Τελευταία Νέα
Οικονομία

Συμπράξεις ελληνικών και ξένων ομίλων για τη δημοπράτηση της νέας γραμμής του Μετρό τον Μάρτιο του 2017

Συμπράξεις ελληνικών και ξένων ομίλων για τη δημοπράτηση της νέας γραμμής του Μετρό τον Μάρτιο του 2017
Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη στελέχη των κατασκευαστικών Ομίλων βρίσκονται σε επαφές και συζητήσεις και περιμένουν να δουν τους όρους του διαγωνισμού ο οποίος αναμένεται να βγει στον αέρα - εκτός απροόπτου - μέσα στον Μάρτιο του 2017
Σε αναζήτηση συμμαχιών και συνεργασιών προκειμένου να διεκδικήσουν το έργο κατασκευής της νέας Γραμμής 4 για το Μετρό της Αθήνας, βρίσκονται οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας.
Στην μάχη της διεκδίκησης του έργου που θα ξεκινά από το Γαλάτσι, θα φτάνει στην Πανεπιστημίου και μέσω Καισαριανής θα καταλήγει στο Μαρούσι, ρίχνονται οι Άκτωρ, Τέρνα, J&P Αβαξ, Ιντρακάτ, Πόρτο Καρράς αλλά και Μέτκα, ενώ κάποιοι εξ αυτών δεν αποκλείεται να προχωρήσουν σε σύσταση κοινοπραξίας με μεγάλους ξένους κατασκευαστικούς Ομίλου για την από κοινού διεκδίκηση του έργου, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες ήδη στελέχη των κατασκευαστικών Ομίλων βρίσκονται σε επαφές και συζητήσεις και αναμένουν να δουν τους όρους του διαγωνισμού ο οποίος αναμένεται να βγει στον αέρα - εκτός απροόπτου - μέσα στον Μάρτιο.
Το έργο πάντως δεν αναμένεται να υπογραφεί νωρίτερα από τα τέλη του 2018 καθώς θα απαιτηθούν επιπλέον μήνες για τυχόν προσφυγές, την έγκρισή του από το Ελεγκτικό Συνέδριο, την κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων και τελικά την υπογραφή της σύμβασης.
Για την ανάπτυξη της γραμμής υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν 6,5 χρόνια με τους πιο αισιόδοξους να κάνουν λόγο για λειτουργία το 2025. Στόχος είναι, όπου θεωρηθεί εφικτό να δημιουργηθούν μεγάλοι ελεύθεροι χώροι που θα δίνουν ανάσα στις πυκνοκατοικημένες περιοχές από όπου θα διέρχεται η Γραμμή 4.
Στις καινοτομίες της νέας γραμμής θα είναι οι αποβάθρες με αυτόματες θύρες ασφαλείας που θα ανοίγουν μόνο με την έλευση του συρμού που θα είναι επίσης υπεραυτόματοι, χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό.
Το έργο θεωρείται δέλεαρ για τους κατασκευαστικούς Ομίλους καθώς το 25% του προϋπολογισμού του έργου θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ και το υπόλοιπο από την ΕΤΕπ με μακροχρόνιο δανεισμό και ευνοϊκούς όρους (χαρακτηριστικό είναι ότι δίνεται 6ετής περίοδος χάριτος, δηλαδή η αποπληρωμή ξεκινά από τον 7ο χρόνο με πολύ χαμηλό επιτόκιο, κάτω του 2%).
Το πρώτο τμήμα της Γραμμής 4, θα περιλαμβάνει 11,7 χλμ. με 14 σταθμούς (Άλσος Βεΐκου - Γαλάτσι - Κυψέλη - Δικαστήρια - Λ. Αλεξάνδρας - Εξάρχεια - Ακαδημία - Κολωνάκι - Ευαγγελισμός - Καισαριανή - Νήαρ Ήστ - Ιλίσια - Ζωγράφου - Γουδή). Το τμήμα αυτό υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες και θα μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. αυτοκινήτων κατά 53.000 ημερησίως.
Παράλληλα, οι αέριοι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα αναμένεται να μειωθούν κατά 279 τόνους.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης