Οι οδηγίες για τις αγορές χρηματοπιστωτικών MiFID II βασίζονται εκτενώς σε ένα σύνολο κανόνων του 2007
Η Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών (ESMA) δημοσίευσε μία ενημερωμένη έκδοση της οδηγίας MiFID II για μετοχές και ομόλογα.
Το δεύτερο κομμάτι μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αγορές μετοχών, ομολόγων, εμπορευμάτων και παραγώγων τίθεται σε ισχύ στις 3 Ιανουαρίου 2018.
Αυτή η επικαιροποιημένη έκδοση αντικατοπτρίζει κατά κύριο λόγο την κλιμάκωση της ταξινόμησης των μέσων και των συναφών παραμέτρων και την εκ νέου υποβολή δεδομένων από ορισμένους τόπους διαπραγμάτευσης.
Αυτή η νέα έκδοση θα χρησιμοποιηθεί από τους συμμετέχοντες στην αγορά, τις υποδομές και τις αρχές στο πλαίσιο του νέου ρυθμιστικού πλαισίου από τις 3 Ιανουαρίου 2018.
Τα εκτελεστικά μέτρα της MiFID II σχετικά με τη διαφάνεια για τα χρηματοπιστωτικά μέσα, απαιτούν από τους συναλλασσόμενους να υπολογίζουν και να δημοσιεύουν τους υπολογισμούς διαφάνειας σχετικά με τα χρηματοπιστωτικά μέσα, πριν από την ημερομηνία εφαρμογής.
Οι οδηγίες για τις αγορές χρηματοπιστωτικών MiFID II βασίζονται εκτενώς σε ένα σύνολο κανόνων του 2007, επεκτείνοντας τις απαιτήσεις διαφάνειας πέραν των μετοχών σε ομόλογα, βασικά προϊόντα και παράγωγα.
Βελτιώνει την προστασία των επενδυτών, για να εφαρμόσει τα διδάγματα από την οικονομική κρίση 2007-2009 και να ενισχύσει την εποπτεία σε επίπεδο ΕΕ.
Τα κύρια στοιχεία:
* Νέες απαιτήσεις διαφάνειας για τις πλατφόρμες διαπραγμάτευσης στην ευρύτερη αγορά, που θα καθορίζει ποιες τιμές προσφέρονται έτσι ώστε οι επενδυτές να μπορούν να εξασφαλίσουν ότι παίρνουν την καλύτερη διαπραγμάτευση.
* Ένα ευρύτερο φάσμα συναλλαγών πρέπει να αναφέρεται στις ρυθμιστικές αρχές σε πιο τυποποιημένη μορφή.
Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν από τις ρυθμιστικές αρχές για να εντοπίσουν τις παραβιάσεις της αγοράς και οι επενδυτές να επισημάνουν λιγότερο ανταγωνιστικές τιμές.
* Η συναλλαγή μέσω τηλεφώνου αντικαταστάθηκε με ηλεκτρονικές πλατφόρμες σε ομόλογα και εξωχρηματιστηριακά παράγωγα για την ενίσχυση της διαφάνειας.
* Η συστηματική αντιστοίχιση των εντολών αγοράς και πώλησης μετοχών μέσα σε μια τράπεζα θα ρυθμίζεται αυστηρότερα.
* Οι συναλλαγές υψηλής συχνότητας ή οι τελευταίοι γρήγοροι κανόνες συναλλαγών θα ενημερώνονται.
* Η ελεγκτική αρχή των χρεογράφων της ΕΕ η ESMA αποκτά εξουσίες για τον περιορισμό ή την απαγόρευση χρηματοοικονομικών προϊόντων που είναι επιβλαβή.
* Οι τράπεζες και οι σύμβουλοι πρέπει να είναι σαφείς σχετικά με τον τύπο του επενδυτή που είναι κατάλληλος για ένα προϊόν.
* Οι διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων πρέπει να είναι σαφείς στους πελάτες, σχετικά με το ποιος πληρώνει για την έρευνα μετοχών που λαμβάνουν από τις τράπεζες.
* Όρια θέσης ή μεγέθους για το πόσο ένα εμπόρευμα μπορεί να ασκήσει «παράλογη» επιρροή στις τιμές της αγοράς.
www.bankingnews.gr
Το δεύτερο κομμάτι μεταρρυθμίσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για αγορές μετοχών, ομολόγων, εμπορευμάτων και παραγώγων τίθεται σε ισχύ στις 3 Ιανουαρίου 2018.
Αυτή η επικαιροποιημένη έκδοση αντικατοπτρίζει κατά κύριο λόγο την κλιμάκωση της ταξινόμησης των μέσων και των συναφών παραμέτρων και την εκ νέου υποβολή δεδομένων από ορισμένους τόπους διαπραγμάτευσης.
Αυτή η νέα έκδοση θα χρησιμοποιηθεί από τους συμμετέχοντες στην αγορά, τις υποδομές και τις αρχές στο πλαίσιο του νέου ρυθμιστικού πλαισίου από τις 3 Ιανουαρίου 2018.
Τα εκτελεστικά μέτρα της MiFID II σχετικά με τη διαφάνεια για τα χρηματοπιστωτικά μέσα, απαιτούν από τους συναλλασσόμενους να υπολογίζουν και να δημοσιεύουν τους υπολογισμούς διαφάνειας σχετικά με τα χρηματοπιστωτικά μέσα, πριν από την ημερομηνία εφαρμογής.
Οι οδηγίες για τις αγορές χρηματοπιστωτικών MiFID II βασίζονται εκτενώς σε ένα σύνολο κανόνων του 2007, επεκτείνοντας τις απαιτήσεις διαφάνειας πέραν των μετοχών σε ομόλογα, βασικά προϊόντα και παράγωγα.
Βελτιώνει την προστασία των επενδυτών, για να εφαρμόσει τα διδάγματα από την οικονομική κρίση 2007-2009 και να ενισχύσει την εποπτεία σε επίπεδο ΕΕ.
Τα κύρια στοιχεία:
* Νέες απαιτήσεις διαφάνειας για τις πλατφόρμες διαπραγμάτευσης στην ευρύτερη αγορά, που θα καθορίζει ποιες τιμές προσφέρονται έτσι ώστε οι επενδυτές να μπορούν να εξασφαλίσουν ότι παίρνουν την καλύτερη διαπραγμάτευση.
* Ένα ευρύτερο φάσμα συναλλαγών πρέπει να αναφέρεται στις ρυθμιστικές αρχές σε πιο τυποποιημένη μορφή.
Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν από τις ρυθμιστικές αρχές για να εντοπίσουν τις παραβιάσεις της αγοράς και οι επενδυτές να επισημάνουν λιγότερο ανταγωνιστικές τιμές.
* Η συναλλαγή μέσω τηλεφώνου αντικαταστάθηκε με ηλεκτρονικές πλατφόρμες σε ομόλογα και εξωχρηματιστηριακά παράγωγα για την ενίσχυση της διαφάνειας.
* Η συστηματική αντιστοίχιση των εντολών αγοράς και πώλησης μετοχών μέσα σε μια τράπεζα θα ρυθμίζεται αυστηρότερα.
* Οι συναλλαγές υψηλής συχνότητας ή οι τελευταίοι γρήγοροι κανόνες συναλλαγών θα ενημερώνονται.
* Η ελεγκτική αρχή των χρεογράφων της ΕΕ η ESMA αποκτά εξουσίες για τον περιορισμό ή την απαγόρευση χρηματοοικονομικών προϊόντων που είναι επιβλαβή.
* Οι τράπεζες και οι σύμβουλοι πρέπει να είναι σαφείς σχετικά με τον τύπο του επενδυτή που είναι κατάλληλος για ένα προϊόν.
* Οι διαχειριστές περιουσιακών στοιχείων πρέπει να είναι σαφείς στους πελάτες, σχετικά με το ποιος πληρώνει για την έρευνα μετοχών που λαμβάνουν από τις τράπεζες.
* Όρια θέσης ή μεγέθους για το πόσο ένα εμπόρευμα μπορεί να ασκήσει «παράλογη» επιρροή στις τιμές της αγοράς.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών