Τελευταία Νέα
Οικονομία

XRTC: Η ακτοπλοϊκή αγορά πληρώνει το κόστος ακραίων ανταγωνιστικών πρακτικών του παρελθόντος

XRTC: Η ακτοπλοϊκή αγορά πληρώνει το κόστος ακραίων ανταγωνιστικών πρακτικών του παρελθόντος
Οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και την ελληνική ακτοπλοΐα
Η ακτοπλοϊκή αγορά -σε μεγάλο βαθμό- πληρώνει το κόστος ακραίων ανταγωνιστικών πρακτικών του παρελθόντος που οδήγησαν σε υπερπροσφορά χωρητικότητας που συνοδεύτηκε από υψηλό κόστος κεφαλαίου (νέα πλοία) και ναύλους εισιτηρίων με μηδενικά ή και αρνητικά περιθώρια κέρδους, επισήμανε ο επικεφαλής της XRTC, Γιώργος Ξηραδάκης, παρουσιάζοντας την 16η ετήσια μελέτη για την ελληνική ακτοπλοΐα 2017, με τίτλο «Η αγορά σε λήθαργο αναμένοντας προοπτικές».
Όπως είπε, οποιοσδήποτε σχεδιασμός ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και την ελληνική ακτοπλοΐα, προσφέροντας κίνητρα ανάπτυξής της, καθώς υπάρχει ανάγκη ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού του ακτοπλοϊκού δικτύου.
Ο επικεφαλής της XRTC τόνισε ότι όλα αυτά τα χρόνια η ακτοπλοΐα αποτελεί τον βασικό παράγοντα συνοχής του ελληνικού κράτους καθώς τα πλοία κάθε χρόνο εκτελούν 40.000 χιλιάδες δρομολόγια μεταφέροντας 46 εκατομμύρια επιβάτες και 10 με 12 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων, συνδέοντας 100 νησιά με τα νεότερα και πιο σύγχρονα πλοία της ΕΕ.
Ο κ. Ξηραδάκης τόνισε επίσης, ότι η αγορά θα πρέπει να προσέξει να μην οδηγηθεί πλέον στο άλλο άκρο δημιουργίας μονοπωλιακών εταιρικών σχημάτων διοίκησης, ενώ και το θεσμικό πλαίσιο θα πρέπει να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια των εταιρειών του κλάδου για τον επαναπροσδιορισμό του ακτοπλοϊκού προϊόντος.
Ο κ. Ξηραδάκης είπε ότι το γεγονός ότι ένας τραπεζικός όμιλος (σημ. Τράπεζα Πειραιώς) έχει συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο των τριών εκ των τεσσάρων συστημικών παικτών του ακτοπλοϊκού κλάδου, αποτελεί «ένα φαινόμενο που θα πρέπει να απασχολήσει όλους».
Ανέφερε επίσης, ότι η εμφάνιση νέων παικτών σε ορισμένες γραμμές, αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο για τον ανταγωνισμό, ωστόσο συμπλήρωσε ότι στην παρούσα φάση, το μέγεθος αυτών δεν είναι ικανό στο να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα τους και είναι πολύ πιθανό να έχουμε μια κινητικότητα αγοραπωλησιών από μικρά σχήματα.
Συμπλήρωσε εξάλλου, ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που συνεχίζουν το δύσκολο έργο τους σε ένα αντίξοο οικονομικό περιβάλλον, θα πρέπει να προχωρήσουν σε αναθεωρήσεις των τιμολογιακών πολιτικών τους με επαναπροσδιορισμό του προσφερόμενου ακτοπλοϊκού προϊόντος, δίνοντας έμφαση στη συνολική εμπειρία του πελάτη που σχετίζεται, όχι μόνο με την ποιότητα του πλοίου, αλλά και με τις υπηρεσίες που παρέχει το εισιτήριο πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση του ταξιδιού.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης