Η Ελλάδα, εφόσον είναι συνεπής στις μεταρρυθμιστικές δεσμεύσεις της, πρόκειται να λάβει 1,3 δισ. ευρώ ετησίως από τα εν λόγω κέρδη έως το 2022....
(upd)Οι εκκρεμότητες της μεταμνημονιακής εποπτείας, το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού μαζί με τα περιθώρια για φοροελαφρύνσεις το 2020 και η πρόωρη αποπληρωμή των ακριβών δανείων του ΔΝΤ, συγκροτούν μεταξύ άλλων την ατζέντα των θεμάτων που θα συζητηθούν στο σημερινό 5 Σεπτεμβρίου 2019 Euro Working Group (EWG).
Ο νέος εκπρόσωπος της χώρας μας, καθηγητής Μιχάλης Αργυρού, θα κληθεί να παρουσιάσει στους συναδέλφους του από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ευρωζώνης, την πορεία εκτέλεσης του φετινού προϋπολογισμού, τον σχεδιασμό της κυβέρνησης στο οικονομικό πεδίο και την πρόοδο στα 15 εκκρεμή προαπαιτούμενα (ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Ελληνικό, ληξιπρόθεσμες οφειλές Δημοσίου κ.λπ.) που κληροδότησε ο ΣΥΡΙΖΑ στη σημερινή κυβέρνηση.
Ο Μιχάλης Αργυρού θα επιχειρήσει παράλληλα να βολιδοσκοπήσει τις προθέσεις των ευρωπαίων εταίρων για τις φοροελαφρύνσεις που θα ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός δύο ημέρες μετά από το βήμα της ΔΕΘ και τα οποία μεταξύ άλλων θα αφορούν:
1. Στη μείωση από το 28% στο 24% του φορολογικού συντελεστή στα επιχειρηματικά κέρδη του 2019. Ο συντελεστής θα υποχωρήσει περεταίρω στο 20% το 2021.
2. Στη μείωση του φόρου στα διανεμόμενα κέρδη στο 5%, από 10% που είναι σήμερα.
3. Στη μείωση του ΦΠΑ στο 13% για όλο το τουριστικό πακέτο.
4. Την αναστολή του ΦΠΑ στην οικοδομική δραστηριότητα για τρία χρόνια, όπως και του φόρου υπεραξίας, καθώς και την έκπτωση 40% των δαπανών ενεργειακής, λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης των ακινήτων από το φορολογητέο εισόδημα.
Στην… αναγνωριστική αποστολή του κ. Αργυρού στις Βρυξέλλες θέση έχει και το αφορολόγητο, αφού πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο παραμένει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων λόγω του τεράστιου κόστους που έχει για τον προϋπολογισμό (1,9 δισ. ευρώ).
Η προηγούμενη κυβέρνηση έχει νομοθετήσει την ακύρωση της μείωσης του αφορολογήτου και την παραμονή του στις 8.636 ευρώ, ωστόσο οι δανειστές δεν έχουν πει ακόμα την …τελευταία τους λέξη για το θέμα.
Στο περιθώριο του EWG θεωρείται εξαιρετικά πιθανό να γίνουν χαλαρές συζητήσεις σχετικά με την επιδίωξη της Αθήνας για χαμηλότερους στόχους στα πρωτογενή πλεονάσματα από το 2021 αφού πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο πολύ σύντομα θα περάσει και σε επίσημο πεδίο.
Εξάλλου παρασκηνιακά ζυμώνεται από το οικονομικό επιτελείο το σενάριο να συνυπολογίζονται στο πρωτογενές πλεόνασμα οι επιστροφές κερδών από τα ελληνικά ομόλογα (ANFA’s, SNP’s) που βρίσκονται στο «χαρτοφυλάκιο» της ΕΚΤ και των ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών.
Η Ελλάδα, εφόσον είναι συνεπής στις μεταρρυθμιστικές δεσμεύσεις της, πρόκειται να λάβει 1,3 δισ. ευρώ ετησίως από τα εν λόγω κέρδη έως το 2022, τα οποία ωστόσο, με βάση τον ορισμό της μεταμνημονιακής εποπτείας, δεν προσμετρώνται στο πρωτογενές πλεόνασμα.
Κατ' αυτόν τον τρόπο, θα προέκυπτε έμμεση μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος κατά 0,7% του ΑΕΠ και θα διασφαλιζόταν δημοσιονομικός χώρος για φοροελαφρύνσεις.
Ένα άλλο ζήτημα στο οποίο οι ευρωπαίοι δίνουν ιδιαίτερης σημασία και το λόγο θα έχει ξεχωριστή θέση στο τραπέζι του σημερινού EWG είναι αυτό της αναπτυξιακής πολιτικής.
Πρόκειται για ένα κρίσιμο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί μέσα σε ένα ρευστό περιβάλλον όπως άλλωστε φάνηκε και από τα χθεσινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς έκλεισε με μία ασθενική ανάπτυξη μόλις 1,5% (1,1% το 1ο τρίμηνο και 1,9% το 2ο τρίμηνο) με αποτέλεσμα ο στόχος για πάνω από 2% να φαντάζει ακατόρθωτος…
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Ο νέος εκπρόσωπος της χώρας μας, καθηγητής Μιχάλης Αργυρού, θα κληθεί να παρουσιάσει στους συναδέλφους του από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ευρωζώνης, την πορεία εκτέλεσης του φετινού προϋπολογισμού, τον σχεδιασμό της κυβέρνησης στο οικονομικό πεδίο και την πρόοδο στα 15 εκκρεμή προαπαιτούμενα (ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, Ελληνικό, ληξιπρόθεσμες οφειλές Δημοσίου κ.λπ.) που κληροδότησε ο ΣΥΡΙΖΑ στη σημερινή κυβέρνηση.
Ο Μιχάλης Αργυρού θα επιχειρήσει παράλληλα να βολιδοσκοπήσει τις προθέσεις των ευρωπαίων εταίρων για τις φοροελαφρύνσεις που θα ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός δύο ημέρες μετά από το βήμα της ΔΕΘ και τα οποία μεταξύ άλλων θα αφορούν:
1. Στη μείωση από το 28% στο 24% του φορολογικού συντελεστή στα επιχειρηματικά κέρδη του 2019. Ο συντελεστής θα υποχωρήσει περεταίρω στο 20% το 2021.
2. Στη μείωση του φόρου στα διανεμόμενα κέρδη στο 5%, από 10% που είναι σήμερα.
3. Στη μείωση του ΦΠΑ στο 13% για όλο το τουριστικό πακέτο.
4. Την αναστολή του ΦΠΑ στην οικοδομική δραστηριότητα για τρία χρόνια, όπως και του φόρου υπεραξίας, καθώς και την έκπτωση 40% των δαπανών ενεργειακής, λειτουργικής και αισθητικής αναβάθμισης των ακινήτων από το φορολογητέο εισόδημα.
Στην… αναγνωριστική αποστολή του κ. Αργυρού στις Βρυξέλλες θέση έχει και το αφορολόγητο, αφού πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο παραμένει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων λόγω του τεράστιου κόστους που έχει για τον προϋπολογισμό (1,9 δισ. ευρώ).
Η προηγούμενη κυβέρνηση έχει νομοθετήσει την ακύρωση της μείωσης του αφορολογήτου και την παραμονή του στις 8.636 ευρώ, ωστόσο οι δανειστές δεν έχουν πει ακόμα την …τελευταία τους λέξη για το θέμα.
Στο περιθώριο του EWG θεωρείται εξαιρετικά πιθανό να γίνουν χαλαρές συζητήσεις σχετικά με την επιδίωξη της Αθήνας για χαμηλότερους στόχους στα πρωτογενή πλεονάσματα από το 2021 αφού πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο πολύ σύντομα θα περάσει και σε επίσημο πεδίο.
Εξάλλου παρασκηνιακά ζυμώνεται από το οικονομικό επιτελείο το σενάριο να συνυπολογίζονται στο πρωτογενές πλεόνασμα οι επιστροφές κερδών από τα ελληνικά ομόλογα (ANFA’s, SNP’s) που βρίσκονται στο «χαρτοφυλάκιο» της ΕΚΤ και των ευρωπαϊκών κεντρικών τραπεζών.
Η Ελλάδα, εφόσον είναι συνεπής στις μεταρρυθμιστικές δεσμεύσεις της, πρόκειται να λάβει 1,3 δισ. ευρώ ετησίως από τα εν λόγω κέρδη έως το 2022, τα οποία ωστόσο, με βάση τον ορισμό της μεταμνημονιακής εποπτείας, δεν προσμετρώνται στο πρωτογενές πλεόνασμα.
Κατ' αυτόν τον τρόπο, θα προέκυπτε έμμεση μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος κατά 0,7% του ΑΕΠ και θα διασφαλιζόταν δημοσιονομικός χώρος για φοροελαφρύνσεις.
Ένα άλλο ζήτημα στο οποίο οι ευρωπαίοι δίνουν ιδιαίτερης σημασία και το λόγο θα έχει ξεχωριστή θέση στο τραπέζι του σημερινού EWG είναι αυτό της αναπτυξιακής πολιτικής.
Πρόκειται για ένα κρίσιμο στοίχημα που πρέπει να κερδηθεί μέσα σε ένα ρευστό περιβάλλον όπως άλλωστε φάνηκε και από τα χθεσινά στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ). Το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς έκλεισε με μία ασθενική ανάπτυξη μόλις 1,5% (1,1% το 1ο τρίμηνο και 1,9% το 2ο τρίμηνο) με αποτέλεσμα ο στόχος για πάνω από 2% να φαντάζει ακατόρθωτος…
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών