Τα μέτρα αυτά είναι επιπρόσθετα των 113 μεταρρυθμίσεων που θα πρέπει να υλοποιήσει η Αθήνα έως τον Αύγουστο του 2018 ώστε να συνεχιστεί η εισροή των κεφαλαίων από τον ESM...
Τον… διάβολο που κρυβόταν στα ψιλά γράμματα της συμφωνίας της κυβέρνησης με τους θεσμούς αποκαλύπτει η έκθεση συμμόρφωσης που έδωσε χθες 23 Ιουνίου 2017 στην δημοσιότητα η Κομισιόν.
Ποιος είναι αυτός;
Ποιος άλλος από τα νέα σκληρά μέτρα που ζητούν οι δανειστές για το 2018 προκειμένου να καλυφθεί το «κενό» των 535 εκατ. ευρώ.
Τα μέτρα αυτά είναι επιπρόσθετα των 113 μεταρρυθμίσεων που θα πρέπει να υλοποιήσει η Αθήνα έως τον Αύγουστο του 2018 ώστε να συνεχιστεί η εισροή των κεφαλαίων από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας ESM.
Πιο συγκεκριμένα οι θεσμοί πιέζουν, μεταξύ άλλων, για την άμεση εφαρμογή του μέτρου της κινητικότητας στο δημόσιο τομέα, την ολοκλήρωση του επανυπολογισμού των συντάξεων, για νέες περικοπές σε οικογενειακά και αναπηρικά επιδόματα, την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου για την προκήρυξη απεργιών έως τον Οκτώβριο, την κατάργηση των φοροαπαλλαγών που έχουν ξεμείνει από τα προηγούμενα μνημόνια και για άλλες τέτοιες ευχάριστες μεταρρυθμίσεις…
Η έκθεση της Κομισιόν ορίζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η αξιολόγηση τον Αύγουστο του 2018. Συγκεκριμένα τον πρώτο βιολί σε αυτή θα είναι και πάλι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το οποίο να κρίνει ανεπαρκής την υλοποίηση του μνημονίου τότε θα μπει σε εφαρμογή το κακό σενάριο για την Ελλάδα:
Οι περικοπές σε συντάξεις και αφορολόγητο θα ξεκινήσουν ταυτόχρονα από το 2019 και όχι με ένα χρόνο διαφορά.
Με τον ίδιο τρόπο θα καθοριστεί εάν θα πρέπει να εφαρμοστούν και σε ποιο βαθμό τα αντίμετρα που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση.
Το χειρότερο, όμως, από όλα είναι ότι στο βασικό σενάριο της έκθεσης έχει ανεβεί ο πήχης των πρωτογενών πλεονασμάτων για την περίοδο 2023-2060 από το 2%, που προέβλεπε η απόφαση του Eurogroup, στο 2,2% του ΑΕΠ, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερη λιτότητα.
Το σενάριο προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 3% το 2023, 2,5% το 2024 και 2,2% τα επόμενα χρόνια.
Επίσης, από το τρίτο πρόγραμμα των 86 δισ. θα περισσέψουν 27,4 δισ ευρώ λόγω μικρότερων αναγκών ανακεφαλαιοποίησης και μεγαλύτερων πλεονασμάτων.
Ένα «μαξιλάρι» 9 δισ ευρώ στο τέλος του προγράμματος μπορεί να καλύψει τις δανειακές ανάγκες για περίπου 10 μήνες.
Επιπλέον, η Κομισιόν εντοπίζει τέσσερα προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης που δεν έχουν ολοκληρωθεί, αν και διευκρινίζεται πως αυτό δεν θα εμποδίσει την εκταμίευση της δόσης των 8,5 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για την επέκταση της εθελοντικής φορολόγησης των εφοπλιστών και για το 2018, τον επανυπολογισμό και την εκκαθάριση των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης, την προκήρυξη του διαγωνισμού για τον ΔΕΣΦΑ και το νέο πλαίσιο για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων.
Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Ποιος είναι αυτός;
Ποιος άλλος από τα νέα σκληρά μέτρα που ζητούν οι δανειστές για το 2018 προκειμένου να καλυφθεί το «κενό» των 535 εκατ. ευρώ.
Τα μέτρα αυτά είναι επιπρόσθετα των 113 μεταρρυθμίσεων που θα πρέπει να υλοποιήσει η Αθήνα έως τον Αύγουστο του 2018 ώστε να συνεχιστεί η εισροή των κεφαλαίων από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας ESM.
Πιο συγκεκριμένα οι θεσμοί πιέζουν, μεταξύ άλλων, για την άμεση εφαρμογή του μέτρου της κινητικότητας στο δημόσιο τομέα, την ολοκλήρωση του επανυπολογισμού των συντάξεων, για νέες περικοπές σε οικογενειακά και αναπηρικά επιδόματα, την αλλαγή του συνδικαλιστικού νόμου για την προκήρυξη απεργιών έως τον Οκτώβριο, την κατάργηση των φοροαπαλλαγών που έχουν ξεμείνει από τα προηγούμενα μνημόνια και για άλλες τέτοιες ευχάριστες μεταρρυθμίσεις…
Η έκθεση της Κομισιόν ορίζει επίσης τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η αξιολόγηση τον Αύγουστο του 2018. Συγκεκριμένα τον πρώτο βιολί σε αυτή θα είναι και πάλι το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, το οποίο να κρίνει ανεπαρκής την υλοποίηση του μνημονίου τότε θα μπει σε εφαρμογή το κακό σενάριο για την Ελλάδα:
Οι περικοπές σε συντάξεις και αφορολόγητο θα ξεκινήσουν ταυτόχρονα από το 2019 και όχι με ένα χρόνο διαφορά.
Με τον ίδιο τρόπο θα καθοριστεί εάν θα πρέπει να εφαρμοστούν και σε ποιο βαθμό τα αντίμετρα που έχει θεσπίσει η κυβέρνηση.
Το χειρότερο, όμως, από όλα είναι ότι στο βασικό σενάριο της έκθεσης έχει ανεβεί ο πήχης των πρωτογενών πλεονασμάτων για την περίοδο 2023-2060 από το 2%, που προέβλεπε η απόφαση του Eurogroup, στο 2,2% του ΑΕΠ, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερη λιτότητα.
Το σενάριο προβλέπει πρωτογενές πλεόνασμα 3% το 2023, 2,5% το 2024 και 2,2% τα επόμενα χρόνια.
Επίσης, από το τρίτο πρόγραμμα των 86 δισ. θα περισσέψουν 27,4 δισ ευρώ λόγω μικρότερων αναγκών ανακεφαλαιοποίησης και μεγαλύτερων πλεονασμάτων.
Ένα «μαξιλάρι» 9 δισ ευρώ στο τέλος του προγράμματος μπορεί να καλύψει τις δανειακές ανάγκες για περίπου 10 μήνες.
Επιπλέον, η Κομισιόν εντοπίζει τέσσερα προαπαιτούμενα της δεύτερης αξιολόγησης που δεν έχουν ολοκληρωθεί, αν και διευκρινίζεται πως αυτό δεν θα εμποδίσει την εκταμίευση της δόσης των 8,5 δισ. ευρώ.
Πρόκειται για την επέκταση της εθελοντικής φορολόγησης των εφοπλιστών και για το 2018, τον επανυπολογισμό και την εκκαθάριση των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης, την προκήρυξη του διαγωνισμού για τον ΔΕΣΦΑ και το νέο πλαίσιο για τη χρηματοδότηση των πολιτικών κομμάτων.
Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών