Σχεδόν το 17% των δαπανών των ελληνικών νοικοκυριών διατίθεται για την αγορά φαγητού
Τα ελληνικά νοικοκυριά δαπανούν σαφώς περισσότερο για την αγορά τροφίμων σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στην δημοσιότητα η Eurostat, σχεδόν το 17% της καταναλωτικής δαπάνης των Ελλήνων διατίθεται για φαγητό και μη αλκοολούχα ποτά, τη στιγμή που ο μέσος όρος στα 28 κράτη-μέλη της ΕΕ ανέρχεται σε 12,2%.
Πολλές φορές το μεγάλο μερίδιο δαπανών για τροφή καταδεικνύει την φτώχεια μίας κοινωνίας, καθώς οι κάτοικοι είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους για τα απαραίτητα.
Η αγορά τροφίμων είναι η τρίτη μεγαλύτερη δαπάνη στην ΕΕ, πίσω από τα έξοδα κατοικίας και συντήρησης σπιτιού και τα έξοδα μετακίνησης.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην όγδοη θέση στην ΕΕ όμως μακράν το υψηλότερο ποσοστό καταγράφηκε στην Ρουμανία, όπου το 27,8% της καταναλωτικής δαπάνης προορίζεται για τροφή και ποτά χωρίς αλκοόλ, ήτοι υπερδιπλάσιο σε σχέση με τον κοινοτικό μέσο όρο.
Ακολουθούν ακόμα δύο χώρες του ανατολικού μπλοκ, η Λιθουανία (21,6%) και η Εσθονία (20,3%), γεγονός που αντανακλά την μεγαλύτερη οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά σε αυτές τις περιοχές.
Στην άλλη πλευρά της κατάταξης βρίσκονται χώρες της δυτικής και βόρειας Ευρώπης.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο τα νοικοκυριά αφιερώνουν μόνο το 8,2% των δαπανών τους σε τρόφιμα ενώ στο Λουξεμβούργο το ποσοστό ανέρχεται σε 8,9%.
www.bankingnews.gr
Πολλές φορές το μεγάλο μερίδιο δαπανών για τροφή καταδεικνύει την φτώχεια μίας κοινωνίας, καθώς οι κάτοικοι είναι υποχρεωμένοι να διαθέτουν μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους για τα απαραίτητα.
Η αγορά τροφίμων είναι η τρίτη μεγαλύτερη δαπάνη στην ΕΕ, πίσω από τα έξοδα κατοικίας και συντήρησης σπιτιού και τα έξοδα μετακίνησης.
Η Ελλάδα βρίσκεται στην όγδοη θέση στην ΕΕ όμως μακράν το υψηλότερο ποσοστό καταγράφηκε στην Ρουμανία, όπου το 27,8% της καταναλωτικής δαπάνης προορίζεται για τροφή και ποτά χωρίς αλκοόλ, ήτοι υπερδιπλάσιο σε σχέση με τον κοινοτικό μέσο όρο.
Ακολουθούν ακόμα δύο χώρες του ανατολικού μπλοκ, η Λιθουανία (21,6%) και η Εσθονία (20,3%), γεγονός που αντανακλά την μεγαλύτερη οικονομική στενότητα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά σε αυτές τις περιοχές.
Στην άλλη πλευρά της κατάταξης βρίσκονται χώρες της δυτικής και βόρειας Ευρώπης.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο τα νοικοκυριά αφιερώνουν μόνο το 8,2% των δαπανών τους σε τρόφιμα ενώ στο Λουξεμβούργο το ποσοστό ανέρχεται σε 8,9%.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών