Επισημαίνεται ότι είναι η δεύτερη φορά που η Ελλάδα απαλλάσσεται από την υποχρέωση υποβολής Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος στις Βρυξέλλες
Στα χαρτιά θα μείνει και το 2020 το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής της περιόδου 2021- 2024, το οποίο είχε μπει σε φάση κατάρτισης από το οικονομικό επιτελείο αλλά τα κατακλυσμιαία γεγονότα της πανδημίας δεν επιτρέπουν την κατάθεση του στην Κομισιόν.
Με τον κορωνοιό να έχει παραλύσει όλες οι οικονομίες της ευρωζώνης, οδηγώντας στον βυθό και την ελληνική , οποιαδήποτε πρόβλεψη για την πορεία των μακροοικονομικών δεικτών την δεδομένη στιγμή αντιστοιχεί με… γραφή στην άμμο.
Στο Γενικό Λογιστήριο προτιμούν να κρατήσουν κλειστά τα χαρτιά τους και να μην πειραματιστούν με προβλέψεις ακόμη και να αυτές αφορούν το δημοσιονομικό κομμάτι του προϋπολογισμού. Αρμόδια στελέχη κρίνουν ότι είναι πολύ νωρίς για οποιεσδήποτε εκτιμήσεις σχετικές με την έκταση της ζημιάς στην οικονομία.
Το ακριβές ύψος του λογαριασμού από την οικονομική καραντίνα θα είναι σε συνάρτηση με τις μεγάλες απώλειες στα έσοδα από τον τουρισμό, την ναυτιλία ( το κομμάτι της κρουαζιέρας), την οικοδομή, δηλαδή τους κλάδους που αποτελούν την κινητήριο δύναμη της ανάπτυξης.
Κατά τα ίδια στελέχη όταν κοπάσει η πανδημική κρίση θα μπορέσουν να αποτυπωθούν στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα τα νέα μακροοικονομικά δεδομένα και κυρίως η ύφεση, η οποία φέτος φαίνεται να κλειδώνει στο χειρότερο σενάριο φθάνοντας στα επίπεδα του 10%.
Μέσα στο μαύρο αυτό τοπίο του κορονοιού «δεν μπορεί ούτε ο προϋπολογισμός του 2020 να κλείσει, ούτε ο προϋπολογισμός του 2021 να καταρτιστεί και να κατατεθεί ως προσχέδιο» τονίζουν με νόημα οι ίδιες πηγές.
Υπενθυμίζεται ότι η χώρα έχει δεσμευθεί στην υλοποίηση συγκεκριμένων δημοσιονομικών στόχων για την περίοδο 2021-2024,οι οποίοι στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας προβλέπουν την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων της τάξης του 3,5% του ΑΕΠ σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης μέχρι το 2022.
Οι δεσμεύσεις αυτές δεν ισχύουν για φέτος ενώ είναι ακόμη άγνωστο για το τι ακριβώς θα ισχύσει του χρόνου, καθώς η Ελλάδα διεκδικεί μείωση των στόχων στα πλεονάσματα.
Γι΄αυτό ακριβώς το λόγο το οικονομικό επιτελείο βάδιζε με το σκεπτικό στο φετινό Μεσοπρόθεσμο να ενσωματώσει δύο διαφορετικά σενάρια αναφορικά με τους στόχους στα πλεονάσματα.
Εκτός από το βασικό για πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2021 υπήρχε και το εναλλακτικό με διάφορες εκδοχές μείωσης (π.χ. από το 3,5% του ΑΕΠ στο 2,75% και στο 2%).
Επισημαίνεται ότι είναι η δεύτερη φορά που η Ελλάδα απαλλάσσεται από την υποχρέωση υποβολής Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος στις Βρυξέλλες.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Με τον κορωνοιό να έχει παραλύσει όλες οι οικονομίες της ευρωζώνης, οδηγώντας στον βυθό και την ελληνική , οποιαδήποτε πρόβλεψη για την πορεία των μακροοικονομικών δεικτών την δεδομένη στιγμή αντιστοιχεί με… γραφή στην άμμο.
Στο Γενικό Λογιστήριο προτιμούν να κρατήσουν κλειστά τα χαρτιά τους και να μην πειραματιστούν με προβλέψεις ακόμη και να αυτές αφορούν το δημοσιονομικό κομμάτι του προϋπολογισμού. Αρμόδια στελέχη κρίνουν ότι είναι πολύ νωρίς για οποιεσδήποτε εκτιμήσεις σχετικές με την έκταση της ζημιάς στην οικονομία.
Το ακριβές ύψος του λογαριασμού από την οικονομική καραντίνα θα είναι σε συνάρτηση με τις μεγάλες απώλειες στα έσοδα από τον τουρισμό, την ναυτιλία ( το κομμάτι της κρουαζιέρας), την οικοδομή, δηλαδή τους κλάδους που αποτελούν την κινητήριο δύναμη της ανάπτυξης.
Κατά τα ίδια στελέχη όταν κοπάσει η πανδημική κρίση θα μπορέσουν να αποτυπωθούν στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα τα νέα μακροοικονομικά δεδομένα και κυρίως η ύφεση, η οποία φέτος φαίνεται να κλειδώνει στο χειρότερο σενάριο φθάνοντας στα επίπεδα του 10%.
Μέσα στο μαύρο αυτό τοπίο του κορονοιού «δεν μπορεί ούτε ο προϋπολογισμός του 2020 να κλείσει, ούτε ο προϋπολογισμός του 2021 να καταρτιστεί και να κατατεθεί ως προσχέδιο» τονίζουν με νόημα οι ίδιες πηγές.
Υπενθυμίζεται ότι η χώρα έχει δεσμευθεί στην υλοποίηση συγκεκριμένων δημοσιονομικών στόχων για την περίοδο 2021-2024,οι οποίοι στο πλαίσιο της ενισχυμένης εποπτείας προβλέπουν την επίτευξη πρωτογενών πλεονασμάτων της τάξης του 3,5% του ΑΕΠ σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης μέχρι το 2022.
Οι δεσμεύσεις αυτές δεν ισχύουν για φέτος ενώ είναι ακόμη άγνωστο για το τι ακριβώς θα ισχύσει του χρόνου, καθώς η Ελλάδα διεκδικεί μείωση των στόχων στα πλεονάσματα.
Γι΄αυτό ακριβώς το λόγο το οικονομικό επιτελείο βάδιζε με το σκεπτικό στο φετινό Μεσοπρόθεσμο να ενσωματώσει δύο διαφορετικά σενάρια αναφορικά με τους στόχους στα πλεονάσματα.
Εκτός από το βασικό για πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2021 υπήρχε και το εναλλακτικό με διάφορες εκδοχές μείωσης (π.χ. από το 3,5% του ΑΕΠ στο 2,75% και στο 2%).
Επισημαίνεται ότι είναι η δεύτερη φορά που η Ελλάδα απαλλάσσεται από την υποχρέωση υποβολής Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος στις Βρυξέλλες.
Μάριος Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών