Τελευταία Νέα
Οικονομία

Πόλεμος για τα διόδια σε Βαρυπόμπη και Άγιο Στέφανο - Η λύση που προωθείται

tags :
Πόλεμος για τα διόδια σε Βαρυπόμπη και Άγιο Στέφανο - Η λύση που προωθείται
Πόλεμος για τα διόδια σε Βαρυπόμπη και Αγιο Στέφανο
Λύση στο θέμα της εγκατάστασης των διοδίων σε Βαρυπόμπη και Αγιο Στέφανο, αναζητά το Υπουργείο Υποδομών, λίγες μέρες μετά την ομόφωνη απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής να απορρίψει τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων των έργων εγκατάστασης πλευρικών διοδίων στους δύο παραπάνω κόμβους, παρότι η αρμόδια διεύθυνση Περιβάλλοντος της Περιφέρειας είχε γνωμοδοτήσει θετικά.
Για το θέμα μίλησαν στο Συμβούλιο  ο περιφερειάρχης Αττικής, Γιώργος Πατούλης, οι δήμαρχοι Κηφισιάς, ο εισηγητής περιφερειακός σύμβουλος Νίκος Παπαδάκης, εκπρόσωποι όλων των περιφερειακών παρατάξεων, περιφερειακοί σύμβουλοι, αντιδήμαρχοι του Δήμου Διονύσου, ο συνεργάτης συγκοινωνιολόγος του Δήμου Κηφισιάς Θεόδωρος Μαυρογιώργης, καθώς και εκπρόσωπος των επιχειρήσεων Βόρειας Αττικής.
Ο δήμαρχος Κηφισιάς πρότεινε τη δικαστική προσφυγή για τη ΜΠΕ σε περίπτωση κύρωσής της από το αρμόδιο υπουργείο, με τον περιφερειάρχη Αττικής να δηλώνει πρόθυμος για συμβολή σε δικαστικές προσφυγές, καθώς και σε συνέργειες με τους δημάρχους σε περαιτέρω ενέργειες.
Οι ομιλητές αναφέρθηκαν στις ανυπολόγιστες περιβαλλοντικές και κυκλοφοριακές επιπτώσεις που θα επιφέρουν τα έργα εγκατάστασης διοδίων στους ανισόπεδους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου.
Ομάδα συγκοινωνιολόγων, η οποία μελέτησε τις επιπτώσεις, εκτιμά ότι η κυκλοφορία θα αυξηθεί στο εσωτερικό οδικό δίκτυο του Δήμου Κηφισιάς από 160% έως 650%.
Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στους βασικούς κόμβους της ΠΑΘΕ στην Αττική προβλεπόταν στη σύμβαση του 2007 με τη Νέα Οδό.
Τελικώς προχώρησαν μόνο τα πλευρικά διόδια Καπανδριτίου και Μαλακάσας, ενώ με την πρώτη αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης προβλεπόταν πως οι σταθμοί διοδίων θα λειτουργούν τον Ιούλιο του 2014 για τον Άγιο Στέφανο και τον Ιούλιο του 2015 για την Βαρυπόμπη.
Μάλιστα με βάση τις προβλέψεις των συμβάσεων παραχώρησης, οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. που εισέρχονται στην εθνική οδό στον κόμβο Αγίου Στεφάνου θα πληρώνουν διόδια 0,80 ευρώ, ενώ στον κόμβο της Βαρυμπόμπης 0,50 ευρώ.
Για την καθυστέρηση στην τοπ[οθέτηση των διοδίων το δημόσιο καταβάλλει κάθε εξάμηνο στη Νέα Οδό περί τα 9 εκατ ευρώ, ως αποζημιώση.

Το νέο σχέδιο που προωθείται

Ένα από τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι του Υπουργείου είναι ο ανασχεδιασμός του ανισόπεδου κόμβου Βαρυπόμπης, ένα έργο προϋπολογισμού 17,3 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα η σημερινή γέφυρα θα γκρεμιστεί και θα κατασκευαστεί μία νέα γέφυρα με 4 λωρίδες ανά κατεύθυνση ενώ θα δημιουργηθεί μία πλατεία στο τέλος της υπόγειας διάβασης στις Αδάμες για τις κυκλοφοριακές ανάγκες προς Αθήνας.
Επίσης προβλέπεται ανακατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη, ενώ τα πλευρικά διόδια θα τοποθετηθούν στους κλάδους εξόδου από Αθήνα και εισόδου προς Αθήνα για την χρέωση του τμήματος Μεταμόρφωση - Βαρυμπόμπη.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης