εγκαινιαστεί στη συνέχεια, τον Μάρτιο του 2017, από τον πρωθυπουργό.
Η Ιονία Οδός, όπως υπογράμμισε ο Σπίρτζης, είναι ένα σημαντικό έργο για την Δυτική Ελλάδα, γιατί συμβάλλει στην μείωση των αποστάσεων και στη διευκόλυνση των μεταφορών, προσφέρει ασφάλεια στους πολίτες που ταξιδεύουν, αλλά θα γίνει και μοχλός για την ανάπτυξη - ειδικά την τουριστική - στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται.
Παράλληλα τόνισε πως με τον σχεδιασμό για τη λειτουργία υδατοδρομίων, αλλά και με τα συμπληρωματικά έργα της Ιονίας, δηλαδή τη σύνδεση της με την Πρέβεζα και το Αγρίνιο, τη βελτίωση της οδικής σύνδεσης των Ιωαννίνων με την Κακκαβιά, και την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, θα δοθεί ώθηση και ευκαιρίες για την περιοχή.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε, ότι η κυβέρνηση προχωρά στο σχεδιασμό μεγάλων έργων για να στηρίξουν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, να τονώσουν την περιφέρεια και τις κοινωνικές υποδομές.
Μάλιστα, θέτει ως στόχο το 2018 τα έργα να είναι συμβασιοποιημένα, ώστε να αντιμετωπιστεί η ανεργία και τα προβλήματα των εσόδων στα ασφαλιστικά ταμεία και των δημοσίων εσόδων.
Ο Σπίρτζης ανέφερε, ότι για τα μεγάλα έργα προγραμματίζονται συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και πως στον φετινό προϋπολογισμό, το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) έχει αυξηθεί πολύ σε σχέση με πέρυσι και πρόπερσι - και πρόσθεσε: «Για αυτό είμαστε περήφανοι, γιατί δεν αντλούμε, αλλά αυξάνουμε τον προϋπολογισμό των χρημάτων που είναι για τα μικρά και τα μεσαία έργα στην περιφέρεια, γιατί είναι αυτά που την τονώνουν, της δίνουν δυναμική και απορροφούν κομμάτι της ανεργίας».
Παράλληλα, ο υπουργός τόνισε πως, «επειδή οι οικονομικοί πόροι δεν είναι άπειροι στη χώρα μας και ιδιαίτερα στα χρόνια που περνάμε, πρέπει όλοι να έχουμε μία διαφανέστατη ιεράρχηση των έργων υποδομής που χρειάζεται η χώρα και η παραγωγική της ανασυγκρότηση».
Ο Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε ως αξιοπερίεργο το γεγονός ότι οι κεντρικοί οδικοί ή σιδηροδρομικοί άξονες, όταν σχεδιαστήκαν δεν περιέλαβαν καμία σύνδεση, ούτε με αστικά κέντρα, ούτε με τα λιμάνια ή τα αεροδρόμια της χώρας, ούτε με βιομηχανικές περιοχές. «Η χώρα για παρά πολλά χρόνια δεν είχε τον δικό της σχεδιασμό ή δεν επωφελούνταν από τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό για την χώρα. Απλά έκαναν έργα που εξυπηρετούσαν σχεδιασμούς άλλων, και πιο συγκεκριμένα, ποιές οδικές μεταφορές θα περνούν από την Ευρώπη στην Ασία και το αντίστροφο, χωρίς η χώρα να παίρνει υπεραξία και εκμεταλλεύεται αυτές τις υποδομές».
Επιπλέον, πρόσθεσε πως με την ίδρυση νέων δομών, όπως την γενική διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού στη γενική γραμματεία Υποδομών, αλλά και στον ευρύτερο σχεδιασμό και συντονισμό, τέτοιου είδους φαινόμενα θα ανήκουν στο παρελθόν.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε πως η χώρα μας, εάν μέχρι τον Μάρτιο του 2017 δεν ολοκλήρωνε τα έργα, θα βρισκόταν υπόλογη απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα καλείτο να επιστρέψει 4 δισ. ευρώ.
«Αν δεν ρίχναμε την δουλειά που έχουμε ρίξει αυτόν τον ενάμισι χρόνο μέσα στην κρίση και με τεράστιες οικονομικές δυσκολίες και αν τα έργα δεν ολοκληρώνονταν το Μάρτιο 2017, θα καλούμασταν ως χώρα, να επιστρέψουμε πίσω στη Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 4 δισ. ευρώ μόνο για τους αυτοκινητόδρομους.
Αυτές τις μέρες στην Βουλή θα συζητούσαμε για ένα νέο μνημόνιο, το μνημόνιο των αυτοκινητοδρόμων της Ν.Δ..
Αυτό για να έχουμε μια αίσθηση, του τι συνέπειες μπορεί να έχει ένας κακός χειρισμός - και για να είμαι επιεικής στους χαρακτηρισμούς μου σε σχέση με ένα μεγάλο πακέτο για υποδομές που είχαν βγει χωρίς μελέτες, χωρίς θεσμικό πλαίσιο ολοκλήρωσης, είτε των περιβαλλοντικών μελετών, είτε των αρχαιολογικών εργασιών, είτε των απαλλοτριώσεων, είτε της μεταφοράς των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Η πλειοψηφία αυτών των προβλημάτων, δυστυχώς για την χώρα λύθηκε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο» κατέληξε ο Σπίρτζης.
www.bankingnews.gr
Ο υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση, ότι μέχρι το τέλος του έτους θα δοθεί μεγάλο τμήμα του (60 χλμ.) στην κυκλοφορία και θα εγκαινιαστεί στη συνέχεια, τον Μάρτιο του 2017, από τον πρωθυπουργό.
Η Ιονία Οδός, όπως υπογράμμισε ο Σπίρτζης, είναι ένα σημαντικό έργο για την Δυτική Ελλάδα, γιατί συμβάλλει στην μείωση των αποστάσεων και στη διευκόλυνση των μεταφορών, προσφέρει ασφάλεια στους πολίτες που ταξιδεύουν, αλλά θα γίνει και μοχλός για την ανάπτυξη - ειδικά την τουριστική - στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται.
Παράλληλα τόνισε πως με τον σχεδιασμό για τη λειτουργία υδατοδρομίων, αλλά και με τα συμπληρωματικά έργα της Ιονίας, δηλαδή τη σύνδεση της με την Πρέβεζα και το Αγρίνιο, τη βελτίωση της οδικής σύνδεσης των Ιωαννίνων με την Κακκαβιά, και την ολοκλήρωση των έργων στο αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, θα δοθεί ώθηση και ευκαιρίες για την περιοχή.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε, ότι η κυβέρνηση προχωρά στο σχεδιασμό μεγάλων έργων για να στηρίξουν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, να τονώσουν την περιφέρεια και τις κοινωνικές υποδομές.
Μάλιστα, θέτει ως στόχο το 2018 τα έργα να είναι συμβασιοποιημένα, ώστε να αντιμετωπιστεί η ανεργία και τα προβλήματα των εσόδων στα ασφαλιστικά ταμεία και των δημοσίων εσόδων.
Ο Σπίρτζης ανέφερε, ότι για τα μεγάλα έργα προγραμματίζονται συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) και πως στον φετινό προϋπολογισμό, το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων (ΠΔΕ) έχει αυξηθεί πολύ σε σχέση με πέρυσι και πρόπερσι - και πρόσθεσε: «Για αυτό είμαστε περήφανοι, γιατί δεν αντλούμε, αλλά αυξάνουμε τον προϋπολογισμό των χρημάτων που είναι για τα μικρά και τα μεσαία έργα στην περιφέρεια, γιατί είναι αυτά που την τονώνουν, της δίνουν δυναμική και απορροφούν κομμάτι της ανεργίας».
Παράλληλα, ο υπουργός τόνισε πως, «επειδή οι οικονομικοί πόροι δεν είναι άπειροι στη χώρα μας και ιδιαίτερα στα χρόνια που περνάμε, πρέπει όλοι να έχουμε μία διαφανέστατη ιεράρχηση των έργων υποδομής που χρειάζεται η χώρα και η παραγωγική της ανασυγκρότηση».
Ο Χρήστος Σπίρτζης σημείωσε ως αξιοπερίεργο το γεγονός ότι οι κεντρικοί οδικοί ή σιδηροδρομικοί άξονες, όταν σχεδιαστήκαν δεν περιέλαβαν καμία σύνδεση, ούτε με αστικά κέντρα, ούτε με τα λιμάνια ή τα αεροδρόμια της χώρας, ούτε με βιομηχανικές περιοχές. «Η χώρα για παρά πολλά χρόνια δεν είχε τον δικό της σχεδιασμό ή δεν επωφελούνταν από τον ευρωπαϊκό σχεδιασμό για την χώρα. Απλά έκαναν έργα που εξυπηρετούσαν σχεδιασμούς άλλων, και πιο συγκεκριμένα, ποιές οδικές μεταφορές θα περνούν από την Ευρώπη στην Ασία και το αντίστροφο, χωρίς η χώρα να παίρνει υπεραξία και εκμεταλλεύεται αυτές τις υποδομές».
Επιπλέον, πρόσθεσε πως με την ίδρυση νέων δομών, όπως την γενική διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού στη γενική γραμματεία Υποδομών, αλλά και στον ευρύτερο σχεδιασμό και συντονισμό, τέτοιου είδους φαινόμενα θα ανήκουν στο παρελθόν.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε πως η χώρα μας, εάν μέχρι τον Μάρτιο του 2017 δεν ολοκλήρωνε τα έργα, θα βρισκόταν υπόλογη απέναντι στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα καλείτο να επιστρέψει 4 δισ. ευρώ.
«Αν δεν ρίχναμε την δουλειά που έχουμε ρίξει αυτόν τον ενάμισι χρόνο μέσα στην κρίση και με τεράστιες οικονομικές δυσκολίες και αν τα έργα δεν ολοκληρώνονταν το Μάρτιο 2017, θα καλούμασταν ως χώρα, να επιστρέψουμε πίσω στη Ευρωπαϊκή Επιτροπή, 4 δισ. ευρώ μόνο για τους αυτοκινητόδρομους.
Αυτές τις μέρες στην Βουλή θα συζητούσαμε για ένα νέο μνημόνιο, το μνημόνιο των αυτοκινητοδρόμων της Ν.Δ..
Αυτό για να έχουμε μια αίσθηση, του τι συνέπειες μπορεί να έχει ένας κακός χειρισμός - και για να είμαι επιεικής στους χαρακτηρισμούς μου σε σχέση με ένα μεγάλο πακέτο για υποδομές που είχαν βγει χωρίς μελέτες, χωρίς θεσμικό πλαίσιο ολοκλήρωσης, είτε των περιβαλλοντικών μελετών, είτε των αρχαιολογικών εργασιών, είτε των απαλλοτριώσεων, είτε της μεταφοράς των δικτύων κοινής ωφέλειας.
Η πλειοψηφία αυτών των προβλημάτων, δυστυχώς για την χώρα λύθηκε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο» κατέληξε ο Σπίρτζης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών