Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα αυτό καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης», τόνισε ο υπουργός
H κυβέρνηση δεν θα δεχθεί τετελεσμένα στο ζήτημα των διοδίων της Αττικής Οδού, τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στη Βουλή, στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.
«Μετά από διαπραγματεύσεις με την προηγούμενη κυβέρνηση, οι οποίες κατέρρευσαν η Αττική Οδός ανακοίνωσε αύξηση των διοδίων.
Είχε συμβατικό δικαίωμα να το κάνει; Ναι. Είχε δίκιο; Όχι.
Γιατί κυρίως δεν σεβάστηκε τους πολίτες που είναι οι χρήστες του δρόμου.
Εμείς, βέβαια, δεν καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα.
Ένα είναι σίγουρο:
Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα αυτό καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης», τόνισε ο υπουργός.
Ο υπουργός εστίασε σε 3 έργα, που η μέχρι σήμερα πορεία τους αποτελεί «παράδειγμα προς αποφυγή».
Πρώτο: Πάτρα – Πύργος
Ένα έργο που πριν 5 χρόνια ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση και σήμερα θα ήταν ολοκληρωμένο, το παραλάβαμε σπασμένο σε 8 κομμάτια.
Στα 3 από τα 8 έργα δεν έχει υπογραφεί καν σύμβαση ενώ στα υπόλοιπα 5 έργα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίησή τους και παράλληλα δόθηκε προκαταβολή μόνο σε ένα.
Οι κατατμήσεις έργων σχεδόν πάντα οδηγούν σε «κουφάρια» ή σε τεράστιες καθυστερήσεις και το πληρώνουμε και 3 φορές παραπάνω. Οι υπερβολικές εκπτώσεις το θέτουν σε κίνδυνο.
Και το αποκορύφωμα;
Η προηγούμενη κυβέρνηση εγκαινίασε υποτίθεται εργοτάξιο κι εμείς ξέρετε τι παραλάβαμε; Μια χωματερή με 50.000 τόνους απορρίμματα! (στην 5η εργολαβία).
Όπως είναι σήμερα το έργο, οδηγείται σε αδιέξοδο.
Είναι εκτός πραγματικότητας να συζητάμε απλώς αν θα καθυστερήσει ή αν θα χαθούν χρήματα. Το έργο είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Χρειάζεται μια ριζική λύση.
Μελετάμε διεξοδικά τις εναλλακτικές και είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε τελικά να προχωρήσουμε σε λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση.
Εμείς αυτό το έργο έχουμε δεσμευτεί να το κάνουμε. Και θα το κάνουμε.
Δεύτερο: Άκτιο - Αμβρακία
Μέχρι σήμερα έχει κοστίσει 6,1εκ.€ το χλμ χωρίς τις μελέτες και την επίβλεψη.
Ξεκίνησε το 2010 με 4 εργολαβίες συνολικού προϋπολογισμού 142 εκ.€.
Το 2017 δημοπρατήθηκε εργολαβία «σκούπα» για να ολοκληρωθεί το έργο, προϋπολογισμού 160 εκ.€!
Περισσότερο από τα 4 έργα μαζί!
Αλλά και πάλι δεν έχει ξεκινήσει, γιατί έχει δικαστικές εμπλοκές και δημοπρατήθηκε λάθος.
Έτσι λειτουργούν στην πράξη οι δήθεν «μεγάλες εκπτώσεις» και οι «κατατμήσεις».
Τα έργα καθυστερούν και ξεφεύγουν από κάθε χρονοδιάγραμμα.
Εμείς θα επανεξετάσουμε το διαγωνισμό και θα δώσουμε τη βέλτιστη λύση για να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το έργο. Για να τελειώνουμε με τα μεγάλα επαναστατικά λόγια, που τελικά φέρνουν 10ετείς καθυστερήσεις, Συμπληρωματικές Συμβάσεις και οικονομικές υπερβάσεις.
Τρίτο: ΒΟΑΚ
Λένε ότι έχει δημοπρατηθεί ο ΒΟΑΚ.
Η αλήθεια είναι ότι έχει δημοπρατηθεί μια «ιδέα» με κάτι «σκίτσα». Κι έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, δεν πρόκειται να ξεκινήσει.
Γιατί μιλάμε για 3 επιμέρους έργα με 3 διαφορετικούς τρόπους δημοπράτησης, χωρίς μελέτες και χωρίς περιβαλλοντική έγκριση.
Τι σχεδιάζουμε να κάνουμε;
Αρχικά να εξετάσουμε την αλλόκοτη αυτή «αρχιτεκτονική» του έργου.
Να ξεκινήσουμε όσες μελέτες υπολείπονται και να ολοκληρώσουμε όσες εκκρεμούν.
Να αδειοδοτήσουμε το έργο περιβαλλοντικά. Εμείς όχι απλώς θα ενεργοποιήσουμε ξανά τον ΟΑΚ, αλλά θα τον ενισχύσουμε ουσιαστικά και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουμε για να ολοκληρώσουμε τη δημοπράτησή του. Βέβαια έχουμε και άλλα μεγάλα ζητήματα μπροστά μας.
www.bankingnews.gr
«Μετά από διαπραγματεύσεις με την προηγούμενη κυβέρνηση, οι οποίες κατέρρευσαν η Αττική Οδός ανακοίνωσε αύξηση των διοδίων.
Είχε συμβατικό δικαίωμα να το κάνει; Ναι. Είχε δίκιο; Όχι.
Γιατί κυρίως δεν σεβάστηκε τους πολίτες που είναι οι χρήστες του δρόμου.
Εμείς, βέβαια, δεν καθόμαστε με τα χέρια σταυρωμένα.
Ένα είναι σίγουρο:
Η νέα κυβέρνηση δεν πρόκειται να δεχθεί κανένα τετελεσμένο στο θέμα αυτό καθώς έχει πολλούς τρόπους αντίδρασης», τόνισε ο υπουργός.
Ο υπουργός εστίασε σε 3 έργα, που η μέχρι σήμερα πορεία τους αποτελεί «παράδειγμα προς αποφυγή».
Πρώτο: Πάτρα – Πύργος
Ένα έργο που πριν 5 χρόνια ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση και σήμερα θα ήταν ολοκληρωμένο, το παραλάβαμε σπασμένο σε 8 κομμάτια.
Στα 3 από τα 8 έργα δεν έχει υπογραφεί καν σύμβαση ενώ στα υπόλοιπα 5 έργα δεν έχει ξεκινήσει η υλοποίησή τους και παράλληλα δόθηκε προκαταβολή μόνο σε ένα.
Οι κατατμήσεις έργων σχεδόν πάντα οδηγούν σε «κουφάρια» ή σε τεράστιες καθυστερήσεις και το πληρώνουμε και 3 φορές παραπάνω. Οι υπερβολικές εκπτώσεις το θέτουν σε κίνδυνο.
Και το αποκορύφωμα;
Η προηγούμενη κυβέρνηση εγκαινίασε υποτίθεται εργοτάξιο κι εμείς ξέρετε τι παραλάβαμε; Μια χωματερή με 50.000 τόνους απορρίμματα! (στην 5η εργολαβία).
Όπως είναι σήμερα το έργο, οδηγείται σε αδιέξοδο.
Είναι εκτός πραγματικότητας να συζητάμε απλώς αν θα καθυστερήσει ή αν θα χαθούν χρήματα. Το έργο είναι κυριολεκτικά στον αέρα. Χρειάζεται μια ριζική λύση.
Μελετάμε διεξοδικά τις εναλλακτικές και είμαστε σε επαφή με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ώστε τελικά να προχωρήσουμε σε λύση όσο το δυνατόν ταχύτερη και με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση.
Εμείς αυτό το έργο έχουμε δεσμευτεί να το κάνουμε. Και θα το κάνουμε.
Δεύτερο: Άκτιο - Αμβρακία
Μέχρι σήμερα έχει κοστίσει 6,1εκ.€ το χλμ χωρίς τις μελέτες και την επίβλεψη.
Ξεκίνησε το 2010 με 4 εργολαβίες συνολικού προϋπολογισμού 142 εκ.€.
Το 2017 δημοπρατήθηκε εργολαβία «σκούπα» για να ολοκληρωθεί το έργο, προϋπολογισμού 160 εκ.€!
Περισσότερο από τα 4 έργα μαζί!
Αλλά και πάλι δεν έχει ξεκινήσει, γιατί έχει δικαστικές εμπλοκές και δημοπρατήθηκε λάθος.
Έτσι λειτουργούν στην πράξη οι δήθεν «μεγάλες εκπτώσεις» και οι «κατατμήσεις».
Τα έργα καθυστερούν και ξεφεύγουν από κάθε χρονοδιάγραμμα.
Εμείς θα επανεξετάσουμε το διαγωνισμό και θα δώσουμε τη βέλτιστη λύση για να ολοκληρωθεί επιτέλους αυτό το έργο. Για να τελειώνουμε με τα μεγάλα επαναστατικά λόγια, που τελικά φέρνουν 10ετείς καθυστερήσεις, Συμπληρωματικές Συμβάσεις και οικονομικές υπερβάσεις.
Τρίτο: ΒΟΑΚ
Λένε ότι έχει δημοπρατηθεί ο ΒΟΑΚ.
Η αλήθεια είναι ότι έχει δημοπρατηθεί μια «ιδέα» με κάτι «σκίτσα». Κι έτσι όπως έχει σχεδιαστεί, δεν πρόκειται να ξεκινήσει.
Γιατί μιλάμε για 3 επιμέρους έργα με 3 διαφορετικούς τρόπους δημοπράτησης, χωρίς μελέτες και χωρίς περιβαλλοντική έγκριση.
Τι σχεδιάζουμε να κάνουμε;
Αρχικά να εξετάσουμε την αλλόκοτη αυτή «αρχιτεκτονική» του έργου.
Να ξεκινήσουμε όσες μελέτες υπολείπονται και να ολοκληρώσουμε όσες εκκρεμούν.
Να αδειοδοτήσουμε το έργο περιβαλλοντικά. Εμείς όχι απλώς θα ενεργοποιήσουμε ξανά τον ΟΑΚ, αλλά θα τον ενισχύσουμε ουσιαστικά και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσουμε για να ολοκληρώσουμε τη δημοπράτησή του. Βέβαια έχουμε και άλλα μεγάλα ζητήματα μπροστά μας.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών