γράφει : Ελένη Μπότα
Το νέο σύστημα αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα την δοκιμαστική του λειτουργία με αποτέλεσμα μέχρι το τέλος Οκτωμβρίου να έχει τεθεί σε λειτουργία
Με ενιαίο e-pass θα πληρώνονται τα διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους της χώρας από το προσεχές φθινόπωρο καθώς θα τεθεί σε εφαρμογή η διαλειτουργικότητα.
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί με τον ίδιο πομποδέκτη θα κινούνται στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας,με την ίδια χρέωση που υπάρχει μέχρι τώρα, ενώ θα ισχύουν και τα εκπτωτικά προγράμματα που παρέχει ο κάθε αυτοκινητόδρομος.
Στο σύστημα του ενιαίου e-pass θα ενταχθεί η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Εγνατία Οδός, η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός.
Nα σημειωθεί ότι η συμφωνία "GRITS" (Greek Interoperable Toll Service ή Διαλειτουργικότητα των ελληνικών διοδίων), υπεγράφη τον περασμένο Οκτώνριο και ήταν ένας από τις άμεσες προτεραιότητες του Κ. Καραμανλή όταν ανέλαβε την ηγεσία του Υπ. Υποδομών.
Το νέο σύστημα αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα την δοκιμαστική του λειτουργία με αποτέλεσμα μέχρι το τέλος Οκτωμβρίου να έχει τεθεί σε λειτουργία.
Oριστικό τέλος στα ηλεκτρονικά διόδια
Οριστικό τέλος δόθηκε στο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια με σχετική απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταγορών Κώστα Καραμανλή και αφού είχε προηγηθεί η θετική γωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού).
Να σημειωθεί ότι ο εν λόγω διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ ακυρώθηκε από το ΣτΕ, μετά από προσφυγή της μειοδότριας Κοινοπραξίας καθώς κρίθηκε ότι και οι δύο προσφορές δεν κάλυπταν το σύνολο των απαιτήσεων του διαγωνισμού.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν οι κοινοπραξίες «Ακτωρ» - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade και Μυτιληναίος - Nusz και αφορούσε την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του εν λόγω διαγωνισμού, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, είχε ως στόχο να αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γινόταν ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γινόταν ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείτο ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα είχαν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επέτρεπε την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονταν αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί και επι τόπου θα επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγραφόταν με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.
Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγραφόταν μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να κάλυπτε όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί με τον ίδιο πομποδέκτη θα κινούνται στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας,με την ίδια χρέωση που υπάρχει μέχρι τώρα, ενώ θα ισχύουν και τα εκπτωτικά προγράμματα που παρέχει ο κάθε αυτοκινητόδρομος.
Στο σύστημα του ενιαίου e-pass θα ενταχθεί η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, η Εγνατία Οδός, η Ολυμπία Οδός, η Ιόνια Οδός, ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας, η Νέα Οδός και η Κεντρική Οδός.
Nα σημειωθεί ότι η συμφωνία "GRITS" (Greek Interoperable Toll Service ή Διαλειτουργικότητα των ελληνικών διοδίων), υπεγράφη τον περασμένο Οκτώνριο και ήταν ένας από τις άμεσες προτεραιότητες του Κ. Καραμανλή όταν ανέλαβε την ηγεσία του Υπ. Υποδομών.
Το νέο σύστημα αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα την δοκιμαστική του λειτουργία με αποτέλεσμα μέχρι το τέλος Οκτωμβρίου να έχει τεθεί σε λειτουργία.
Oριστικό τέλος στα ηλεκτρονικά διόδια
Οριστικό τέλος δόθηκε στο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια με σχετική απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταγορών Κώστα Καραμανλή και αφού είχε προηγηθεί η θετική γωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (υπέρ της ακύρωσης του διαγωνισμού).
Να σημειωθεί ότι ο εν λόγω διαγωνισμός, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ ακυρώθηκε από το ΣτΕ, μετά από προσφυγή της μειοδότριας Κοινοπραξίας καθώς κρίθηκε ότι και οι δύο προσφορές δεν κάλυπταν το σύνολο των απαιτήσεων του διαγωνισμού.
Στο διαγωνισμό συμμετείχαν οι κοινοπραξίες «Ακτωρ» - Intrakat - Ιntrasoft Inl- Autostrade και Μυτιληναίος - Nusz και αφορούσε την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση» σε όλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό του εν λόγω διαγωνισμού, το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς διοδίων, με μετωπικούς σταθμούς, με δυσμενείς επιπτώσεις στο περιβάλλον λόγω των συχνών στάσεων ανά 30-40 χλμ περίπου και με δίκαιες διαμαρτυρίες από τους χρήστες λόγω της μη αναλογικής χρέωσης, είχε ως στόχο να αντικατασταθεί από πλήρες Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων με το οποίο θα γινόταν ηλεκτρονικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης και μόνο, με εξαιρέσεις την Αττική Οδό, τη Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και τη Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως επίσης θα γινόταν ηλεκτρονικά η χρέωση του διοδίου τέλους.
Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείτο ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:
Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα είχαν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επέτρεπε την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),
Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονταν αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί και επι τόπου θα επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).
Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις θα καταγραφόταν με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση.
Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές (όπως στη διαχείριση στόλου αυτοκινήτων, την επιτήρηση χρήσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο, κ.α).
Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγραφόταν μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο ώστε το σύστημα να κάλυπτε όλες τις προδιαγραφές προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών.
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών