Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ευρωπαϊκό σκέλος των δανειστών κάνει λόγο για 1,7% ρυθμό ανάπτυξης της Ελλάδος για το 2018
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται σύμφωνα με πληροφορίες οι συζητήσεις για το μεταμνημονιακό πλαίσιο εποπτείας και την μορφή της επιτήρησης προς την χώρα μας με το βλέμμα των δανειστών να είναι παράλληλα στραμμένο και προς την Ιταλία όπου η κρίση έχει αρχίσει και αγριεύει…
«Η μεταπρογραμματική επιτήρηση δεν θα είναι αντίστοιχη ενός νέου προγράμματος, ούτε θα αποτελεί λευκή επιταγή για την Ελλάδα», τονίζει στο bankingnews αξιωματούχος της ευρωζώνης που βρίσκεται κοντά στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ο ίδιος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο οι επισκέψεις των θεσμών, που θα είναι τουλάχιστον τρεις φορές το χρόνο, να μην γίνονται καν στην χώρα μας αλλά σε ουδέτερο έδαφος.
Στόχος είναι οι οριστικές αποφάσεις για το μεταμνημονιακό πρόγραμμα να ληφθούν στο Eurogroup της 21ης Ιουνίου μαζί με τις ανακοινώσεις που θα γίνουν για το κλείσιμο της 4ης αξιολόγησης και του «πακέτου» των μέτρων ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους.
Ακόμη υπάρχει δρόμος και η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στην ολοκλήρωση των προαπαιτούμενων μέχρι τις 10 Ιουνίου αλλά και στην εκταμίευση της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ που εκκρεμεί από τα κονδύλια της 3ης αξιολόγησης.
Για να μπορέσει η Αθήνα να λάβει το συγκεκριμένο ποσό θα πρέπει να πληροί τις εξής δύο προϋποθέσεις:
Πρώτον να έχει μειώσει δραστικά το «στοκ» των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου και
Δεύτερον να έχει ανεβάσει ταχύτητα στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς ακινήτων για φορολογούμενους με χρέη προς τις τράπεζες και το δημόσιο.
Η διαθεσιμότητα της δόσης εκπνέει στις 15 Ιουνίου, οπότε εάν παρέλθει αυτή η ημερομηνία το «τσεκ» αυτών των χρημάτων επιστρέφει στο ταμείο του ESM.
Οι θεσμοί θα περιμένουν τα στοιχεία που θα ανακοινωθούν στις 4 Ιουνίου για την πορεία εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους το προηγούμενο διάστημα και μετά θα υπάρξουν αποφάσεις για την δόση του 1 δις. ευρώ.
Εκείνη την ημέρα η αγωνία για την κυβέρνηση θα είναι διπλή αφού στις 4 Ιουνίου «κληρώνει» από την ΕΛΣΤΑΤ και για τον ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Ανεπισήμως, το υπουργείο Οικονομικών έχει χαμηλώσει τον πήχη στο 2,3% από 2,5% που προέβλεπε ο προϋπολογισμός για το 2018 και με το υπό κατάθεση Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα τη περιόδου (2019-2022) κυβερνητικός αξιωματούχος έχει προσδιορίσει το στόχο σε 2%-2,1%.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ευρωπαϊκό σκέλος των δανειστών κάνει λόγο για 1,7% ενώ την ερχόμενη Τετάρτη ο ΟΟΣΑ δίνει στη δημοσιότητα τις νεότερες προβλέψεις του.
Οι αναπτυξιακές προοπτικές του 2018, είναι καθοριστικές για την επίτευξη του στόχου πρωτογενούς πλεονάσματος.
Οι δανειστές συμφωνούν ότι φέτος «πιάνεται» ο στόχος του 3,5% του ΑΕΠ. Ωστόσο πηγές του ΔΝΤ έλεγαν τις προηγούμενες ημέρες ότι στη βάση των ανακοινώσεων της ΕΛΣΤΑΤ θα κριθούν οι τελικές απαιτήσεις του Ταμείου σχετικά με το αφορολόγητο.
Το ΔΝΤ, εξαιτίας των διαφωνιών με το Βερολίνο στο ζήτημα του χρέους, επέλεξε να μείνει ως τεχνικός σύμβουλος στο 3ο πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας αλλά τίποτα ακόμη δεν έχει κριθεί αναφορικά με το ρόλο που θα έχει στη μεταμνημονιακή περίοδο.
«Η μεταπρογραμματική επιτήρηση δεν θα είναι αντίστοιχη ενός νέου προγράμματος, ούτε θα αποτελεί λευκή επιταγή για την Ελλάδα», τονίζει στο bankingnews αξιωματούχος της ευρωζώνης που βρίσκεται κοντά στις διαπραγματεύσεις που διεξάγονται για το συγκεκριμένο ζήτημα.
Ο ίδιος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο οι επισκέψεις των θεσμών, που θα είναι τουλάχιστον τρεις φορές το χρόνο, να μην γίνονται καν στην χώρα μας αλλά σε ουδέτερο έδαφος.
Στόχος είναι οι οριστικές αποφάσεις για το μεταμνημονιακό πρόγραμμα να ληφθούν στο Eurogroup της 21ης Ιουνίου μαζί με τις ανακοινώσεις που θα γίνουν για το κλείσιμο της 4ης αξιολόγησης και του «πακέτου» των μέτρων ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους.
Ακόμη υπάρχει δρόμος και η κυβέρνηση δίνει προτεραιότητα στην ολοκλήρωση των προαπαιτούμενων μέχρι τις 10 Ιουνίου αλλά και στην εκταμίευση της υποδόσης του 1 δισ. ευρώ που εκκρεμεί από τα κονδύλια της 3ης αξιολόγησης.
Για να μπορέσει η Αθήνα να λάβει το συγκεκριμένο ποσό θα πρέπει να πληροί τις εξής δύο προϋποθέσεις:
Πρώτον να έχει μειώσει δραστικά το «στοκ» των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου και
Δεύτερον να έχει ανεβάσει ταχύτητα στους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς ακινήτων για φορολογούμενους με χρέη προς τις τράπεζες και το δημόσιο.
Η διαθεσιμότητα της δόσης εκπνέει στις 15 Ιουνίου, οπότε εάν παρέλθει αυτή η ημερομηνία το «τσεκ» αυτών των χρημάτων επιστρέφει στο ταμείο του ESM.
Οι θεσμοί θα περιμένουν τα στοιχεία που θα ανακοινωθούν στις 4 Ιουνίου για την πορεία εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους το προηγούμενο διάστημα και μετά θα υπάρξουν αποφάσεις για την δόση του 1 δις. ευρώ.
Εκείνη την ημέρα η αγωνία για την κυβέρνηση θα είναι διπλή αφού στις 4 Ιουνίου «κληρώνει» από την ΕΛΣΤΑΤ και για τον ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας.
Ανεπισήμως, το υπουργείο Οικονομικών έχει χαμηλώσει τον πήχη στο 2,3% από 2,5% που προέβλεπε ο προϋπολογισμός για το 2018 και με το υπό κατάθεση Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα τη περιόδου (2019-2022) κυβερνητικός αξιωματούχος έχει προσδιορίσει το στόχο σε 2%-2,1%.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι το ευρωπαϊκό σκέλος των δανειστών κάνει λόγο για 1,7% ενώ την ερχόμενη Τετάρτη ο ΟΟΣΑ δίνει στη δημοσιότητα τις νεότερες προβλέψεις του.
Οι αναπτυξιακές προοπτικές του 2018, είναι καθοριστικές για την επίτευξη του στόχου πρωτογενούς πλεονάσματος.
Οι δανειστές συμφωνούν ότι φέτος «πιάνεται» ο στόχος του 3,5% του ΑΕΠ. Ωστόσο πηγές του ΔΝΤ έλεγαν τις προηγούμενες ημέρες ότι στη βάση των ανακοινώσεων της ΕΛΣΤΑΤ θα κριθούν οι τελικές απαιτήσεις του Ταμείου σχετικά με το αφορολόγητο.
Το ΔΝΤ, εξαιτίας των διαφωνιών με το Βερολίνο στο ζήτημα του χρέους, επέλεξε να μείνει ως τεχνικός σύμβουλος στο 3ο πρόγραμμα διάσωσης της Ελλάδας αλλά τίποτα ακόμη δεν έχει κριθεί αναφορικά με το ρόλο που θα έχει στη μεταμνημονιακή περίοδο.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών