Τα πρώτα δείγματα του 2017 είναι αρνητικά
«Πόλεμο» τιμών στην αγορά του λιανεμπορίου και στην αγορά των σουπερ μάρκετ αναμένουν φέτος, στελέχη της αγοράς.
Την άποψη αυτή διατύπωσαν σε meeting που διοργάνωσε χθες η IRI όπου παρουσιάστηκαν οι τάσεις της αγοράς από τον αναπληρωτή διευθύνων σύμβουλο και εμπορικό διευθυντή της εταιρείας κ. Παναγιώτη Μπορέτο.
Τα στοιχεία της IRI πραγματικά δείχνουν ένα επίσης δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και πολλά απαισιόδοξα στοιχεία, τα οποία όμως πρέπει να τα διαχειριστούν τα επιτελεία των αλυσίδων σουπερ μάρκετ.
Ο κ. Παναγιώτης Μπορέτο είπε ότι τα σχέδια τους πρέπει να έχουν ως βάση ότι το 50% των εργαζομένων αμείβεται με μικτό εισόδημα 800 ευρώ και το «κλειδί» των εξελίξεων θα κριθεί από το ποσοστό της ανεργίας το οποίο για φέτος το προσδιορίζει στο 22%.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι στην περίπτωση που η ανεργία ανέβει στο 23% θα «ρίξει» την κατανάλωση 0,5%.
Η IRI πράγματι κατέγραψε το «σφυγμό» της εγχώριας αγοράς και στη ουσία των καταναλωτών που να σημειωθεί διαχειρίζονται μόλις το ποσό των 20 ευρώ για τις αγορές του μήνα.
Η αξία για ένα μέσο καλάθι αγορών υπολογίζεται σε αυτά τα επίπεδα όταν πριν από την κρίση ήταν στα 100 ευρώ και στην είσοδο της οικονομικής κρίσης μειώθηκε στα 50 ευρώ για να περιορισθεί στα 20 ευρώ.
Ο εμπορικός διευθυντής της IRI είχε μόνο δυσάρεστες προβλέψεις για τη φετινή χρονιά ενώ σχολίασε τις προσδοκίες για ανάπτυξη , λέγοντας ότι δεν τη βλέπουμε ούτε με …κιάλια .
Τα πρώτα δείγματα του 2017 είναι αρνητικά.
Ο Ιανουάριος εμφάνισε πτώση 10% στο σύνολο της αγοράς ενώ ο Φεβρουάριος έκλεισε με θετικό πρόσημο 2,9% σε σχέση με πέρυσι.
Το θετικό πρόσημο προήλθε διότι την τρίτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου είχε άνοδο 11,3% καθώς τα νοικοκυριά έκαναν στοκ αποθεμάτων πιθανόν λόγω της αβεβαιότητας των διαπραγματεύσεων για τη 2 αξιολόγηση ενώ στις προηγούμενες εβδομάδες είχαν αρνητικό πρόσημο.
Ο Μάρτιος εμφανίζει πτώση χωρίς όμως να δώσει αριθμούς.
Η πρόβλεψη της IRI για το 2017 είναι αρνητική αναμένοντας πτώση -3,6% της κατανάλωσης.
Με ανώτατη πρόβλεψη το -4,4% και με χαμηλότερη το -2,9%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση -6,5% ήταν σοκ για την αγορά το 2016.
Ο κ. Μπορέτος αποκάλυψε ότι τη διετία 2016-2017 θα χαθούν από την αγορά από 500 έως 600 εκατ. ευρώ.
Το στοιχείο που «τρόμαξε» τα στελέχη της αγοράς ήταν ότι η αξία της αγοράς μειώθηκε 10,5% και η αξία της κατηγορίας των τροφίμων μειώθηκε 8,7%.
Οι φόροι «σκοτώνουν» την αγορά ήταν το συμπέρασμα όλων που συμμετείχαν στην ενημέρωση.
Τον Ιούνιο του 2016 με τους νέους συντελεστές η κατανάλωση μειώθηκε 7,4% και τον αντίστοιχο του 2015 σημειώθηκε πτώση 2,5% λόγω επιβολής νέων φόρων.
Ωστόσο παρά την πτώση της κατανάλωσης οι τιμές σημείωσαν άνοδο 2,4% που ένα σημαντικό ποσοστό οφείλεται στην επιβολή των φόρων για το 2016.
Οι αλυσίδες σουπερ μάρκετ για να διατηρήσουν τα μερίδια τους ή για να κερδίσουν μερίδια, συνεχίσουν πιο επιθετικά τη διαφημιστική τους δαπάνη που αναμένεται να είναι αυξημένη έως 5% σε σχέση με το 2016.
Τα στελέχη που συμμετείχαν στην εκδήλωση έλεγαν ότι θα συνεχισθούν οι προσφορές για την προσέλκυση πελατείας καθώς είναι ο μόνος τρόπος να παραμείνει «ζωντανή» η αγορά.
Ο συντελεστής που θα φέρει ανακατατάξεις στην αγορά είναι η νέα εταιρεία Υπεραγορές του ομίλου Σκλαβενίτη, που θα δώσει μάχη να κερδίσει εκ νέου την πελατεία που έφυγε από τον όμιλο Μαρινόπουλο το δεύτερο εξάμηνο του 2016. Τέλος να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές λόγω του περιορισμένου εισοδήματος έχουν γίνει «επισκέπτες» στα καταστήματα αλυσίδων σουπερ μάρκετ αναζητώντας καλύτερες τιμές.
Η συμπεριφορά τους επηρεάζεται από τη σεναριολογία των φόρων και τα σενάρια που εμφανίζονται στο προσκήνιο που έχουν ως περιεχόμενο το ενδεχόμενο Grexit.
Το περιβάλλον αυτό συντελεί στη μείωση της κατανάλωσης και στα λιγότερα έσοδα για τα κρατικά ταμεία.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Την άποψη αυτή διατύπωσαν σε meeting που διοργάνωσε χθες η IRI όπου παρουσιάστηκαν οι τάσεις της αγοράς από τον αναπληρωτή διευθύνων σύμβουλο και εμπορικό διευθυντή της εταιρείας κ. Παναγιώτη Μπορέτο.
Τα στοιχεία της IRI πραγματικά δείχνουν ένα επίσης δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και πολλά απαισιόδοξα στοιχεία, τα οποία όμως πρέπει να τα διαχειριστούν τα επιτελεία των αλυσίδων σουπερ μάρκετ.
Ο κ. Παναγιώτης Μπορέτο είπε ότι τα σχέδια τους πρέπει να έχουν ως βάση ότι το 50% των εργαζομένων αμείβεται με μικτό εισόδημα 800 ευρώ και το «κλειδί» των εξελίξεων θα κριθεί από το ποσοστό της ανεργίας το οποίο για φέτος το προσδιορίζει στο 22%.
Ο ίδιος διευκρίνισε ότι στην περίπτωση που η ανεργία ανέβει στο 23% θα «ρίξει» την κατανάλωση 0,5%.
Η IRI πράγματι κατέγραψε το «σφυγμό» της εγχώριας αγοράς και στη ουσία των καταναλωτών που να σημειωθεί διαχειρίζονται μόλις το ποσό των 20 ευρώ για τις αγορές του μήνα.
Η αξία για ένα μέσο καλάθι αγορών υπολογίζεται σε αυτά τα επίπεδα όταν πριν από την κρίση ήταν στα 100 ευρώ και στην είσοδο της οικονομικής κρίσης μειώθηκε στα 50 ευρώ για να περιορισθεί στα 20 ευρώ.
Ο εμπορικός διευθυντής της IRI είχε μόνο δυσάρεστες προβλέψεις για τη φετινή χρονιά ενώ σχολίασε τις προσδοκίες για ανάπτυξη , λέγοντας ότι δεν τη βλέπουμε ούτε με …κιάλια .
Τα πρώτα δείγματα του 2017 είναι αρνητικά.
Ο Ιανουάριος εμφάνισε πτώση 10% στο σύνολο της αγοράς ενώ ο Φεβρουάριος έκλεισε με θετικό πρόσημο 2,9% σε σχέση με πέρυσι.
Το θετικό πρόσημο προήλθε διότι την τρίτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου είχε άνοδο 11,3% καθώς τα νοικοκυριά έκαναν στοκ αποθεμάτων πιθανόν λόγω της αβεβαιότητας των διαπραγματεύσεων για τη 2 αξιολόγηση ενώ στις προηγούμενες εβδομάδες είχαν αρνητικό πρόσημο.
Ο Μάρτιος εμφανίζει πτώση χωρίς όμως να δώσει αριθμούς.
Η πρόβλεψη της IRI για το 2017 είναι αρνητική αναμένοντας πτώση -3,6% της κατανάλωσης.
Με ανώτατη πρόβλεψη το -4,4% και με χαμηλότερη το -2,9%.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η πτώση -6,5% ήταν σοκ για την αγορά το 2016.
Ο κ. Μπορέτος αποκάλυψε ότι τη διετία 2016-2017 θα χαθούν από την αγορά από 500 έως 600 εκατ. ευρώ.
Το στοιχείο που «τρόμαξε» τα στελέχη της αγοράς ήταν ότι η αξία της αγοράς μειώθηκε 10,5% και η αξία της κατηγορίας των τροφίμων μειώθηκε 8,7%.
Οι φόροι «σκοτώνουν» την αγορά ήταν το συμπέρασμα όλων που συμμετείχαν στην ενημέρωση.
Τον Ιούνιο του 2016 με τους νέους συντελεστές η κατανάλωση μειώθηκε 7,4% και τον αντίστοιχο του 2015 σημειώθηκε πτώση 2,5% λόγω επιβολής νέων φόρων.
Ωστόσο παρά την πτώση της κατανάλωσης οι τιμές σημείωσαν άνοδο 2,4% που ένα σημαντικό ποσοστό οφείλεται στην επιβολή των φόρων για το 2016.
Οι αλυσίδες σουπερ μάρκετ για να διατηρήσουν τα μερίδια τους ή για να κερδίσουν μερίδια, συνεχίσουν πιο επιθετικά τη διαφημιστική τους δαπάνη που αναμένεται να είναι αυξημένη έως 5% σε σχέση με το 2016.
Τα στελέχη που συμμετείχαν στην εκδήλωση έλεγαν ότι θα συνεχισθούν οι προσφορές για την προσέλκυση πελατείας καθώς είναι ο μόνος τρόπος να παραμείνει «ζωντανή» η αγορά.
Ο συντελεστής που θα φέρει ανακατατάξεις στην αγορά είναι η νέα εταιρεία Υπεραγορές του ομίλου Σκλαβενίτη, που θα δώσει μάχη να κερδίσει εκ νέου την πελατεία που έφυγε από τον όμιλο Μαρινόπουλο το δεύτερο εξάμηνο του 2016. Τέλος να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές λόγω του περιορισμένου εισοδήματος έχουν γίνει «επισκέπτες» στα καταστήματα αλυσίδων σουπερ μάρκετ αναζητώντας καλύτερες τιμές.
Η συμπεριφορά τους επηρεάζεται από τη σεναριολογία των φόρων και τα σενάρια που εμφανίζονται στο προσκήνιο που έχουν ως περιεχόμενο το ενδεχόμενο Grexit.
Το περιβάλλον αυτό συντελεί στη μείωση της κατανάλωσης και στα λιγότερα έσοδα για τα κρατικά ταμεία.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών