Το νέο πλαίσιο προκήρυξης γραμμών παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας
Κίνητρα για ποιοτικότερα και καλύτερα πλοία με προδιαγραφές δίνει, σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, το νέο πλαίσιο προκήρυξης των άγονων γραμμών στην ακτοπλοΐα, το οποίο παρουσίασε σήμερα (18/9).
Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, το νέο πλαίσιο «εντάσσεται σε ένα νέο εργαλείο αναπτυξιακού σχεδιασμού στήριξης της νησιωτικής Ελλάδας, με αύξηση των χρηματοδοτικών πόρων και όχι με τη λογική επιδοματικής προσέγγισης».
«Το νέο πλαίσιο δίνει κίνητρα για ποιοτικότερα και καλύτερα πλοία με προδιαγραφές καθώς η σημερινή κυβέρνηση στηρίζει εμπράκτως τη νησιωτική Ελλάδα με γενναίες χρηματοδοτήσεις»" ανέφερε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας είναι ανοιχτό σε νέα αιτήματα για νέες γραμμές και νέες δρομολογήσεις».
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι αυξάνεται κατά 40 εκατομμύρια ευρώ η χρηματοδότηση των άγονων γραμμών η οποία θα φθάσει από τα 90,7 εκατ. που είναι σήμερα στα 130 εκατ. ευρώ ετησίως.
Μέσα σε αυτό το χρηματοδοτικό πρόγραμμα, προσέθεσε, περιλαμβάνεται και ειδική πρόνοια για την ενσωμάτωση του αυξημένου κόστους στα νέα καύσιμα από 1/1/2020, στο πλαίσιο προσαρμογής στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα, χωρίς να επιβαρυνθεί ο ωφελούμενος νησιώτης.
«Είναι ένα μέτρο για το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δεσμευθεί ότι θα το καλύψει αλλά τελικά και αυτό έμεινε “στα χαρτιά” και ποτέ δεν προέβη σε κάποια συγκεκριμένη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση» τόνισε.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι η χρηματοδότηση των άγονων γραμμών που από φέτος είναι αναπτυξιακό έργο, εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), κάτι που δίνει τη δυνατότητα στο υπουργείο Ναυτιλίας να αξιοποιεί τους μη διατιθέμενους πόρους για την επαναπροκήρυξη γραμμών, την ικανοποίηση νέων αιτημάτων κ.λπ. Υπογράμμισε επίσης ότι για το υπουργείο πλέον οι άγονες γραμμές δεν είναι απλώς μια πολιτική επιδοματικής προσέγγισης, αλλά παίρνει χαρακτήρα ουσιαστικού αναπτυξιακού εργαλείου για τη νέα νησιωτική πολιτική της χώρας.
«Σημασία δεν έχει ποιος υλοποιεί το συγκοινωνιακό έργο, αλλά πώς εξυπηρετείται ο προορισμός και οι νησιώτες με ασφάλεια και αξιοπιστία» ανέφερε.
Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι οι νέες προκηρύξεις έχουν σαφή και ποιοτικότερα κριτήρια, κυρίως σε ό,τι αφορά στα πλοία της κατηγορίας Α’ (νεότερης ηλικίας πλοία).
Τόνισε ότι έχουν εξασφαλιστεί 540 εκατομμύρια ευρώ για τέσσερα χρόνια ενώ αναφορικά με τις συμβάσεις είπε ότι για την κατηγορία Α’ θα είναι 4 χρόνια, για την 2η κατηγορία, δυο χρόνια και για την 3η κατηγορία, ένα έτος.
Όπως είπε, για πρώτη φορά ενεργοποιείται η ρήτρα για «πλοίο αντικατάστασης» ως ποιοτικό κριτήριο επιλογής (bonus), για εκείνες τις προσφέρουσες εταιρίες που θα προβλέψουν την άμεση αντικατάσταση του πλοίου, ώστε να καλυφθεί το μεταφορικό έργο που έχουν αναλάβει, στις έκτακτες περιπτώσεις που αδυνατούν να το παρέχουν ως οφείλουν.
Σε ερώτηση αν υπάρχουν σκέψεις για ναυπηγήσεις πλοίων έως 80 μέτρα σε ελληνικά ναυπηγεία ο υπουργός τόνισε ότι αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της ακτοπλοΐας είναι 28 έτη και άρα μακροπρόθεσμα σίγουρα θα προκύψει πρόβλημα αντικατάστασης αυτών των πλοίων.
«Εμείς ήδη με τη σημερινή παρέμβαση δίνουμε κίνητρα για την αντικατάσταση των πλοίων με ποιοτικότερα και πιο ασφαλή χαρακτηριστικά, γι’ αυτό προχωράμε σε πολυετείς συμβάσεις» τόνισε αναφέροντας ωστόσο ότι είναι ένα ζήτημα που θα πρέπει να εξεταστεί μακροπρόσθεσμα σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς.
Για το θέμα αυτό είπε ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος έχει καταθέσει μία ολοκληρωμένη μελέτη που θα πρέπει να εξεταστεί σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και σαφώς και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξεύρεση των απαραίτητων πόρων.
Σε ερώτηση αν θα υπάρξει ενδεχόμενο αύξησης της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι, αναφορικά με τις άγονες, η αύξηση των μισθωμάτων γίνεται για να καλύψει το κόστος των καυσίμων, ενώ για τις ελεύθερες γραμμές είπε ότι ήδη το υπουργείο επεξεργάζεται σχέδιο.
«Είναι προβλήματα τα οποία κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση και δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός και καμία πρόνοια για το θέμα αυτό» τόνισε.
Για το μεταφορικό ισοδύναμο είπε δεν θεωρεί ότι θα πρέπει να υπακούει σε μία επιδοματική λογική και προανήγγειλε συνολικό σχεδιασμό στήριξης και ανάπτυξης της νησιωτικής Ελλάδος.
«Εμείς θα προχωρήσουμε σε αξιολόγηση του συγκεκριμένου μέτρου αλλά κυρίως αυτό που προωθεί η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι μία ολοκληρωμένη στήριξη της νησιωτικής Ελλάδας και σε αυτό θα περιλαμβάνεται και το μεταφορικό ισοδύναμο» δήλωσε.
Για το θέμα των λιμενικών υποδομών ο Γ. Πλακιωτάκης είπε ότι σίγουρα θα πρέπει να υπάρξει μία νέα μορφή λιμενικής διακυβέρνησης με επικαιροποίηση του εθνικού λιμενικού συστήματος που δεν έχει γίνει τα τελευταία πέντε χρόνια.
Προσέθεσε δε ότι θα πρέπει να υπάρξει ομογενοποίηση στην άσκηση της λιμενικής πολιτικής και προανήγγειλε νομοθετική πρωτοβουλία για το θέμα των λιμανιών με αλλαγή του τρόπου λιμενικής διακυβέρνησης.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τον κ. Πλακιωτάκη, το νέο πλαίσιο «εντάσσεται σε ένα νέο εργαλείο αναπτυξιακού σχεδιασμού στήριξης της νησιωτικής Ελλάδας, με αύξηση των χρηματοδοτικών πόρων και όχι με τη λογική επιδοματικής προσέγγισης».
«Το νέο πλαίσιο δίνει κίνητρα για ποιοτικότερα και καλύτερα πλοία με προδιαγραφές καθώς η σημερινή κυβέρνηση στηρίζει εμπράκτως τη νησιωτική Ελλάδα με γενναίες χρηματοδοτήσεις»" ανέφερε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι «το υπουργείο Ναυτιλίας είναι ανοιχτό σε νέα αιτήματα για νέες γραμμές και νέες δρομολογήσεις».
Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι αυξάνεται κατά 40 εκατομμύρια ευρώ η χρηματοδότηση των άγονων γραμμών η οποία θα φθάσει από τα 90,7 εκατ. που είναι σήμερα στα 130 εκατ. ευρώ ετησίως.
Μέσα σε αυτό το χρηματοδοτικό πρόγραμμα, προσέθεσε, περιλαμβάνεται και ειδική πρόνοια για την ενσωμάτωση του αυξημένου κόστους στα νέα καύσιμα από 1/1/2020, στο πλαίσιο προσαρμογής στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα, χωρίς να επιβαρυνθεί ο ωφελούμενος νησιώτης.
«Είναι ένα μέτρο για το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δεσμευθεί ότι θα το καλύψει αλλά τελικά και αυτό έμεινε “στα χαρτιά” και ποτέ δεν προέβη σε κάποια συγκεκριμένη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση» τόνισε.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε ότι η χρηματοδότηση των άγονων γραμμών που από φέτος είναι αναπτυξιακό έργο, εντάσσεται στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), κάτι που δίνει τη δυνατότητα στο υπουργείο Ναυτιλίας να αξιοποιεί τους μη διατιθέμενους πόρους για την επαναπροκήρυξη γραμμών, την ικανοποίηση νέων αιτημάτων κ.λπ. Υπογράμμισε επίσης ότι για το υπουργείο πλέον οι άγονες γραμμές δεν είναι απλώς μια πολιτική επιδοματικής προσέγγισης, αλλά παίρνει χαρακτήρα ουσιαστικού αναπτυξιακού εργαλείου για τη νέα νησιωτική πολιτική της χώρας.
«Σημασία δεν έχει ποιος υλοποιεί το συγκοινωνιακό έργο, αλλά πώς εξυπηρετείται ο προορισμός και οι νησιώτες με ασφάλεια και αξιοπιστία» ανέφερε.
Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι οι νέες προκηρύξεις έχουν σαφή και ποιοτικότερα κριτήρια, κυρίως σε ό,τι αφορά στα πλοία της κατηγορίας Α’ (νεότερης ηλικίας πλοία).
Τόνισε ότι έχουν εξασφαλιστεί 540 εκατομμύρια ευρώ για τέσσερα χρόνια ενώ αναφορικά με τις συμβάσεις είπε ότι για την κατηγορία Α’ θα είναι 4 χρόνια, για την 2η κατηγορία, δυο χρόνια και για την 3η κατηγορία, ένα έτος.
Όπως είπε, για πρώτη φορά ενεργοποιείται η ρήτρα για «πλοίο αντικατάστασης» ως ποιοτικό κριτήριο επιλογής (bonus), για εκείνες τις προσφέρουσες εταιρίες που θα προβλέψουν την άμεση αντικατάσταση του πλοίου, ώστε να καλυφθεί το μεταφορικό έργο που έχουν αναλάβει, στις έκτακτες περιπτώσεις που αδυνατούν να το παρέχουν ως οφείλουν.
Σε ερώτηση αν υπάρχουν σκέψεις για ναυπηγήσεις πλοίων έως 80 μέτρα σε ελληνικά ναυπηγεία ο υπουργός τόνισε ότι αυτή τη στιγμή ο μέσος όρος ηλικίας των πλοίων της ακτοπλοΐας είναι 28 έτη και άρα μακροπρόθεσμα σίγουρα θα προκύψει πρόβλημα αντικατάστασης αυτών των πλοίων.
«Εμείς ήδη με τη σημερινή παρέμβαση δίνουμε κίνητρα για την αντικατάσταση των πλοίων με ποιοτικότερα και πιο ασφαλή χαρακτηριστικά, γι’ αυτό προχωράμε σε πολυετείς συμβάσεις» τόνισε αναφέροντας ωστόσο ότι είναι ένα ζήτημα που θα πρέπει να εξεταστεί μακροπρόσθεσμα σε συνεργασία με τους θεσμικούς φορείς.
Για το θέμα αυτό είπε ότι το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος έχει καταθέσει μία ολοκληρωμένη μελέτη που θα πρέπει να εξεταστεί σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και σαφώς και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εξεύρεση των απαραίτητων πόρων.
Σε ερώτηση αν θα υπάρξει ενδεχόμενο αύξησης της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ο κ. Πλακιωτάκης είπε ότι, αναφορικά με τις άγονες, η αύξηση των μισθωμάτων γίνεται για να καλύψει το κόστος των καυσίμων, ενώ για τις ελεύθερες γραμμές είπε ότι ήδη το υπουργείο επεξεργάζεται σχέδιο.
«Είναι προβλήματα τα οποία κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση και δεν υπήρχε κανένας σχεδιασμός και καμία πρόνοια για το θέμα αυτό» τόνισε.
Για το μεταφορικό ισοδύναμο είπε δεν θεωρεί ότι θα πρέπει να υπακούει σε μία επιδοματική λογική και προανήγγειλε συνολικό σχεδιασμό στήριξης και ανάπτυξης της νησιωτικής Ελλάδος.
«Εμείς θα προχωρήσουμε σε αξιολόγηση του συγκεκριμένου μέτρου αλλά κυρίως αυτό που προωθεί η σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου είναι μία ολοκληρωμένη στήριξη της νησιωτικής Ελλάδας και σε αυτό θα περιλαμβάνεται και το μεταφορικό ισοδύναμο» δήλωσε.
Για το θέμα των λιμενικών υποδομών ο Γ. Πλακιωτάκης είπε ότι σίγουρα θα πρέπει να υπάρξει μία νέα μορφή λιμενικής διακυβέρνησης με επικαιροποίηση του εθνικού λιμενικού συστήματος που δεν έχει γίνει τα τελευταία πέντε χρόνια.
Προσέθεσε δε ότι θα πρέπει να υπάρξει ομογενοποίηση στην άσκηση της λιμενικής πολιτικής και προανήγγειλε νομοθετική πρωτοβουλία για το θέμα των λιμανιών με αλλαγή του τρόπου λιμενικής διακυβέρνησης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών