Παρέμβαση του προέδρου του ΕΒΕΠ
Την παρέμβαση ελληνικών και ευρωπαϊκών φορέων, τόσο στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσο και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας ζήτησε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης, για την προστασία των ελληνικών εμπορικών σημάτων με την "επωνυμία" Μακεδονία.
Σε ανακοίνωση του Επιμελητηρίου αναφέρεται ότι, στο πλαίσιο της συμμετοχής, ως συνδεδεμένου μέλους, του Eμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς στο διοικητικό συμβούλιο της Eurocommerce, που έλαβε χώρα στις 2 και 3 Απριλίου 2019, στις Βρυξέλλες, ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης συναντήθηκε με τον πρόεδρο του ευρωπαϊκού Οργανισμού, Régis Degelcke, ζητώντας, εξαιτίας της ομοιότητας στη χρήση των όρων "Μακεδονία" και "Βόρεια Μακεδονία", την απαραίτητη και σημαντική παρέμβασή του, τόσο στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), όσο και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO), ώστε να εξασφαλιστεί ότι, κατά τη διάρκεια της τριετούς περιόδου που προβλέπει η Συμφωνία των Πρεσπών, θα επιλυθούν δίκαια τα θέματα χρήσης των εμπορικών σημάτων και θα προστατευτούν, όπως επιβάλλεται, οι επωνυμίες των ελληνικών εμπορικών προϊόντων, που περιλαμβάνουν όλα τα παράγωγα του όρου "Μακεδονία".
Ειδικότερα, ο κ. Κορκίδης, επισήμανε με επιστολή του, που παρέδωσε στη EuroCommerce, τα εξής κύρια σημεία:
• Τα επιμελητήρια μαζί με άλλες οργανώσεις και τη γενική γραμματεία Εμπορίου, ήδη ενημερώνουν όλες τις ενδιαφερόμενες ελληνικές επιχειρήσεις για τις διαδικασίες κατοχύρωσης των εμπορικών τους σημάτων (Εθνικό σήμα, Κοινοτικό σήμα ΕΕ, Διεθνές σήμα).
• Το ΕΒΕΠ, ωστόσο, ζητά τη συνδρομή της EuroCommerce, προκειμένου να επιταχυνθούν οι ενέργειες, να παρέμβει για το ίδιο θέμα, ως ευρωπαϊκή οργάνωση, η οποία αντιπροσωπεύει εθνικές ομοσπονδίες, επιμελητήρια και εταιρείες στον τομέα λιανικής, χονδρικής και διεθνούς Εμπορίου σε 31 Ευρωπαϊκές χώρες και που, αδιαμφισβήτητα, μπορεί να επηρεάσει θεσμούς και οργανώσεις στην EΕ.
• Ο τίτλος "Μακεδονία" χρησιμοποιείται σήμερα στην επωνυμία 182 ελληνικών επιχειρήσεων όλων των κλάδων και από 39 επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού κλάδου, ενώ σε 4.000 ανέρχονται οι περιπτώσεις των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τον όρο για τα προϊόντα τους.
• Επισημαίνεται ότι, οι επιχειρήσεις με έδρα την γειτονική χώρα, αφενός μεν θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν στα εμπορικά τους σήματα το νέο τους όνομα "Βόρεια Μακεδονία", όπως αυτό έχει νομιμοποιηθεί διεθνώς, αφετέρου όμως ελλοχεύει ο κίνδυνος τα συγκεκριμένα προϊόντα να γίνουν αντικείμενο χρήσης, άρα παράνομης υιοθέτησης και χρήσης, των ελληνικών εμπορικών σημάτων.
• Δεν πρέπει ασφαλώς, να τεθεί κανένα θέμα αμφισβήτησης για τα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και για τα Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ), διότι αυτά, ως γνωστόν, έχουν καθορισθεί με αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα πρέπει, όμως, παράλληλα με τις ελληνικές ενέργειες διεκδίκησης, να παρακολουθούμε στενά τις αιτήσεις των επιχειρήσεων με έδρα τη γειτονική χώρα, αφού οι ευρωπαϊκές και διεθνείς διαδικασίες προβλέπουν καθορισμένο χρόνο ενστάσεων, πριν την τελική κατοχύρωση ενός εμπορικού σήματος.
• Οι Έλληνες εξαγωγείς και παραγωγοί αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα από την προσπάθεια επιχειρήσεων της γειτονικής χώρας να χρησιμοποιήσει το όνομα "Μακεδονία", αντί για "Βόρεια Μακεδονία" για να προωθήσει τα προϊόντα της σε εμπορικές εκθέσεις στο εξωτερικό.
• Οι συνθήκες φορολογικού "παραδείσου" που επικρατούν στη γείτονα χώρα, καθώς και η "αιμορραγία" από το διασυνοριακό εμπόριο στα σύνορα της Ελλάδας και κατ´ επέκταση της ΕΕ, απασχολούν έντονα πολλούς εκπροσώπους των ελληνικών παραγωγικών φορέων, που υιοθετούν τις ακόλουθες συγκεκριμένες ενέργειες:
1. Έναρξη εκστρατείας επικοινωνίας στο εξωτερικό για την προστασία του brand name "Μακεδονία"
2. Διευκόλυνση των επιχειρήσεων να καταχωρίσουν τα εμπορικά σήματα για την προστασία των προϊόντων τους, όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, στα αντίστοιχα Γραφεία Διανοητικής Ιδιοκτησίας.
3. Καθιέρωση περισσότερων ελληνικών Μακεδονικών προϊόντων στην ΕΕ, ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).
4. Έκδοση απόφασης, η οποία θα απονέμει αυτομάτως το σήμα GR στα προϊόντα όλων των μακεδονικών επιχειρήσεων που έχουν τοποθετήσει το παράγωγο "Μακεδονικό" στη μάρκα τους, έτσι ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία ότι τα προϊόντα είναι ελληνικά.
5. Αίτημα στην ελληνική κυβέρνηση να ασκήσει "βέτο" στην πορεία ένταξης των Σκοπίων στην ΕΕ, εφόσον δεν διασφαλίζονται τα εθνικά οικονομικά συμφέροντα της Ελλάδας και δεν εξασφαλίζονται τα εμπορικά σήματα των μακεδονικών προϊόντων ελληνικών επιχειρήσεων.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε: "Η παρέμβαση ελληνικών και ευρωπαϊκών φορέων, τόσο στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), όσο και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO) θα διευκολύνει τη παρούσα κατάσταση, θα επισπεύσει διαδικασίες τριών ετών και θα αποτρέψει ενδιάμεσα δυσάρεστες διαφωνίες, γι' αυτό άλλωστε τον λόγο, το ΕΒΕΠ ζήτησε επισήμως την παρέμβαση της EuroCommerce...".
www.bankingnews.gr
Σε ανακοίνωση του Επιμελητηρίου αναφέρεται ότι, στο πλαίσιο της συμμετοχής, ως συνδεδεμένου μέλους, του Eμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς στο διοικητικό συμβούλιο της Eurocommerce, που έλαβε χώρα στις 2 και 3 Απριλίου 2019, στις Βρυξέλλες, ο πρόεδρος του επιμελητηρίου, Βασίλης Κορκίδης συναντήθηκε με τον πρόεδρο του ευρωπαϊκού Οργανισμού, Régis Degelcke, ζητώντας, εξαιτίας της ομοιότητας στη χρήση των όρων "Μακεδονία" και "Βόρεια Μακεδονία", την απαραίτητη και σημαντική παρέμβασή του, τόσο στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), όσο και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO), ώστε να εξασφαλιστεί ότι, κατά τη διάρκεια της τριετούς περιόδου που προβλέπει η Συμφωνία των Πρεσπών, θα επιλυθούν δίκαια τα θέματα χρήσης των εμπορικών σημάτων και θα προστατευτούν, όπως επιβάλλεται, οι επωνυμίες των ελληνικών εμπορικών προϊόντων, που περιλαμβάνουν όλα τα παράγωγα του όρου "Μακεδονία".
Ειδικότερα, ο κ. Κορκίδης, επισήμανε με επιστολή του, που παρέδωσε στη EuroCommerce, τα εξής κύρια σημεία:
• Τα επιμελητήρια μαζί με άλλες οργανώσεις και τη γενική γραμματεία Εμπορίου, ήδη ενημερώνουν όλες τις ενδιαφερόμενες ελληνικές επιχειρήσεις για τις διαδικασίες κατοχύρωσης των εμπορικών τους σημάτων (Εθνικό σήμα, Κοινοτικό σήμα ΕΕ, Διεθνές σήμα).
• Το ΕΒΕΠ, ωστόσο, ζητά τη συνδρομή της EuroCommerce, προκειμένου να επιταχυνθούν οι ενέργειες, να παρέμβει για το ίδιο θέμα, ως ευρωπαϊκή οργάνωση, η οποία αντιπροσωπεύει εθνικές ομοσπονδίες, επιμελητήρια και εταιρείες στον τομέα λιανικής, χονδρικής και διεθνούς Εμπορίου σε 31 Ευρωπαϊκές χώρες και που, αδιαμφισβήτητα, μπορεί να επηρεάσει θεσμούς και οργανώσεις στην EΕ.
• Ο τίτλος "Μακεδονία" χρησιμοποιείται σήμερα στην επωνυμία 182 ελληνικών επιχειρήσεων όλων των κλάδων και από 39 επιχειρήσεις του αγροδιατροφικού κλάδου, ενώ σε 4.000 ανέρχονται οι περιπτώσεις των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν τον όρο για τα προϊόντα τους.
• Επισημαίνεται ότι, οι επιχειρήσεις με έδρα την γειτονική χώρα, αφενός μεν θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν στα εμπορικά τους σήματα το νέο τους όνομα "Βόρεια Μακεδονία", όπως αυτό έχει νομιμοποιηθεί διεθνώς, αφετέρου όμως ελλοχεύει ο κίνδυνος τα συγκεκριμένα προϊόντα να γίνουν αντικείμενο χρήσης, άρα παράνομης υιοθέτησης και χρήσης, των ελληνικών εμπορικών σημάτων.
• Δεν πρέπει ασφαλώς, να τεθεί κανένα θέμα αμφισβήτησης για τα Προϊόντα Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και για τα Προϊόντα Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ), διότι αυτά, ως γνωστόν, έχουν καθορισθεί με αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θα πρέπει, όμως, παράλληλα με τις ελληνικές ενέργειες διεκδίκησης, να παρακολουθούμε στενά τις αιτήσεις των επιχειρήσεων με έδρα τη γειτονική χώρα, αφού οι ευρωπαϊκές και διεθνείς διαδικασίες προβλέπουν καθορισμένο χρόνο ενστάσεων, πριν την τελική κατοχύρωση ενός εμπορικού σήματος.
• Οι Έλληνες εξαγωγείς και παραγωγοί αντιμετωπίζουν ήδη προβλήματα από την προσπάθεια επιχειρήσεων της γειτονικής χώρας να χρησιμοποιήσει το όνομα "Μακεδονία", αντί για "Βόρεια Μακεδονία" για να προωθήσει τα προϊόντα της σε εμπορικές εκθέσεις στο εξωτερικό.
• Οι συνθήκες φορολογικού "παραδείσου" που επικρατούν στη γείτονα χώρα, καθώς και η "αιμορραγία" από το διασυνοριακό εμπόριο στα σύνορα της Ελλάδας και κατ´ επέκταση της ΕΕ, απασχολούν έντονα πολλούς εκπροσώπους των ελληνικών παραγωγικών φορέων, που υιοθετούν τις ακόλουθες συγκεκριμένες ενέργειες:
1. Έναρξη εκστρατείας επικοινωνίας στο εξωτερικό για την προστασία του brand name "Μακεδονία"
2. Διευκόλυνση των επιχειρήσεων να καταχωρίσουν τα εμπορικά σήματα για την προστασία των προϊόντων τους, όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο, στα αντίστοιχα Γραφεία Διανοητικής Ιδιοκτησίας.
3. Καθιέρωση περισσότερων ελληνικών Μακεδονικών προϊόντων στην ΕΕ, ως Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ).
4. Έκδοση απόφασης, η οποία θα απονέμει αυτομάτως το σήμα GR στα προϊόντα όλων των μακεδονικών επιχειρήσεων που έχουν τοποθετήσει το παράγωγο "Μακεδονικό" στη μάρκα τους, έτσι ώστε να μην υπάρχει αμφιβολία ότι τα προϊόντα είναι ελληνικά.
5. Αίτημα στην ελληνική κυβέρνηση να ασκήσει "βέτο" στην πορεία ένταξης των Σκοπίων στην ΕΕ, εφόσον δεν διασφαλίζονται τα εθνικά οικονομικά συμφέροντα της Ελλάδας και δεν εξασφαλίζονται τα εμπορικά σήματα των μακεδονικών προϊόντων ελληνικών επιχειρήσεων.
Τέλος, ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ Βασίλης Κορκίδης, δήλωσε: "Η παρέμβαση ελληνικών και ευρωπαϊκών φορέων, τόσο στο Γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO), όσο και στον Παγκόσμιο Οργανισμό Διανοητικής Ιδιοκτησίας (WIPO) θα διευκολύνει τη παρούσα κατάσταση, θα επισπεύσει διαδικασίες τριών ετών και θα αποτρέψει ενδιάμεσα δυσάρεστες διαφωνίες, γι' αυτό άλλωστε τον λόγο, το ΕΒΕΠ ζήτησε επισήμως την παρέμβαση της EuroCommerce...".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών