Υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε να δοθούν κίνητρα για την αγορά νέων καθαρών αυτοκινήτων, υπογράμμισε ο κ. Κεφαλογιάννης
Στις δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) για την προώθηση του φυσικού αερίου και την ηλεκτροκίνηση στις μεταφορές αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης σε ομιλία του σήμερα Δευτέρα 20 Ιανουαρίαου, στην έκθεση Eco – fest 2020.
Με τις δύο ΚΥΑ καθορίζονται οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση σημείων ανεφοδιασμού πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα.
Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, η κυβέρνηση επιδιώκει την απλοποίηση της διαδικασίας ώστε να επιτευχθεί αύξηση του αριθμού σημείων ανεφοδιασμού CNG και των σημείων επαναφόρτισης, διασφαλίζοντας την ύπαρξη ικανού αριθμού για τους χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στο Εθνικό Οδικό δίκτυο.
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το 2017 ο αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με CNG ανέρχονταν σε 11, το 2018 σε 13 και μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019 υπήρχαν 16 σημεία.
Καταγράφεται μια αυξητική τάση, όπως και στον αριθμό των οχημάτων με CNG. Το 2017 υπήρχαν 1.096 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων επιβατικών, ελαφρών, βαρέων και λεωφορείων) και το 2018 ανήλθαν σε 1.406.
Κατά τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών «κεντρικός πυλώνας στη νέα γενιά τεχνολογίας καυσίμων είναι η ηλεκτροκίνηση και ο στόχος για το 2020 είναι οι 2.000 σταθμοί φόρτισης.
Το 2019 αδειοδοτήθηκαν έξι πρατήρια με τελευταίας τεχνολογίας συσκευές ταχυφόρτισης.
Παράλληλα, σχεδιάζεται η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα σε πραγματικό χρόνο.
Επίσης, το Υπουργείο μας συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για την ενιαία απεικόνιση των δεδομένων των υποδομών φόρτισης με τα υπόλοιπα κράτη μέλη».
Άλλη μια νομοθετική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης, είναι η έκδοση της απόφασης για την επισκευή και συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και αυτή που αφορά στον τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.
«Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι πολύ γερασμένος και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα με ένα πλέγμα ρυθμίσεων.
Το πρώτο βήμα είναι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες», εξήγησε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Πρόσθεσε πως υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών «ώστε να δοθούν κίνητρα για την αγορά νέων καθαρών αυτοκινήτων».
Παράλληλα, «δίνουμε ευκαιρίες και στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων με μέτρα όπως η χρονομίσθωση, που έχει περιληφθεί το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αφορά, για πρώτη φορά, όλους τους τύπους των επαγγελματικών οχημάτων».
Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, «ο στόλος των αστικών λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι πάρα πολύ παλιός.
Υπάρχουν οχήματα κατηγορίας euro1 που έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα και πρέπει να αντικατασταθούν».
Δυστυχώς, είπε ο υφυπουργός, «δεν είχε γίνει καμία προεργασία σε αυτό το πεδίο από την προηγούμενη κυβέρνηση και η προσπάθεια έχει ξεκινήσει από το μηδέν. Στον νέο διαγωνισμό για τα λεωφορεία θα υπάρχει πρόβλεψη για έναν σημαντικό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων».
Η κυβέρνηση ετοιμάζει πλαίσιο και για τα λεγόμενα μέσα μικροκινητικότητας, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια, κ.α.
Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «επεξεργάζονται ένα πλαίσιο κανόνων για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων. Το προσεχές διάστημα θα έχουμε μια νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα αναφέρεται:
• Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών
• Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους
• Στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως π.χ. αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα για την οδήγησή τους.
Επιπλέον, θα πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών».
www.bankingnews.gr
Με τις δύο ΚΥΑ καθορίζονται οι προϋποθέσεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση σημείων ανεφοδιασμού πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και συσκευών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αντίστοιχα.
Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης, η κυβέρνηση επιδιώκει την απλοποίηση της διαδικασίας ώστε να επιτευχθεί αύξηση του αριθμού σημείων ανεφοδιασμού CNG και των σημείων επαναφόρτισης, διασφαλίζοντας την ύπαρξη ικανού αριθμού για τους χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων στο Εθνικό Οδικό δίκτυο.
Με βάση τα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το 2017 ο αριθμός σημείων ανεφοδιασμού με CNG ανέρχονταν σε 11, το 2018 σε 13 και μέχρι τις 30 Ιουνίου του 2019 υπήρχαν 16 σημεία.
Καταγράφεται μια αυξητική τάση, όπως και στον αριθμό των οχημάτων με CNG. Το 2017 υπήρχαν 1.096 οχήματα (συμπεριλαμβανομένων επιβατικών, ελαφρών, βαρέων και λεωφορείων) και το 2018 ανήλθαν σε 1.406.
Κατά τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών «κεντρικός πυλώνας στη νέα γενιά τεχνολογίας καυσίμων είναι η ηλεκτροκίνηση και ο στόχος για το 2020 είναι οι 2.000 σταθμοί φόρτισης.
Το 2019 αδειοδοτήθηκαν έξι πρατήρια με τελευταίας τεχνολογίας συσκευές ταχυφόρτισης.
Παράλληλα, σχεδιάζεται η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα σε πραγματικό χρόνο.
Επίσης, το Υπουργείο μας συμμετέχει σε Ευρωπαϊκό συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα για την ενιαία απεικόνιση των δεδομένων των υποδομών φόρτισης με τα υπόλοιπα κράτη μέλη».
Άλλη μια νομοθετική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης, είναι η έκδοση της απόφασης για την επισκευή και συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και αυτή που αφορά στον τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.
«Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι πολύ γερασμένος και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα με ένα πλέγμα ρυθμίσεων.
Το πρώτο βήμα είναι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες», εξήγησε ο κ. Κεφαλογιάννης.
Πρόσθεσε πως υπάρχει συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών «ώστε να δοθούν κίνητρα για την αγορά νέων καθαρών αυτοκινήτων».
Παράλληλα, «δίνουμε ευκαιρίες και στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων με μέτρα όπως η χρονομίσθωση, που έχει περιληφθεί το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια και αφορά, για πρώτη φορά, όλους τους τύπους των επαγγελματικών οχημάτων».
Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, «ο στόλος των αστικών λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι πάρα πολύ παλιός.
Υπάρχουν οχήματα κατηγορίας euro1 που έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα και πρέπει να αντικατασταθούν».
Δυστυχώς, είπε ο υφυπουργός, «δεν είχε γίνει καμία προεργασία σε αυτό το πεδίο από την προηγούμενη κυβέρνηση και η προσπάθεια έχει ξεκινήσει από το μηδέν. Στον νέο διαγωνισμό για τα λεωφορεία θα υπάρχει πρόβλεψη για έναν σημαντικό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων».
Η κυβέρνηση ετοιμάζει πλαίσιο και για τα λεγόμενα μέσα μικροκινητικότητας, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια, κ.α.
Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «επεξεργάζονται ένα πλαίσιο κανόνων για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων. Το προσεχές διάστημα θα έχουμε μια νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα αναφέρεται:
• Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών
• Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους
• Στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως π.χ. αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα για την οδήγησή τους.
Επιπλέον, θα πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών