Γεγονός είναι πάντως ότι το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους προς τους ιδιώτες μειώνεται μήνα με το μήνα
Στην «κόψη του ξυραφιού» κινείται η κυβέρνηση με την μνημονιακή δέσμευση για μηδενισμό των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων του Δημοσίου έως τη λήξη του 3ου Προγράμματος στις 20 Αυγούστου.
Τα στοιχεία τα οποία παρακολουθούν οι θεσμοί δημιουργούν προβληματισμό για το στόχο, ενώ μεγαλύτερη πηγή ανησυχίας είναι το γεγονός ότι από την τελευταία δόση του δανείου των 15 δισ. ευρώ ούτε 1 ευρώ δεν θα κατευθυνθεί για το σκοπό, δηλαδή προς την πραγματική οικονομία. Από το ποσό αυτό τα 5,5 δισ. ευρώ θα αξιοποιηθούν για την αποπληρωμή χρέους και τα υπόλοιπα 9,5 δισ. ευρώ θα οδεύσουν στο «μαξιλάρι» διαθεσίμων, ώστε αυτό να φθάσει συνολικά τα 24,1 δισ. ευρώ.
Το αρνητικό για την χώρα είναι ότι θα υπάρχει ρήτρα για πιθανή αλλαγή χρήσης των χρημάτων, ύστερα από απόφαση του ESM. Με αυτό τον τρόπο οι δανειστές θα ελέγχουν τη χρήση του «μαξιλαριού», ώστε να μην το χρησιμοποιεί η Ελλάδα κατά βούληση.
Αυτό σημαίνει ότι οι πόροι αυτοί θα παραμείνουν αχρησιμοποίητοι στερώντας ρευστότητα από την ελληνική οικονομία αφού η χώρα θα τους χρησιμοποιεί μόνο και μόνο για να μπορεί να δανείζετε φθηνά από τις αγορές.
Γεγονός είναι πάντως ότι το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους προς τους ιδιώτες μειώνεται μήνα με το μήνα όχι όμως στο βαθμό που θα ήθελαν οι ευρωπαίοι εταίροι ώστε να αποφύγουν ένα αρνητικό σχόλιο στην πρώτη έκθεση συμμόρφωσης που θα συντάξουν για την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας.
Σημειώνεται ότι οι εκθέσεις αυτές θα έχουν μεγάλη βαρύτητα για την Ελλάδα αφού με βάση αυτές θα ενεργοποιούνται ή θα ακυρώνονται τα μέτρα ελάφρυνσης για το ελληνικό χρέος (επιστροφή κερδών από ANFA’s, άρση του επιτοκιακού πέναλτι που είχε επιβληθεί στο δάνειο του 2ου Μνημονίου, με ετήσιο κόστος περί τα 220 εκατ. ευρώ) που αποφασίστηκαν στο Eurogroup της 22ας Ιουνίου του 2018.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου τον Μάιο τα «φέσια» του δημοσίου υποχώρησαν κάτω από τα 3 δισ. ευρώ, και συγκεκριμένα στα 2,97 δισ. ευρώ από 3,36 δισ. ευρώ τον Απρίλιο και 3,4 δισ. ευρώ τον Μάρτιο.
Οι υψηλότερες οφειλές προέρχονται από τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης, δηλαδή από τα ασφαλιστικά ταμεία, με αυτές να διαμορφώνονται στο 1,079 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 385 εκατ. ευρώ αφορούν χρέη του ΕΟΠΥΥ. Ωστόσο, οι οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων από τον Φεβρουάριο του 2018 παρουσιάζουν σταδιακή αποκλιμάκωση (1,452 δισ. ευρώ) φθάνοντας τον Μάιο σε 1,079 δισ. ευρώ.
Οι οφειλές των νοσοκομείων μειώθηκαν στα 495 εκατ. ευρώ, από 574 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο και 543 εκατ. ευρώ τον περασμένο Μάρτιο.
Επίσης οι οφειλές των λοιπών νομικών προσώπων μειώθηκαν από 375 εκατ. ευρώ στα 368 εκατ. ευρώ όταν τον Μάρτιο είχαν σημειώσει αύξηση 41 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τον περασμένο Φεβρουάριο.
Έτσι, οι οφειλές τον Μάρτιο διαμορφώθηκαν στα 393 εκατ. ευρώ ενώ τον Φεβρουάριο κινήθηκαν στα 352 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οφειλές υποχώρησαν στα 308 εκατ. ευρώ τον Μάιο του 2018 από 316 εκατ. τον περασμένο Απρίλιο.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Τα στοιχεία τα οποία παρακολουθούν οι θεσμοί δημιουργούν προβληματισμό για το στόχο, ενώ μεγαλύτερη πηγή ανησυχίας είναι το γεγονός ότι από την τελευταία δόση του δανείου των 15 δισ. ευρώ ούτε 1 ευρώ δεν θα κατευθυνθεί για το σκοπό, δηλαδή προς την πραγματική οικονομία. Από το ποσό αυτό τα 5,5 δισ. ευρώ θα αξιοποιηθούν για την αποπληρωμή χρέους και τα υπόλοιπα 9,5 δισ. ευρώ θα οδεύσουν στο «μαξιλάρι» διαθεσίμων, ώστε αυτό να φθάσει συνολικά τα 24,1 δισ. ευρώ.
Το αρνητικό για την χώρα είναι ότι θα υπάρχει ρήτρα για πιθανή αλλαγή χρήσης των χρημάτων, ύστερα από απόφαση του ESM. Με αυτό τον τρόπο οι δανειστές θα ελέγχουν τη χρήση του «μαξιλαριού», ώστε να μην το χρησιμοποιεί η Ελλάδα κατά βούληση.
Αυτό σημαίνει ότι οι πόροι αυτοί θα παραμείνουν αχρησιμοποίητοι στερώντας ρευστότητα από την ελληνική οικονομία αφού η χώρα θα τους χρησιμοποιεί μόνο και μόνο για να μπορεί να δανείζετε φθηνά από τις αγορές.
Γεγονός είναι πάντως ότι το ύψος των ληξιπρόθεσμων οφειλών του κράτους προς τους ιδιώτες μειώνεται μήνα με το μήνα όχι όμως στο βαθμό που θα ήθελαν οι ευρωπαίοι εταίροι ώστε να αποφύγουν ένα αρνητικό σχόλιο στην πρώτη έκθεση συμμόρφωσης που θα συντάξουν για την πρόοδο της ελληνικής οικονομίας.
Σημειώνεται ότι οι εκθέσεις αυτές θα έχουν μεγάλη βαρύτητα για την Ελλάδα αφού με βάση αυτές θα ενεργοποιούνται ή θα ακυρώνονται τα μέτρα ελάφρυνσης για το ελληνικό χρέος (επιστροφή κερδών από ANFA’s, άρση του επιτοκιακού πέναλτι που είχε επιβληθεί στο δάνειο του 2ου Μνημονίου, με ετήσιο κόστος περί τα 220 εκατ. ευρώ) που αποφασίστηκαν στο Eurogroup της 22ας Ιουνίου του 2018.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου τον Μάιο τα «φέσια» του δημοσίου υποχώρησαν κάτω από τα 3 δισ. ευρώ, και συγκεκριμένα στα 2,97 δισ. ευρώ από 3,36 δισ. ευρώ τον Απρίλιο και 3,4 δισ. ευρώ τον Μάρτιο.
Οι υψηλότερες οφειλές προέρχονται από τους Οργανισμούς Κοινωνικής Ασφάλισης, δηλαδή από τα ασφαλιστικά ταμεία, με αυτές να διαμορφώνονται στο 1,079 δισ. ευρώ εκ των οποίων τα 385 εκατ. ευρώ αφορούν χρέη του ΕΟΠΥΥ. Ωστόσο, οι οφειλές των ασφαλιστικών ταμείων από τον Φεβρουάριο του 2018 παρουσιάζουν σταδιακή αποκλιμάκωση (1,452 δισ. ευρώ) φθάνοντας τον Μάιο σε 1,079 δισ. ευρώ.
Οι οφειλές των νοσοκομείων μειώθηκαν στα 495 εκατ. ευρώ, από 574 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο και 543 εκατ. ευρώ τον περασμένο Μάρτιο.
Επίσης οι οφειλές των λοιπών νομικών προσώπων μειώθηκαν από 375 εκατ. ευρώ στα 368 εκατ. ευρώ όταν τον Μάρτιο είχαν σημειώσει αύξηση 41 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τον περασμένο Φεβρουάριο.
Έτσι, οι οφειλές τον Μάρτιο διαμορφώθηκαν στα 393 εκατ. ευρώ ενώ τον Φεβρουάριο κινήθηκαν στα 352 εκατ. ευρώ.
Σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οφειλές υποχώρησαν στα 308 εκατ. ευρώ τον Μάιο του 2018 από 316 εκατ. τον περασμένο Απρίλιο.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών