Η επιχειρηματική αποστολή επισκέφθηκε διαδοχικά τέσσερις ασιατικές μεγαλουπόλεις, το Τόκυο στις 25 και 26/9, το Πεκίνο στις 27/9, τη Σαγκάη στις 28/9 και την Ταϊπέι στις 29/9.
Ιδιαίτερα έντονο είναι για τα ελληνικά ποιοτικά προϊόντα το ενδιαφέρον που εκδήλωσαν εισαγωγείς και διανομείς της ασιατικής αγοράς κατά τη διάρκεια των επαφών που είχε η επιχειρηματική αποστολή στην Ασία, η οποία διοργανώθηκε από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο σε συνεργασία με το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο.
Η αποστολή είχε στόχο την προώθηση επιλεγμένων ελληνικών καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών στους μεγάλους καταναλωτικούς πληθυσμούς της Ασιατικής Ηπείρου, την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος για αναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα και την αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού από την Ασία.
Με προσεκτικά σχεδιασμένο, πλούσιο σε επαφές και συνεκτικό πρόγραμμα, η Αποστολή επισκέφθηκε διαδοχικά τέσσερις ασιατικές μεγαλουπόλεις, το Τόκυο στις 25 και 26/9, το Πεκίνο στις 27/9, τη Σαγκάη στις 28/9 και την Ταϊπέι στις 29/9.
Μετείχαν από τον κλάδο των τροφίμων η εταιρία ELEA CRETA που παρουσίασε σειρά προϊόντων ελαιολάδου, κρασί και μέλι, η ENNEA, με παρθένο ελαιόλαδο και ελιές, η ARDUSTECH με καινοτομικό προϊόν ελαιολάδου από σκόνη, ο όμιλος PHARMEX (HELENVITA/SUPERBREAKFAST) από τον χώρο των καλλυντικών και συμπληρωμάτων διατροφής, η εταιρία ERGOEPISKEVES που παρουσίασε ένα σημαντικό επενδυτικό σχέδιο για ιαματικό τουρισμό στην Κρήτη, βίλες και ξενοδοχειακή μονάδα, καθώς και ο ταξιδιωτικός Οργανισμός ARGO TRAVEL, που ήδη έχει παρουσία σε 2 χώρες της Ασίας.
Στο Τόκυο με φροντίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελληνικής Πρεσβείας, οργανώθηκαν 26 συναντήσεις τόσο στα γραφεία Ιαπωνικών εταιριών όσο και στην Ελληνική Πρεσβεία, στο Πεκίνο το Γραφείο ΟΕΥ είχε προετοιμάσει 33 Β2Β συναντήσεις στο German Centre for Industry and Trade, στη Σαγκάη που είναι η καρδιά της Κινεζικής οικονομίας, το αντίστοιχο Γραφείο ΟΕΥ εξασφάλισε 65 συναντήσεις που φιλοξενήθηκαν στο τοπικό Διμερές Γερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, ενώ στην Ταϊπέι της Ταιβάν πραγματοποιήθηκαν 48 επαφές Β2Β με τα μέλη του Chinese International Economic Cooperation Association (CIECA).
Οι ελληνικές εταιρίες έμειναν ικανοποιημένες από την επίσκεψη αυτή και αξιολόγησαν ως σημαντικές και με προοπτική συνέχειας το 1/3 τουλάχιστον των αρχικών επαφών που είχαν.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους και από τα μηνύματα που εισέπραξαν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον από εισαγωγείς και διανομείς για ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, τα οποία με μακροχρόνια στρατηγική, επιλεγμένη στόχευση και κατάλληλη προβολή μπορούν να επικρατήσουν του ανταγωνισμού και να κερδίσουν την προτίμηση των Ασιατών καταναλωτών. Δεδομένου ότι χρειάζεται αρκετός χρόνος για την ωρίμανση συζητήσεων και διαπραγματεύσεων με τους Ασιάτες, απαιτείται υπομονή, επιμονή, καλλιέργεια σχέσεων και σταδιακή εξασφάλιση εμπιστοσύνης των εταίρων που σε συνδυασμό με την αποδοχή του ελληνικού στοιχείου και την εκτίμηση των λαών της Ασίας για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό μπορούν να αποφέρουν σημαντικά μεγέθη πωλήσεων.
Από τις συζητήσεις διαπιστώθηκε η ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε μεγάλες πλατφόρμες, η προοπτική περαιτέρω αύξησης των Κινέζων επισκεπτών και ειδικότερα των νέων ζευγαριών σε ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς χάρη και στη νέα απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας-Πεκίνου, καθώς και το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ακίνητα στην Ελλάδα με πρόσθετο κίνητρο την απόκτηση πενταετούς βίζας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε συνέχεια της πρωτοβουλίας συμφωνήθηκε με τα τοπικά Διμερή Γερμανικά Επιμελητήρια, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Σαγκάης (CCPIT-Shanghai) και τους Φορείς της Ταιβάν, Ένωση Εισαγωγέων- Εξαγωγέων και CIECA, να οργανωθούν στο μέλλον και άλλες ολιγομελείς αποστολές ελληνικών εταιριών για Β2Β, καθώς και επισκέψεις εταιριών με ατομικό πρόγραμμα, όπως και αντίστοιχα υποδοχή Ασιατικών εταιριών στην Ελλάδα.
Η επιχειρηματική αποστολή, όπως και άλλες που θα ακολουθήσουν, εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού επιμελητηρίου για νέες δράσεις εξωστρέφειας σε δυναμικές και αναπτυσσόμενες αγορές.
www.bankingnews.gr
Η αποστολή είχε στόχο την προώθηση επιλεγμένων ελληνικών καταναλωτικών προϊόντων και υπηρεσιών στους μεγάλους καταναλωτικούς πληθυσμούς της Ασιατικής Ηπείρου, την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος για αναπτυξιακά έργα στην Ελλάδα και την αύξηση του εισερχόμενου τουρισμού από την Ασία.
Με προσεκτικά σχεδιασμένο, πλούσιο σε επαφές και συνεκτικό πρόγραμμα, η Αποστολή επισκέφθηκε διαδοχικά τέσσερις ασιατικές μεγαλουπόλεις, το Τόκυο στις 25 και 26/9, το Πεκίνο στις 27/9, τη Σαγκάη στις 28/9 και την Ταϊπέι στις 29/9.
Μετείχαν από τον κλάδο των τροφίμων η εταιρία ELEA CRETA που παρουσίασε σειρά προϊόντων ελαιολάδου, κρασί και μέλι, η ENNEA, με παρθένο ελαιόλαδο και ελιές, η ARDUSTECH με καινοτομικό προϊόν ελαιολάδου από σκόνη, ο όμιλος PHARMEX (HELENVITA/SUPERBREAKFAST) από τον χώρο των καλλυντικών και συμπληρωμάτων διατροφής, η εταιρία ERGOEPISKEVES που παρουσίασε ένα σημαντικό επενδυτικό σχέδιο για ιαματικό τουρισμό στην Κρήτη, βίλες και ξενοδοχειακή μονάδα, καθώς και ο ταξιδιωτικός Οργανισμός ARGO TRAVEL, που ήδη έχει παρουσία σε 2 χώρες της Ασίας.
Στο Τόκυο με φροντίδα του Γραφείου ΟΕΥ της Ελληνικής Πρεσβείας, οργανώθηκαν 26 συναντήσεις τόσο στα γραφεία Ιαπωνικών εταιριών όσο και στην Ελληνική Πρεσβεία, στο Πεκίνο το Γραφείο ΟΕΥ είχε προετοιμάσει 33 Β2Β συναντήσεις στο German Centre for Industry and Trade, στη Σαγκάη που είναι η καρδιά της Κινεζικής οικονομίας, το αντίστοιχο Γραφείο ΟΕΥ εξασφάλισε 65 συναντήσεις που φιλοξενήθηκαν στο τοπικό Διμερές Γερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, ενώ στην Ταϊπέι της Ταιβάν πραγματοποιήθηκαν 48 επαφές Β2Β με τα μέλη του Chinese International Economic Cooperation Association (CIECA).
Οι ελληνικές εταιρίες έμειναν ικανοποιημένες από την επίσκεψη αυτή και αξιολόγησαν ως σημαντικές και με προοπτική συνέχειας το 1/3 τουλάχιστον των αρχικών επαφών που είχαν.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους και από τα μηνύματα που εισέπραξαν υπάρχει πραγματικό ενδιαφέρον από εισαγωγείς και διανομείς για ποιοτικά ελληνικά προϊόντα, τα οποία με μακροχρόνια στρατηγική, επιλεγμένη στόχευση και κατάλληλη προβολή μπορούν να επικρατήσουν του ανταγωνισμού και να κερδίσουν την προτίμηση των Ασιατών καταναλωτών. Δεδομένου ότι χρειάζεται αρκετός χρόνος για την ωρίμανση συζητήσεων και διαπραγματεύσεων με τους Ασιάτες, απαιτείται υπομονή, επιμονή, καλλιέργεια σχέσεων και σταδιακή εξασφάλιση εμπιστοσύνης των εταίρων που σε συνδυασμό με την αποδοχή του ελληνικού στοιχείου και την εκτίμηση των λαών της Ασίας για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό μπορούν να αποφέρουν σημαντικά μεγέθη πωλήσεων.
Από τις συζητήσεις διαπιστώθηκε η ραγδαία εξάπλωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων σε μεγάλες πλατφόρμες, η προοπτική περαιτέρω αύξησης των Κινέζων επισκεπτών και ειδικότερα των νέων ζευγαριών σε ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς χάρη και στη νέα απευθείας αεροπορική σύνδεση Αθήνας-Πεκίνου, καθώς και το ενδιαφέρον για επενδύσεις σε ακίνητα στην Ελλάδα με πρόσθετο κίνητρο την απόκτηση πενταετούς βίζας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε συνέχεια της πρωτοβουλίας συμφωνήθηκε με τα τοπικά Διμερή Γερμανικά Επιμελητήρια, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Σαγκάης (CCPIT-Shanghai) και τους Φορείς της Ταιβάν, Ένωση Εισαγωγέων- Εξαγωγέων και CIECA, να οργανωθούν στο μέλλον και άλλες ολιγομελείς αποστολές ελληνικών εταιριών για Β2Β, καθώς και επισκέψεις εταιριών με ατομικό πρόγραμμα, όπως και αντίστοιχα υποδοχή Ασιατικών εταιριών στην Ελλάδα.
Η επιχειρηματική αποστολή, όπως και άλλες που θα ακολουθήσουν, εντάσσεται στο πλαίσιο της πολιτικής του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού επιμελητηρίου για νέες δράσεις εξωστρέφειας σε δυναμικές και αναπτυσσόμενες αγορές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών